For os i Fertilitetsbehandling

Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 7. jan 2017, 19:43

Jeg synes engang der var en tråd, men jeg kan ikke finde den.
Ved ikke om der er nogen der har lyst til en tråd, så man har nogen at dele oplevelsen, tankerne, følelserne, frustrationerne og alle de spørgsmål der dukker op undervejs med...
1
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Elfenben » 7. jan 2017, 20:58

Inde i "Vi venter på storken" er vi begge dele. Jeg ved det tidligere har været diskuteret at tråden skulle opdeles, men personligt tror jeg ikke der er aktivitet nok til to tråde. Mit gæt er desuden at vi er 50/50 i behandling/ikke-behandling. Du er meget velkommen til at deltage :)
2
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf billiebean » 21. jan 2018, 18:37

Jeg har selv været i fertilitetsbehandling, og har ofte tænkt at det kunne have været rart med en separat tråd, så jeg siger go - selvom jeg nok først bliver aktiv om noget tid igen. Det kan nemlig godt begynde at blive svært at læse om de ukomplicerede forløb, når man har været i gang et stykke tid eller behandlingen er mere kompliceret end som så.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 21. jan 2018, 18:52

Jeg kunne måske godt være med på den her tråd...
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 22. jan 2018, 08:16

Også mig... :genert:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 22. jan 2018, 09:43

Jeg er her også; på spring til at starte op i det private, efter at have fået hvad det offentlige kan tilbyde.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 22. jan 2018, 11:49

Jeg har 7 inseminationer, 4 IVF og to frys i bagagen, heraf endte jeg med 2 missed abortions og en biokemisk graviditet. Og ja, nu skal jeg til afsluttende samtale på Riget på onsdag og i næste uge til samtale på Stork Klinikken.

“Glæder”, i mangel af bedre ord, mig til at komme i gang igen! Det skal jo gøres..
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lys » 22. jan 2018, 11:57

Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:Jeg har 7 inseminationer, 4 IVF og to frys i bagagen, heraf endte jeg med 2 missed abortions og en biokemisk graviditet. Og ja, nu skal jeg til afsluttende samtale på Riget på onsdag og i næste uge til samtale på Stork Klinikken.

“Glæder”, i mangel af bedre ord, mig til at komme i gang igen! Det skal jo gøres..


Og lad mig lige i den forbindelse være med til at anbefale Storkklinik. Fuldstændig fantastisk sted. Jeg har tidligere været på Copenhagen Fertility Center. Det er vel okay, men det er bare en fabrik i min optik. Endnu vigtigere, de har en af de laveste succesrater procentvis når man sammenligner klinikker.


Storkklinik har ikke overenskomst med det offentlige, vel?

Og findes der et sted, hvor man objektivt sammenligner succesrater?
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf billiebean » 22. jan 2018, 15:25

Little_Woman skrev:Jeg har 7 inseminationer, 4 IVF og to frys i bagagen, heraf endte jeg med 2 missed abortions og en biokemisk graviditet. Og ja, nu skal jeg til afsluttende samtale på Riget på onsdag og i næste uge til samtale på Stork Klinikken.

“Glæder”, i mangel af bedre ord, mig til at komme i gang igen! Det skal jo gøres..


Har de nogen idé om, hvad det er, der måske kunne være årsagen til at det ikke går? Ægkvali, livmoderkvali?
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 22. jan 2018, 17:42

Jeg vil også gerne være med herinde. Vi mangler dog lige det sidste inden henvisningen sendes.



Little_Woman og Denlilleglademy det er meget I hver især har været igennem. Hvordan er I i det?
Jeg synes allerede jeg er mere påvirket af det end jeg havde regnet med, og jeg/vi er ikke en gang begyndt behandling endnu.
0
surreyuk
Indlæg: 14
Tilmeldt: 4. mar 2016, 07:55
Kort karma: 7
Likede indlæg: 28

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf surreyuk » 22. jan 2018, 18:17

Jeg vil også gerne melde mig her, personligt har jeg også svært ved at være i den anden tråd :genert:

Vi har været igang i 3 år, 5 mislykkede iui hos Aagaard i Aarhus, derefter videre til ivf i Horsens hvor de opdagede væske på æggeleder. Vi har været igennem ægudtagning og 1 Fryseforsøg før vi blev indstillet til operation. Her fandt de desværre ud af at begge mine æggeledere var ødelagte/fyldt med væske og de fjernede dem. Det var noget af et chok efter at have prøvet i 3 år, at der absolut ingen mulighed var for at blive gravid, hverken naturligt eller ivf. Nu er der forhåbentlig meget bedre odds.

