Løn til barnepige

Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Slettet bruger » 1. nov 2016, 20:17

godtnavn skrev:
Selv hvis hun tjener 250 kr/timen så vil hun have 0 kr i overskud efter skat hvis hun skal give 150 kr i timen for at tage på arbejde. Så der er altså mange hvor det ikke er en mulighed at give så meget i timen for at kunne tage på arbejde hvis der stadig skal være et stort nok overskud til at betale sine faste udgifter og mad.


Hun er villig til at give 120,- i timen. Der er ikke så langt derfra til 150,-, så mon ikke de 150,- er en mulighed i den konkrete situation. Ellers er 130-140,- sikkert også nok.

Mange med skæve arbejdstider vil jo ikke have brug for pasning i 100% af deres arbejdstimer, kun på de skæve vagter. Fra 7-17 har det offentlige udmærkede tilbud til rimelige penge. Hvis man er eneforsørger, skal man ikke have 100% natarbejde medmindre man tjener kassen - uanset om man aflønner sort eller hvidt - så man finder noget andet. Man lægger sig ikke ned og kalder det samfundets skyld at man ikke har et job, det er simpelthen for ynkelig en indstilling.
0
fisken80
Indlæg: 22760
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 53435

Re: Løn til barnepige

Indlægaf fisken80 » 2. nov 2016, 11:07

godtnavn skrev:Jeg er på helt bar bund i dette spørgsmål, har selv passet børn men det er vel en 8 år siden efterhånden, så aner intet om hvad der ville være en fin løn i dag :)

Jeg håber at finde noget familie/venner der er studerende (og over 18) der kan "ansættes" til pasningen, det drejer sig om cirka 8 torsdage eftermiddag, på 2-4 timer per gang, og derudover foregår det i Lyngby (på DTU) hvor ingen af dem jeg kender bor, dvs. de skal også bruge noget tid og penge på transport. Tænker umiddelbart at det skal være en fast pris per gang, i og med de jo skal sætte den tid af til det, og så er det bare heldigt for dem hvis det kun er 2 timer en uge, det normale vil være 3-4 timer :)

Og barnet vil være omkring 5-6 måneder ved start hvis det har nogen indflydelse :)

Men hvad vil være fair?


Hvis du finder en, der er folkepensionist må de tjene op til 10.000 årligt uden at betale skat. Så er du i hvert fald ude over dét vrøvl (jf. trådens køren af sporet)
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Filliongonggong » 4. nov 2016, 23:24

75 kr i timen er mere end rimeligt :) jeg kender en del voksne studerende der gerne ville gøre det for den orange pris :-)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15560
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1253
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 26012

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Delfin » 5. nov 2016, 00:18

abcd skrev:
godtnavn skrev:
Selv hvis hun tjener 250 kr/timen så vil hun have 0 kr i overskud efter skat hvis hun skal give 150 kr i timen for at tage på arbejde. Så der er altså mange hvor det ikke er en mulighed at give så meget i timen for at kunne tage på arbejde hvis der stadig skal være et stort nok overskud til at betale sine faste udgifter og mad.


Hun er villig til at give 120,- i timen. Der er ikke så langt derfra til 150,-, så mon ikke de 150,- er en mulighed i den konkrete situation. Ellers er 130-140,- sikkert også nok.

Mange med skæve arbejdstider vil jo ikke have brug for pasning i 100% af deres arbejdstimer, kun på de skæve vagter. Fra 7-17 har det offentlige udmærkede tilbud til rimelige penge. Hvis man er eneforsørger, skal man ikke have 100% natarbejde medmindre man tjener kassen - uanset om man aflønner sort eller hvidt - så man finder noget andet. Man lægger sig ikke ned og kalder det samfundets skyld at man ikke har et job, det er simpelthen for ynkelig en indstilling.


Hvis du har skiftende arbejdstider, betaler du både for daginstitution, uanset om barnet er der hver dag eller ej, og for pasning udenfor institutionens åbningstid. Det er altså ikke helt billigt.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Løn til barnepige

Indlægaf kidkomb » 5. nov 2016, 00:48

Der må næsten kunne findes nogen som mig, der nærmest vil gøre det gratis, bare for at få lov at låne en baby.
Folk er så nærrige med deres babyer.
Hvis man kunne være dagplejemor/vuggestue for børn under et år, så ville jeg gerne.
Men det kan man ikke i Dk, fordi folk er tvunget til at gå hjemme, når der ikke er daginstitutionspladser at få.

