For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 17. mar 2018, 06:51

LaMariposa skrev:Og så passer logistikken omkring opstart i denne måned overhovedet ikke. Og opstart i næste cyklus er selvfølgelig lige midt i vores ferie :( Så kan vi vælge, om vi vil på en tiltrængt solferie eller om jeg vil rodes i underlivet i stedet. For fanden i helvede altså! :genert:

Sidder i et mødelokale og prøver at lade være med at tude af frustration :genert:


Det er et rigtig svært valg, for beh.start ligger bare ikke altid specielt belejligt, når man også har brug for ferie af og til. Og det har man! De ferier jeg har brugt på scanninger og undersøgelser, ja, man kommer altså ikke specielt frisk og opladet tilbage på job :nej:
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 17. mar 2018, 12:52

Little_Woman skrev:
LaMariposa skrev:Og så passer logistikken omkring opstart i denne måned overhovedet ikke. Og opstart i næste cyklus er selvfølgelig lige midt i vores ferie :( Så kan vi vælge, om vi vil på en tiltrængt solferie eller om jeg vil rodes i underlivet i stedet. For fanden i helvede altså! :genert:

Sidder i et mødelokale og prøver at lade være med at tude af frustration :genert:


Det er et rigtig svært valg, for beh.start ligger bare ikke altid specielt belejligt, når man også har brug for ferie af og til. Og det har man! De ferier jeg har brugt på scanninger og undersøgelser, ja, man kommer altså ikke specielt frisk og opladet tilbage på job :nej:


Tak for din forståelse :kys:

Jeg er altså lidt et tudefjæs omkring det hele lige nu. En veninde har lige annonceret en graviditet i dag. Tredje barn... På den dag, hvor jeg står med så vilde mensmerter, at det kun er et spørgsmål om tid, før jeg får mens.

Det er også lige gået på for mig, at der er mindst tre gravide veninder med til mit bryllup. Min fornuft siger mig, at jeg jo ikke kan undgå det, og jeg vil jo også gerne have dem med. Men fuck hvor føles det bare uretfærdigt.

Og så den fucking vinter som bare IKKE vil holde op. Føler mig helt grå indvendigt. Har bestilt en tid ved min psykolog i næste uge og håber hun kan hjælpe mig med lidt nye perspektiver.

Beklager tuderiet :genert:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf BirdReynolds » 17. mar 2018, 15:38

Vi springer over for anden måned i træk, beregnet ÆL ligger dead on lige de 3 dage vi tager til Jylland i påsken. Hu-fucking-ra :rulle:
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 18. mar 2018, 06:31

De bliver bedre og bedre til at behandle med fryseæg - dejlig nyhed!

https://www.dr.dk/nyheder/indland/fra-s ... de-forrige
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf billiebean » 18. mar 2018, 07:04

Little_Woman skrev:De bliver bedre og bedre til at behandle med fryseæg - dejlig nyhed!

https://www.dr.dk/nyheder/indland/fra-s ... de-forrige


Vi har en 100% succesrate med frosne æg! Har I alt fået sat 4 æg op, heraf 2 fryse og de gav begge graviditet om end en abort. Ikke en imponerende statistik, men jeg har en idé om, at min krop i hvert fald bedre kan tage imod et æg i en hormonfri, naturlig cyklus - måske fordi min krop fungerer som den skal og hormonerne i den friske cyklus i bund og grund bringer den i ubalance.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 18. mar 2018, 07:54

Jeg har fået lagt 2 fryseæg op, men der er ikke dem jeg er blevet gravid på, men 3 af de 5 friske.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Wizzze » 18. mar 2018, 09:47

Hvordan håndterer I en invitation til barnedåb?

Lige nu har vi mest lyst til at strudse den og finde på en undskyldning for ikke at kunne den dag :genert:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 18. mar 2018, 10:12

Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:Jeg har fået lagt 2 fryseæg op, men der er ikke dem jeg er blevet gravid på, men 3 af de 5 friske.


2 op nu? Det får ejg også og har mest succes med.


Nej, jeg får altid kun ét lagt tilbage. I alt har jeg været i behandling med to fryseæg, et ad gangen.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 18. mar 2018, 10:17

Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:
Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:Jeg har fået lagt 2 fryseæg op, men der er ikke dem jeg er blevet gravid på, men 3 af de 5 friske.


