Tråden for de små spørgsmål om børn

Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Phaiak » 14. mar 2018, 21:52

Bøtte kan I holde det ud indtil vi skifter til sommertid?

Måske det kan fikse tingene
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Bøtte » 17. mar 2018, 20:53

milisa skrev:Bøtte, har I prøvet den der med at putte TIDLIGERE....? Det hjalp ved os! Men min unge er selvfølgelig også VILDT mærkelig.... Men har nu hørt om tricket fra flere.


De kommer faktisk ofte ind omkring. 18.15. Meget tidligere kan vi ikke putte dem.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Bøtte » 17. mar 2018, 20:54

Phaiak skrev:Bøtte kan I holde det ud indtil vi skifter til sommertid?

Måske det kan fikse tingene


Det bliver vi jo nødt til :genert:

Sommertid har jeg ikke den store fidus til, det har aldrig haft positiv effekt på den store. Nærmere tværtimod. Men jeg håber stadig n
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Bøtte » 17. mar 2018, 21:01

Den anden dag startede hun allerede 3.40 og faldt ikke i søvn igen :shock:

Vi er dog nået til at hun accepterer at ligge med en af os. Hun falder ikke i søvn, men ligger relativt roligt (underforstået piller en i næse, øre og øjne, men hun skriger ikke og hun vrider sig ikke for at komme ned) og så kan vi ligge en times tid. Det gør det lidt mere acceptabelt.

Hun udvikler sit sprog i tiden og er også ved af knække spise-med-ske-koden, så der sker i noget, så tænker det måske er det, der ‘forstyrrer’ hende.
0
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Mette » 18. mar 2018, 06:29

Bøtte skrev:Den anden dag startede hun allerede 3.40 og faldt ikke i søvn igen :shock:

Vi er dog nået til at hun accepterer at ligge med en af os. Hun falder ikke i søvn, men ligger relativt roligt (underforstået piller en i næse, øre og øjne, men hun skriger ikke og hun vrider sig ikke for at komme ned) og så kan vi ligge en times tid. Det gør det lidt mere acceptabelt.

Hun udvikler sit sprog i tiden og er også ved af knække spise-med-ske-koden, så der sker i noget, så tænker det måske er det, der ‘forstyrrer’ hende.

M på 4,5 år er aldrig faldet i søvn igen, hvis klokken har været over 3. Det er så nedern!
Har i prøvet wake-to-sleep?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Bøtte » 18. mar 2018, 08:35

Mette skrev:
Bøtte skrev:Den anden dag startede hun allerede 3.40 og faldt ikke i søvn igen :shock:

Vi er dog nået til at hun accepterer at ligge med en af os. Hun falder ikke i søvn, men ligger relativt roligt (underforstået piller en i næse, øre og øjne, men hun skriger ikke og hun vrider sig ikke for at komme ned) og så kan vi ligge en times tid. Det gør det lidt mere acceptabelt.

Hun udvikler sit sprog i tiden og er også ved af knække spise-med-ske-koden, så der sker i noget, så tænker det måske er det, der ‘forstyrrer’ hende.

M på 4,5 år er aldrig faldet i søvn igen, hvis klokken har været over 3. Det er så nedern!
Har i prøvet wake-to-sleep?


Nej, men har godt nok tænkt om det er næste skridt. I nat har hub sovet med mormor. Og har sovet til 6.25 med to opvågninger. Typisk.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf milisa » 18. mar 2018, 11:35

Bøtte skrev:
Mette skrev:
Bøtte skrev:Den anden dag startede hun allerede 3.40 og faldt ikke i søvn igen :shock:

Vi er dog nået til at hun accepterer at ligge med en af os. Hun falder ikke i søvn, men ligger relativt roligt (underforstået piller en i næse, øre og øjne, men hun skriger ikke og hun vrider sig ikke for at komme ned) og så kan vi ligge en times tid. Det gør det lidt mere acceptabelt.

Hun udvikler sit sprog i tiden og er også ved af knække spise-med-ske-koden, så der sker i noget, så tænker det måske er det, der ‘forstyrrer’ hende.

M på 4,5 år er aldrig faldet i søvn igen, hvis klokken har været over 3. Det er så nedern!
Har i prøvet wake-to-sleep?


Nej, men har godt nok tænkt om det er næste skridt. I nat har hub sovet med mormor. Og har sovet til 6.25 med to opvågninger. Typisk.


Da min datter var samme alder havde hun en periode, hvor hun vågnede både tidligt og flere gang om natten. I samme periode sov hun uafbrudt til kl 9 hos bedsteforældrene. Provokerende møgunge....
0
Tally-ho
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf IrmaPigen » 9. maj 2018, 09:40

Hvordan taler jeres børn til jer?

Måske burde det være en selvstændig tråd, men nu er det ikke mit barn men kærestens, så derfor putter jeg det ind her.

Generelt synes jeg det ene barn på omkring 10 taler ret grimt i konfliktsituationer - det er især i forholdet til sin far. Senest har jeg på en dag observeret at barnet to gange på samme dag har sagt "hold kæft..." til sin far.

Nu er det ikke mig der opdrager dem, så jeg har ikke som sådan nogen indflydelse på håndteringen af det. Men jeg gjorde dog min kæreste opmærksom på at han havde sagt det to gange i løbet af en dag. For jeg ved faktisk ikke helt om min kæreste hører det i kampens hede.

