Kalder alle ÆL-eksperter :-)

Shape
Indlæg: 4
Tilmeldt: 7. nov 2016, 20:19
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Kalder alle ÆL-eksperter :-)

Indlægaf Shape » 7. nov 2016, 20:27

Lh-hormoner produceres om morgenen, har jeg lige fundet ud af. Alligevel testede jeg positivt lørdag morgen. Fredag aften var den negativ. Nu bliver jeg tal-paranoia... Vil man i princippet kunne teste positiv om natten? Tænker bare om den med æl 24-36 timer efter positiv test må vel afhænge af, hvad tid man tester? Hvad ved I? Hjælp hjælp hjælp :)
0
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Kalder alle ÆL-eksperter :-)

Indlægaf Modtodel » 8. nov 2016, 06:28

Grunden til at man anbefaler at teste om morgen, uanset om det er æl eller gr.test er, at koncentrationen af hormonerne i urinen er størst. Teoretisk.

Jeg kan godt teste negativ morgen og så positiv om eftermiddagen.
0
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Kalder alle ÆL-eksperter :-)

Indlægaf Bøtte » 8. nov 2016, 06:35

Men er der ikke nogle æl test, hvor de faktisk ikke anbefaler, man tester med morgenurin? Det synes jeg, at jeg kan huske.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Kalder alle ÆL-eksperter :-)

Indlægaf Æble » 8. nov 2016, 16:37

Lh er højest om eftermiddagen fordi man begynder at producere det om morgenen og det så peaker om eftermiddagen. Peaket kan godt være kortvarigt, fx 12 timer, så man kan misse det hvis man kun tester en gang dagligt.

Jeg testede en gang dagligt fra et par dage før forventet æl og så når stregen begyndte at blive kraftigere testede jeg to gange dagligt indtil den blev positiv.
0
Shape
Indlæg: 4
Tilmeldt: 7. nov 2016, 20:19
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Kalder alle ÆL-eksperter :-)

Indlægaf Shape » 8. nov 2016, 18:47

Æble skrev:Lh er højest om eftermiddagen fordi man begynder at producere det om morgenen og det så peaker om eftermiddagen. Peaket kan godt være kortvarigt, fx 12 timer, så man kan misse det hvis man kun tester en gang dagligt.

Jeg testede en gang dagligt fra et par dage før forventet æl og så når stregen begyndte at blive kraftigere testede jeg to gange dagligt indtil den blev positiv.


Ahh så det med det korte peak må betyde, man godt kan stole på, at der i hvert fald går 24 timer fra når man tester?

Testede positivt første gang for æl lørdag morgen, men vi knaldede først søndag morgen. Håber virkelig, vi ikke var for sent på den!!
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Kalder alle ÆL-eksperter :-)

Indlægaf Æble » 8. nov 2016, 18:52

Shape skrev:
Æble skrev:Lh er højest om eftermiddagen fordi man begynder at producere det om morgenen og det så peaker om eftermiddagen. Peaket kan godt være kortvarigt, fx 12 timer, så man kan misse det hvis man kun tester en gang dagligt.

Jeg testede en gang dagligt fra et par dage før forventet æl og så når stregen begyndte at blive kraftigere testede jeg to gange dagligt indtil den blev positiv.


Ahh så det med det korte peak må betyde, man godt kan stole på, at der i hvert fald går 24 timer fra når man tester?

Testede positivt første gang for æl lørdag morgen, men vi knaldede først søndag morgen. Håber virkelig, vi ikke var for sent på den!!


Fra peaket går der 24-36 timer til æl. Så det kommet lidt an på om man fanger det i starten eller slutningen. Der er størst chance for undfangelse to dage før æl, dvs ideelt har man sex aftenen før en positiv æl test til om med dagen for æl og så evt dagen efter for en sikkerheds skyld. (Hehe jeg har været i gang længe så har googlet lidt for meget).

Det lyder som om i har ramt æl i hvertfald :gogo:
0
Shape
Indlæg: 4
Tilmeldt: 7. nov 2016, 20:19
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Kalder alle ÆL-eksperter :-)

Indlægaf Shape » 19. nov 2016, 18:18

Vil lige følge op her og fortælle, at vi ramte æl, for i forgårs og i dag har jeg testet to streger :)
4

Tilbage til "Graviditet"