Hvorfor er dine børn uopdragne?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf Bøtte » 1. feb 2018, 19:18

milisa skrev:Helt enig, Bøtte. Der er jo hul i hovedet med den hersens årgangsfiksering. I min folkeskoleklasse havde vi en med fødselsdag d. 7/1 og en d. 1/12. Der er jo næsten et helt år mellem de to!


Min datter er fra 21/12. En fra hendes børnehave er fra 6/1. De skal gå i (parallel)klasse med hinanden.
Det er virkelig underligt, det skal være så svært at få skoleudsat et barn, som kunne have gavn af det.

Vi havde samtaler med lederen i bh om udsættelse. Hun fortalte at børn, der havde relativt store problemer, fik afslag på udsættelse. Det er simpelthen ikke okay. Og det er da klart de børn, kan komme til st fremstå ‘uopdragne’, hvis de simpelthen ikke er klar til at indfri de krav, der stilles i skolen.
Det er synd og skam. Og det helt forkerte sted at sætte ind i forhold til de børn.
5
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf missme » 1. feb 2018, 19:26

Hvis jeg spurgte Emma Gad, så ville hun nok mene at mine børn var uopdragne. Deres lærer giver udtryk for at de er gode kammerater, gode til at lytte og lave deres ting og samarbejdsvillige.
Vi har prioriteret i deres opdragelse. Vi har aldrig vægtet bordskik højt, formaliteter er ikke noget hverken min mand eller jeg går op i. Men nej, betyder nej herhjemme, omvendt så er vi ikke rigide, så hvis vi er for hurtige til at sige nej, så kan vi godt tale med dem om at det bliver et ja alligevel, fordi mor og far ikke fik tænkt sig om. Og så acceptere vi absolut ikke at man opfører sig uordentligt overfor andre.
I forhold til anerkendelse, så er jeg ked af at det bliver sammenkædet med manglende evne til at sætte grænser. De to ting hænger absolut ikke sammen, i hvert fald ikke i pædagogisk forstand. Anerkendelse handler om at lade barnet vide at dets følelser er ok, at man tager sig tid til at forstå barnets tanker bag handlingerne. Derfor kan man godt udtrykke, at det er ok du bliver vred, men jeg acceptere ikke at du råber ad mig!
1
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf missme » 1. feb 2018, 19:29

Bøtte skrev:
milisa skrev:Helt enig, Bøtte. Der er jo hul i hovedet med den hersens årgangsfiksering. I min folkeskoleklasse havde vi en med fødselsdag d. 7/1 og en d. 1/12. Der er jo næsten et helt år mellem de to!


Min datter er fra 21/12. En fra hendes børnehave er fra 6/1. De skal gå i (parallel)klasse med hinanden.
Det er virkelig underligt, det skal være så svært at få skoleudsat et barn, som kunne have gavn af det.

Vi havde samtaler med lederen i bh om udsættelse. Hun fortalte at børn, der havde relativt store problemer, fik afslag på udsættelse. Det er simpelthen ikke okay. Og det er da klart de børn, kan komme til st fremstå ‘uopdragne’, hvis de simpelthen ikke er klar til at indfri de krav, der stilles i skolen.
Det er synd og skam. Og det helt forkerte sted at sætte ind i forhold til de børn.


Ja det er desværre blevet sådan, at man hellere lader barnet gå 0 klasse om, i stedet for at tage et ekstra år i børnehaven. Man skulle ellers tro at forældre og pædagoger i fællesskab ved bedst, hvad barnet har brug for. Jeg har selv en datter fra sidst i november. Hun skulle helt sikkert ikke have ventet med at komme i skole, men vi har godt kunne mærke at hun var yngre end mange af de andre. Nu her i 3 klasse begynder forskellen at udligne sig.
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27071

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf ajnaM » 1. feb 2018, 19:39

missme skrev:
Bøtte skrev:
milisa skrev:Helt enig, Bøtte. Der er jo hul i hovedet med den hersens årgangsfiksering. I min folkeskoleklasse havde vi en med fødselsdag d. 7/1 og en d. 1/12. Der er jo næsten et helt år mellem de to!


