Bamse

Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Bamse

Indlægaf lillebjoern » 18. jan 2018, 21:39

Pandesteg skrev:
lillebjoern skrev:1500 for en bamse... :nerve:


Hvor? :gruble:


Jeg søgte på Jellycat, og deres kaniner koster 1.500,- i Magasin.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Bamse

Indlægaf Olaf » 18. jan 2018, 21:45

lillebjoern skrev:
Pandesteg skrev:
lillebjoern skrev:1500 for en bamse... :nerve:


Hvor? :gruble:


Jeg søgte på Jellycat, og deres kaniner koster 1.500,- i Magasin.


Men så er den også over en meter høj
4
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Bamse

Indlægaf Filipai » 18. jan 2018, 21:45

lillebjoern skrev:
Pandesteg skrev:
lillebjoern skrev:1500 for en bamse... :nerve:


Hvor? :gruble:


Jeg søgte på Jellycat, og deres kaniner koster 1.500,- i Magasin.


Nu behøver man jo ikke nødvendigvis en bamse på 108 cm :D Det bliver alligevel lidt overvældende for en nyfødt.

Jeg stemmer i øvrigt i koret med Jellycat. Min niece har en , kan ikke huske om det er den på 31 eller 36 cm. Men den er meget populær .
3
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Bamse

Indlægaf lillebjoern » 19. jan 2018, 06:59

Filipai skrev:
lillebjoern skrev:
Pandesteg skrev:
lillebjoern skrev:1500 for en bamse... :nerve:


Hvor? :gruble:


Jeg søgte på Jellycat, og deres kaniner koster 1.500,- i Magasin.


Nu behøver man jo ikke nødvendigvis en bamse på 108 cm :D Det bliver alligevel lidt overvældende for en nyfødt.

Jeg stemmer i øvrigt i koret med Jellycat. Min niece har en , kan ikke huske om det er den på 31 eller 36 cm. Men den er meget populær .
Olaf skrev:
lillebjoern skrev:
Pandesteg skrev:
lillebjoern skrev:1500 for en bamse... :nerve:


Hvor? :gruble:


Jeg søgte på Jellycat, og deres kaniner koster 1.500,- i Magasin.


Men så er den også over en meter høj


Aah... havde ikke spottet størrelsen :D Troede lige det var en lille 20-25 cm bamse :genert:
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Bamse

Indlægaf Pandesteg » 19. jan 2018, 07:17

lillebjoern skrev:
Filipai skrev:
lillebjoern skrev:
Pandesteg skrev:
lillebjoern skrev:1500 for en bamse... :nerve:


Hvor? :gruble:


Jeg søgte på Jellycat, og deres kaniner koster 1.500,- i Magasin.


Nu behøver man jo ikke nødvendigvis en bamse på 108 cm :D Det bliver alligevel lidt overvældende for en nyfødt.

Jeg stemmer i øvrigt i koret med Jellycat. Min niece har en , kan ikke huske om det er den på 31 eller 36 cm. Men den er meget populær .
Olaf skrev:
lillebjoern skrev:
Pandesteg skrev:
lillebjoern skrev:1500 for en bamse... :nerve:


Hvor? :gruble:


Jeg søgte på Jellycat, og deres kaniner koster 1.500,- i Magasin.


Men så er den også over en meter høj


Aah... havde ikke spottet størrelsen :D Troede lige det var en lille 20-25 cm bamse :genert:


:lol: :lol: :lol: De første resultater fra Magasin jeg fik kostede 200-300 kr, hvilket nok også er det prisleje og størrelse jeg ligger i. En bamse på over 1 meter er nok lige lidt voldsomt :P
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Bamse

Indlægaf Minionine » 19. jan 2018, 07:54

Den mest almindelige koster 179,- og er 31 cm høj. Helt perfekt størrelse :)
Min datter fik fingrene i en der var 51 cm høj i en butik og ville ikke give slip på den igen. Jeg syntes bare ikke lige hun skulle have en bamse til over 500 kroner lige den dag :wacko:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bamse

