For os i Fertilitetsbehandling

Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 15. feb 2018, 08:04

Henvisningen behøver ikke være begrænset til Regionen, der er frit sygehusvalg :)
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 15. feb 2018, 09:52

LaMariposa skrev:
Little_Woman skrev:
LaMariposa skrev:Okay, jeg må konstatere, at behandling, absurd travlhed på jobbet og et byggeprojekt derhjemme er for meget for mig. Går og venter på mens med alt, hvad det fører med sig af scanninger og blodprøver. Føler mig lidt hudløs, og sidder pt på job og er at tude over, at jeg har haft IT-problemer hele dagen og derfor slet ikke har nået det, jeg skulle.


Jeg tror vi er mange i det her game der har vrælet lidt i hjørnerne, når det hele bare er for meget :kram: og det ER for meget, for det øvrige liv holder jo ligesom ikke op med også at bøvle af og til, bare fordi man skal starte i behandling.


Nej, det har du ret i, at det ikke gør. Må bare tage en dag ad gangen. Og tak :kys:


Men jeg kender det - ÅH hvor jeg kender det - så du er på ingen måde alene om den følelse af, ikke rigtig at magte logistikken! Eller følelserne..
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 15. feb 2018, 13:49

Tak for jeres medfølelse :genert: Min veninde synes, det er fantastisk, at vi skal i behandling. Der siger hun jo, fordi hun tænker på udfaldet. Jeg ser det mere som et nødvendigt onde og kan mærke, at jeg bliver lidt ked af det, når hun siger det, selvom der vitterligt ikke er andet end kærlighed bag.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MissHindenburg » 16. feb 2018, 14:37

Jeg har lige fået læst lidt op, I er simpelthen så seje alle sammen!! :worship:
Jeg går bare og venter på at kunne teste fredag om en uge.
Vi blev henvist videre til ouh, men jeg har ikke hørt fra dem endnu.
Min kæreste og jeg har snakket meget frem og tilbage, hvis ikke der er bid den her gang, så tager vi lige en pause fra hormoner og halløj ihvertfald i en måned, måske mere.
Jeg er ved at være lidt tyndslidt mentalt :(
2
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 16. feb 2018, 15:58

MissHindenburg skrev:Jeg har lige fået læst lidt op, I er simpelthen så seje alle sammen!! :worship:
Jeg går bare og venter på at kunne teste fredag om en uge.
Vi blev henvist videre til ouh, men jeg har ikke hørt fra dem endnu.
Min kæreste og jeg har snakket meget frem og tilbage, hvis ikke der er bid den her gang, så tager vi lige en pause fra hormoner og halløj ihvertfald i en måned, måske mere.
Jeg er ved at være lidt tyndslidt mentalt :(


Held og lykke! Pauser kan være en nødvendighed, af og til, i det her game. Man bliver godt slidt!

Jeg var til scan i dag, skal igen mandag. Æggene vokser, men ikke så stærkt - og der er nogen der forhåbentlig snart kommer fut i, så de også bliver til noget. Er godt nok spændt på resultatet, efterhånden.

Men jeg stikker videre!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 17. feb 2018, 10:05

Og SÅ blev jeg lige træt af det; alle de hormoner for at skabe noget så naturligt som et barn? På en dårlig dag, virker det fuldstændig absurd. Jeg stikker og stikker og stikker, bliver scannet igen og igen; måske til ingen verdens nytte. Igen.

Jeg skal starte på job igen i den kommende uge, efter en uges ferie; det presser også lidt, synes jeg. Både at ferien er slut, men også at en travl uge skal kombineres med 1-2 scanninger og en ægudtagning.