Min datter er fra 21/12. En fra hendes børnehave er fra 6/1. De skal gå i (parallel)klasse med hinanden.
Det er virkelig underligt, det skal være så svært at få skoleudsat et barn, som kunne have gavn af det.

Vi havde samtaler med lederen i bh om udsættelse. Hun fortalte at børn, der havde relativt store problemer, fik afslag på udsættelse. Det er simpelthen ikke okay. Og det er da klart de børn, kan komme til st fremstå ‘uopdragne’, hvis de simpelthen ikke er klar til at indfri de krav, der stilles i skolen.
Det er synd og skam. Og det helt forkerte sted at sætte ind i forhold til de børn.


Ja det er desværre blevet sådan, at man hellere lader barnet gå 0 klasse om, i stedet for at tage et ekstra år i børnehaven. Man skulle ellers tro at forældre og pædagoger i fællesskab ved bedst, hvad barnet har brug for. Jeg har selv en datter fra sidst i november. Hun skulle helt sikkert ikke have ventet med at komme i skole, men vi har godt kunne mærke at hun var yngre end mange af de andre. Nu her i 3 klasse begynder forskellen at udligne sig.



Forældre og pædagoger ved stadig bedst, hvad barnet har brug for - men pengene er der ikke, og politikerne har lagt pres på for at få børnene hurtigere i skolen pga økonomi og logistik.

Jeg ville normalt sige, at man skulle vælge en anden regering næste gang, men jeg ved ikke engang, om S er et bedre bud.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf Bøtte » 1. feb 2018, 19:50

ajnaM skrev:
missme skrev:
Bøtte skrev:
milisa skrev:Helt enig, Bøtte. Der er jo hul i hovedet med den hersens årgangsfiksering. I min folkeskoleklasse havde vi en med fødselsdag d. 7/1 og en d. 1/12. Der er jo næsten et helt år mellem de to!


Min datter er fra 21/12. En fra hendes børnehave er fra 6/1. De skal gå i (parallel)klasse med hinanden.
Det er virkelig underligt, det skal være så svært at få skoleudsat et barn, som kunne have gavn af det.

Vi havde samtaler med lederen i bh om udsættelse. Hun fortalte at børn, der havde relativt store problemer, fik afslag på udsættelse. Det er simpelthen ikke okay. Og det er da klart de børn, kan komme til st fremstå ‘uopdragne’, hvis de simpelthen ikke er klar til at indfri de krav, der stilles i skolen.
Det er synd og skam. Og det helt forkerte sted at sætte ind i forhold til de børn.


Ja det er desværre blevet sådan, at man hellere lader barnet gå 0 klasse om, i stedet for at tage et ekstra år i børnehaven. Man skulle ellers tro at forældre og pædagoger i fællesskab ved bedst, hvad barnet har brug for. Jeg har selv en datter fra sidst i november. Hun skulle helt sikkert ikke have ventet med at komme i skole, men vi har godt kunne mærke at hun var yngre end mange af de andre. Nu her i 3 klasse begynder forskellen at udligne sig.



Forældre og pædagoger ved stadig bedst, hvad barnet har brug for - men pengene er der ikke, og politikerne har lagt pres på for at få børnene hurtigere i skolen pga økonomi og logistik.

Jeg ville normalt sige, at man skulle vælge en anden regering næste gang, men jeg ved ikke engang, om S er et bedre bud.



Jeg forstår faktisk bare ikke helt, at den måned et decemberbarn får mere i børnehaven ved udsættelse end et januarbarn helt naturligt får, skal være det, der er det afgørende. Et decemberbarn får 11 mdr mindre i børnehaven end et januarbarn.


Jeg tror,jeg tager chancen med S til næste valg...
1
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf TomKah » 4. feb 2018, 21:11

milisa skrev:Helt enig, Bøtte. Der er jo hul i hovedet med den hersens årgangsfiksering. I min folkeskoleklasse havde vi en med fødselsdag d. 7/1 og en d. 1/12. Der er jo næsten et helt år mellem de to!

