Lav hcg?

Hopsasa
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:44
Kort karma: 2
Likede indlæg: 8

Lav hcg?

Indlægaf Hopsasa » 26. maj 2016, 10:50

Jeg er nygravid - kun 4+5 i dag.

På grund af tidligere aborter har jeg fået målt mit hcg tal. Det stiger, men har er meget lavt niveau. Det lå i går hvor jeg var 4+4 på 298 og to dage før det på 92.

Min gyn vil tage flere blodprøver på mig, og udelukker ikke at det kan udvikle sig normalt - men har samtidig sagt, at jeg ikke skal være for håbefuld.

Er der nogen, der har prøvet noget lignende?

Jeg går en lang weekend i uvished i møde og ved ikke om jeg tør håbe på noget...
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Lav hcg?

Indlægaf Snowdrop » 26. maj 2016, 11:04

Som jeg har forstået det så kan HCG'et tage op til 72 timer om at fordoble sig, så i forhold til det ser udviklingen da fin ud.
Hvor meget HCG der så er, er vist meget meget individuelt. Jeg har fundet en liste (http://americanpregnancy.org/while-pregnant/hcg-levels/) med tal og den siger at 4 uger siden sidste menstruation skal tallet være et sted mellem 5 og 426 mlU/ml (det er jo nok afhængigt af hvor sent eller tidligt man har haft ægløsning siden tallet kan variere så meget!). Så umiddelbart synes jeg da ikke dit tal virker "meget lavt"? Er det lægen der har sagt det er meget lavt?

Jeg ved der findes en liste hvor man kan se mere præcist hvad tallet skal være i forhold til hvornår ægløsning har været, hvis man kender datoen for den. Jeg leder lige og smider den ind her hvis jeg finder den.
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Lav hcg?

Indlægaf Snowdrop » 26. maj 2016, 11:10

Her var den. Den virker bedst hvis du ved hvornår du har haft ægløsning, da tallene er relative i forhold til ægløsning. Du taster bare dine data ind og klikker på calculate. Så kan du se hvad hcg tallet ca. er på x antal dage efter ægløsning ved henholdssvis 48 timers fordoblingstid og 72 timers fordoblingstid.

http://whenmybaby.com/implantation-doub ... ulator.php
1
Hopsasa
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:44
Kort karma: 2
Likede indlæg: 8

Re: Lav hcg?

Indlægaf Hopsasa » 26. maj 2016, 11:25

Kan ikke helt finde ud af at udfylde data på linket, men tak for tanken.
Fandt en tabel på min-mave hvor den nedre grænse for hcg 19 dage efter ægløsning (altså i mandags) var på 111 - og der var mit kun 92. Og det er altså den absolutte nedre - middelværdien er 303.

Det er jo godt nok steget, men den nedre grænse på 21. dagen står til at være 324, og der er min jo kun 298.

Jeg ved jo ikke med 100 procents sikkerhed hvilken dag undfangelsen er sket, og selv få dage gør en stor forskel her, så jeg kan ikke lade være med at håbe en lille smule alligevel.
0
Hopsasa
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:44
Kort karma: 2
Likede indlæg: 8

Re: Lav hcg?

Indlægaf Hopsasa » 26. maj 2016, 11:27

Og ja, det var gynækologen der sagde at det var for lavt. Han sagde direkte, at jeg ikke skulle være alt for håbefuld, men at han ikke kunne udelukke at alt ville gå godt. Så jeg ved ikke om jeg tør håbe eller skal indstille mig på endnu en abort.

Jeg har tidligere aborteret to gange så bad om en prøve med det samme jeg fik en svag positiv test.
0
Hopsasa
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:44
Kort karma: 2
Likede indlæg: 8

Re: Lav hcg?

Indlægaf Hopsasa » 26. maj 2016, 11:48

Jeg ville være glad for alle erfaringer - positive som negative, så jeg kan få lidt mere at forholde mig til.
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Lav hcg?

Indlægaf Orchidea » 26. maj 2016, 11:53

Det har jeg prøvet. Det er mange år siden, så jeg kan ikke huske mine tal, men situationen var som din, nemlig at mit hcg ikke steg som det skulle.

I mit tilfælde var der tale om en graviditet udenfor livmoderen. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er tilfældet for dig. Det har jeg slet ikke den fornødne indsigt i, til at kunne sige noget fornuftigt om. Jeg håber at det ikke er tilfældet for dig.
1
Hopsasa
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:44
Kort karma: 2
Likede indlæg: 8

Re: Lav hcg?

