Perler fra ungerne

Honningprut
Kort karma: 80
Geografisk sted: Indre Udkantsdanmark
Likede indlæg: 977

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Honningprut » 20. jan 2019, 00:55

Min søn på 10 spillede computeren med en ven og snakker med ham på samme tid via headset her til aften. Han hører også musik fra Youtube, og Pattesutterens sang kommer på, den er egentlig rimelig harmløs på trods af hans alias.

Sangen lyder således: Min søn:" Jeg kan komme ind hvor jeg vil. Det kan du ik'!"

Ven:" Hører du "pattesutteren"?

Min søn:" Mmh"

Ven:" Den er god og han er bare så sej!"

Min søn:" Hvad betyder "Pattesutter egentlig "M"?"

Ven:" Det er ligesom en Ko! Han er ligesom en kalv du ved der sutter på koens patter!"

Min søn:" Det vidste jeg faktisk godt."

Min kæreste kigger ind på værelset:" Jeg kendte faktisk Pattesutteren engang, vi har gået på højskole sammen."

Min søn:" Var der mange køer på skolen?"

Min kæreste:" Hmm. Ja - bare ja!"
8
I'm little My, and i bite because I like it :blomst: :lun:
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 143
Likede indlæg: 4496

Indlægaf Tibbler » 21. jan 2019, 06:42

Sønnen på 7 er lige stået op.

“Hvorfor har jeg ondt i benene? Hvorfor har jeg altid ondt i benene om morgenen?”…..”Aaaaahhhh, jeg har nok fået det forkerte ben ud af sengen!”
15
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 641
Likede indlæg: 12215

Indlægaf Animi » 23. jan 2019, 22:00

En pige i min børnehave, da vi var ude på legepladsen i går:
"Ej, skal vi ikke synge julesange, når vi er hjemme i børnehaven?"
"Nej, det skal vi ikke, det er jo ikke jul mere"
"Jo, det er! Der er jo sne!"

:lol:
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1514
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 13549

Indlægaf Fru Sunshine » 24. jan 2019, 17:43

Elev til kollega:"Gå ind til Fru Sunshine og få et stykke kage. Jeg siger bare, at 11 ud af 10 vil elske hendes kage."
9
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
JoyNips
Kort karma: 651
Likede indlæg: 10983

Indlægaf JoyNips » 30. jan 2019, 09:39

Mit afkom har en ret veludviklet situationsfornemmelse og humor.

Han driller mig ved at kilde.
Mig: "iiiih, du kilder mig! Ved du hvad du er?" (med hensigten at sige "du er en drillepind/en skurk/en bandit" eller lignende)
Ham: "2 år!"
...hvorefter han knækkede sammen af grin.
16
ajnaM
Kort karma: 336
Likede indlæg: 7103

Indlægaf ajnaM » 4. feb 2019, 10:57

Jeg er hjemme med to febersyge børn, og den 2-årige har efter mange dage inde i lejligheden udviklet en syg form for ø-kuller, hvor han bare er max kontrær og konfrontatorisk. I går aftes havde vi en kæmpe livskrise, hvor han gik rundt og skreg "JEG BESTEMMER DET HELE!", og her til morgen kom den så...

Herman: "Nu er det sommer."

Mor: "Nej, det er vinter."

Herman. "Nej, det er sommer. Det bestemmer jeg."

Sofus: "Det kan man ikke bestemme, Herman. Det er bare sådan, det er."

Herman: "Jo, mine børnehaveforældre kan godt bestemme det. De har TAVLEN." (Tavlen er sådan en, de bruger til at tale om vejret, dagen, aktiviteter osv.)

Mor: "Det er ikke sådan, det fungerer. Tavlen kan bare sige, om det er vinter eller sommer - den kan ikke bestemme, hvilken årstid det er."

Herman: "Nej, men det kan JEG. For JEG BESTEMMER DET HELE!"

:D :rulle: Omg, han må gerne lige blive rask OG komme over sine nykker i løbet af relativt kort tid.
23
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 29
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1584

Indlægaf Raenil » 4. feb 2019, 11:26

ajnaM skrev:Jeg er hjemme med to febersyge børn, og den 2-årige har efter mange dage inde i lejligheden udviklet en syg form for ø-kuller, hvor han bare er max kontrær og konfrontatorisk. I går aftes havde vi en kæmpe livskrise, hvor han gik rundt og skreg "JEG BESTEMMER DET HELE!", og her til morgen kom den så...

Herman: "Jo, mine børnehaveforældre kan godt bestemme det. De har TAVLEN." (Tavlen er sådan en, de bruger til at tale om vejret, dagen, aktiviteter osv.)