Vi er lige nu igang med et fryseforsøg, skal forhåbentlig have sat æg op torsdag :lun:

Jeg håber alle får succes i 2018 :lun:
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 22. jan 2018, 18:47

Vi har haft 4 icsi forsøg i det offentlige.
Jeg laver, formentlig pga alder, ikke specielt mange æg.
Kun i ét forsøg har der været befrugtning af de æg der blev taget ud og i det forsøg udviklede ingen af æggene sig nok til oplægning.
Det er sindsygt hårdt og demotiverende ikke at komme bare et lille skridt videre.
Næste step er i det private med en anden stimulationssmetode. Det er så lige udsat en cyklus pga en cyste :rulle:
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf billiebean » 22. jan 2018, 19:29

surreyuk skrev:Jeg vil også gerne melde mig her, personligt har jeg også svært ved at være i den anden tråd :genert:

Vi har været igang i 3 år, 5 mislykkede iui hos Aagaard i Aarhus, derefter videre til ivf i Horsens hvor de opdagede væske på æggeleder. Vi har været igennem ægudtagning og 1 Fryseforsøg før vi blev indstillet til operation. Her fandt de desværre ud af at begge mine æggeledere var ødelagte/fyldt med væske og de fjernede dem. Det var noget af et chok efter at have prøvet i 3 år, at der absolut ingen mulighed var for at blive gravid, hverken naturligt eller ivf. Nu er der forhåbentlig meget bedre odds.

Vi er lige nu igang med et fryseforsøg, skal forhåbentlig have sat æg op torsdag :lun:

Jeg håber alle får succes i 2018 :lun:


Åh hvor svært. Er dine æggestokke stadig intakte? Kan de så ikke lave ivf? Der behøver man jo ikke æggelederne?
0
surreyuk
Indlæg: 14
Tilmeldt: 4. mar 2016, 07:55
Kort karma: 7
Likede indlæg: 28

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf surreyuk » 22. jan 2018, 19:44

billiebean skrev:
surreyuk skrev:Jeg vil også gerne melde mig her, personligt har jeg også svært ved at være i den anden tråd :genert:

Vi har været igang i 3 år, 5 mislykkede iui hos Aagaard i Aarhus, derefter videre til ivf i Horsens hvor de opdagede væske på æggeleder. Vi har været igennem ægudtagning og 1 Fryseforsøg før vi blev indstillet til operation. Her fandt de desværre ud af at begge mine æggeledere var ødelagte/fyldt med væske og de fjernede dem. Det var noget af et chok efter at have prøvet i 3 år, at der absolut ingen mulighed var for at blive gravid, hverken naturligt eller ivf. Nu er der forhåbentlig meget bedre odds.

Vi er lige nu igang med et fryseforsøg, skal forhåbentlig have sat æg op torsdag :lun:

Jeg håber alle får succes i 2018 :lun:


Åh hvor svært. Er dine æggestokke stadig intakte? Kan de så ikke lave ivf? Der behøver man jo ikke æggelederne?


Jo de er heldigvis intakte, så der er god mulighed for ivf, og vi har heldigvis 3 blastocyster i fryseren :)

Grunden til ivf ikke kunne lykkes før, var fordi at min ene æggeleder hver måned tømte sig for væske, og derved skyllede befrugte æg ud, det hedder en hydrosalpinx :mellow:
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 23. jan 2018, 07:54

billiebean skrev:
Little_Woman skrev:Jeg har 7 inseminationer, 4 IVF og to frys i bagagen, heraf endte jeg med 2 missed abortions og en biokemisk graviditet. Og ja, nu skal jeg til afsluttende samtale på Riget på onsdag og i næste uge til samtale på Stork Klinikken.

“Glæder”, i mangel af bedre ord, mig til at komme i gang igen! Det skal jo gøres..


Har de nogen idé om, hvad det er, der måske kunne være årsagen til at det ikke går? Ægkvali, livmoderkvali?


Jeg har forskellige faktorer der gør, at det kan være svært at bære en graviditet. Familiær disposition (min mor havde samme udfordringer), en genfejl der indvirker på blodstørkning og måske også en autoimmun faktor. Der er meget 'måske' i sådan en udredning, idet meget af det KAN indvirke, men præcis hvad der gør - det er svært at sige.Når jeg er i IVF-beh bliver jeg nu også behandlet med binyrebarkhormon, samt mega dosis fonlinsyre, det kan muligvis have en effekt.

De spår dog ikke at det bliver umuligt, et gæt er 50/50 chance for at næste graviditet går godt - men jeg skal følges tæt, skulle det komme dertil.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Graviditet"