Deltid eller fuldtid før barsel

Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Deltid eller fuldtid før barsel

Indlægaf Lumin » 22. aug 2017, 10:42

Vi er lige startet projekt baby. :pompom:
Jeg arbejder som sygeplejerske i blandede vagter og har altid været på 32 timer. Nu taler vi om herhjemme om jeg bør gå på på 37 pga det økonomiske aspekt. Det vil selvfølgelig give lidt mere hver måned men ikke mindst betyde en forskel på ca 18.000 kr i løbet af barsel samt evt sygemelding. Jeg ved dog allerede nu at jeg ikke vil være på 37 timer igen efter barsel.
Jeg synes det er en stor forskel økonomisk, men de blandede vagter gør at jeg synes mit arbejde fylder meget for mig, lkke mindst pga weekend arbejde.
Har nogle af jer andre haft samme overvejelser? Hvad gjorde i?
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Deltid eller fuldtid før barsel

Indlægaf Alphilia » 22. aug 2017, 19:59

Jeg arbejder også i blandede vagter i sundhedssektoren, for det meste meget travle vagter.
I min drømmeverden gik jeg først på deltid efter en barsel, netop pga det økonomiske aspekt med dagpenge.
Skæbnen ville, at jeg af andre årsager er gået på deltid. Jeg lever gerne med lavere indtægt under en barsel fremfor at gå op i tid. Det er ikke det værd - for mig.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Deltid eller fuldtid før barsel

Indlægaf Shmartiesh » 22. aug 2017, 20:33

Jeg er også sygepl. På fuldtid. Og på barsel. Jeg vil hellere bruge noget ferie eller lidt barsel på at have lidt flere fridage de første måneder eller hvor meget man nu har, end at gå ned i tid. Jeg er så også kun ansat i dagvagt så de skiftende arbejdstider er pt ikke et problem for os.

Og det økonomiske aspekt og pensionen ville jeg også være ked af at undvære.
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56