navne igen igen

Trappestige
Kort karma: 136
Likede indlæg: 2309

Re: navne igen igen

Indlægaf Trappestige » 11. jul 2019, 22:20

Ingen af mine pigers navne er der. Det ene er der lige under 800 der hedder i DK, med en stigning på 57 det sidste år, så det kommer formentlig heller aldrig på top 50. Den yngstes navn er der lige over 1600 der hedder (troede faktisk at der var MANGE flere), der har været en stigning på kun 23 sidste år. Heldigvis. Jeg bryder mig virkelig ikke om det.
31 har fået mit navn sidste år. Det er lidt vildt, synes ikke at det er et lille baby navn. :genert: Men det er heller ikke i top 50.
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 186
Likede indlæg: 3163

Indlægaf Charly » 12. jul 2019, 06:41

Hverken mit, min mands eller min søns navn er på listen - og det er nu ikke fordi vi har meget specielle navne.
0
Brugeravatar
Charly

Indlægaf Charly » 12. jul 2019, 06:41

Trappestige skrev:Ingen af mine pigers navne er der. Det ene er der lige under 800 der hedder i DK, med en stigning på 57 det sidste år, så det kommer formentlig heller aldrig på top 50. Den yngstes navn er der lige over 1600 der hedder (troede faktisk at der var MANGE flere), der har været en stigning på kun 23 sidste år. Heldigvis. Jeg bryder mig virkelig ikke om det.
31 har fået mit navn sidste år. Det er lidt vildt, synes ikke at det er et lille baby navn. :genert: Men det er heller ikke i top 50.

Måske jeg læser det forkert, men bryder du dig ikke om dit barns navn?
2
Trappestige

Indlægaf Trappestige » 12. jul 2019, 09:15

Charly skrev:
Trappestige skrev:Ingen af mine pigers navne er der. Det ene er der lige under 800 der hedder i DK, med en stigning på 57 det sidste år, så det kommer formentlig heller aldrig på top 50. Den yngstes navn er der lige over 1600 der hedder (troede faktisk at der var MANGE flere), der har været en stigning på kun 23 sidste år. Heldigvis. Jeg bryder mig virkelig ikke om det.

Du læste det helt rigtigt. Altså, navnet er ikke grimt som sådan, der er bare lidt white trash over det. Og så var det ikke dét, der var mit valg, eller det jeg kaldte hende alle månederne i maven, så jeg har bare altid været irriteret på det navn. Måske jeg snart skulle slippe den irritation, nu der er gået 10 år. :ninja: Også selvom “mit” navn havde været SÅ meget hende. ;)
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 528
Likede indlæg: 8978

Indlægaf Rosa Espinosa » 12. jul 2019, 09:17

Nej, det er det aldrig. Er også et grimt navn, så fint nok at så mange ikke får det.
0
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 819

Indlægaf Kerrigan » 12. jul 2019, 09:35

Mit navn var aldrig populært mens jeg voksede op, det er det dog blevet de sidste ti år. Og inden for de sidste fire-fem år har det ligget minimum i top50. I 2018 ligger det på top15.

Ingen af de navne min mand og jeg overvejer for vores kommende barn er på listen. Og så usædvanlige er de nu ikke.

Edit: Min mands navn er virkelig ikke populært i Danmark, der er faktisk 6 færre i 2019 end i 2018 ifølge DST.
Senest rettet af Kerrigan 12. jul 2019, 10:47, rettet i alt 1 gang.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Charly

Indlægaf Charly » 12. jul 2019, 09:51

Trappestige skrev:
Charly skrev:

Du læste det helt rigtigt. Altså, navnet er ikke grimt som sådan, der er bare lidt white trash over det. Og så var det ikke dét, der var mit valg, eller det jeg kaldte hende alle månederne i maven, så jeg har bare altid været irriteret på det navn. Måske jeg snart skulle slippe den irritation, nu der er gået 10 år. :ninja: Også selvom “mit” navn havde været SÅ meget hende. ;)

Okay... Det er en lidt speciel situation. Man plejer jo normalt at blive enige om et navn, men det fornemmer jeg ikke lige var tilfældet her.
0
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 394
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 7058

Indlægaf Mistermor » 12. jul 2019, 10:38

Jeg har været forældet i mange mange år. Jeg er en del af "Alle sømænd er glade for pi´r"-pigerne.

Min søns navn har altid ligget meget lavt; hvis man kigger på navnebarometeret, har det ikke været over 15 på noget tidpunkt. Hvis man staver navnet med h, er det langt mere populært.
Min datters navn er på listen nu, men det var det ikke, da hun blev døbt i 1990, hendes navn er sjovt nok mere sjældent, hvis man staver det med h.

Hvis jeg skulle navngive mine børn anderledes, ville jeg nok vælge Pi og Eg, og så ville det være helt helt uden for al popularitet.
0
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 85
Likede indlæg: 2429

Indlægaf Lathyrus » 12. jul 2019, 19:00

Charly skrev:
Trappestige skrev:
Charly skrev:

Okay... Det er en lidt speciel situation. Man plejer jo normalt at blive enige om et navn, men det fornemmer jeg ikke lige var tilfældet her.

Jeg er heller ikke vild med min datters navn. Det er ikke grimt, synes bare ikke det passer til hende.
Det navn var så stort et kompromis mellem min mand og jeg at jeg aldrig er blevet rigtig glad for det. Jeg hader det ikk, men er aldrig blevet helt tilfreds med det.
0
Trappestige

Indlægaf Trappestige » 12. jul 2019, 20:03

Lathyrus skrev:
Charly skrev:
Trappestige skrev:
Charly skrev:

Jeg er heller ikke vild med min datters navn. Det er ikke grimt, synes bare ikke det passer til hende.
Det navn var så stort et kompromis mellem min mand og jeg at jeg aldrig er blevet rigtig glad for det. Jeg hader det ikk, men er aldrig blevet helt tilfreds med det.