Edit: Jeg får at vide at det ikke er tilfældet alle steder. Så folk er bare nærrige med deres babyer generelt :devil:
Senest rettet af kidkomb 5. nov 2016, 07:44, rettet i alt 1 gang.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Petrix
Indlæg: 3770
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3658

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Petrix » 5. nov 2016, 06:58

Lyder godt nok som nogle opskruede priser.
Tvivler på om der er nogle barnepiger, som betaler skat?
Hvor er det dog dyrt at få folk til at lave noget som helst.
0
27102021
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4176
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 1001
Likede indlæg: 7913

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Filipai » 5. nov 2016, 07:03

Petrix skrev:Lyder godt nok som nogle opskruede priser.
Tvivler på om der er nogle barnepiger, som betaler skat?
Hvor er det dog dyrt at få folk til at lave noget som helst.


De 2 veninder jeg har der har været barnepiger har indbetalt skat.
1
Petrix
Indlæg: 3770
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3658

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Petrix » 5. nov 2016, 07:12

Filipai skrev:
Petrix skrev:Lyder godt nok som nogle opskruede priser.
Tvivler på om der er nogle barnepiger, som betaler skat?
Hvor er det dog dyrt at få folk til at lave noget som helst.


De 2 veninder jeg har der har været barnepiger har indbetalt skat.



Det synes jeg sgu er iorden :)
Omvendt synes jeg også der skal være plads til såkaldte "vennetjenester" uden man altid behøver at involvere skattevæsenet.
Måske en dobbeltmoralsk tankegang :(
0
27102021
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Slettet bruger » 5. nov 2016, 07:14

Delfin skrev:Hvis du har skiftende arbejdstider, betaler du både for daginstitution, uanset om barnet er der hver dag eller ej, og for pasning udenfor institutionens åbningstid. Det er altså ikke helt billigt.


Hvis man er enlig, skal man tjene over 50.000,- om måneden før man bliver faktureret fuld egenbetaling af offentligt pasningstilbud. Derudover får man en del ekstra fradrag.
Senest rettet af Slettet bruger 5. nov 2016, 07:16, rettet i alt 2 gange.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Slettet bruger » 5. nov 2016, 07:15

Petrix skrev:Det synes jeg sgu er iorden :)
Omvendt synes jeg også der skal være plads til såkaldte "vennetjenester" uden man altid behøver at involvere skattevæsenet.
Måske en dobbeltmoralsk tankegang :(


Vennetjenester er skam lovlige. Det ophører bare med at være en tjeneste så snart man tager betaling.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4176
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 1001
Likede indlæg: 7913

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Filipai » 5. nov 2016, 07:15

Petrix skrev:
Filipai skrev:
Petrix skrev:Lyder godt nok som nogle opskruede priser.
Tvivler på om der er nogle barnepiger, som betaler skat?
Hvor er det dog dyrt at få folk til at lave noget som helst.


De 2 veninder jeg har der har været barnepiger har indbetalt skat.



Det synes jeg sgu er iorden :)
Omvendt synes jeg også der skal være plads til såkaldte "vennetjenester" uden man altid behøver at involvere skattevæsenet.
Måske en dobbeltmoralsk tankegang :(


Kan godt følge dig. Dette var dog ikke vennetjenester, men et reelt studiejob. Så det er kun rimeligt de betalte skat. Men de fik så også en fornuftig løn for det. :)
0
Petrix
Indlæg: 3770
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3658

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Petrix » 5. nov 2016, 07:31

Filipai skrev:
Petrix skrev:
Filipai skrev:
Petrix skrev:Lyder godt nok som nogle opskruede priser.
Tvivler på om der er nogle barnepiger, som betaler skat?
Hvor er det dog dyrt at få folk til at lave noget som helst.


De 2 veninder jeg har der har været barnepiger har indbetalt skat.



