Tråden for de små spørgsmål om børn

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf FruKuk » 8. mar 2018, 06:34

Min 5 årige har klaget over alverdens ting gennem de sidste 3 måneder - ondt i mave, brystet, tissemanden, benene, hofterne, kvalme, you name it. Han er tjekket for blærebetændelse, men ellers har vi slået det hen med vokseværk og måske lidt mavevirus. Men jeg ved fisme ikke, hvornår vi burde få det tjekket lidt mere grundigt? Han sover og spiser dårligt, men hans energiniveau er ok. Han klager dog dagligt over smerter og ubehag ved bevægelse, men han er også af natur pænt dramatisk anlagt, så hvis vi skulle reagere på det hele, kunne vi bo hos lægen :stoned:

Gode råd?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2018, 21:21

FruKuk skrev:Min 5 årige har klaget over alverdens ting gennem de sidste 3 måneder - ondt i mave, brystet, tissemanden, benene, hofterne, kvalme, you name it. Han er tjekket for blærebetændelse, men ellers har vi slået det hen med vokseværk og måske lidt mavevirus. Men jeg ved fisme ikke, hvornår vi burde få det tjekket lidt mere grundigt? Han sover og spiser dårligt, men hans energiniveau er ok. Han klager dog dagligt over smerter og ubehag ved bevægelse, men han er også af natur pænt dramatisk anlagt, så hvis vi skulle reagere på det hele, kunne vi bo hos lægen :stoned:

Gode råd?


Storesøster herhjemme har også ondt alle steder, isærdeleshed udløser cykling til børnehave smerter i benene. Hvor i mod gymnastik ikke gør? :gruble:

Dem, jeg har snakket med, der har børn på samme alder, siger det er de samme hos dem.

Men jeg har ogås overvejet grundigere tjek, dog uden at gøre noget, netop fordi jeg oplever det er udbredt hos 4-5 årige.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf milisa » 13. mar 2018, 17:07

FruKuk skrev:Min 5 årige har klaget over alverdens ting gennem de sidste 3 måneder - ondt i mave, brystet, tissemanden, benene, hofterne, kvalme, you name it. Han er tjekket for blærebetændelse, men ellers har vi slået det hen med vokseværk og måske lidt mavevirus. Men jeg ved fisme ikke, hvornår vi burde få det tjekket lidt mere grundigt? Han sover og spiser dårligt, men hans energiniveau er ok. Han klager dog dagligt over smerter og ubehag ved bevægelse, men han er også af natur pænt dramatisk anlagt, så hvis vi skulle reagere på det hele, kunne vi bo hos lægen :stoned:

Gode råd?


Min datter gør det der, når det nærmere er psyken, der gør ondt. Altså, når hun har brug for bare at blive holdt om og sidde på skødet. Jeg laver testen på hende bestående af først at spørge hvor det gør ondt, så puste et andet sted, dernæst spørge, om det hjalp... Med mindre hun rent faktisk HAR ondt, siger hun ja! Det er også en god idé at spørge, hvor det gør ondt, trøstet, distrahere, og så spørge igen. Det er dælme sjældent, det er det samme sted - med mindre det er reelt nok.
1
Tally-ho
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Bøtte » 13. mar 2018, 19:15

Hvordan F..... får man børn til at sove om morgenen? Altså det er ikke fordi vi forventer at sove til kl 7. Men bare til kl 5 kunne virkelig være luksus.

Alternativt: Er der nogle der vil låne en 1 årig der står op mellem 4.15 og 4.45 HVER eneste dag :træt:
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Lykke » 13. mar 2018, 19:23

Bøtte skrev:Hvordan F..... får man børn til at sove om morgenen? Altså det er ikke fordi vi forventer at sove til kl 7. Men bare til kl 5 kunne virkelig være luksus.

Alternativt: Er der nogle der vil låne en 1 årig der står op mellem 4.15 og 4.45 HVER eneste dag :træt:


Man venter til de fatter at det der søvn er lækkert. :ae:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Bøtte » 13. mar 2018, 19:27

Lykke skrev:
Bøtte skrev:Hvordan F..... får man børn til at sove om morgenen? Altså det er ikke fordi vi forventer at sove til kl 7. Men bare til kl 5 kunne virkelig være luksus.