Man bliver så træt, nogen gange.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 17. feb 2018, 23:33

Det vrimler med diverse billeder på de sociale medier af folk der enten er gravide eller har små nyfødte, eller folk der går og er gravide, eller når man sidder i venteværelset hos lægen hvor der er små børn og et ungt kommende forældrepar der fik en vandrejournal med hjem.. *Jeg har lyst til at kaste en smule op af bare misundelse* :genert:
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 18. feb 2018, 06:15

Kender det , ooxxxoo! Jeg er DØDmisundelig på folk der skal på barsel; det bliver jeg helt grøn af at høre om pt!
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 266

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Sloejfen » 19. feb 2018, 15:28

oOxXxOo skrev:Det vrimler med diverse billeder på de sociale medier af folk der enten er gravide eller har små nyfødte, eller folk der går og er gravide, eller når man sidder i venteværelset hos lægen hvor der er små børn og et ungt kommende forældrepar der fik en vandrejournal med hjem.. *Jeg har lyst til at kaste en smule op af bare misundelse* :genert:


Åh hvor jeg kan genkende det.
Bliver også frygtelig misundelig, og samtidigt bliver jeg ramt af så dårlig samvittighed. For jeg synes vitterligt det er svært at glæde sig over andres graviditet - altså ikke dem der selv har prøvet gennem længere tid men de der "Ej hov så smed jeg lige ppillerne og så var jeg gravid 2 minutter senere"..


Nå men jeg har fået en tid til æggeleder/passageskylning midt i marts - hos gynækolog Sven som flere har været så søde at anbefale. Dejligt ikke at skulle vente så længe.
Jer der har prøvet det, hvor ondt havde i bagefter?
Har en tid mandag aften - tænker det er realistisk at gå på arbejde dagen efter? :kryds: må indrømme jeg er ret nervøs efter jeg var dum nok til at læse en udførlig procedure beskrivelse :rulle:
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf alfe » 19. feb 2018, 16:08

Sloejfen skrev:
oOxXxOo skrev:Det vrimler med diverse billeder på de sociale medier af folk der enten er gravide eller har små nyfødte, eller folk der går og er gravide, eller når man sidder i venteværelset hos lægen hvor der er små børn og et ungt kommende forældrepar der fik en vandrejournal med hjem.. *Jeg har lyst til at kaste en smule op af bare misundelse* :genert:


Åh hvor jeg kan genkende det.
Bliver også frygtelig misundelig, og samtidigt bliver jeg ramt af så dårlig samvittighed. For jeg synes vitterligt det er svært at glæde sig over andres graviditet - altså ikke dem der selv har prøvet gennem længere tid men de der "Ej hov så smed jeg lige ppillerne og så var jeg gravid 2 minutter senere"..


Nå men jeg har fået en tid til æggeleder/passageskylning midt i marts - hos gynækolog Sven som flere har været så søde at anbefale. Dejligt ikke at skulle vente så længe.
Jer der har prøvet det, hvor ondt havde i bagefter?
Har en tid mandag aften - tænker det er realistisk at gå på arbejde dagen efter? :kryds: må indrømme jeg er ret nervøs efter jeg var dum nok til at læse en udførlig procedure beskrivelse :rulle:



Jeg var møgnervøs inden min HSG, tog to pamol og en ibumetin ingen. Det føltes lidt som murren i underlivet ved mens, det samme nogle timer efterfølgende. Havde jeg skulle arbejde den dag, havde det ikke været et problem.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 19. feb 2018, 17:47

Denlilleglademy skrev:Fik ikke tjekket de recepter jeg fik for 100 år siden, men jeg har lige købt en stor omgang fordi min ctr saldo snart udløber. Det koster jo en formue indtil man rammer de der 100% tilskud. Det har jeg så ramt og betalt en masse. MEN, jeg skulle have tjekket recepten, for jeg har købt hormoner jeg ikke bruger og man kan jo ikke returnere pga. kølekæden. Den er naturligvis overholdt fra min side, der gik 20 min. fra køb til køleskab. Men rimelig surt at have købt og betalt og ligge inde med hormoner jeg ikke skal bruge :rulle: Ved ikke lige hvorfor jeg ikke tjekkede, eller hvorfor det overhovedet stod på min recept.