Hvad synes I om den retorik? Hvordan ville I reagere i den pågældende situation?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf FormerlyKnownAs » 9. maj 2018, 09:55

:8: :8:

Den var SLET ikke gået her. Min søn er kun knap 5, men han kan såmænd også den ord og det er totalt uacceptabelt herhjemme. Der er meget meget kort proces hvis han siger noget vi ikke vil høre på. Det er slet ikke til diskussion. Han går meget op i det og taler meget pænt ift mange børn i børnehaven. Han spørger indimellem om man må sige et eller andet og det svarer vi så på.

Og så blev han temmelig forskrækket da vi forklarede at hvis man siger grimme ord på den UK skole han skal gå på, så kommer man op til headmaster og der var kun 1 chance.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf FruKuk » 9. maj 2018, 20:00

Den var bestemt heller ikke gået her. Alle skældsord og konflikoptrappende sprog påtales prompte, hvilket betyder, at vores børn ikke bander eller taler grimt.

Deres mor arbejder kontinuerligt på at undlade at bande :genert:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf FruKuk » 10. maj 2018, 09:11

Jeg tror i øvrigt, at Zinde har ret i, at det ikke er en sjældenhed. Jeg synes, at rigtigt mange børn har et virkeligt grimt og vulgært sprog (og “hold kæft” falder i min optik i den kategori), og mange børn bliver meget overrasket over, at man ikke må bande i vores hus. De accepterer det dog som oftest uden problemer og gør deres bedste for at undlade det.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Slettet bruger » 10. maj 2018, 13:34

IrmaPigen skrev:Hvordan taler jeres børn til jer?

Måske burde det være en selvstændig tråd, men nu er det ikke mit barn men kærestens, så derfor putter jeg det ind her.

Generelt synes jeg det ene barn på omkring 10 taler ret grimt i konfliktsituationer - det er især i forholdet til sin far. Senest har jeg på en dag observeret at barnet to gange på samme dag har sagt "hold kæft..." til sin far.

Nu er det ikke mig der opdrager dem, så jeg har ikke som sådan nogen indflydelse på håndteringen af det. Men jeg gjorde dog min kæreste opmærksom på at han havde sagt det to gange i løbet af en dag. For jeg ved faktisk ikke helt om min kæreste hører det i kampens hede.

Hvad synes I om den retorik? Hvordan ville I reagere i den pågældende situation?


Jeg ville bare sige til ham at jeg ikke bryder mig om når han taler sådan til mig. Jeg vil gerne tale med ham og høre hvad han har at sige, og hvorfor han evt. føler sig uretfærdigt behandlet, men jeg gider kun samtaler der foregår på en ordentlig måde.

Min datter på 6 råber og skriger en del for tiden og smækker med dørene. Min holdning til det er at når hun udmærket kan finde ud af at opføre sig pænt når hun er i skole eller hos andre mennesker, så handler det ikke om at hun grundlæggende ikke forstår hvordan man gebærder sig. Jeg tror snarere det handler om at hun skal lære at mærke hvordan det er at være vred, lære at håndtere det og lære hvordan andre reagerer på det, og det "tør" hun kun at eksperimentere med over for sine forældre. Det synes jeg hun skal have lov til, så jeg siger ikke at hun ikke må råbe. Men jeg siger til hende at jeg ikke bryder mig om at blive råbt ad, jeg synes det er ubehageligt, og hvis der er noget vi skal tale om, må det vente til det kan foregå i et civiliseret toneleje. Og så får hun selvfølgelig aldrig sin vilje bare fordi hun råber.

Men det er så en af de ting, hendes mor og jeg ikke er helt enige om, hun er noget mere bekymret for det råberi.
4
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf FruKuk » 10. maj 2018, 14:14

Mine unger må gerne råbe og være frustrerede, tager det overhånd må råberiet gøres færdigt på deres værelser, da alle skal kunne være i fællesrum. Men selvom de er kede eller vrede, så er bandeord og andet ærgerligt sprog et no go.
Senest rettet af FruKuk 10. maj 2018, 19:48, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Danseprinsesse » 11. maj 2018, 23:48

Jeg har lige et spørgsmål om tissemænd.

Min dreng siger “av, tissemand”, hvis den “stritter”, mens vi skifter ble. Han klynker og skærer ansigt. Den er ikke rød, og han tisser normalt og uden smerter.
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det bare skyldes, at det føles anderledes, eller om der reelt kan være noget, der giver ham smerter.
Han er knapt 2 år.

Har I oplevet noget lignende med jeres små drenge?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf FruKuk » 12. maj 2018, 07:49

Danseprinsesse skrev:Jeg har lige et spørgsmål om tissemænd.

Min dreng siger “av, tissemand”, hvis den “stritter”, mens vi skifter ble. Han klynker og skærer ansigt. Den er ikke rød, og han tisser normalt og uden smerter.
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det bare skyldes, at det føles anderledes, eller om der reelt kan være noget, der giver ham smerter.
Han er knapt 2 år.

Har I oplevet noget lignende med jeres små drenge?


Nej det synes jeg ikke.
Hvis han skærer ansigt, og det har stået på i mere end et par dage, ville jeg nok give lægen et ring på mandag.
2

Tilbage til "Børn"