Når man ikke skal have flere børn

Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Når man ikke skal have flere børn

Indlægaf Urtekussen » 23. apr 2016, 18:32

Jo, Jeg er sådan en ret "krævende" kone, som måske skubbede lidt på for at få de børn vi har. Han vil selvfølgelig ikke gøre det om, men jeg tror aldrig han bliver skruk på samme måde som jeg.
Jeg tror egentlig han har det godt med, at der bliver "presset" lidt, for så er det ude af hans hænder.

Men der er mere i det også. Det har været en hård omgang med nr to, og bølgerne har gået højt (og gør det også stadig af og til).
Jeg "glemmer" sex når jeg ammer, så det har vi heller ikke for meget af (og det skal sgu heller ikke være sådan at man kun knalder, når der skal laves babyer).
Og så alt det uddannelse og nyt arbejde oven i.
Der er bare meget der taler mod at få en mere. Lige nu.

Og han synes ikke der skal være så langt mellem børnene, så hvis vi skal have flere, skal det nok snart være (selv om han siger han ikke vil have flere)
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Når man ikke skal have flere børn

Indlægaf Æble » 23. apr 2016, 18:39

Men hvis der er mange gode grunde til at det ikke skal være ligenu, kunne i så ikke fravige jeres princip om at de skal komme tæt på hinanden?

Jeg ville også ideelt have haft mine børn tættere på hinanden og den treer vi arbejder på for 3-5 år siden. Der var det bare ikke det rigtige tidspunkt for min mand. Så vi kan vælge nu ikke at forsøge at få det barn vi ønsker os eller at få det under "uperfekte" forhold. Så længe lysten, kærligheden og de fysiske omstændigheder er der, så er det vel ikke så vigtigt igen om der lige er to, fire eller seks år imellem børnene.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Når man ikke skal have flere børn

Indlægaf Æble » 23. apr 2016, 18:44

Men for at vende tilbage til det du oprindelig spurgte om, så prøv at fokuser på resten af dit liv, det der ikke handler om at være mor. Arbejde, venner, hobbies. Hvis du kan fylde tomrummet med noget andet, så fylder det måske ikke så afgørende meget. Jeg nåede selv til et punkt hvor jeg havde det ok med de børn vi har. De blev store og så har man andre muligheder, feks byferier, biofilm man selv gider se osv. Nemmere at have kæresteaftner hvis ungerne sover hos kammerater.
2
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Når man ikke skal have flere børn

Indlægaf Urtekussen » 23. apr 2016, 18:56

Æble skrev:Men hvis der er mange gode grunde til at det ikke skal være ligenu, kunne i så ikke fravige jeres princip om at de skal komme tæt på hinanden?

Jeg ville også ideelt have haft mine børn tættere på hinanden og den treer vi arbejder på for 3-5 år siden. Der var det bare ikke det rigtige tidspunkt for min mand. Så vi kan vælge nu ikke at forsøge at få det barn vi ønsker os eller at få det under "uperfekte" forhold. Så længe lysten, kærligheden og de fysiske omstændigheder er der, så er det vel ikke så vigtigt igen om der lige er to, fire eller seks år imellem børnene.

Helt sikkert, det er også det jeg stadig håber på. Men efter 35 år tror jeg ikke jeg vil have flere.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Når man ikke skal have flere børn

Indlægaf Æble » 23. apr 2016, 20:04

Det troede jeg heller ikke. Og når nu din mand ikke pt ønsker flere, så er det måske bedst at indstille sig på det. Men man kan godt ændre holdning. Man er ikke så gammel på den anden side af 35 når man er der, som man syntes da man var yngre.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Når man ikke skal have flere børn

Indlægaf HappyHippo » 23. apr 2016, 20:22

Jeg er også mega skruk med en mand, der nægter flere børn. Egentlig har vi heller ikke tid til det, og jeg er lige startet på ny uddannelse, som først slutter om 3 år. Vi har hverken hus eller bil og bor i en 3-værelses i København. 2 børn er rigeligt. Jeg er bare skruk efter en baby mere :love:

Og så er det hårdt at tænke på jeg aldrig mere skal være gravid og føde. Det er altså fantastisk.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Når man ikke skal have flere børn

Indlægaf Evapeva » 10. maj 2016, 09:45

Jeg ved fra det sidste års tid som sidemakker til din mand på diverse kedelige kurser, at han måskeee også er med på idéen om en 3'er - engang i fremtiden!

Du har det IKKE fra mig!!! :fløjt:
3
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:

Tilbage til "Graviditet"