Hvis man kun optager børn én gang om året i skolen, vil der da altid være 1 år imellem den ældste og den yngste.
Jeg synes faktisk ikke at årgangsfikseringen i sig selv er noget problem - jeg synes det er langt større problem at man ikke har ressourcer til gengængelig til at børn som synes det er svært at lære at gå i skole, ikke får den nødvendige hjælp til at lære det.
Måske ville nogle problemer løses ved at vente et år - men min erfaring er at det ikke nødvendigvis er tiden som er problemet, men mere manglen på struktur (som er helt grotesk hvis man spørger mig) i folkeskolen.
Alle mine børn er født om sommeren, så jeg har aldrig rigtigt haft problemet inde på livet dog. Det gør dem dog ikke særlig velopdragne.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf milisa » 4. feb 2018, 21:14

TomKah skrev:
milisa skrev:Helt enig, Bøtte. Der er jo hul i hovedet med den hersens årgangsfiksering. I min folkeskoleklasse havde vi en med fødselsdag d. 7/1 og en d. 1/12. Der er jo næsten et helt år mellem de to!

Hvis man kun optager børn én gang om året i skolen, vil der da altid være 1 år imellem den ældste og den yngste.
Jeg synes faktisk ikke at årgangsfikseringen i sig selv er noget problem - jeg synes det er langt større problem at man ikke har ressourcer til gengængelig til at børn som synes det er svært at lære at gå i skole, ikke får den nødvendige hjælp til at lære det.
Måske ville nogle problemer løses ved at vente et år - men min erfaring er at det ikke nødvendigvis er tiden som er problemet, men mere manglen på struktur (som er helt grotesk hvis man spørger mig) i folkeskolen.
Alle mine børn er født om sommeren, så jeg har aldrig rigtigt haft problemet inde på livet dog. Det gør dem dog ikke særlig velopdragne.


Du har helt sikkert ret i at manglen på diverse i folkeskolen også er et issue.

Men jeg mener stadig, at man bør droppe årgangsfiksering og i stedet blot se på udvikling. Så vil nogen måske være 5, nogle 6 og andre 7 år. Og det vil være helt ok.
0
Tally-ho
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf TomKah » 4. feb 2018, 21:23

milisa skrev:
TomKah skrev:
milisa skrev:Helt enig, Bøtte. Der er jo hul i hovedet med den hersens årgangsfiksering. I min folkeskoleklasse havde vi en med fødselsdag d. 7/1 og en d. 1/12. Der er jo næsten et helt år mellem de to!

Hvis man kun optager børn én gang om året i skolen, vil der da altid være 1 år imellem den ældste og den yngste.
Jeg synes faktisk ikke at årgangsfikseringen i sig selv er noget problem - jeg synes det er langt større problem at man ikke har ressourcer til gengængelig til at børn som synes det er svært at lære at gå i skole, ikke får den nødvendige hjælp til at lære det.
Måske ville nogle problemer løses ved at vente et år - men min erfaring er at det ikke nødvendigvis er tiden som er problemet, men mere manglen på struktur (som er helt grotesk hvis man spørger mig) i folkeskolen.
Alle mine børn er født om sommeren, så jeg har aldrig rigtigt haft problemet inde på livet dog. Det gør dem dog ikke særlig velopdragne.


Du har helt sikkert ret i at manglen på diverse i folkeskolen også er et issue.

Men jeg mener stadig, at man bør droppe årgangsfiksering og i stedet blot se på udvikling. Så vil nogen måske være 5, nogle 6 og andre 7 år. Og det vil være helt ok.


I de små klasser, men på mellemtrinnet synes jeg det er et kæmpe issue, hvis aldersspredningen er for stor, sålænge vi har så stor fokus på klasseundervisning i stamklasser, som vi har.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf milisa » 4. feb 2018, 21:33

TomKah skrev:
milisa skrev:
TomKah skrev:
milisa skrev:Helt enig, Bøtte. Der er jo hul i hovedet med den hersens årgangsfiksering. I min folkeskoleklasse havde vi en med fødselsdag d. 7/1 og en d. 1/12. Der er jo næsten et helt år mellem de to!

