Motion under graviditet - anbefalinger?

Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Motion under graviditet - anbefalinger?

Indlægaf Ficus » 9. dec 2016, 13:35

Prøvede at løbe i går, men det er som om at bumpene gør ondt, samme sted hvor jeg er begyndt at mærke smerte når jeg bevæger mig forkert/hoster/nyser, som muligvis er nogen lidt tidlige (hvis man googler) ligamentsmerter.

Jeg har tidligere gået en del til yoga, men stoppede fordi "mit" center lukkede. Sidste års tid har min motion som oftest bestået af +15.000 skridt om dagen og et par løbeture om måneden, nok 1 om ugen i snit :blush:


Nå men tænkte evt. at starte på noget yoga igen i januar. Har set at der er flere steder i København og på Frederiksberg der har decideret graviditetsyoga, hvor nogle af dem også har efterfødsel og mor&barn, det lyder jo meget fint.

Er der nogen der har gået, eller kender nogen der har, nogle af stederne i Københavnsområdet og kan anbefale dem?

Alternative motionsforslag modtages også gerne. Men gerne uden for mange bumpende bevægelser, hvis det nu er dem, der gør ondt.

:pompom:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Motion under graviditet - anbefalinger?

Indlægaf Sangius » 9. dec 2016, 13:56

Svømning er rigtig godt! :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Motion under graviditet - anbefalinger?

Indlægaf godtnavn » 9. dec 2016, 14:02

Jeg er rigtig glad for svømning, og især mod slutningen har jeg hørt det skulle være godt da kroppen jo ikke mærker den øgede vægtbelastning i vandet :)

Cykling er også rart som gravid synes jeg, ikke at jeg dyrker det motionsagtigt, men det giver jo også lidt at cykle til alt :)

Gravidyoga har jeg hørt meget godt om,men ikke selv prøvet, så der kan jeg ikke byde ind :) Har dog hørt der fokuseres meget mere end normalt på vejrtrækning, det er godt til fødslen, omvendt skulle det være mindre motionsagtigt.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Motion under graviditet - anbefalinger?

Indlægaf Sangius » 9. dec 2016, 14:50

Min datter blev som regel meget aktiv når jeg cyklede. Med en stor mave, og knæ der bumper op i den hele tiden - det var lidt generende. Men jeg cyklede helt op til jeg fødte :).
Men det er fantastisk at være i vand når man er tromletyk ♡
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Motion under graviditet - anbefalinger?

Indlægaf godtnavn » 9. dec 2016, 15:08

Sangius skrev:Min datter blev som regel meget aktiv når jeg cyklede. Med en stor mave, og knæ der bumper op i den hele tiden - det var lidt generende. Men jeg cyklede helt op til jeg fødte :).
Men det er fantastisk at være i vand når man er tromletyk ♡


Kan jeg godt forestille mig som højgravid, jeg er kun i uge 27 og har endnu ikke rigtig fået mave, så indtilvidere bumper jeg ikke til maven når jeg cykler :)
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Motion under graviditet - anbefalinger?

Indlægaf JoyNips » 9. dec 2016, 16:46

En veninde har anbefalet gravidyoga. Hvis man ikke har dyrket yoga før og først starter under graviditet er det nok meget godt at tilmelde sig noget der tager lidt ekstra hensyn til graviditeten.
Jeg har dyrket almindelig yoga gennem nogle år og så har jeg redet indtil 30. uge.

Jeg kan tydeligt se på mit fødselsforberedelseshold, at maverne sidder pænere på dem, der trænede før og er blevet ved under graviditeten. Vi er også mindre belastede af graviditeterne. Så det er en rigtig god ide at træne.
At føde er jo også en kraftanstrengelse på højde med at løbe en maraton. Og sådan en ville man jo ikke forsøge sig med uden at have trænet op til det...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Motion under graviditet - anbefalinger?

Indlægaf HappyPaww » 11. dec 2016, 21:18

Kan anbefale yojo :) Og ellers vil jeg også sige svømning...
0

Tilbage til "Graviditet"