Tråden for de små spørgsmål om børn

Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Zombie » 12. maj 2018, 12:12

Danseprinsesse skrev:Jeg har lige et spørgsmål om tissemænd.

Min dreng siger “av, tissemand”, hvis den “stritter”, mens vi skifter ble. Han klynker og skærer ansigt. Den er ikke rød, og han tisser normalt og uden smerter.
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det bare skyldes, at det føles anderledes, eller om der reelt kan være noget, der giver ham smerter.
Han er knapt 2 år.

Har I oplevet noget lignende med jeres små drenge?


Jeg ville snakke med lægen. Jeg har i vuggestue kun oplevet det, hvis tissemanden satte sig forkert i bleen.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Zombie » 12. maj 2018, 12:13

Zombie skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg har lige et spørgsmål om tissemænd.

Min dreng siger “av, tissemand”, hvis den “stritter”, mens vi skifter ble. Han klynker og skærer ansigt. Den er ikke rød, og han tisser normalt og uden smerter.
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det bare skyldes, at det føles anderledes, eller om der reelt kan være noget, der giver ham smerter.
Han er knapt 2 år.

Har I oplevet noget lignende med jeres små drenge?


Jeg ville snakke med lægen. Jeg har i vuggestue kun oplevet det, hvis tissemanden satte sig forkert i bleen.


Kan det være forhudsforsnævring, som gør ham øm når den stritter?
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Danseprinsesse » 13. maj 2018, 20:58

Zombie skrev:
Zombie skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg har lige et spørgsmål om tissemænd.

Min dreng siger “av, tissemand”, hvis den “stritter”, mens vi skifter ble. Han klynker og skærer ansigt. Den er ikke rød, og han tisser normalt og uden smerter.
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det bare skyldes, at det føles anderledes, eller om der reelt kan være noget, der giver ham smerter.
Han er knapt 2 år.

Har I oplevet noget lignende med jeres små drenge?


Jeg ville snakke med lægen. Jeg har i vuggestue kun oplevet det, hvis tissemanden satte sig forkert i bleen.


Kan det være forhudsforsnævring, som gør ham øm når den stritter?


Tak for jeres svar.

Det er også det, vi selv har overvejet. Skulle bare lige høre, om det var en “fase” alle små drenge gik igennem.
Men så skal han selvfølgelig til læge.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf FruKuk » 13. maj 2018, 21:01

Danseprinsesse skrev:
Zombie skrev:
Zombie skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg har lige et spørgsmål om tissemænd.

Min dreng siger “av, tissemand”, hvis den “stritter”, mens vi skifter ble. Han klynker og skærer ansigt. Den er ikke rød, og han tisser normalt og uden smerter.
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det bare skyldes, at det føles anderledes, eller om der reelt kan være noget, der giver ham smerter.
Han er knapt 2 år.

Har I oplevet noget lignende med jeres små drenge?


Jeg ville snakke med lægen. Jeg har i vuggestue kun oplevet det, hvis tissemanden satte sig forkert i bleen.


Kan det være forhudsforsnævring, som gør ham øm når den stritter?


Tak for jeres svar.

Det er også det, vi selv har overvejet. Skulle bare lige høre, om det var en “fase” alle små drenge gik igennem.
Men så skal han selvfølgelig til læge.


Håber, at lægen har et godt bud og kan fikse det. God bedring med ham i hvert fald.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf JoyNips » 13. maj 2018, 21:24

Kan man ikke først sige noget om evt forhudsforsnævring når barnet er ældre?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. maj 2018, 04:34

Danseprinsessex , forhudsforsnævring var også min tanke. Min søn har altid været meget meget glad for sin diller :rulle: :lol: men har aldrig sagt av.

Min venindes drenge have FFS og de blev opereret da de var 3-4 år. Det var meget svært for dem at lære at gå på toilet selv da det jo gjorde ondt hver gang de skulle tisse.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf FruKuk » 14. maj 2018, 04:36

JoyNips skrev:Kan man ikke først sige noget om evt forhudsforsnævring når barnet er ældre?


Det tror jeg. Men forhudsbetændelse eller lignende kan de vist fange fra de er ret små.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf Lulu » 14. maj 2018, 04:50

FormerlyKnownAs skrev:Danseprinsessex , forhudsforsnævring var også min tanke. Min søn har altid været meget meget glad for sin diller :rulle: :lol: men har aldrig sagt av.


Er alle drenge ikke det?
Jeg har i hvert fald et eksemplar på 4 og et på 1,5 år og de synes begge den er enormt spændende.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tråden for de små spørgsmål om børn

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. maj 2018, 05:33

Lulu skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Danseprinsessex , forhudsforsnævring var også min tanke. Min søn har altid været meget meget glad for sin diller :rulle: :lol: men har aldrig sagt av.


Er alle drenge ikke det?
Jeg har i hvert fald et eksemplar på 4 og et på 1,5 år og de synes begge den er enormt spændende.


Sikkert.
0

Tilbage til "Børn"