Hvis man kun optager børn én gang om året i skolen, vil der da altid være 1 år imellem den ældste og den yngste.
Jeg synes faktisk ikke at årgangsfikseringen i sig selv er noget problem - jeg synes det er langt større problem at man ikke har ressourcer til gengængelig til at børn som synes det er svært at lære at gå i skole, ikke får den nødvendige hjælp til at lære det.
Måske ville nogle problemer løses ved at vente et år - men min erfaring er at det ikke nødvendigvis er tiden som er problemet, men mere manglen på struktur (som er helt grotesk hvis man spørger mig) i folkeskolen.
Alle mine børn er født om sommeren, så jeg har aldrig rigtigt haft problemet inde på livet dog. Det gør dem dog ikke særlig velopdragne.


Du har helt sikkert ret i at manglen på diverse i folkeskolen også er et issue.

Men jeg mener stadig, at man bør droppe årgangsfiksering og i stedet blot se på udvikling. Så vil nogen måske være 5, nogle 6 og andre 7 år. Og det vil være helt ok.


I de små klasser, men på mellemtrinnet synes jeg det er et kæmpe issue, hvis aldersspredningen er for stor, sålænge vi har så stor fokus på klasseundervisning i stamklasser, som vi har.


Gæt selv, hvad jeg mener om fokus på undervisning kun i stamklasser.......... :lol:
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf milisa » 4. feb 2018, 21:34

Nej, jeg er godt klar over, at det ikke er noget, der kan eller bliver lavet om sådan lige, men jeg ville ønske, at vi droppede den der kasse- og facitlistetankegang, vi har. Jeg mener, der er så meget at vinde ved at se på evner og modenhed frem for alder.
0
Tally-ho
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf hotlips » 5. feb 2018, 03:38

Jeg ser slet ikke alle de der frygtelige børn og håbløse eller over emsige forældre.

Jo, vi har haft den obligatoriske møgunge i vuggestuen, børnehave og skole, ham i skolen har iøvrigt to forældre der er lærere, så bliver det ikke mere kliché.. Men der var nu også sådan nogle enkelte stykker da jeg gik i skole. Der var også et par forældre der var bims dengang.

Generelt er det søde og velopdragne børn jeg møder og deres forældre er flinke normale mennesker der af og til kommer for sent eller må børste håret på skolen fordi de har været for sent ud af fjerene.

Min dreng går i 0. Klasse og er ven med børn i mange andre klasser, jeg tror 3 klasse er den ældste årgang han har venner i, og jeg har ikke set andet end at de større børn har været flinke og hensynsfulde ved de mindre børn, de passer på dem og spørger om de er ok hvis det går lidt vildt for sig.

Der er selvfølgelig ballade til tider men det er meget lidt og det involverer hver gang de samme 3-4 børn, det er ikke nemt hverken for dem selv eller de andre at have med at gøre når de først er havnet i en dårlig cirkel, men med 70 børn i 0 klasserne der har deres eget område af skolen og Ca 200 børn i hele afdelingen så er det meget lidt jeg ser og hører om, det er virkelig et særsyn med børn der slås eller lignende.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg gør, jeg har lagt vægt på at behandle ham som et menneske altid, hans mening tæller, uanset om det er omkring hus, have eller hvor vi skal på tur til, og med det er der fulgt et ansvar for at tage os begge to med i overvejelser, men det har nu altid faldet ham naturligt, han er en utroligt omsorgsfuld dreng, han er fuldstændig tosset med babyer og han mener det bedste ved legetøjsdag er at kunne dele med de der ikke har noget med.
Det halter med at bruge bestik men han arbejder på det i sit eget tempo, han havde store problemer med at spise da han blev født, han er født med ganespalte og han mangler 9 blivende tænder, der er ingen tvivl om at han har en mund der ikke er særligt stærk og som han hurtigt bliver træt i, og da han i forvejen er en småtspisende dreng har jeg holdt på at det ikke skulle være sværere for ham at spise end højst nødvendigt, det er først det sidste års tid han er begyndt at spise når han er træt og hvis nogen skulle have noget at sige om at han ikke kan bruge en kniv ordentligt så er der ingen tvivl om at så skal jeg nok tage det helt og holdent på mig, inden jeg fortæller dem hvad jeg synes om at de blander sig i det.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf vibbsen » 6. feb 2018, 22:37

Jeg bliver simpelthen så træt.....