Mor: "Det er ikke sådan, det fungerer. Tavlen kan bare sige, om det er vinter eller sommer - den kan ikke bestemme, hvilken årstid det er."

:D :rulle: Omg, han må gerne lige blive rask OG komme over sine nykker i løbet af relativt kort tid.

Knægten har jo ret, det hele er jo bare et definitionsspørgsmål. Men det får han jo ikke snevejr af...

:D
0
ajnaM
Kort karma: 336
Likede indlæg: 7103

Indlægaf ajnaM » 4. feb 2019, 15:12

Raenil skrev:
ajnaM skrev:Jeg er hjemme med to febersyge børn, og den 2-årige har efter mange dage inde i lejligheden udviklet en syg form for ø-kuller, hvor han bare er max kontrær og konfrontatorisk. I går aftes havde vi en kæmpe livskrise, hvor han gik rundt og skreg "JEG BESTEMMER DET HELE!", og her til morgen kom den så...

Knægten har jo ret, det hele er jo bare et definitionsspørgsmål. Men det får han jo ikke snevejr af...

Han ville bare gerne have, at vi satte et svømmebassin op på tagterrassen. :klap:
5
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 472
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 7108

Indlægaf Mi55y » 4. feb 2019, 15:20

Min niece på 6 fortalte godnathistorie til min datter på 4 mdr i går. Pludselig tog historien en drejning:
Så sagde fisken til solen, at den skulle skride med al den lort, den havde i munden. :8:

Der er vist en, der er blevet skolebarn :rulle: :lol:
14
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
godtnavn
Kort karma: 479
Likede indlæg: 4134

Indlægaf godtnavn » 6. feb 2019, 22:58

Min datter på små 2 år er meget optaget af dyrelyde, og elsker at blive spurgt "hvad siger elefanten?" osv. vi besøgte så oldemor som har kat, men katten er sky og ikke glad for gæster, så jeg fortalte datteren at katten gemte sig under sengen, min bror spurgte hende så "hvad siger katten?" hvortil hun stolt svarede "bøøøøh" :lol: Altså hvad skulle man ellers sige når man gemte sig?
13
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 422
Likede indlæg: 4353

Indlægaf Danseprinsesse » 7. feb 2019, 20:57

“Mor, du er min yndlingsdreng.”

Jeg tager imod ethvert kompliment. :lun:
16
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 536
Likede indlæg: 4527

Indlægaf Urtekussen » 7. feb 2019, 21:20

Børnene vil vide, om det gør ondt at føde.
Jeg svarer i overensstemmelse med sandheden, at ja, det gør det.
Den mellemste vil vide, om der kommer blod (det mest frygtelige, når man er 4 år).
Ja, det gør der også.

Ældste på 7 siger "pyha, godt jeg er en dreng, så skal jeg ikke føde".
Jeg prøver at forklare ham, at det måske er sværere at være manden, for så skal man jo med ind og se på og trøste.
"Naej, det tror jeg ikke jeg skal. Det kan min kone godt selv".

Gentleman...
33
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10218

Indlægaf Dmitra » 11. feb 2019, 23:23

Børnene driller hinanden, eller M fortæller der er startet 3 nye i hans klasse de sidste 3 uger, jeg driller ham og spørger om der er nogle søde piger, nej i hvert ikke, og så går der lidt "jeg ved hvem han godt kan lide" i den mod hinanden, så siger Y, "jeg er 12 år og har aldrig haft en kæreste, hvad gør jeg forkert"?
Jeg svarer "spørg Z". (Min kammerats 9 årige søn)
Y: har han en kæreste".
"Ja, han har haft mange".

Y:
"Er han utro"?

Når ikke at svare før han udbryder "den lille trussetyv".

:D.
3
Ich will nicht ins Paradies
Wenn der Weg dorthin so schwierig ist
Wenn ich nicht rein darf, wie ich bin
Bleib ich draußen vor der Tür! :deer:
Lulu
Kort karma: 101
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1524

Indlægaf Lulu » 12. feb 2019, 05:43

ajnaM skrev:
Raenil skrev:

Han ville bare gerne have, at vi satte et svømmebassin op på tagterrassen. :klap:

Jeg kan sagtens følge Herman. Jeg synes faktisk det hører lidt til bad mom kategorien at I sådan her næsten midt februar stadig ikke har sat svømmebassin op. :lol:
0
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 29
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1584

Indlægaf Raenil » 12. feb 2019, 12:44

Mads på 3 ønsker sig drenge Lego friends.
Han bærer præg af at have to storesøstre, og så vidt jeg kan finde ud af, er det vidst sådan noget piratlego.
1

Tilbage til "Børn"