Det synes jeg sgu er iorden :)
Omvendt synes jeg også der skal være plads til såkaldte "vennetjenester" uden man altid behøver at involvere skattevæsenet.
Måske en dobbeltmoralsk tankegang :(


Kan godt følge dig. Dette var dog ikke vennetjenester, men et reelt studiejob. Så det er kun rimeligt de betalte skat. Men de fik så også en fornuftig løn for det. :)


Jeg mener, at hvis min "tænkte" datter skulle passe et vennerpars lille barn en eftermiddag eller aften om ugen og få 50 kr i timen for det, så ville jeg da bare synes det var fint.
Hvornår sådanne "vennetjenester" bliver for meget, er jo svært at sige og meget individuelt.
Ulovligt er det jo helt sikkert.
Jeg tror bare der er mange mennesker, der har svært ved at få tingene til at hænge sammen, og hvor pengene ikke hænger på træerne.
0
27102021
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Slettet bruger » 5. nov 2016, 07:49

Rakel skrev:
abcd skrev:
Delfin skrev:Hvis du har skiftende arbejdstider, betaler du både for daginstitution, uanset om barnet er der hver dag eller ej, og for pasning udenfor institutionens åbningstid. Det er altså ikke helt billigt.


Hvis man er enlig, skal man tjene over 50.000,- om måneden før man bliver faktureret fuld egenbetaling af offentligt pasningstilbud. Derudover får man en del ekstra fradrag.



Derfor kan du sagens komme til at smide en del penge i institutionsbetaling og der er ekstra for pasning uenfor alm åbningstid - og spar mig for at enlige forældre bare kan tage job uden weekendarbejde fx. Det er ikke en mulughed i mange fag. Alle enlige forældre modtager i øvrigt ikke fx boligsikring. Det er for de færreste en guldgruppe at være enlig forsørger.


Jeg har 2 børn i institution, og en kone der kun tjener SU. Det er økonomisk noget ringere end at være enlig forsørger. Vi kunne tjene en formue i ydelser på at gå fra hinanden og gøre min kone til enlig forsørger og mig til weekendfar. Jeg har regnet på det for sjov, ikke fordi jeg har tænkt mig at begå socialt bedrageri.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15560
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1253
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 26012

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Delfin » 5. nov 2016, 19:08

abcd skrev:
Delfin skrev:Hvis du har skiftende arbejdstider, betaler du både for daginstitution, uanset om barnet er der hver dag eller ej, og for pasning udenfor institutionens åbningstid. Det er altså ikke helt billigt.


Hvis man er enlig, skal man tjene over 50.000,- om måneden før man bliver faktureret fuld egenbetaling af offentligt pasningstilbud. Derudover får man en del ekstra fradrag.


Ja man starter med at få nogle få procents reduktion i prisen, men man skal pænt langt ned i indkomst, før det tilskud rigtigt batter noget. Tidligere startede det vist med 5 % tilskud, men nu kan jeg se, der er ændret på reglerne, så det er ikke så ligetil at finde procentsatserne. Det gider jeg ikke sidde og lave prøveberegninger på for at finde dokumentation, men tro mig, det er ikke en gavebod.

---

Som uddannet pædagog på højeste anciennicetstrin tjener jeg ca 2000 kr pr nattevagt på ca 9 timer før skat. Skal jeg betale en nattevagt hjemme 150 kr/t for 9 timer + min transporttid, ligger vi på 17-1800 kr for en nat - og det er for at ligge og sove. Det ville jeg ikke engang selv tjene for en sovende nattevagt. Oven i det skulle jeg så betale daginstitution, idet jeg ikke engang med den løn nærmer mig din indtægtsgrænse på 50.000 kr om mdr.

Det tror jeg ikke lige, jeg ville gide, men nu har jeg da heldigvis ingen hjemmeboende børn.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Slettet bruger » 5. nov 2016, 19:15

Delfin skrev:Som uddannet pædagog på højeste anciennicetstrin tjener jeg ca 2000 kr pr nattevagt på ca 9 timer før skat. Skal jeg betale en nattevagt hjemme 150 kr/t for 9 timer + min transporttid, ligger vi på 17-1800 kr for en nat - og det er for at ligge og sove. Det ville jeg ikke engang selv tjene for en sovende nattevagt. Oven i det skulle jeg så betale daginstitution, idet jeg ikke engang med den løn nærmer mig din indtægtsgrænse på 50.000 kr om mdr.

Det tror jeg ikke lige, jeg ville gide, men nu har jeg da heldigvis ingen hjemmeboende børn.


Det ville jeg da heller ikke gide, men jeg ville ikke bruge det som undskyldning for at støtte sort økonomi, jeg ville finde en løsning der kunne fungere med små børn. Det der "jeg kan enten hyre en barnepige sort eller være på bistand, hvad synes du så er bedst jeg gør, hva'? hva'? hva'?" er en bullshit falsk modsætning.
0

Tilbage til "Børn"