Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf limitededition » 31. jul 2017, 09:55

Halløj :)
Jeg er ny i denne del af debatten, så undskyld hvis tråden allerede findes :)
Jeg er nysgerrig på hvor længe der gik fra i smed p-pillerne til I var gravide?
Jeg har både læst at det kan tage lang tid for hormonerne at være helt væk i kroppen men også det modsatte - jeg ved godt at I ikke kan sige hvordan det bliver for mig, men det ville være godt at vide om der er noget hold i det.
Vi vil tidligst have børn om halvandet år da jeg er studerende og vi bor for småt lige nu, men samtidig kunne jeg egentlig godt tænke mig at stoppe på pillerne allerede da det jo ikke er risikofrit at tage dem. Har taget dem næsten konstant i 6-7 år.
Vi ønsker ikke at bruge kondom konsekvent hvilket også er grunden til at jeg stadig tager pillerne, da jeg ikke tør satse på ikke at blive gravid før vi har plads og råd.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf twinkle » 31. jul 2017, 10:24

2 år, hvoraf jeg ikke havde menstruation de første 6 mdr. efter jeg stoppede med at tage p-piller. Men jeg har en veninde der blev gravid i første hug, en måned efter hun var stoppet med p-piller.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf limitededition » 31. jul 2017, 10:30

twinkle skrev:2 år, hvoraf jeg ikke havde menstruation de første 6 mdr. efter jeg stoppede med at tage p-piller. Men jeg har en veninde der blev gravid i første hug, en måned efter hun var stoppet med p-piller.


Det er nemlig også det jeg hører - at det er meget forskelligt :)
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf JoyNips » 31. jul 2017, 10:37

Tror jeg havde været af p-pillen i halvandet års tid da vi knaldede én gang uden kondom.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf Mi55y » 31. jul 2017, 10:38

Jeg stoppede med p-piller for knap et år siden, og fik så hormonspiral, fordi vi ikke var helt klar til baby, men jeg ville gerne "af-hormoniseres". Spiralen skal ud om et par uger. Jeg har været rigtig glad for den beslutning, fordi jeg har fået et forhold til min naturlige cyklus. Jeg kan tydeligt mærke min ægløsning og optakt til mens. Ægløsning har jeg f.eks. aldrig mærket før, da jeg var på p-piller eller minipiller, fra jeg var 15.

Spiralen var i øvrigt 3-4 måneder om at virke optimalt, og de sidste 4-5 måneder har jeg stort set ikke blødt under mens og kun i 2-4 dage.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf HappyPaww » 31. jul 2017, 11:16

Da jeg blev gravid første gang stoppede jeg på p-piller, og blev gravid i samme cyklus = jeg fik aldrig en rigtig menstruation, men til gengæld en unge ;)

Her anden gang har jeg været på hormonspiral, og den kom ud i September 2016 - og blev så gravid i april 2017, så der gik 8 mdr.

Det er super individuelt, men personligt kender jeg rigtig mange der er blevet gravide inden for meget kort tid efter p-pille stop.
0
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf limitededition » 31. jul 2017, 11:24

Puha, det lyder til at jeg hellere må fortsætte med dem indtil vi er klar 9 mdr. efter.
Jeg ville så gerne stoppe nu. Helst igår egentlig :lol:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf Wizzze » 31. jul 2017, 11:30

limitededition skrev:Puha, det lyder til at jeg hellere må fortsætte med dem indtil vi er klar 9 mdr. efter.
Jeg ville så gerne stoppe nu. Helst igår egentlig :lol:


Det kan du vel også, og så bare bruge kondom, til I føler jeg klar til bebs?

Her har det varet 6 år efterhånden siden pillerne røg, og intet held endnu. Så det er den anden ende af skalaen, den findes desværre også :trist:
0
Do as I say! :whip:
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf limitededition » 31. jul 2017, 11:34

Wizzze skrev:
limitededition skrev:Puha, det lyder til at jeg hellere må fortsætte med dem indtil vi er klar 9 mdr. efter.
Jeg ville så gerne stoppe nu. Helst igår egentlig :lol:


Det kan du vel også, og så bare bruge kondom, til I føler jeg klar til bebs?

