Henvisning til privat eller offentlig klinik

Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Henvisning til privat eller offentlig klinik

Indlægaf Mirabella » 21. dec 2016, 15:21

Vi er ved at samle alle prøver sammen til en henvisning til fertilitetsbehandling og lægen har spurgt om det skal være en henvisning til en offentlig eller privat klinik, jeg ved dog ikke hvad jeg kan regne med af pris og ventetid hvis jeg vælger det ene fremfor det andet.

Nogen der kan give deres besyv med i forhold København
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Henvisning til privat eller offentlig klinik

Indlægaf PinkPowerPrincess » 21. dec 2016, 16:01

Det kommer an på om det er insemination (IUI) eller reagensglas (IVF/ICSI) i skal igennem? Hvis det er reagensglas, så er der lange ventetider i København - op til 1 år. Dog tager mange til enten Holbæk eller Hillerød - vi gjorde det sidste og ventede kun 1,5 mdr på at komme til, og har været meget glade for at gå der, men selvfølgelig er det lidt træls med den ekstra transporttid, men med alle de penge og al den ventetid vi sparede har vi godt kunne leve med det. På privatklinikkerne er der ikke ventetid (de fleste steder), men det koster 18.000-25.000 pr forsøg for reagensglas. Er det insemination i skal igennem vil det offentlige nok være fint, da der er kort ventetid de fleste steder i København gennem det offentlige :)
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Henvisning til privat eller offentlig klinik

Indlægaf Alphilia » 21. dec 2016, 16:07

Jeg ved ikke hvordan det står til med det private, men pt implementerer de offentlige sygehuse i Region H Sundhedsplatformen som kan give ekstra ventetid. Du kan se hvor lang ventetid der er på de forskellige hospitalers hjemmesider, fx er der 5-6 mdr til Herlev pt.
Der er vist også siden www.venteinfo.dk (?) hvor du kan søge
0
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Henvisning til privat eller offentlig klinik

Indlægaf Mirabella » 21. dec 2016, 16:24

Hvor mange undersøgelser/samtaler ligger mellem den indledende samtale hos fertilitetsklinikken og til man når frem til den egentlige behandling. Det kunne jo fint hvis man kan vælge privat indtil det koster, og så hopper over på offentlig...

Pt er vi ikke så langt, har kun taget blodprøver mangler vandscanning og smearprøve og kæresten skal have sædprøve
0
Nilin
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19. okt 2016, 14:41
Kort karma: 8
Likede indlæg: 54

Re: Henvisning til privat eller offentlig klinik

Indlægaf Nilin » 21. dec 2016, 20:28

Vi gik i gang med behandlingen (insemination) med det samme. Vi var til en enkelt samtale på fertilitetsklinikken, hvor jeg også blev skannet, og begyndte derefter på hormonstimulation da næste menstruation kom. Alt det indledende med blodprøver, vandskanning, osv. var klaret i forvejen.

Oprindeligt var vi kun blevet henvist til det offentlige, men jeg blev træt af ventetiden og fik derfor også en henvisning til det private. Det vil jeg helt klart anbefale, hvis I skal starte med insemination.
0
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Henvisning til privat eller offentlig klinik

Indlægaf Mirabella » 21. dec 2016, 20:59

Nilin skrev:Vi gik i gang med behandlingen (insemination) med det samme. Vi var til en enkelt samtale på fertilitetsklinikken, hvor jeg også blev skannet, og begyndte derefter på hormonstimulation da næste menstruation kom. Alt det indledende med blodprøver, vandskanning, osv. var klaret i forvejen.

Oprindeligt var vi kun blevet henvist til det offentlige, men jeg blev træt af ventetiden og fik derfor også en henvisning til det private. Det vil jeg helt klart anbefale, hvis I skal starte med insemination.


Havde du nogle udgifter i forbindelse med privatklinikken
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Henvisning til privat eller offentlig klinik

Indlægaf MyGirl » 22. dec 2016, 13:02

Insemination er gratis i det offentlige (bortset fra medicin, men det er selvbetaling uanset hvad. Dog kommer I max til at betale ca. 3800 om året og så dække det offentlige resten.)

Vi startede på privatklinik hvor vi blev "færdigudredt" og de konkluderede, at vi skulle direkte i reagensglasbehandlig. Vi blev derfor henvist videre til det offentlige og er nu i behandling på Herlev.

Og de private klinikker har altså også ofte ventetid. Trianglen havde omkring 2,5 måneder, da vi skulle starte. I kan jo overveje at ringe lidt rundt og høre..
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Henvisning til privat eller offentlig klinik

Indlægaf S_imse » 22. dec 2016, 13:10

MyGirl skrev:Insemination er gratis i det offentlige (bortset fra medicin, men det er selvbetaling uanset hvad. Dog kommer I max til at betale ca. 3800 om året og så dække det offentlige resten.)

Vi startede på privatklinik hvor vi blev "færdigudredt" og de konkluderede, at vi skulle direkte i reagensglasbehandlig. Vi blev derfor henvist videre til det offentlige og er nu i behandling på Herlev.

Og de private klinikker har altså også ofte ventetid. Trianglen havde omkring 2,5 måneder, da vi skulle starte. I kan jo overveje at ringe lidt rundt og høre..


Jeg blev henvist til CFC og der var ingen ventetid, det var mig selv der gerne ville udskyde det lidt, da jeg startede nyt job. Så ved ikke om det er gældende for alle private klinikker at der er ventetid.
0
Nilin
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19. okt 2016, 14:41
Kort karma: 8
Likede indlæg: 54

Re: Henvisning til privat eller offentlig klinik

Indlægaf Nilin » 22. dec 2016, 16:51

Mirabella skrev:Havde du nogle udgifter i forbindelse med privatklinikken


Som MyGirl nævner er insemination gratis hvis man har en henvisning. Den eneste jeg betalte var medicinen.

Jeg tror der var ca. en måneds ventetid hos Danfert, da jeg skulle i gang i sommers.
0

Tilbage til "Graviditet"