3 år, hvad er et hit?

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: 3 år, hvad er et hit?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. aug 2021, 07:20

En stak reklamer og en saks, og så bare klippe klippe klippe...:lol:

Mine drengebørn har i den alder været dybt fascineret af sakse, mine ældste niecer ditto, og nu den lille på 2.5 år
Hun stjæler sakse hvis hun kan se sit snit til der, og elsker at klippe papir i små.intetsigende stumper, imens ansigter stråler sf fryd og begejstring.

Der skal ikke nødvendigvis så meget til :D

Vandfarver på godt kraftigt papir
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: 3 år, hvad er et hit?

Indlægaf Stars » 2. aug 2021, 07:47

En af de få ting, jeg kan huske fra min børnehave er, at vi lavede en sparegris af en ballon, tapetklister og aviser - og små stykker æggebakke til fødder (og sikkert også tryne + ører) + lyserød maling.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: 3 år, hvad er et hit?

Indlægaf Pandesteg » 2. aug 2021, 07:48

Madam Pomfrey skrev:En stak reklamer og en saks, og så bare klippe klippe klippe...:lol:

Mine drengebørn har i den alder været dybt fascineret af sakse, mine ældste niecer ditto, og nu den lille på 2.5 år
Hun stjæler sakse hvis hun kan se sit snit til der, og elsker at klippe papir i små.intetsigende stumper, imens ansigter stråler sf fryd og begejstring.

Der skal ikke nødvendigvis så meget til :D

Vandfarver på godt kraftigt papir


Ja god ide at købe en saks til hende i hvert fald, har også glansbilleder osv hun kan mokke med. Tænkte også at købe nogle klistermærker.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: 3 år, hvad er et hit?

Indlægaf Little_Woman » 3. aug 2021, 08:47

Madam Pomfrey skrev:En stak reklamer og en saks, og så bare klippe klippe klippe...:lol:

Mine drengebørn har i den alder været dybt fascineret af sakse, mine ældste niecer ditto, og nu den lille på 2.5 år
Hun stjæler sakse hvis hun kan se sit snit til der, og elsker at klippe papir i små.intetsigende stumper, imens ansigter stråler sf fryd og begejstring.

Der skal ikke nødvendigvis så meget til :D

Vandfarver på godt kraftigt papir


Min knap 3-årige er også VILD med sakse - han klipper bare små bidder, men han elsker det!

Og klistermærker. Han sætter dem oftest oveni hinanden, men hvad pokker... han hygger med det!
4
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Cosi
Indlæg: 999
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2229

Re: 3 år, hvad er et hit?

Indlægaf Cosi » 3. aug 2021, 21:04

Vores datter på 4 år elsker alt piget. Elsa, tasker - masser af tasker, glimmer, neglelak, tryllestav, dukker, lave mad, lægesæt - gerne kombineret med yndlingsfarverne lyserød og lilla.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: 3 år, hvad er et hit?

Indlægaf Pandesteg » 3. aug 2021, 21:51

Jeg har nu købt lidt forskelligt, bl.a. sæbebobler, klistermærker, porcelænstusser og en lille keramik-sparegris formet som en bil hun kan tegne på og så legesand og en hel del forskellige forme dertil. Nå ja og en børnesaks og nogle gratisblade :lol:

Hun får ikke det hele på en gang. Jeg gemmer det væk og så kan vi tage lidt frem ad gangen efter behov. Ved også at det er godt at have noget nyt og spændende at aflede opmærksomheden med hvis man pludselig kommer til at savne sin mor lidt.

Legesandet er dog præmien i en lille skattejagt vi skal på her på gården - tænker det er godt at have til om eftermiddagen, der gider hendes onkel nok også godt være med til at bygge med det, han skrider sjovt nok altid når det er dukker og lignende der leges med :gruble: :-D

Men der er mange flere af de ting I har nævnt jeg vil skrive mig bag øret og huske til fremtidigt brug, julegave osv. :gogo:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: 3 år, hvad er et hit?

Indlægaf Delfin » 3. aug 2021, 22:53

En kasse med alt muligt dims som emballage, bøtter, låg, papkartoner, æggebakker, karton, papir, ugeblade/reklamer, garn- og stofrester, 'kugler' af silkepapir, fjer, tape, lim og saks var et hit her gemmen flere år. Resultaterne som treårig bestod mest af at klippe i stumper og stykker og fjumre med lim alle vegne (så husk voksdug :D ). Det kræver lidt voksendeltagelse, mens hun er så lille, hvis du ikke vil have det over hele huset, men det er jo også hyggen i det at sidde sammen og klippe klistre.
Man kan også klippe huller i pap med hullemaskinen og så lade hende sidde og trække snor gennem hullerne. Når hun bliver lidt ældre og mere øvet, kan hun sy på karton, hvor du stikker huller i et simpelt motiv (kan evt kopieres fra en begyndermalebog)
1
14 11 14
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 3 år, hvad er et hit?

Indlægaf godtnavn » 4. aug 2021, 06:57

Ansigtsmaling! Disse er svært at male noget vildt smukt med, tilgengæld kan børnene male sig selv (og deres moster), mine piger på 2 og 4 elsker dem! Har også normal ansigtsmaling til når jeg skal male dem som noget "rigtigt" men disse er et stort hit.

https://www.lirumlarumleg.dk/products/ansigtsmaling-parabenefri-pakke-m-12-stk?variant=25686425864&currency=DKK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&network=adwords&gclid=CjwKCAjw0qOIBhBhEiwAyvVcf6BJjR612jtH6CCbOxfaLRdH03ub6dOJsoqGCNmOfEBfN2-uDz02SxoCHowQAvD_BwE
1

Tilbage til "Børn"