For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 22. mar 2018, 17:07

Denlilleglademy skrev:Jeg meldte ind i går og startede hormoner op i går. Jeg hader det. Ikke hormoner eller alt det andet. Men jeg hader at vi er igang. Det er vores sidste forsøg. Jeg er skrækslagen for ikke at blive gravid og jeg er skrækslagen for at blive gravid. Jeg kan godt mærke at jeg har det rigtig rigtig svært denne gang og min hjerne kan slet ikek stoppe med at køre rundt.

Der er skruet max op for medicin. Både Puregon og Menopur, håber ikke jeg reagerer for voldsomt på den kombi ift bivirkninger. Jeg plejer at gå helt fri når det kun er puregon. Men synes ikke det er fedt at jeg skal stikkes 3 gange om dagen.
Udover det skal jeg have hjertemagnyl og prednisolon efter oplægning, som jeg plejerx


Det er en ordentlig omgang - mna bliver simpelthen så træt og udmattet allerede fra starten, når man er godt slidt :kram:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 22. mar 2018, 17:28

Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:
Denlilleglademy skrev:Jeg meldte ind i går og startede hormoner op i går. Jeg hader det. Ikke hormoner eller alt det andet. Men jeg hader at vi er igang. Det er vores sidste forsøg. Jeg er skrækslagen for ikke at blive gravid og jeg er skrækslagen for at blive gravid. Jeg kan godt mærke at jeg har det rigtig rigtig svært denne gang og min hjerne kan slet ikek stoppe med at køre rundt.

Der er skruet max op for medicin. Både Puregon og Menopur, håber ikke jeg reagerer for voldsomt på den kombi ift bivirkninger. Jeg plejer at gå helt fri når det kun er puregon. Men synes ikke det er fedt at jeg skal stikkes 3 gange om dagen.
Udover det skal jeg have hjertemagnyl og prednisolon efter oplægning, som jeg plejerx


Det er en ordentlig omgang - mna bliver simpelthen så træt og udmattet allerede fra starten, når man er godt slidt :kram:



Ja det er rigtig meget.

Og så har jeg snydt :genert: jeg har fået medicin til 1,5 gange mere udover den her. Min ctr har lige ramt loftet og udløber i maj. Vi har brugt 150K indtil videre og vi overvejer jo at konvertere Money back til et nyt forsøg. Kunne ikke overskue st vi lige skulle lægge over 4000kr i medicin igen hvis nu osv. Har det lidt skidt med er og så alligevel ikke


Dét skal du bare være fuldstændig ligeglad med :kram:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 23. mar 2018, 11:19

Jeg var til scanning i morges og graviditeten ligger i livmoderen, der var de ting der skulle være og også et lille hjerteblink :lun:

Jeg har åbenbart stadig forstørrede æggestokke efter behandlingen, så der måtte lige en rigtig kyndig læge til at bekræfte ovenstående, men alt var godt her 6+2.

Jeg skal scannes igen 7+6, de har lukket i påsken.

Jeg vover mig videre til den anden tråd, nu har jeg brug for at føle mig gravid og identificere mig med dét, frem for den verden af behandling jeg har været i så længe. Måske vender jeg tilbage, forhåbentlig ikke, men sådan må det så være.

Held og lykke til alle, jeg kommer til at følge med alligevel :)
21
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 30. mar 2018, 18:46

Denlilleglademy skrev:Jeg meldte ind i går og startede hormoner op i går. Jeg hader det. Ikke hormoner eller alt det andet. Men jeg hader at vi er igang. Det er vores sidste forsøg. Jeg er skrækslagen for ikke at blive gravid og jeg er skrækslagen for at blive gravid. Jeg kan godt mærke at jeg har det rigtig rigtig svært denne gang og min hjerne kan slet ikek stoppe med at køre rundt.

Der er skruet max op for medicin. Både Puregon og Menopur, håber ikke jeg reagerer for voldsomt på den kombi ift bivirkninger. Jeg plejer at gå helt fri når det kun er puregon. Men synes ikke det er fedt at jeg skal stikkes 3 gange om dagen.
Udover det skal jeg have hjertemagnyl og prednisolon efter oplægning, som jeg plejerx


Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan du må have det.. Både krop og psyke er virkelig sat på arbejde. Du får om ikke andet sådan et par med på vejen :kryds: :kram:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 31. mar 2018, 06:42

Denlilleglademy skrev:
oOxXxOo skrev:
Denlilleglademy skrev:Jeg meldte ind i går og startede hormoner op i går. Jeg hader det. Ikke hormoner eller alt det andet. Men jeg hader at vi er igang. Det er vores sidste forsøg. Jeg er skrækslagen for ikke at blive gravid og jeg er skrækslagen for at blive gravid. Jeg kan godt mærke at jeg har det rigtig rigtig svært denne gang og min hjerne kan slet ikek stoppe med at køre rundt.