Indlægaf godtnavn » 22. jan 2018, 13:07

Jeg vil vildt godt have en jellycat narhval til Luna, men tror mere det er mig der vil have den end hende :lol:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Bamse

Indlægaf Pandesteg » 28. maj 2018, 06:54

Nå, nu kommer den lille dame i løbet af de næste par uger, så skal til at have købt en bamse. Ville gerne have en Jellycat kattebamse (da jeg jo er crazy cat lady), men jeg synes måske ikke rigtig kattebamserne er så spændende... De er lidt ferske i udtrykket og det bliver måske lidt pussenusset og sådan er min søster og svoger slet ikke, så det bliver deres unge sikkert heller ikke :P Men den jeg synes bedst om er denne her https://www.lirumlarumleg.dk/products/j ... -kat-23-cm, men bliver den måske lidt for lille?
Så kom jeg pludselig til at tænke på, at min søster snakkede meget om, at baby ikke måtte få alt muligt med kemi og hejs, så tænkte pludselig på, om jeg skulle købe en økologisk bamse :gruble: Jeg googlede og fandt denne, som jeg egentlig ret godt kan lide, fordi den har lidt mere kant (og så ligner den mine egne katte, så det er lidt ekstra sjovt) men igen, er den måske lidt for lille og er der nogle, der kender kvaliteten på det mærke (Kallisto?)? https://www.naturebaby.dk/shop/sort-kat ... 0387p.html
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Bamse

Indlægaf Kalimsofie » 28. maj 2018, 08:02

Pandesteg skrev:Nå, nu kommer den lille dame i løbet af de næste par uger, så skal til at have købt en bamse. Ville gerne have en Jellycat kattebamse (da jeg jo er crazy cat lady), men jeg synes måske ikke rigtig kattebamserne er så spændende... De er lidt ferske i udtrykket og det bliver måske lidt pussenusset og sådan er min søster og svoger slet ikke, så det bliver deres unge sikkert heller ikke :P Men den jeg synes bedst om er denne her https://www.lirumlarumleg.dk/products/j ... -kat-23-cm, men bliver den måske lidt for lille?
Så kom jeg pludselig til at tænke på, at min søster snakkede meget om, at baby ikke måtte få alt muligt med kemi og hejs, så tænkte pludselig på, om jeg skulle købe en økologisk bamse :gruble: Jeg googlede og fandt denne, som jeg egentlig ret godt kan lide, fordi den har lidt mere kant (og så ligner den mine egne katte, så det er lidt ekstra sjovt) men igen, er den måske lidt for lille og er der nogle, der kender kvaliteten på det mærke (Kallisto?)? https://www.naturebaby.dk/shop/sort-kat ... 0387p.html


Nyfødte er jo bittesmå, så faktisk er det ikke så dumt med små bamser, som de rent faktisk kan holde om efter nogle måneder. Dog synes jeg, den ser sådan lidt stiv ud i det. Min datter var som lille klart gladest for de lidt mere slaskede bamser, de var bedre at putte med for hende.

Vi har ikke selv noget fra Jellycat, men jeg kan godt se det smarte i, at de kan fås så nemt, at hvis man mister yndlingsbamsen, kan man købe en ny magen til og krydse fingre for, at barnet ikke opdager det :genert: :fløjt:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Bamse