For det første så synes jeg at det er totalt til grin at tale om at der i en klasse med 20 elever sidder 3 som ikke er rustet til at gå i skole...Og så tørre den af på at det skyldes manglende opdragelse.....Jeg bor i en kommune hvor de mindste 0-klasser er på 24 elever og hvor snittet er noget der ligner 27 elever....Af de 12 skoler på landsplan der har fået dispensation til elevtallet i 0-klasse...Ja, der ligger de 5 i vores kommune...FLOT....Men vi er samtidig en kommune det nærmest er umuligt at få skoleudsættelse....Det eneste barn jeg har kendskab til er ham som fik kræft som 3 årig og iøvrigt døde på sin 7 års fødselsdag....Der gik han så i 0-klasse. Uden at kende detaljerne, så vil jeg tro at det handler om at man måske trods alt godt kan se at et barn der har været væk store dele af tiden fra 3-6 år vil have fordel af et år mere i børnehaven....

Min datter (Årgang 2012)går i BH med en pige som har en medfødt hjerneskade. Rent kognitivt er der ikke noget i vejen. Men hun er f.eks. ikke så god hvis der er for meget larm og uro, og fungere bedst i mindre grupper. Hendes forældre mener så afgjort at hun ville have godt af at få et år mere i børnehave til at opbygge noget mere "robusthed".....Især eftersom barnet er tilknyttet en særlig "inklusionsgruppe". Netop fordi hun ikke er så god i de store grupper. Men den går altså ikke. Begrundelsen de har fået fra BH lægger især vægt på at man ikke lige synes der er nogen af pigerne i årgang 2013 som hun lige "svinger med".....Jeg talte med moderen den anden dag. Og da jeg hørte det var jeg simpelthen nødt til at kalde "bullshit"....For den forklaring giver jeg ikke en skid for. Og jeg kunne se at moderen blev helt lettet over min (ikke særlig politisk korrekte) bramfri udmelding.

Min venindes søn går i specialtilbud. Og kom i skole til "normaltid"....Cirka samme begrundelse som ovenstående....Han er nu igang med 0-klasse for anden gang og går i specialtilbud. Hvilket er supersmart. For i Danmark har man ret til 10 års skolegang. Og når der ikke er mere af ens berettigede skolegang tilbage....Ja, så er det bare ærgerligt....Det er det de har fået at vide.....Måske kan han nå at indhente det forsømte....Måske ikke :tie: :tie: :tie: :tie: Også her tænker jeg at det måske havde været noget smartere at have ventet med at sende barnet i skole til han var "mentalt" klar....

Jeg ved ikke om det passer (Folkeskolelærer kom gerne på banen) at man bare må håbe at "de kan nå det på den afsatte tid".....Men er det tilfældet så er det jo meget smart bare at klaske ungerne i skole uanset om de er klar eller ej. Så må de jo bare gå om..Og så sparer man pengene i den anden ende....Ja...Altså det er supersmart hvis man er en eller anden Regne Finn som skal have budgetter for hhv. daginstitutioner og skoler til at gå op....
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf Minitrolden » 7. feb 2018, 11:23

vibbsen skrev:Jeg bliver simpelthen så træt.....

For det første så synes jeg at det er totalt til grin at tale om at der i en klasse med 20 elever sidder 3 som ikke er rustet til at gå i skole...Og så tørre den af på at det skyldes manglende opdragelse.....Jeg bor i en kommune hvor de mindste 0-klasser er på 24 elever og hvor snittet er noget der ligner 27 elever....Af de 12 skoler på landsplan der har fået dispensation til elevtallet i 0-klasse...Ja, der ligger de 5 i vores kommune...FLOT....Men vi er samtidig en kommune det nærmest er umuligt at få skoleudsættelse....Det eneste barn jeg har kendskab til er ham som fik kræft som 3 årig og iøvrigt døde på sin 7 års fødselsdag....Der gik han så i 0-klasse. Uden at kende detaljerne, så vil jeg tro at det handler om at man måske trods alt godt kan se at et barn der har været væk store dele af tiden fra 3-6 år vil have fordel af et år mere i børnehaven....