Der er skruet max op for medicin. Både Puregon og Menopur, håber ikke jeg reagerer for voldsomt på den kombi ift bivirkninger. Jeg plejer at gå helt fri når det kun er puregon. Men synes ikke det er fedt at jeg skal stikkes 3 gange om dagen.
Udover det skal jeg have hjertemagnyl og prednisolon efter oplægning, som jeg plejerx


Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan du må have det.. Både krop og psyke er virkelig sat på arbejde. Du får om ikke andet sådan et par med på vejen :kryds: :kram:


Tak. Jeg er også gået i hi og er ikke særligt aktiv herinde mere. Jeg holder det for mig selv og min mand. Han er ovenikøbet udstationeret for tiden, men har afleveret en prøve som er på frys. Nu ser jeg hvad de siger i morgen til scan.


Håber du kommer godt igennem det, selvom du er "alene" om det, og at det lykkes denne gang.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MissHindenburg » 3. apr 2018, 12:58

Denlilleglademy skrev:
LaMariposa skrev:
Denlilleglademy skrev:
oOxXxOo skrev:
Denlilleglademy skrev:Jeg meldte ind i går og startede hormoner op i går. Jeg hader det. Ikke hormoner eller alt det andet. Men jeg hader at vi er igang. Det er vores sidste forsøg. Jeg er skrækslagen for ikke at blive gravid og jeg er skrækslagen for at blive gravid. Jeg kan godt mærke at jeg har det rigtig rigtig svært denne gang og min hjerne kan slet ikek stoppe med at køre rundt.

Der er skruet max op for medicin. Både Puregon og Menopur, håber ikke jeg reagerer for voldsomt på den kombi ift bivirkninger. Jeg plejer at gå helt fri når det kun er puregon. Men synes ikke det er fedt at jeg skal stikkes 3 gange om dagen.
Udover det skal jeg have hjertemagnyl og prednisolon efter oplægning, som jeg plejerx


Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan du må have det.. Både krop og psyke er virkelig sat på arbejde. Du får om ikke andet sådan et par med på vejen :kryds: :kram:


Tak. Jeg er også gået i hi og er ikke særligt aktiv herinde mere. Jeg holder det for mig selv og min mand. Han er ovenikøbet udstationeret for tiden, men har afleveret en prøve som er på frys. Nu ser jeg hvad de siger i morgen til scan.


Håber du kommer godt igennem det, selvom du er "alene" om det, og at det lykkes denne gang.


tak, det går. jeg skal ind i morgen og have taget æg ud. jeg har det lidt mærkeligt med det for det har været noget rod. Der var kun 3-4 gode æg og 5 der ikke var klar. Jeg er vant til 8-12 æg. jeg har været på 2 slags hormoner og det virker ikke til at have haft verdens bedste effekt på mig. Det har været et værre postyr med hvornår de skulle ud og op og jeg er blevet ringet op i søndags af en derfra som have været alt mit materiale igennem og hun mente at vi skulle vente og det ene med det andet. Min optimisme er ikke i takt. Det var den ikke før og det er den ikke nu. Vi må se an hvordan det går.


Øv my, det der lyder ikke just som den fedeste start up på det projekt.
Jeg krydser for jer!
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lys » 3. apr 2018, 15:57

Jeg har fået lavet passageundersøgelse af æggelederne i dag og alt var godt. Nu bliver jeg henvist til Hillerød og når jeg ved, hvornår jeg bliver indkaldt til, beslutter jeg mig for, om jeg i mellemtiden vil prøve med inseminationer i privat regi.

Er der nogen, der har erfaringer med Dansk Fertilitetsklinik på Frb?
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 8. apr 2018, 17:39

Denlilleglademy skrev:Åh det var så godt at de trak den en ekstra dag ift hvad de plejer. I lørdags var der kun 3-4 gode æg. I dag fik de 11 ud :)


Hvordan går det hele? :)
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 8. apr 2018, 17:49

Min cyklus er denne gang nede på 37! dage.
Jeg begyndte at tage bidro i januar, om det så er ren placebo, tilfældigt eller om det faktisk gør en forskel skal jeg ikke kunne sige. Jeg har dog ikke taget dem helt regelmæssigt. Men jeg har 2 korte cykli på hhv 47 og nu 37 dage mod 2 lange på hhv 83 og 96 dage inden bidro..