2 op nu? Det får ejg også og har mest succes med.


Nej, jeg får altid kun ét lagt tilbage. I alt har jeg været i behandling med to fryseæg, et ad gangen.

Ah :stoned:

Hver gang jeg bliver gravid er det med to æg. Når det har været et er det ikke sket. Men det siger jo ikke andet end en statistik for mig. Man risikerer jo firlinger med 2 æg


Jeg stræber på ingen måde efter mere end ét barn, så det har ikke været et svært valg for mig. Ingen læger, på stork eller på Riget, har jeg heller anbefalet mig at få lagt to tilbage og jeg har så heller ikke insisteret.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Kolibrien » 19. mar 2018, 19:08

Øv jeg er vist i gang med en bio, mine test er i hvert fald gået fra tydelige til nærmest usynlige, så tænker, det nok er slut :mellow:
Bør jeg ringe til lægen i morgen og spørge om de vil måle HCG, eller skal jeg bare vente et par dage og se om blødningen kommer? Jeg er 4+3 - 4+4 i dag.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 19. mar 2018, 19:47

Kolibrien skrev:Øv jeg er vist i gang med en bio, mine test er i hvert fald gået fra tydelige til nærmest usynlige, så tænker, det nok er slut :mellow:
Bør jeg ringe til lægen i morgen og spørge om de vil måle HCG, eller skal jeg bare vente et par dage og se om blødningen kommer? Jeg er 4+3 - 4+4 i dag.


Jeg ville ringe. Det er godt at få dokumenteret hvad der foregår, tænker jeg, når man er i behandling, og så får du dokumentation på dit hcg-niveau.

Øv :kram:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Kolibrien » 19. mar 2018, 19:55

Little_Woman skrev:
Kolibrien skrev:Øv jeg er vist i gang med en bio, mine test er i hvert fald gået fra tydelige til nærmest usynlige, så tænker, det nok er slut :mellow:
Bør jeg ringe til lægen i morgen og spørge om de vil måle HCG, eller skal jeg bare vente et par dage og se om blødningen kommer? Jeg er 4+3 - 4+4 i dag.


Jeg ville ringe. Det er godt at få dokumenteret hvad der foregår, tænker jeg, når man er i behandling, og så får du dokumentation på dit hcg-niveau.

Øv :kram:


Jeg har ikke været i behandling i denne måned, men lavet en øko, så derfor er jeg i tvivl om fertilitetsklinikken eller egen læge overhovedet vil gøre noget. Synes bare det er svært at være i den her venteposition. Men i fredags var testen meget positiv, i dag er den næsten usynlig, så der er nok desværre ikke så meget at være i tvivl om.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 19. mar 2018, 19:59

Kolibrien skrev:
Little_Woman skrev:
Kolibrien skrev:Øv jeg er vist i gang med en bio, mine test er i hvert fald gået fra tydelige til nærmest usynlige, så tænker, det nok er slut :mellow:
Bør jeg ringe til lægen i morgen og spørge om de vil måle HCG, eller skal jeg bare vente et par dage og se om blødningen kommer? Jeg er 4+3 - 4+4 i dag.


Jeg ville ringe. Det er godt at få dokumenteret hvad der foregår, tænker jeg, når man er i behandling, og så får du dokumentation på dit hcg-niveau.

Øv :kram:


Jeg har ikke været i behandling i denne måned, men lavet en øko, så derfor er jeg i tvivl om fertilitetsklinikken eller egen læge overhovedet vil gøre noget. Synes bare det er svært at være i den her venteposition. Men i fredags var testen meget positiv, i dag er den næsten usynlig, så der er nok desværre ikke så meget at være i tvivl om.


Ah, ok; jeg ville stadig ringe til især fert.klinikken, også ifht. om det ændrer noget på planen for jeres behandling.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Kolibrien » 19. mar 2018, 20:19

God idé må ringe i morgen tidlig og høre, hvad de siger.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 22. mar 2018, 16:54

Jeg skal scannes første gang i morgen, 6+2. Er en blanding af ved at dø af nervøsitet og relativt rolig; jeg vil så gerne tro på det denne gang og jeg har brug for dén følelse til at holde de negative i skak.

Er alt som det skal være, tænker jeg at rykke videre til gravid-tråden.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Graviditet"