FormerlyKnownAs skrev:
Men han springer jo 1 klassetrin over reelt set og mangler den der brobygning der er ved at have der sidste år i børnehaven. Og tænker også hvad vi gør om 4 år når vi formegentligt ender mere permanent i Danmark. Så er han et år forud ift de andre.
Jeg vil umiddelbart tro at der er så stor forskel på kulturen i Burma, i expat/internationale skoler, og kulturen i dansk folkeskole, friskole, privatskole, at du ikke kan sætte det op imod om han er foran eller bagud ifht. den danske skole.
jeg ville undres hvis ikke der var en ret stor forskel i den pædagogiske og didaktiske tilgang til eleverne, at der er forskel på metoder, kultur, forventninger, krav etc.
Og det vil kun være en fordel at være foran på det faglige, hvis i agter at flytte tilbage. For at være foran gør at man kan slappe af på den konto, glide med, bare være, og bruge sine kræfter på det sociale, at lande i en ny klasse, få etableret relationer og venskaber, vende sig til kulturforandringer. For den slags kan også være ret krævende