Glæder mig til at komme ordentligt i gang.
Overvejer efterhånden at åbne op for den nærmeste familie om at vi venter på behandling, da kommentarerene om, om vi ikke snart skal have børn genere mig en smule. Jeg går ikke og er trist til hverdag, men når spørgsmålet om børn kommer på banen kan jeg mærke det her stik i mit hjerte, mens jeg kun kan smile og prøve at finde et passende svar.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 10. apr 2018, 21:00

Jeg har holdt lav profil herinde - og i virkeligheden - med vores nyligt overståede forsøg. Som heller ikke lykkedes.
Bevares, vi kom længere i processen end vi har været før (og det er virkelig en god ting), men jeg er så skuffet, ked af det og frustreret over at det ikke lykkes.
Så mange drømme, der bare smuldrer - det er næsten det hårdeste. Og at finde troen og håbet på, at det - måske- lykkes er virkelig svært efterhånden.

Samtidig er vi virkelig i tænkeboks med, hvordan vi skal fortsætte.
Så der er ikke meget munterhed her.
1
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MissHindenburg » 11. apr 2018, 20:47

Vi havde 1. Indledende samtale på fertilitetsklinikken på ouh i dag. ivf er åbenbart the way to go.

Det var en mærkelig oplevelse - overlægen var underlig og meget mekanisk og ehm kold (i mangel af bedre ord)

Manden afleverede en sædprøve som var normal! :banan: derudover fik vi taget et hav af blodprøver.

Jeg er henvist til endokrinologisk afdeling pga min stofskifte sygdom - jeg går forhelved allerede på den afdeling - men lægen hørte overhovedet ikke hvad jeg sagde! *suk* Det er så latterligt!
I forbindelse med underlivs undersøgelsen beslutter overlægen lige pludselig at jeg nok har pcos - noget jeg er blevet undersøgt for 4 gange og alle gange er det afvist - hvilket står i henvisningen fra gynækologen. Igen bliver mine protester overhørt!

Jeg er græde færdig - Manden kan godt mærke at jeg er helt i tovene oven på det her - men et reelt billede har han nok ikke.
Jeg forlanger ikke sær-behandling eller fløjelshandsker - men det her i dag var simpelthen noget af det værste jeg har oplevet!

Jeg hører til Region syddanmark - hvad fanden gør jeg? Jeg føler mig overhovedet ikke hørt. Hvor kan jeg henvende mig udover ouhs fertilitetsklinik? Jeg kan ikke engang overskue en fucking simpel google søgning lige nu!

Lorte dag! :-(
0
megamy83
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. jan 2016, 14:37
Kort karma: 1
Likede indlæg: 10

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf megamy83 » 12. apr 2018, 04:14

MissHindenburg skrev:Vi havde 1. Indledende samtale på fertilitetsklinikken på ouh i dag. ivf er åbenbart the way to go.

Det var en mærkelig oplevelse - overlægen var underlig og meget mekanisk og ehm kold (i mangel af bedre ord)

Manden afleverede en sædprøve som var normal! :banan: derudover fik vi taget et hav af blodprøver.

Jeg er henvist til endokrinologisk afdeling pga min stofskifte sygdom - jeg går forhelved allerede på den afdeling - men lægen hørte overhovedet ikke hvad jeg sagde! *suk* Det er så latterligt!
I forbindelse med underlivs undersøgelsen beslutter overlægen lige pludselig at jeg nok har pcos - noget jeg er blevet undersøgt for 4 gange og alle gange er det afvist - hvilket står i henvisningen fra gynækologen. Igen bliver mine protester overhørt!

Jeg er græde færdig - Manden kan godt mærke at jeg er helt i tovene oven på det her - men et reelt billede har han nok ikke.
Jeg forlanger ikke sær-behandling eller fløjelshandsker - men det her i dag var simpelthen noget af det værste jeg har oplevet!

Jeg hører til Region syddanmark - hvad fanden gør jeg? Jeg føler mig overhovedet ikke hørt. Hvor kan jeg henvende mig udover ouhs fertilitetsklinik? Jeg kan ikke engang overskue en fucking simpel google søgning lige nu!