Det er akkurat det samme her. Jeg bestemte den ældstes navn, han var dog med på den. Ved nummer to, havde jeg et navn klart og hun hed det i alle månederne i maven, men han kom pludselig med alle mulige andre, knap så kønne navne da hun endelig var ude. Dette kunne jeg til nøds gå med til fordi det også var min mors ønske, så det var et lille kompromis, men jeg blev bare aldrig glad for det. Vi blev skilt da hun var få måneder og jeg kan huske at jeg lavede en tråd på den gamle debat, om hvorvidt jeg skulle ændre det. :blush2: Jeg overvejede det et helt år, men lod til sidst være, da hun var blevet gammel nok til at forstå ændringen. Og altså igen, navnet i sig selv er jo ikke grimt, det er bare ikke lige mig og jeg synes mit havde passet meget bedre til hende som hun er blevet. Men det er hende der bærer det, og hun kunne have heddet Prutfis og stadig selv være bedøvende ligeglad med sit navn (og være lige så dejlig!) så pyt skidt. ;)
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 963
Likede indlæg: 7049

Indlægaf Bøtte » 12. jul 2019, 20:23

Mit navn har aldrig været i nærheden af top 50.
Min mands navn er ikke på, det er ellers rimelig populært, og et af dem, der altid bliver brugt hvert år.

Min ældste datters er ikke på. Det har ellers ligget på de sidste 5-6 år, dog aldrig højere end i 30’erne. Det er også er navn, der bruges hvert år, tror ikke der er år, hvor det ikke er brugt.
Min yngste datters navn er ikke på den liste, wizze linker til. Men jeg så en liste hvor der var 50 navne (der er vist 47 i den artikel der linkes til) og der var hun på, som nr 48 måske. Det lå i 30’erne sidste år, mener jeg. Hendes navn er noget mindre brugt og vi har oplevet at folk ikke kender det. Tror dog de fleste ældre mennesker samt yngre forældre kender det, da det det sidste år har været mere brugt.

Vi overvejede kraftigt at kalde den yngste Agnes, som i år er rykket op som nr 14. Jeg er fint tilfreds med at vores pigers navne ikke er blandt top 20, selv om jeg ikke havde valgt et navn fra af den årsag.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 992
Likede indlæg: 14060

Indlægaf vibbsen » 14. jul 2019, 10:50

MiniVibbsens navn er nr. 2....Igen.

Hverken mit eller hr.vibbsens navn er på listen....Vi er vist lidt for 70'er agtige til nogensinde at nå den liste....Faktisk er kun 1 af navnene på listen navne som mine klassekammerater fra folkeskolen hed......Så ved man bare at man er en has been :-D :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
TomKah
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1532

Indlægaf TomKah » 14. jul 2019, 13:52

Mit eget navn er røget ud af listen. Det var ekstremt brugt i 90erne og toppede vidst listen flere år i træk, hvilket er ret specielt for mig fordi jeg brugte halvdelen af min barndom på at stave det. Jeg er altså ca 20 år for gammel til mit navn.

Min mands navn er der heller ikke - mere - det er et navn for en mand på 70 og han er altså 20 år for ung til sit navn. Vi lyder på papiret som et kuvøseguf-gifte sig til penge agtigt match, selvom der er 3 års forskel på os.

Mit ældste barn er på listen og har været det alle år. Jeg er lidt ked af vi valgte det navn for jeg bryder mig egentligt ikke vildt meget om det og når det så samtidig er sådan lidt for brugt, Ja så ... lever jeg med det.
Mine to andre børns navne synes jeg til gengæld er vanvittigt flotte og jeg forstår ikke at de ikke er mere brugt - de har aldrig været på listen tror jeg. Jeg hører dog også min yngste navn på andre små drenge, så måske kommer det mere.
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 378
Likede indlæg: 3670

Indlægaf Zonta » 15. jul 2019, 09:36

TomKah skrev:Mit eget navn er røget ud af listen. Det var ekstremt brugt i 90erne og toppede vidst listen flere år i træk, hvilket er ret specielt for mig fordi jeg brugte halvdelen af min barndom på at stave det. Jeg er altså ca 20 år for gammel til mit navn.

Min mands navn er der heller ikke - mere - det er et navn for en mand på 70 og han er altså 20 år for ung til sit navn. Vi lyder på papiret som et kuvøseguf-gifte sig til penge agtigt match, selvom der er 3 års forskel på os.

Mit ældste barn er på listen og har været det alle år. Jeg er lidt ked af vi valgte det navn for jeg bryder mig egentligt ikke vildt meget om det og når det så samtidig er sådan lidt for brugt, Ja så ... lever jeg med det.
Mine to andre børns navne synes jeg til gengæld er vanvittigt flotte og jeg forstår ikke at de ikke er mere brugt - de har aldrig været på listen tror jeg. Jeg hører dog også min yngste navn på andre små drenge, så måske kommer det mere.

Jeg forestiller mig Mogens og Jessica :deer:
2
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3081
Likede indlæg: 20694

Indlægaf Wizzze » 15. jul 2019, 12:02

Zonta skrev:
TomKah skrev:Mit eget navn er røget ud af listen. Det var ekstremt brugt i 90erne og toppede vidst listen flere år i træk, hvilket er ret specielt for mig fordi jeg brugte halvdelen af min barndom på at stave det. Jeg er altså ca 20 år for gammel til mit navn.

Jeg forestiller mig Mogens og Jessica :deer:

Nej nej, Hubert og Janni :D
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Børn"