Gravid efter mislykket graviditet

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Sangius » 24. aug 2016, 09:17

Bøtte skrev:Der er fx Primle, der lige har født. Hun mistede lige omkring nf to gange.
Og lige før havde jeg to andre i tankerne, som lige nu er helt væk - de dukker nok op snart :genert:

Mener en mere i terminstråden mistede to gange. Sangius vist nok.

Og faktisk sagde min læge at rigtig mange mister to gange, og så lykkes det 3. gang. Uden de ved hvorfor, det er sådan.


Jeg mistede to gange i træk, dog ret tidligt begge to. En i uge 7, og en i uge 5.
Jeg er nu uge 34.
Jeg krydser fingre, tæer og alt hvad jeg har for dig Æble. :kys:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Bøtte » 24. aug 2016, 09:18

Dejligt med liv, æble :kys:

Hvor langt er du nu? Og hvornår skal du scannes igen?

Jeg kan sagtens følge dine tanker, det er skide svært at være i :ae:
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 24. aug 2016, 09:51

Ifølge sidste mens er jeg 6+5, men ifølge scanningen omkring 6+0.

Skal scannes på Herlev i uge 9. Evt får jeg behov for en scanning før, men så kåber vi den hvis Herlev ikke vil.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf godtnavn » 6. sep 2016, 17:16

Hvordan går det æble? Har tænkt meget på dig og håber alt går godt :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 6. sep 2016, 17:55

godtnavn skrev:Hvordan går det æble? Har tænkt meget på dig og håber alt går godt :)


Tak for at du spørger :kys:

Det går ok med graviditeten. Er meget plaget af kvalme og træthed, så det virker til at der er fremgang. Skal scannes i næste uge.

Med mig går det blandet. Er ked af det og slet ikke glad. Kun bange. Når jeg ikke passer på så kommer jeg til at sidde og tænke over hvornår jeg mon mister den her og hvordan den mon kommer til at passe med mit arbejde. Det er super stressende at have det hængende over hovedet.

Også derfor ved jeg at det er sidste forsøg det her. Jeg kan ikke holde til mere :( Og det gør bare at der er endnu mere på spil.

Håber så meget at jeg om en måned kan begynde at glæde mig og ikke bearbejde endnu et tab samt tabet af drømmen om et barn. Men tør slet ikke tro på at det kan lykkes. Har nærmest afskrevet den lille og venter bare på hvornår jeg får at vide at jeg også har mistet den.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Evapeva » 6. sep 2016, 19:11

Jeg har mistet et barn ved NF og fik efterfølgende to dejlige drenge. :)

Åh, sorry - læste ikke tråden til ende. Hvor fantastisk, at du er gravid igen, Æble. :lun:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf godtnavn » 6. sep 2016, 19:25

Jeg er glad for at hører at det går godt med graviditeten, noget sker i hvert fald i din krop. Håber scanningen i næste uge giver dig mere ro!

Er trist du skal have så mange "katastrofe-tanker" men omvendt er det forståeligt. Synes bare du fortjener at være glad! Mon ikke det bliver bedre når du er forbi nakkefoldsscanningen? Krydser fingre for du kan nyde graviditeten mere der :kys:

Og forstår godt dine tanker, jeg var allerede sådan denne gang, altså jeg sagde meget klart til kæresten at gik det galt var jeg ikke sikker på jeg ville prøve igen, i hvert fald ikke de næste par år, og jeg var ikke sikker på om jeg nogensinde ville. Men nu er det i hvert fald indtil videre gået godt her, og jeg håber og tror det samme sker for dig :kys:
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 8. sep 2016, 17:04

Har haft det rigtig skidt de sidste par dage. Valgte at tage ind og blive scannet idag.

Alt så fint ud, der lå en lille bønne og vinkede til os :lun: Hvilket er dejligt, men får tanker om at nu bliver det endnu værre når/hvis jeg mister den, at vi har set den vinke. Men prøver at tænke at nu er endnu en milepæl nået og aly er som det skal være ligenu. Blev sat lidt frem igen så er 8+5 idag.
4
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf godtnavn » 8. sep 2016, 17:06

Æble skrev:Har haft det rigtig skidt de sidste par dage. Valgte at tage ind og blive scannet idag.