Lorte dag! :-(

Jeg hører også til Region Syddanmark og går i Horsens. Det har jeg været rigtig godt tilfreds med.
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 12. apr 2018, 06:29

Denlilleglademy skrev:
oOxXxOo skrev:Min cyklus er denne gang nede på 37! dage.
Jeg begyndte at tage bidro i januar, om det så er ren placebo, tilfældigt eller om det faktisk gør en forskel skal jeg ikke kunne sige. Jeg har dog ikke taget dem helt regelmæssigt. Men jeg har 2 korte cykli på hhv 47 og nu 37 dage mod 2 lange på hhv 83 og 96 dage inden bidro..

Glæder mig til at komme ordentligt i gang.
Overvejer efterhånden at åbne op for den nærmeste familie om at vi venter på behandling, da kommentarerene om, om vi ikke snart skal have børn genere mig en smule. Jeg går ikke og er trist til hverdag, men når spørgsmålet om børn kommer på banen kan jeg mærke det her stik i mit hjerte, mens jeg kun kan smile og prøve at finde et passende svar.


Bidro kan gøre himmel og hav til forskel på kvinders hormoner, så jeg tror bestemt at der er noget der.

Jeg kender stikket. Det er forfærdeligt :ae: :kys:

———
Vi holder det for os selv. Jeg var mod min lyst nødt til at sige til min mor at jeg måske ikke kom til en påskefrokost og sagde kort at der var fordi det og det. Jeg hadede at jeg ikke kunne komme med anden forklaring. Siden da får jeg sms’er om at det er SÅ dejligt, det skal nok lykkes denne gang osv osv osv. Jeg hsr mest lyst til at råbe hende ind hovedet at hun skal holde sin kæft. Virkelig meget. Jeg gider ikke høre på, tale om det, tænke på det. Og slet ikke “NU lykkes det, jeg ved det bare” osv. Jeg prøvede virkelig at lukke den mange gang med ja, nej, okay, gider ikke tænke på det osv. Det hjalp ikke meget, men tror at hun fattede det. Til sidst.

Da jeg sagde til jul at jwg havde haft 4 aborter og fandt ud af at jeg havde en genfejl, spurgte hun om jeg kunne spise et eller andet. Hold. Nu. Mund. Vi har været i det her game i 4 år. 4 aborter. Stop nu bare. Uanset hvor godt det er ment er det PRÆCIS grunden til at jeg ikke deler det. Jeg magter det helt ærligt ikke.


Det eneste passende jeg kan finde til dit indlæg er :puke:
Forstået på den måde at det sgu er til at få lange pa**er af at skulle stå model til de kommentarer.. Jeg skulle nok selv sige til hvis jeg havde brug for opmuntring, og meningen med at fortælle om en i igangværende behandling ville jo netop være at skulle slippe for yderligere spørgsmål og kommentarer.
Men dejligt hvis der endelig er forståelse for at du ikke har brug for at høre på diverse :)
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 12. apr 2018, 06:35

MissHindenburg skrev:Vi havde 1. Indledende samtale på fertilitetsklinikken på ouh i dag. ivf er åbenbart the way to go.

Det var en mærkelig oplevelse - overlægen var underlig og meget mekanisk og ehm kold (i mangel af bedre ord)

Manden afleverede en sædprøve som var normal! :banan: derudover fik vi taget et hav af blodprøver.

Jeg er henvist til endokrinologisk afdeling pga min stofskifte sygdom - jeg går forhelved allerede på den afdeling - men lægen hørte overhovedet ikke hvad jeg sagde! *suk* Det er så latterligt!
I forbindelse med underlivs undersøgelsen beslutter overlægen lige pludselig at jeg nok har pcos - noget jeg er blevet undersøgt for 4 gange og alle gange er det afvist - hvilket står i henvisningen fra gynækologen. Igen bliver mine protester overhørt!

Jeg er græde færdig - Manden kan godt mærke at jeg er helt i tovene oven på det her - men et reelt billede har han nok ikke.
Jeg forlanger ikke sær-behandling eller fløjelshandsker - men det her i dag var simpelthen noget af det værste jeg har oplevet!

Jeg hører til Region syddanmark - hvad fanden gør jeg? Jeg føler mig overhovedet ikke hørt. Hvor kan jeg henvende mig udover ouhs fertilitetsklinik? Jeg kan ikke engang overskue en fucking simpel google søgning lige nu!

Lorte dag! :-(

Øv for en oplevelse. :ae:
Jeg er godt nok spændt, med det du fortæller, da vi afventer første samtale på ouh.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 18. apr 2018, 20:34

^ æv!

Jeg hygger med en lille cyste, så der var ikke så meget diskussion ift at holde pause en cyklus. Det er nu helt ok mentalt, så skal jeg ikke forholde mig til al logistikken
0

Tilbage til "Graviditet"