Babynavne og traditioner

Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Babynavne og traditioner

Indlægaf Elfenben » 15. feb 2017, 20:21

milisa skrev:Ja. Én person i hver generation opkaldes efter en efter forældrenes valg person i en bestemt bog. Den person, der så har fået æren, fører traditionen videre. Min far, mig og min datter er opkaldt efter hver vores (sjovt nok...) person i den her bog. Håber da datteren fører det videre, hvis hun får børn.

Sikke en unik tradition :) Vil du sige hvilken bog det er og hvilken betydning den har i jeres familie? Altså er det en I læser op af til jul feks?
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Babynavne og traditioner

Indlægaf milisa » 16. feb 2017, 14:43

Elfenben skrev:
milisa skrev:Ja. Én person i hver generation opkaldes efter en efter forældrenes valg person i en bestemt bog. Den person, der så har fået æren, fører traditionen videre. Min far, mig og min datter er opkaldt efter hver vores (sjovt nok...) person i den her bog. Håber da datteren fører det videre, hvis hun får børn.

Sikke en unik tradition :) Vil du sige hvilken bog det er og hvilken betydning den har i jeres familie? Altså er det en I læser op af til jul feks?


Det er en gammel vikingesaga, men nej, jeg siger ikke titlen. :-) Den blev brugt som underholdning i de kolde, mørke vinternætter i min farfars familie og er blevet brugt på samme måde siden i alle generationer - om end tv'ets indtog nok dæmpede oplæsningen i min generation!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Babynavne og traditioner

Indlægaf Studsgaard » 16. feb 2017, 15:33

Der er ikke nogen tradition i vores familier.
Og jeg har altid så gerne ville have en søn der hed Patrik og det var min mand med på, min mand starter også med P. Og anden søn fik så et navn med samme forbogstav som mig. Men datteren der var det ikke lige et navn vi kunne blive enig om med de to bogstaver så hun "er udenfor"
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Babynavne og traditioner

Indlægaf MissHindenburg » 16. feb 2017, 22:19

Der er ikke rigtig nogen traditioner vedrørende navne i hverken min eller min kærestes familie.

Og så dog, jeg er opkaldt efter min mormor og min kærestes 2. Fornavn er hans fars 1. Fornavn
(og det var et kæmpe drama, da min kæreste skulle døbes, oprindeligt skulle han kun hedde hans 1. Fornavn + Efternavn - men gudmoren (min kærestes farmor) er af en anden mening og synes at han skal have samme fornavn som hans far - resultatet er at min svigermor må bryde ind og i forvirringen døber præsten barnet med det oprindeligt valgte fornavn + fars fornavn + Efternavn)

Sååå vores børn skal også "arve" navne.

Hvis vi får en dreng skal han hedde: Carl efter min svigerfars 2. Fornavn + min morfars 1. Fornavn

Så er der noget fra os begge 2, den tanke kan jeg godt lide.

En pige vil få mit kælenavn til 1. Fornavn + min kærestes farmors 2. Fornavn

Dejligt rodet og lettere forvirrende :-D
Vi aner ikke hvad vi gør hvis det bliver 2 drenge eller 2 piger! :lol:
Vi må hive fat i stamtræet og strikker en løsning sammen baseret på den nye tradition.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Babynavne og traditioner

Indlægaf Animi » 17. feb 2017, 09:09

Ingen traditioner her. Men jeg og mine søskende har aftalt at vores børn skal have de samme mellemnavne som vi har :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Graviditet"