Indlægaf Pandesteg » 28. maj 2018, 08:04

Kalimsofie skrev:
Pandesteg skrev:Nå, nu kommer den lille dame i løbet af de næste par uger, så skal til at have købt en bamse. Ville gerne have en Jellycat kattebamse (da jeg jo er crazy cat lady), men jeg synes måske ikke rigtig kattebamserne er så spændende... De er lidt ferske i udtrykket og det bliver måske lidt pussenusset og sådan er min søster og svoger slet ikke, så det bliver deres unge sikkert heller ikke :P Men den jeg synes bedst om er denne her https://www.lirumlarumleg.dk/products/j ... -kat-23-cm, men bliver den måske lidt for lille?
Så kom jeg pludselig til at tænke på, at min søster snakkede meget om, at baby ikke måtte få alt muligt med kemi og hejs, så tænkte pludselig på, om jeg skulle købe en økologisk bamse :gruble: Jeg googlede og fandt denne, som jeg egentlig ret godt kan lide, fordi den har lidt mere kant (og så ligner den mine egne katte, så det er lidt ekstra sjovt) men igen, er den måske lidt for lille og er der nogle, der kender kvaliteten på det mærke (Kallisto?)? https://www.naturebaby.dk/shop/sort-kat ... 0387p.html


Nyfødte er jo bittesmå, så faktisk er det ikke så dumt med små bamser, som de rent faktisk kan holde om efter nogle måneder. Dog synes jeg, den ser sådan lidt stiv ud i det. Min datter var som lille klart gladest for de lidt mere slaskede bamser, de var bedre at putte med for hende.

Vi har ikke selv noget fra Jellycat, men jeg kan godt se det smarte i, at de kan fås så nemt, at hvis man mister yndlingsbamsen, kan man købe en ny magen til og krydse fingre for, at barnet ikke opdager det :genert: :fløjt:


Jeg synes også, at den ser lidt stiv ud, men det gør måske, at hun kan lege med den, når hun bliver lidt ældre. Ah altså, hvorfor skal det være så svært :lol: Tror jeg prøver at bestille den og se, hvis den er helt dum må jeg returnere den.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Bamse

Indlægaf ajnaM » 28. maj 2018, 17:27

Har du tjekket kattebamserne fra Hermann? Der er link til en af dem her, men butikken har en del flere.

https://astas.dk/hermann-teddy-original-cat-red-striped
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bamse

Indlægaf vibbsen » 28. maj 2018, 17:41

Altså....Min datter fik en Kanin-nusseklud fra Teddycompaniet/Diinglesar af min mor da hun var baby......Og hun knus-elsker den....Hun har masser af andre - endda lang dyrere og finere bamser - men ingen når op på siden af Nusser (Ja, det hedder den altså - længe leve opfindsomheden).

Billede

Jeg synes at nussekludene har den klare fordel at de kan bruges til at "putte hovedet i"....Når Ems bliver rigtig træt, så ryger Nusser op under næsen og så sidder hun og nulrer hans øre (Han er nemlig en Han)

Den vi har har ikke navn broderet på, det er ellers ret smart og en meget personlig gave.....Det kan man kan købe hos f.eks. Babysutten. Dem hos Babysutten er fuldstændig magen til dem man kan købe i F.eks. Babysam, så man kan købe sig en ekstra.....

Den fås iøvrigt også som kat (når man nu er en Crazy Catlady :-D )

Billede
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Bamse

Indlægaf Pandesteg » 29. maj 2018, 08:47

De der nusseklude er ret søde og sådan en kunne jeg måske godt finde på at købe senere hen, men tænker ikke, at det er sådan en man beholder når man er voksen? Både min søster og jeg har de bamser vi fik, da vores mor fik barselsbesøg på hospitalet med os og det er sådan én, jeg tænker at give. Altså en der kan holde i mange år og som den lille dame måske beholder som "pyntegenstand" senere hen :-P
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Bamse

Indlægaf ajnaM » 29. maj 2018, 09:27

Pandesteg skrev:De der nusseklude er ret søde og sådan en kunne jeg måske godt finde på at købe senere hen, men tænker ikke, at det er sådan en man beholder når man er voksen? Både min søster og jeg har de bamser vi fik, da vores mor fik barselsbesøg på hospitalet med os og det er sådan én, jeg tænker at give. Altså en der kan holde i mange år og som den lille dame måske beholder som "pyntegenstand" senere hen :-P


Jeg skal selvfølgelig ikke tale din gave ned, men vil alligevel lige være djævelens advokat og måske opfordre til en lille forventningsafstemning.