Alternativt: Er der nogle der vil låne en 1 årig der står op mellem 4.15 og 4.45 HVER eneste dag :træt:


Man venter til de fatter at det der søvn er lækkert. :ae:


Det hsr vores 5 årige ikke engang fattet. Men hun sover dog til kl 5 de fleste dage nu. Magter bare ikke 4 år mere på den her måde :shock:
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Lykke » 13. mar 2018, 19:31

Bøtte skrev:
Lykke skrev:
Bøtte skrev:Hvordan F..... får man børn til at sove om morgenen? Altså det er ikke fordi vi forventer at sove til kl 7. Men bare til kl 5 kunne virkelig være luksus.

Alternativt: Er der nogle der vil låne en 1 årig der står op mellem 4.15 og 4.45 HVER eneste dag :træt:


Man venter til de fatter at det der søvn er lækkert. :ae:


Det hsr vores 5 årige ikke engang fattet. Men hun sover dog til kl 5 de fleste dage nu. Magter bare ikke 4 år mere på den her måde :shock:


Fuck øv!
Jeg husker også perioden med kl 4/5-stykker. Jeg føler med dig! Det er så hårdt!
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Zonta » 14. mar 2018, 12:49

Bøtte skrev:Hvordan F..... får man børn til at sove om morgenen? Altså det er ikke fordi vi forventer at sove til kl 7. Men bare til kl 5 kunne virkelig være luksus.

Alternativt: Er der nogle der vil låne en 1 årig der står op mellem 4.15 og 4.45 HVER eneste dag :træt:

Jeg har hørt om flere, der har gavn af dette her ur https://www.lirumlarumleg.dk/collection ... ation-hvid, men det er jo nok lidt svært at få en 1-årig til at forstå, at hun først må stå op, når kaninen er stået op :genert:

Ellers ved jeg ikke - hjælper det at lægge hende senere? Give mere mad inden sengetid, f.eks. grød, en banan eller noget andet?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Bøtte » 14. mar 2018, 13:27

Zonta skrev:
Bøtte skrev:Hvordan F..... får man børn til at sove om morgenen? Altså det er ikke fordi vi forventer at sove til kl 7. Men bare til kl 5 kunne virkelig være luksus.

Alternativt: Er der nogle der vil låne en 1 årig der står op mellem 4.15 og 4.45 HVER eneste dag :træt:

Jeg har hørt om flere, der har gavn af dette her ur https://www.lirumlarumleg.dk/collection ... ation-hvid, men det er jo nok lidt svært at få en 1-årig til at forstå, at hun først må stå op, når kaninen er stået op :genert:

Ellers ved jeg ikke - hjælper det at lægge hende senere? Give mere mad inden sengetid, f.eks. grød, en banan eller noget andet?



Vi vil forsøge at rykke hendes puttetid i påskeferien. Men det har ikke haft effekt på den store, så jeg er ret skeptisk omkring det. Men det er et forsøg værd.
Mad får hun allerede.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Zonta » 14. mar 2018, 13:37

Bøtte skrev:
Zonta skrev:
Bøtte skrev:Hvordan F..... får man børn til at sove om morgenen? Altså det er ikke fordi vi forventer at sove til kl 7. Men bare til kl 5 kunne virkelig være luksus.

Alternativt: Er der nogle der vil låne en 1 årig der står op mellem 4.15 og 4.45 HVER eneste dag :træt:

Jeg har hørt om flere, der har gavn af dette her ur https://www.lirumlarumleg.dk/collection ... ation-hvid, men det er jo nok lidt svært at få en 1-årig til at forstå, at hun først må stå op, når kaninen er stået op :genert:

Ellers ved jeg ikke - hjælper det at lægge hende senere? Give mere mad inden sengetid, f.eks. grød, en banan eller noget andet?



Vi vil forsøge at rykke hendes puttetid i påskeferien. Men det har ikke haft effekt på den store, så jeg er ret skeptisk omkring det. Men det er et forsøg værd.
Mad får hun allerede.