Indlægaf Hopsasa » 26. maj 2016, 12:00

Tak for at dele - det håber jeg heller ikke. De havde mistanke om graviditet udenfor livmoderen ved min sidste abort, men de fandt aldrig ud af hvor det havde siddet...
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Lav hcg?

Indlægaf Bøtte » 26. maj 2016, 12:13

Jeg tænker det at stiger fint? :gruble:
De to graviditeter jeg har haft, der er gået til, har hcg nærmest stået stille, den ene gang steg det kun med 5 og den anden gang med 12 over to døgn.

Men den ene gang fik jeg målt det til 46 4+2 og det var i følge gynækologen lavt, men dog ok, det kunne bare være en langsom starter.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Lav hcg?

Indlægaf Bøtte » 26. maj 2016, 12:14

I øvrigt sagde min gynækolog, at tallet ikke var så vigtigt, det var udviklingen/fordoblingen, der talte.
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Lav hcg?

Indlægaf Snowdrop » 26. maj 2016, 13:04

Hopsasa skrev:Og ja, det var gynækologen der sagde at det var for lavt. Han sagde direkte, at jeg ikke skulle være alt for håbefuld, men at han ikke kunne udelukke at alt ville gå godt. Så jeg ved ikke om jeg tør håbe eller skal indstille mig på endnu en abort.

Jeg har tidligere aborteret to gange så bad om en prøve med det samme jeg fik en svag positiv test.


OK, jamen jeg krydser fingre for dig. Det må være frustrerende med den uvished. Hvornår skal det testes igen?
1
Hopsasa
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:44
Kort karma: 2
Likede indlæg: 8

Re: Lav hcg?

Indlægaf Hopsasa » 26. maj 2016, 13:32

Tak for jeres svar!

Jeg skal testes igen i morgen fredag og så igen mandag. Får så svar tirsdag. Og ved nærmest ikke, hvordan jeg skal overleve indtil da.

Skifter hvert andet sekund mellem at prøve at indstille mig på en abort og på at være optimistisk.

Hvis det går dårligt vil det i så fald være min tredje abort i streg. Uden nogen forklaring. Min hormonprofil er fin, understellet ser fint ud, og jeg har før gennemført uproblematisk graviditet (han er i dag 3 er halvt år).
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Lav hcg?

Indlægaf Bøtte » 26. maj 2016, 14:24

Hopsasa skrev:Tak for jeres svar!

Jeg skal testes igen i morgen fredag og så igen mandag. Får så svar tirsdag. Og ved nærmest ikke, hvordan jeg skal overleve indtil da.

Skifter hvert andet sekund mellem at prøve at indstille mig på en abort og på at være optimistisk.

Hvis det går dårligt vil det i så fald være min tredje abort i streg. Uden nogen forklaring. Min hormonprofil er fin, understellet ser fint ud, og jeg har før gennemført uproblematisk graviditet (han er i dag 3 er halvt år).


Det lyder præcis som vores forløb.

Vi har også en 3,5 årig som jeg uden bøvl blev gravid med i 4. cyklus. Her anden gang mistede jeg også to gange uden speciel årsag. Hcg'et var begge gange ikke ret højt. Vi kontaktede en privatklinik (grundet de nye regler om fertilitetsbehandling ved barn 2, gad vi ikke gå via det offentlige) og der fik jeg lavet en gennemskyldning af æggelederene og vupti så der var der bid.
Gynækologen mente at en operation efter første fødsel kunne spille ind, så ægget simpelthen ikke kunne flytte sig hen, hvor det skulle for at sidde fast. Og han sagde de rigtig ofte så at folk i vores situation eller som bare ikke blev gravide uden årsag blev gravide allerede i samme cyklus eller i løbet af de næste tre cykli.
1
Hopsasa
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26. maj 2016, 10:44
Kort karma: 2
Likede indlæg: 8

Re: Lav hcg?

Indlægaf Hopsasa » 26. maj 2016, 14:29

Kan du anbefale klinikken?

Hvis/når det går galt denne gang vil jeg også gå den vej....
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Lav hcg?

Indlægaf Bøtte » 26. maj 2016, 15:30

Hopsasa skrev:Kan du anbefale klinikken?

Hvis/når det går galt denne gang vil jeg også gå den vej....


Sagtens men jeg bor I Jylland, så måske der er pænt langt for dig?
0

Tilbage til "Graviditet"