Vi fik rigtig, rigtig mange bamser i den første tid. Mange af dem fra olde/bedsteforældre/bedste veninder osv., som ønskede, at netop deres bamse skulle være en, der skulle beholdes for evigt - lidt ud fra samme tanker som dine. Nogle var endda hjemmelavede med stor kærlighed.

Og som forælder er det altså bare ikke nødvendigvis de samme tanker, man står med. :genert: Jeg har haft SÅ dårlig samvittighed, hver gang jeg har smidt en af de mange bamser ud - men ærligt talt har vi ikke plads, så når vores drenge ikke har vist interesse i flere år, så har vi ikke kunnet retfærdiggøre at have dem liggende. De har begge været glade for en specifik bamse, men det har ikke været nogen af dem, vi fik, da de var helt små. Og selv de bamser, de har været meget glade for, har jeg svært ved at forestille mig, at de skulle beholde, til de blev voksne.

Sagt med andre ord synes jeg, det er nogle meget høje forventninger at have til en gave.
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Bamse

Indlægaf Pandesteg » 29. maj 2018, 11:06

ajnaM skrev:
Pandesteg skrev:De der nusseklude er ret søde og sådan en kunne jeg måske godt finde på at købe senere hen, men tænker ikke, at det er sådan en man beholder når man er voksen? Både min søster og jeg har de bamser vi fik, da vores mor fik barselsbesøg på hospitalet med os og det er sådan én, jeg tænker at give. Altså en der kan holde i mange år og som den lille dame måske beholder som "pyntegenstand" senere hen :-P


Jeg skal selvfølgelig ikke tale din gave ned, men vil alligevel lige være djævelens advokat og måske opfordre til en lille forventningsafstemning.

Vi fik rigtig, rigtig mange bamser i den første tid. Mange af dem fra olde/bedsteforældre/bedste veninder osv., som ønskede, at netop deres bamse skulle være en, der skulle beholdes for evigt - lidt ud fra samme tanker som dine. Nogle var endda hjemmelavede med stor kærlighed.

Og som forælder er det altså bare ikke nødvendigvis de samme tanker, man står med. :genert: Jeg har haft SÅ dårlig samvittighed, hver gang jeg har smidt en af de mange bamser ud - men ærligt talt har vi ikke plads, så når vores drenge ikke har vist interesse i flere år, så har vi ikke kunnet retfærdiggøre at have dem liggende. De har begge været glade for en specifik bamse, men det har ikke været nogen af dem, vi fik, da de var helt små. Og selv de bamser, de har været meget glade for, har jeg svært ved at forestille mig, at de skulle beholde, til de blev voksne.

Sagt med andre ord synes jeg, det er nogle meget høje forventninger at have til en gave.


Tak for input, men jeg tager det heldigvis ikke helt så tungt eller alvorligt som det måske lyder :lol: Jeg vil bare gerne give en holdbar og fin bamse af ordentlig kvalitet, fordi jeg synes, at det er en fin gestus og fordi jeg selv har en bamse fra da jeg blev født. Hvis hun beholder den længe og er glad for den, så er det super, men bliver den smidt ud om 3 år, fordi den aldrig bliver leget med og bare står og samler støv, så er det da også helt fint. Det er heldigvis bare en ting og vi får jo nok et fint forhold til hinanden uanset :) Og ja, det er det første og formentlig eneste barn i min familie og dermed min eneste niece. Så derfor tænker jeg meget over hvad jeg køber til hende og det kan da godt være, at det lyder som om jeg forventer en masse af en skide bamse, men det gør jeg nu ikke. :) Jeg vil bare gerne vise hende og hendes forældre, at jeg er glad for hende.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Børn"