Her har det varet 6 år efterhånden siden pillerne røg, og intet held endnu. Så det er den anden ende af skalaen, den findes desværre også :trist:


Det kunne vi sagtens ja, det er jeg nok også mere frisk på end min kæreste er. Desværre.

Øv wizzze. :( Håber jeg ikke der gør for os. Hvis vi var i 30'erne havde jeg nok ikke tøvet lige så meget med at smide dem. Vil gerne være flyttet til et større sted inden + være færdig med uddannelse inden. Selvom jeg er vanvittig skruk.
Håber i snart har held med det :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf Sangius » 31. jul 2017, 13:02

Jeg blev gravid 14 dage efter p-pille stop, dvs. ved første ægløsning. Jeg havde taget dem i 11 år.

Jeg tabte så den graviditet i 2. måned, og blev gravid 14 dage efter den spontane abort. Den tabte jeg så også i 2. måned, og så blev jeg så igen gravid 14 dage efter blødningen. Så min krop er vist lidt mere fokuseret på kvantitet frem for kvalitet...

Nu har jeg i hvert fald en bette datter på snart 1 år. Jeg ville vente med at smide pillerne, hvis en graviditet ville være alt for meget i vejen. Hvis ikke, så ville jeg bare smide dem når lysten kom - for det er sgu umuligt at finde et tidspunkt, hvor det passer perfekt ind at få et barn. :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf HappyPaww » 31. jul 2017, 13:24

kartoffelpizza skrev:Jeg kender personligt til alt fra i det sekund sidste pille var taget (eller ved 1 glemt pille) til adskillige år/det aldrig skete.. det er særdeles modigt at stoppe hvis man ikke er klar. For den kan være der med det samme

Ja det er altså en myte at de skal "ud af systemet"... Kender så mange der var overbevist om, at der minimum ville gå et halvt år inden bid, og de blev altså overraskede.

Men ellers er jeg også fortaler for, at man skal smide dem, hvis man har lyst. Det praktiske skal nok komme, og man finder en løsning. Da vi fik vores første boede vi i 2-værelses lejlighed, og den ene af os var på SU - men barnet har jo altså ikke taget skade, tværtimod :)
3
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf Studsgaard » 31. jul 2017, 13:28

Ja jeg er alle tre gange blevet gravid måneden efter jeg havde smidt p-pillerne. Så jeg er på det hold der bliver hurtigt gravide.

Men jeg kender flere der har taget noget længere om det.
1
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf limitededition » 31. jul 2017, 13:34

Det er heller ikke fordi jeg tror barnet tager skade af at bo i en lille lejlighed :)
Jeg vil bare rigtig gerne være færdig med min uddannelse, som jeg er om 13 måneder - efter det har jeg ikke et problem med at blive gravid inden vi er flyttet. Vil dog allerhelst at vi er flyttet inden baby kommer - men der kan jeg leve med det hvis vi ikke er. Synes dog det passer meget dårligt hvis jeg skal føde midt i min uddannelse når jeg har så kort tid tilbage.

Men jeg kan godt se på det hele at jeg ikke kan tage chancen :)
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf Bøtte » 31. jul 2017, 14:39

3,5 måned første gang. 2 måneder anden gang, det endte dog med abort. Blev gravid igen i 8. og 12. cyklus ved barn 2. Så her har de altså heller ikke påvirket fertiliteten.
0
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Hvor længe gik der fra I smed p-pillerne?

Indlægaf Nuttegris » 31. jul 2017, 18:02

Første gang gik der præcis 9 dage. Det ved jeg fordi vi kun havde sex den ene gang pga travlhed og sygdom :genert:
Jeg tog den sidste pille i en pakke en torsdag, fik min menstruation om søndagen. Vi havde sex om lørdagen og lørdagen efter fik jeg SÅ ømme bryster at jeg ikke engang kunne holde til at have en bh på. Vi havde travlt, min mand fik influenza og jeg havde ømme bryster så vi nåede som skrevet kun at have sex den ene gang inden jeg senere stod med en positiv test.

2. gang knaldede vi som kaniner (tror sgu min mand var bange for at det skulle gå lige så hurtigt igen og derfor ikke ville gå glip af noget :lol: ) og det gjorde vi i 3 måneder inden der var gevinst.
0

Tilbage til "Graviditet"