Min datter (Årgang 2012)går i BH med en pige som har en medfødt hjerneskade. Rent kognitivt er der ikke noget i vejen. Men hun er f.eks. ikke så god hvis der er for meget larm og uro, og fungere bedst i mindre grupper. Hendes forældre mener så afgjort at hun ville have godt af at få et år mere i børnehave til at opbygge noget mere "robusthed".....Især eftersom barnet er tilknyttet en særlig "inklusionsgruppe". Netop fordi hun ikke er så god i de store grupper. Men den går altså ikke. Begrundelsen de har fået fra BH lægger især vægt på at man ikke lige synes der er nogen af pigerne i årgang 2013 som hun lige "svinger med".....Jeg talte med moderen den anden dag. Og da jeg hørte det var jeg simpelthen nødt til at kalde "bullshit"....For den forklaring giver jeg ikke en skid for. Og jeg kunne se at moderen blev helt lettet over min (ikke særlig politisk korrekte) bramfri udmelding.

Min venindes søn går i specialtilbud. Og kom i skole til "normaltid"....Cirka samme begrundelse som ovenstående....Han er nu igang med 0-klasse for anden gang og går i specialtilbud. Hvilket er supersmart. For i Danmark har man ret til 10 års skolegang. Og når der ikke er mere af ens berettigede skolegang tilbage....Ja, så er det bare ærgerligt....Det er det de har fået at vide.....Måske kan han nå at indhente det forsømte....Måske ikke :tie: :tie: :tie: :tie: Også her tænker jeg at det måske havde været noget smartere at have ventet med at sende barnet i skole til han var "mentalt" klar....

Jeg ved ikke om det passer (Folkeskolelærer kom gerne på banen) at man bare må håbe at "de kan nå det på den afsatte tid".....Men er det tilfældet så er det jo meget smart bare at klaske ungerne i skole uanset om de er klar eller ej. Så må de jo bare gå om..Og så sparer man pengene i den anden ende....Ja...Altså det er supersmart hvis man er en eller anden Regne Finn som skal have budgetter for hhv. daginstitutioner og skoler til at gå op....


Hvilket heller ikke en eneste forsker eller skoleleder/skolelærer jeg har læst om, har gjort, kun den kære minister "læser" det sådan. Og det gør hun jo ikke. Det her er ren blår i øjnene på folk. Hun står med et område, der skal bruge flere ressourcer. Vi skal bruge flere ressourcer på pædagoger og lærere og til at børn ikke skal have tidligere og tidligere overgange mellem vuggestue, børnehave og skole. Det kan/orker hun ikke at gå i brechen for og derfor skal der skabes noget røre og vi skal have kastet skylden på nogen "gratis" = forældre. Hvis hun rent faktisk prøvede at løfte området, så ville det være det samme som politisk selvmord og den slags gør man ikke.
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf vibbsen » 7. feb 2018, 11:27

Minitrolden skrev:
vibbsen skrev:Jeg bliver simpelthen så træt.....

For det første så synes jeg at det er totalt til grin at tale om at der i en klasse med 20 elever sidder 3 som ikke er rustet til at gå i skole...Og så tørre den af på at det skyldes manglende opdragelse.....Jeg bor i en kommune hvor de mindste 0-klasser er på 24 elever og hvor snittet er noget der ligner 27 elever....Af de 12 skoler på landsplan der har fået dispensation til elevtallet i 0-klasse...Ja, der ligger de 5 i vores kommune...FLOT....Men vi er samtidig en kommune det nærmest er umuligt at få skoleudsættelse....Det eneste barn jeg har kendskab til er ham som fik kræft som 3 årig og iøvrigt døde på sin 7 års fødselsdag....Der gik han så i 0-klasse. Uden at kende detaljerne, så vil jeg tro at det handler om at man måske trods alt godt kan se at et barn der har været væk store dele af tiden fra 3-6 år vil have fordel af et år mere i børnehaven....