Man bliver bims af alle de medikamenter man skal holde styr på i IVF :nerve: Jeg har også netop lagt endnu en mindre formue på apoteket; godt der er tilskud at hente!

Nå, men æggene skal tages ud torsdag, der er måske 8-9 stykker klar. Håber DÆLME de er gode, jeg er ikke imponeret over antallet, så jeg håber kvaliteten er bedre end vanligt. Og at ICSI frem for almindelig IVF kan hjælpe til.

Fik hylet lidt på klinikken, nu kommer det tæt på; er ikke bange for ÆU, men resultatet skræmmer mig :nerve: :gisp:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 19. feb 2018, 17:55

Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:
Denlilleglademy skrev:Fik ikke tjekket de recepter jeg fik for 100 år siden, men jeg har lige købt en stor omgang fordi min ctr saldo snart udløber. Det koster jo en formue indtil man rammer de der 100% tilskud. Det har jeg så ramt og betalt en masse. MEN, jeg skulle have tjekket recepten, for jeg har købt hormoner jeg ikke bruger og man kan jo ikke returnere pga. kølekæden. Den er naturligvis overholdt fra min side, der gik 20 min. fra køb til køleskab. Men rimelig surt at have købt og betalt og ligge inde med hormoner jeg ikke skal bruge :rulle: Ved ikke lige hvorfor jeg ikke tjekkede, eller hvorfor det overhovedet stod på min recept.


Man bliver bims af alle de medikamenter man skal holde styr på i IVF :nerve: Jeg har også netop lagt endnu en mindre formue på apoteket; godt der er tilskud at hente!

Nå, men æggene skal tages ud torsdag, der er måske 8-9 stykker klar. Håber DÆLME de er gode, jeg er ikke imponeret over antallet, så jeg håber kvaliteten er bedre end vanligt. Og at ICSI frem for almindelig IVF kan hjælpe til.

Fik hylet lidt på klinikken, nu kommer det tæt på; er ikke bange for ÆU, men resultatet skræmmer mig :nerve: :gisp:


Jeg har altså aldrig mere end 8-9 stykker, det er ikke lavt, og der har alle gange været til både oplægning og frys. Jeg får 2 ad gangen op. Jeg har været forbi 4 klinikker i alt og alle sagde at jo flere æg jo lavere kvalitet- som tommelfingerregel. Så det er da ganske fint :kys:


Jeg ved det godt - sidst blev der bare kun ét af 11 befrugtet, så jeg bliver lidt utryg ved tanken om, at der måske slet ikke ER nogen der bliver befrugtet.. Jeg har ikke sp stor tiltro til mine ægge-evner efterhånden..
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 19. feb 2018, 18:06

Jeg er bare lidt modløs; jeg håber ICSI kan gøre noget godt. Før eller siden tror jeg såmænd nok jeg skal blive gravid igen; så er det bare om jeg kan holde på det.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 19. feb 2018, 18:11

Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:Jeg er bare lidt modløs; jeg håber ICSI kan gøre noget godt. Før eller siden tror jeg såmænd nok jeg skal blive gravid igen; så er det bare om jeg kan holde på det.


Jeg har det på samme måde. Og desværre er vores forløb jo ret ens :( :kram:


Fanme en nederen klub at være med i :nerve: :ae:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 19. feb 2018, 18:16

Om en lille måned kan vi melde os til ivf for første gang - har dog mentalt forberedt mig på afslag grundet de længe ventetider og sammenlægningen af Roskilde+Holbæk

Min kæreste mente dog at vi også godt melde os til i april - men i og med at han skal ud og rejse et par dage med arbejde lige der hvor jeg kan risikere at skulle bruge ham (sæden) så har jeg sagt nej, ikke tale om at jeg vil igennem hormonbehandling evt glæde mig om fine æg der vokser og så måtte opgive forsøget fordi han ikke er tilstede - man skal dælme også passe på sig selv i det her.
1

Tilbage til "Graviditet"