Hvad med lure? Får hun en eller to i løbet af dagen? Det kunne der måske også rykkes på.
Ellers er der vel ikke andet for end at tælle ned til hun bliver teenager og absolut ikke kan hives ud af sengen? :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Bøtte » 14. mar 2018, 14:17

Zonta skrev:
Bøtte skrev:
Zonta skrev:
Bøtte skrev:Hvordan F..... får man børn til at sove om morgenen? Altså det er ikke fordi vi forventer at sove til kl 7. Men bare til kl 5 kunne virkelig være luksus.

Alternativt: Er der nogle der vil låne en 1 årig der står op mellem 4.15 og 4.45 HVER eneste dag :træt:

Jeg har hørt om flere, der har gavn af dette her ur https://www.lirumlarumleg.dk/collection ... ation-hvid, men det er jo nok lidt svært at få en 1-årig til at forstå, at hun først må stå op, når kaninen er stået op :genert:

Ellers ved jeg ikke - hjælper det at lægge hende senere? Give mere mad inden sengetid, f.eks. grød, en banan eller noget andet?



Vi vil forsøge at rykke hendes puttetid i påskeferien. Men det har ikke haft effekt på den store, så jeg er ret skeptisk omkring det. Men det er et forsøg værd.
Mad får hun allerede.

Hvad med lure? Får hun en eller to i løbet af dagen? Det kunne der måske også rykkes på.
Ellers er der vel ikke andet for end at tælle ned til hun bliver teenager og absolut ikke kan hives ud af sengen? :D


Hun sover typisk en lur af 2-3 timers varighed.
Da hun gik fra 2 til 1 lur blev hendes nattesøvn bedre, men det kan vi jo ikle rigtigt ændre på, med kun 1 lur.
0
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Mette » 14. mar 2018, 15:31

Vi kører på 5. år med op kl bæ. Med den store prøvede vi alt. Intet hjalp. Gider ikke med den lille på 2.5. De er åbenbart totalt forskruede i deres hjerner! Ingen af os forældre er a-mennesker. Eller måske er vi efterhånden det :lol:
Det der har virket bedst herhjemme, har været at acceptere det.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Bøtte » 14. mar 2018, 18:44

Mette skrev:Vi kører på 5. år med op kl bæ. Med den store prøvede vi alt. Intet hjalp. Gider ikke med den lille på 2.5. De er åbenbart totalt forskruede i deres hjerner! Ingen af os forældre er a-mennesker. Eller måske er vi efterhånden det :lol:
Det der har virket bedst herhjemme, har været at acceptere det.


Det har vi også gjort med den store på 5, intet virkede og vi har forlængst accepteret at sådan er hun.
Men min hverdag hænger bare meget dårligt sammen, hvis jeg skal op kl 4.15 hver dag. Det vil jeg faltisk gerne forsøge at ændre bare lidt. Forventer ingen mirakler. Men kl 5 kunne virkelig være skønt.
0
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Mette » 14. mar 2018, 19:34

Bøtte skrev:
Mette skrev:Vi kører på 5. år med op kl bæ. Med den store prøvede vi alt. Intet hjalp. Gider ikke med den lille på 2.5. De er åbenbart totalt forskruede i deres hjerner! Ingen af os forældre er a-mennesker. Eller måske er vi efterhånden det :lol:
Det der har virket bedst herhjemme, har været at acceptere det.


Det har vi også gjort med den store på 5, intet virkede og vi har forlængst accepteret at sådan er hun.
Men min hverdag hænger bare meget dårligt sammen, hvis jeg skal op kl 4.15 hver dag. Det vil jeg faltisk gerne forsøge at ændre bare lidt. Forventer ingen mirakler. Men kl 5 kunne virkelig være skønt.

Du må gerne skrive igen hvis du finder et mirakelmiddel :lol:
Jeg synes egentlig set hjælper at have to der er sådan. Tænk hvis den ene unge var a-menneske og den anden b. Gys!
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf milisa » 14. mar 2018, 21:47

Bøtte, har I prøvet den der med at putte TIDLIGERE....? Det hjalp ved os! Men min unge er selvfølgelig også VILDT mærkelig.... Men har nu hørt om tricket fra flere.
0
Tally-ho

Tilbage til "Børn"