Min datter (Årgang 2012)går i BH med en pige som har en medfødt hjerneskade. Rent kognitivt er der ikke noget i vejen. Men hun er f.eks. ikke så god hvis der er for meget larm og uro, og fungere bedst i mindre grupper. Hendes forældre mener så afgjort at hun ville have godt af at få et år mere i børnehave til at opbygge noget mere "robusthed".....Især eftersom barnet er tilknyttet en særlig "inklusionsgruppe". Netop fordi hun ikke er så god i de store grupper. Men den går altså ikke. Begrundelsen de har fået fra BH lægger især vægt på at man ikke lige synes der er nogen af pigerne i årgang 2013 som hun lige "svinger med".....Jeg talte med moderen den anden dag. Og da jeg hørte det var jeg simpelthen nødt til at kalde "bullshit"....For den forklaring giver jeg ikke en skid for. Og jeg kunne se at moderen blev helt lettet over min (ikke særlig politisk korrekte) bramfri udmelding.

Min venindes søn går i specialtilbud. Og kom i skole til "normaltid"....Cirka samme begrundelse som ovenstående....Han er nu igang med 0-klasse for anden gang og går i specialtilbud. Hvilket er supersmart. For i Danmark har man ret til 10 års skolegang. Og når der ikke er mere af ens berettigede skolegang tilbage....Ja, så er det bare ærgerligt....Det er det de har fået at vide.....Måske kan han nå at indhente det forsømte....Måske ikke :tie: :tie: :tie: :tie: Også her tænker jeg at det måske havde været noget smartere at have ventet med at sende barnet i skole til han var "mentalt" klar....

Jeg ved ikke om det passer (Folkeskolelærer kom gerne på banen) at man bare må håbe at "de kan nå det på den afsatte tid".....Men er det tilfældet så er det jo meget smart bare at klaske ungerne i skole uanset om de er klar eller ej. Så må de jo bare gå om..Og så sparer man pengene i den anden ende....Ja...Altså det er supersmart hvis man er en eller anden Regne Finn som skal have budgetter for hhv. daginstitutioner og skoler til at gå op....


Hvilket heller ikke en eneste forsker eller skoleleder/skolelærer jeg har læst om, har gjort, kun den kære minister "læser" det sådan. Og det gør hun jo ikke. Det her er ren blår i øjnene på folk. Hun står med et område, der skal bruge flere ressourcer. Vi skal bruge flere ressourcer på pædagoger og lærere og til at børn ikke skal have tidligere og tidligere overgange mellem vuggestue, børnehave og skole. Det kan/orker hun ikke at gå i brechen for og derfor skal der skabes noget røre og vi skal have kastet skylden på nogen "gratis" = forældre. Hvis hun rent faktisk prøvede at løfte området, så ville det være det samme som politisk selvmord og den slags gør man ikke.


AMEN !!!
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvorfor er dine børn uopdragne?

Indlægaf Bøtte » 7. feb 2018, 11:37

vibbsen skrev:Min datter (Årgang 2012)går i BH med en pige som har en medfødt hjerneskade. Rent kognitivt er der ikke noget i vejen. Men hun er f.eks. ikke så god hvis der er for meget larm og uro, og fungere bedst i mindre grupper. Hendes forældre mener så afgjort at hun ville have godt af at få et år mere i børnehave til at opbygge noget mere "robusthed".....Især eftersom barnet er tilknyttet en særlig "inklusionsgruppe". Netop fordi hun ikke er så god i de store grupper. Men den går altså ikke. Begrundelsen de har fået fra BH lægger især vægt på at man ikke lige synes der er nogen af pigerne i årgang 2013 som hun lige "svinger med".....Jeg talte med moderen den anden dag. Og da jeg hørte det var jeg simpelthen nødt til at kalde "bullshit"....For den forklaring giver jeg ikke en skid for. Og jeg kunne se at moderen blev helt lettet over min (ikke særlig politisk korrekte) bramfri udmelding.
..


Det fremhævede er total ironisk sammenlignet med vores kommune. Min årgang 12 leger kun med pigerne fra årgang 13. Hun er tættere aldersmæssigt på pigerne fra årgang 13 end dem fra 12.
Det fik vi at vide at der var helt og aldeles uden betydning for skoleudsættelse.
0

Tilbage til "Børn"