For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 23. jan 2018, 08:02

oOxXxOo skrev:Jeg vil også gerne være med herinde. Vi mangler dog lige det sidste inden henvisningen sendes.



Little_Woman og Denlilleglademy det er meget I hver især har været igennem. Hvordan er I i det?
Jeg synes allerede jeg er mere påvirket af det end jeg havde regnet med, og jeg/vi er ikke en gang begyndt behandling endnu.


Nogle perioder har jeg været ved at gå til, i en blanding af sorg/frustration/vrede/misundelse/udmattelse, i andre kæmper man og holder hovedet højt pga. udsigten til et barn.

Men det koster, personligt har de sidste 4 års behandling kostet overskud, både i forhold til privatliv og job, men også mentalt overskud og velvære. Jeg har nu garderet mig med en psykolog, der ved noget om emnet, til at hjælpe mig godt i gang og igennem den/de næste behandlinger - for sidste runde var, ærlig talt, ved at tage livet af mig ellers ok gode humør.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf billiebean » 23. jan 2018, 08:05

Little_Woman skrev:
billiebean skrev:
Little_Woman skrev:Jeg har 7 inseminationer, 4 IVF og to frys i bagagen, heraf endte jeg med 2 missed abortions og en biokemisk graviditet. Og ja, nu skal jeg til afsluttende samtale på Riget på onsdag og i næste uge til samtale på Stork Klinikken.

“Glæder”, i mangel af bedre ord, mig til at komme i gang igen! Det skal jo gøres..


Har de nogen idé om, hvad det er, der måske kunne være årsagen til at det ikke går? Ægkvali, livmoderkvali?


Jeg har forskellige faktorer der gør, at det kan være svært at bære en graviditet. Familiær disposition (min mor havde samme udfordringer), en genfejl der indvirker på blodstørkning og måske også en autoimmun faktor. Der er meget 'måske' i sådan en udredning, idet meget af det KAN indvirke, men præcis hvad der gør - det er svært at sige.Når jeg er i IVF-beh bliver jeg nu også behandlet med binyrebarkhormon, samt mega dosis fonlinsyre, det kan muligvis have en effekt.

De spår dog ikke at det bliver umuligt, et gæt er 50/50 chance for at næste graviditet går godt - men jeg skal følges tæt, skulle det komme dertil.


Ok, så de er ikke på helt bar bund. Jeg håber for dig, at det lykkes, og at det lykkes lægerne at ramme lige den behandling, der skal til for dig.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 23. jan 2018, 08:07

jeg synes, btw, at det er rigtig fint med den her tråd :gogo:
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Kolibrien » 23. jan 2018, 08:41

Jeg vil også gerne være med her. Jeg har en datter, der lavet i første ivf forsøg - nu skal vi snart i gang igen, og jeg gruer allerede ved tanken.
Vi skal finde en privat klinik i Århus, er der nogle, der kan anbefale noget? Ikke Aagaard, da vi ikke har andet end dårlige erfaringer derfra.
1
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 23. jan 2018, 13:42

Jeg kan godt forstå det koster, det kan det næsten heller ikke andet end med de forløb I har været igennem.
Lige nu er min største frygt at det slet ikke kan lade sig gøre overhovedet (selvom jeg er klar over at det går godt for rigtig mange).
Jeg sender i hvert fald alt muligt positivt og held til alle herinde :)

Jeg kan godt forstå at man ønsker at holde lav profil, og jeg er også selv lidt i syv sind om hvorvidt folk skal indvies i det eller ej.
Hvordan har jeres arbejdspladser taget det at I skulle i behandling?
Jeg kan ikke finde ud af hvor meget eller lidt jeg skal fortælle min leder.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 23. jan 2018, 13:56

Min arbejdsplads/leder har taget det ret oppefra og ned. Hun har selv været der, hvilket giver noget forståelse, men omvendt er hun også -som det skal være- fint diskret omkring det og spørger ikke i tide og utide om hvordan det går.
Pga mine arbejdstider har der været relativt få dage hvor jeg skulle noget i behandlingssammenhæng og så har der ikke været sure miner.
For mig er det dog også en stressende del af behandlingen, det der med logistikken.

En del af mine kolleger ved vi er i behandling. Det er kommet hen af vejen efterhånden spm det ikke var bare lige til. Jeg svinger meget mellem at tænke, at jeg ville ønske, at færre vidste det og at det er fint nok - det er også rart at kunne snakke om det når det fylder meget. De fleste er ret diskrete om det.
Jeg tænker det handler meget om at lytte til sig selv - hvis det i første omgang føles rarest at ikke så mange ved det, så lad det være sådan.
I starten kan der også være nok at forholde sig til selv som man ikke orker at dele.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 23. jan 2018, 14:09

Min arbejdsplads har været meget forstående, jeg har haft 4 forskellige ledere i den tid jeg har været behandling og de har alle taget godt imod min situation og støttet mig i, at det må koste den tid det koster. På et tidspunkt måtte jeg tale med min øverste leder, da hun dér var min nærmeste; hun var helt klar i spyttet over, at der jo bare er ting der er vigtigere end arbejde - og at der skal være plads til det. Får jeg brug for sygemelding eller aflastning, må vi finde ud af det.