Alt så fint ud, der lå en lille bønne og vinkede til os :lun: Hvilket er dejligt, men får tanker om at nu bliver det endnu værre når/hvis jeg mister den, at vi har set den vinke. Men prøver at tænke at nu er endnu en milepæl nået og aly er som det skal være ligenu. Blev sat lidt frem igen så er 8+5 idag.


Passer det ikke også bedre? Du blev sat en del tilbage sidst, så mon ikke den her er mere rigtig?

Er sikker på denne gang er lykkens gang :lun: Glæder mig til du selv stoler på det og joiner terminstråden :)
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 8. sep 2016, 17:15

godtnavn skrev:
Æble skrev:Har haft det rigtig skidt de sidste par dage. Valgte at tage ind og blive scannet idag.

Alt så fint ud, der lå en lille bønne og vinkede til os :lun: Hvilket er dejligt, men får tanker om at nu bliver det endnu værre når/hvis jeg mister den, at vi har set den vinke. Men prøver at tænke at nu er endnu en milepæl nået og aly er som det skal være ligenu. Blev sat lidt frem igen så er 8+5 idag.


Passer det ikke også bedre? Du blev sat en del tilbage sidst, så mon ikke den her er mere rigtig?

Er sikker på denne gang er lykkens gang :lun: Glæder mig til du selv stoler på det og joiner terminstråden :)


Jo er "kun" to dage bagud ift 5 sidst. Det er lidt rarere, synes jeg.

Sidst mistede jeg 9+1, så det er om 3 dage. Vågnede op og havde nul symptomer, så nåede at tænke at jeg havde mistet. Så kom de lidt tilbage og jeg lagde det fra mig og så fandt vi ud af det da jeg skulle have været 9+4. Men havde slet ikke så mange symptomer som nu. Har måtte finde mine seabands frem, det havde jeg sket ikke sidst. Så synes det lover godt. Til gengæld har jeg jo også prøvet at alt var fint og masser af kvalme, og så få en diagnose i uge 13. Som er mit værste mareridt ligenu. Heldigvis er risikoen for gentagelse meget lille.

Åh altså i kan høre hvor det kører rundt...

Tak, godtnavn, så dejligt at du tror på det. :kys:

Jeg synes ikke jeg har noget positivt at bidrage med i terminstråden, og synes ikke det vat sjovt at måtte melde mig ud. Så holder mog lige i min egen tråd lidt så jeg ikke ødelægger den gode stemning. Men hvis alt går som jeg håber, så kommer jeg stærkt igen, det lover jeg :-p
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf achillaxedprune » 8. sep 2016, 17:23

Jeg er også positiv på dine vegne. :kryds:
... Jeg kan godt forstå angsten, men tror og håber på at 3. gang er lykkens gang for jer. :)
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf godtnavn » 8. sep 2016, 17:27

Jeg er konstant småbekymret, og de er i det minste ikke blevet så trætte af mig at de har smidt mig ud af terminstråden :lol: Men ved godt du ved der er plads til dig, så du kommer bare når du er klar :kys:

Har du fået tid til nakkefold? Tænker det måske er en idé at få den så tidligt som muligt, så der er færrest mulige dage til den er overstået og du kan få ro.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 8. sep 2016, 17:33

Jeg skal til officiel terminsscanning i næste uge. Og så tilbyder de moderkagebiopsi fra 11+0. Så får man svar på de tre hyppigste trisomier efter tre dage og svar på resten (de meget sjældne) efter 14 dage. Så håber på at få en tid tæt på 11+0 så det bliver hurtigst muligt afklaret.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf godtnavn » 8. sep 2016, 17:35

Skal du have taget moderkagebiopsi ligegyldigt hvad grundet sidste gang? Eller er det kun hvis scanningen ikke ser fin ud?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 8. sep 2016, 17:39

godtnavn skrev:Skal du have taget moderkagebiopsi ligegyldigt hvad grundet sidste gang? Eller er det kun hvis scanningen ikke ser fin ud?


Jeg bestemmer selv. Men nu med to graviditeter med i alt tre kromosomfejl, så vil jeg gerne have det afklaret og ikke bare screenes.
0

Tilbage til "Graviditet"