Blefri, eller hvad?

Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 89
Likede indlæg: 728

Blefri, eller hvad?

Indlægaf Sustentaculum » 12. sep 2020, 06:32

Vores yngste er 3,5 år. Han har ikke brugt ble i 4 mdr.s tid, og jeg synes umiddelbart det gik rigtig fint. En lørdag i foråret rendte han uden ble en hel dag, og det lykkedes ham at sige til hver gang, og han havde ingen uheld. Vi gentog succeen om søndagen, og sendte ham afsted i bh uden ble mandag. En uges tid efter forsøgte vi med at tage bleen af ham om natten, og det gik ligeledes fint. Han havde få uheld, og vi tænkte at det ville gå over ret hurtigt.

I midlertid er vi nu der hvor han har ca. 2 poser med skiftetøj med hjem fra børnehave, og hver anden nat har uheld i sengen. I nat kaldte han fordi han skulle tisse, vi gik ud og tissede og på trods af dette har han så tisset i sengen.

Jeg må indrømme at det går lidt den gale vej.

Af det jeg selv kan observerer er det svært for ham at huske at gå på wc, når der sker meget omkring ham, og at han er optaget af andre ting. Han har ikke uheld (om dagen) herhjemme, hverken weekend eller hverdag, og kan sagtens være med på heldagstur uden uheld.

Jeg er sgu lidt i vildrede over hvad jeg skal gøre. Han virker ikke til at blive ked af at han tisser i bukserne, hverkan dag eller nat. Men jeg ville lyve hvis jeg sagde at det ikke var ret træls med det nattetisseri, og rimelig meget vasketøj.

Jeg tænker umiddelbart at bede om en samtale med børnehaven, og høre hvad de gør for at hjælpe ham, og måske bede om lidt råd. Jeg overvejer at give ham natble på igen, men jeg er lidt i tvivl om det pædagogiske aspekt i det.

Har i nogen input? Erfaringer?

I øvrigt er han helt kontinent for afføring.
0
Fledermäuslein
Kort karma: 13
Likede indlæg: 450

Re: Blefri, eller hvad?

Indlægaf Fledermäuslein » 15. sep 2020, 07:02

Jeg ville helt sikkert bare give ham natbleen på igen. Når han ikke er ked af at komme til at tisse, vil han vel heller ikke opfatte bleen som en slags 'straf' for sine uheld.

I børnehaven kan de måske prøve at bede ham om at tisse et par gange om dagen? Min dreng på 3 år holder sig i en evighed, så han skal også lige have besked på at huske at tisse.
0
JoyNips
Kort karma: 945
Likede indlæg: 19784

Indlægaf JoyNips » 15. sep 2020, 07:27

Jeg synes det er meget hurtigt, I har taget natbleen af ham. Her har vi været blefri ca. lige så længe som jer, men han får natble på lidt endnu, for han tisser i den 1-2 gange ugentligt. Og eftersom han kommer ind til os hver nat og sover under min dyne gider jeg ikke uheld.

Jeg ville give ham natble på igen, hvis jeg var jer. Og så synes jeg det er en god ide at tale med børnehaven om at de godt lige må huske ham på at skulle tisse, fx når han alligevel skal vaske hænder før frokost etc.
I vores BH var der 2-3 af de mindste der smed bleen samtidig, så der lavede de bare lige en tisse-ekspedition med dem på strategiske tidspunkter den første tid. Nu siger de ret fint til selv. Indimellem er der et lille uheld, men der er også lidt langt fra legepladsen ind til toiletterne, så hvis man har det fedt og venter til sidste øjeblik kan det godt gå galt i ny og næ.
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 377
Likede indlæg: 8153

Indlægaf hotlips » 15. sep 2020, 07:31

Måske er han træt, det er der mange der bliver her hvor varmen lige er blevet til efterår og så er der mange af de små der ikke helt kan overkomme så meget som ellers
Jeg tror jeg ville hjælpe ham med at huske at få tisset om dagen og give ham en ble på til natten, for det bliver ihvertfald ikke bedre hvis han så også får forstyrret sin nattesøvn.

Det er helt normalt at de falder lidt tilbage i en periode, det må børnehaven også vide så det må være til at få dem til også lige at hjælpe ham lidt mere med i huske det.
0

Tilbage til "Børn"