Jeg planlægger mine arbejdsopgaver selv, langt hen ad vejen, og kan ofte ramme udenom eller flytte aftaler på jobbet, så det harmonerer med mine hospitalsbesøg. Jeg er SÅ glad for, at jeg arbejder og er i behandling meget tæt på hinanden, da scanninger fx ikke behøver at røve hverken hele eller halve dage af arbejdsdagen. Logistikken er, for mig, et stort issue, da jeg er meget pligtopfyldende og med den type job jeg har, selv 'hænger' på aflysninger/afbud og skal få min kalender til at gå op. Den nye klinik ligger også ganske tæt på, det er en virkelig god ting.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 24. jan 2018, 17:58

Little_Woman skrev:Jeg har 7 inseminationer, 4 IVF og to frys i bagagen, heraf endte jeg med 2 missed abortions og en biokemisk graviditet. Og ja, nu skal jeg til afsluttende samtale på Riget på onsdag og i næste uge til samtale på Stork Klinikken.

“Glæder”, i mangel af bedre ord, mig til at komme i gang igen! Det skal jo gøres..


Så - done i det offentlige! Med afsluttende samtale og en tyk journal i bagagen, er jeg færdig med Rigshospitalets Fertilitetsklinik.

Deres anbefalinger videre lyder på ICSI og kort behandling, tidligere har jeg været på alm. IVF, men da mange af æggene ikke bliver befrugtet, ville de anbefale ICSI. Det giver god mening; det er jo op til min nye læge/klinik, men det var fint at få et sidste input.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Sorenspige » 24. jan 2018, 19:42

Kolibrien, hvis I vil køre lidt efter det, kan jeg kun anbefale IVF Syd i Fredericia.

Som tidligere deltager i tråden på jubii, ønsker jeg for jer alle, at det snart lykkes.
2
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Debra1 » 24. jan 2018, 20:55

Sorenspige skrev:Kolibrien, hvis I vil køre lidt efter det, kan jeg kun anbefale IVF Syd i Fredericia.

Som tidligere deltager i tråden på jubii, ønsker jeg for jer alle, at det snart lykkes.


Jeg har også hørt/læst godt om IVF Syd. Vi gik hos Aagaard og var rimelig godt tilfredse, men det er selvfølgelig også kun sammenlignet med det offentlige.
0
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Debra1 » 24. jan 2018, 20:56

Debra1 skrev:
Sorenspige skrev:Kolibrien, hvis I vil køre lidt efter det, kan jeg kun anbefale IVF Syd i Fredericia.

Som tidligere deltager i tråden på jubii, ønsker jeg for jer alle, at det snart lykkes.


Jeg har også hørt/læst godt om IVF Syd. Vi gik hos Aagaard og var rimelig godt tilfredse, men det er selvfølgelig også kun sammenlignet med det offentlige.


Vi var desuden tæt på at vælge Maigaard i Aarhus men valgte alligevel Aagaard.
0
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 24. jan 2018, 21:10

Dejligt at der er nogen der ville være med i tråden. Kæresten og jeg er sendt videre til ivf/icsi, efter udsigt til et års ventetid har vi besluttet at gå videre i det private, jeg er 37år om lidt og kæresten 42år så har ikke lyst til at spilde tiden når den allerede er imod os. Vi skal til samtale på Trianglen på fredag og hvis alt går vel starter vi op i marts.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MissHindenburg » 25. jan 2018, 13:17

Jeg har lige fået min mens nu her for 10 minutter siden. Jeg sidder på jobbet og jeg har bare lyst til at tude!! Lorte krop!


Vi er på 2. rigtige iui-h forsøg. Men 3. omgang m. hormoner (den første omgang ville insemination falde i en weekend, så vi kløede bare på med sex hele weekenden istedet, som en blid opstart, kaldte sygeplejersken det.)

Så nu starter møllen forfra. Jeg har allerede kontaktet klinikken. *suk*

Lorte spasser krop!
0
surreyuk
Indlæg: 14
Tilmeldt: 4. mar 2016, 07:55
Kort karma: 7
Likede indlæg: 28

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf surreyuk » 25. jan 2018, 15:56

MissHindenburg skrev:Jeg har lige fået min mens nu her for 10 minutter siden. Jeg sidder på jobbet og jeg har bare lyst til at tude!! Lorte krop!


Vi er på 2. rigtige iui-h forsøg. Men 3. omgang m. hormoner (den første omgang ville insemination falde i en weekend, så vi kløede bare på med sex hele weekenden istedet, som en blid opstart, kaldte sygeplejersken det.)

Så nu starter møllen forfra. Jeg har allerede kontaktet klinikken. *suk*

Lorte spasser krop!


Øv hvor er det bare røv nederen!! :ae:
0
surreyuk
Indlæg: 14
Tilmeldt: 4. mar 2016, 07:55
Kort karma: 7
Likede indlæg: 28

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf surreyuk » 25. jan 2018, 16:00

Jeg har fået sat et iglo æg op idag, så nu venter den lange ventetid :genert:
1

Tilbage til "Graviditet"