Frygtelig situation - uventet gravid

Bergen
Indlæg: 7338
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11971

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Bergen » 19. jun 2022, 15:02

Julie2289 skrev:Min familie og venner er meget støttende men min familie er bekymrede. Jeg har som sagt ikke haft et brændende ønske om børn og havde egentlig lagt det på hylden da jeg altid har haft svært ved at opnå cyklus og derved graviditet. De tænker ikke jeg kan alene. Jeg er født med nogle fysiske skavanker og derved også nedsat jobeffektivitet (er fleksjobber). Mit hoved fejler ikke noget og jeg mangler heller ikke empati eller indlevelse. Men det er jo frygtelig hårdt og nedslidende at have et barn alene – og der skal man have overskud uden at knække. Og det er de bekymrede for for barnet skal jo også have det godt.
Vi har snakket om frivillig anbringelse eller åben adoption. Er der nogle af jer der har stået i den situation?
Jeg er naturligvis frygtelig sorgfuld af situationen. Og hvordan jeg end vender og drejer det, så har jeg en lille dreng i min mave jeg allerede elsker.


At være bekymrede er naturligt, når en graviditet kommer bag på en. Men ofte kan ens familie alligevel bidrage med støtte og tanker om situationen.

Hvis du gerne vil beholde barnet, så er der mange muligheder fra kommunen som fx ekstra besøg af sundhedsplejerske/aflastning/støtteperson/tidlig start i institution og lign..

Der er intet, der hindrer dig i at være en god forældre hellere ikke selv om du er alene. Måske vil far ønske regelmæssig samvær og v

Mange mødre klarer at være enlige forældre trods skavanker. Det skal du ikke nødvendigvis frygte.

Ved adoption skal faderen også give samtykke.
En anbringelse udenfor hjemmet sker, når myndigheden vurderer, at det er den foranstaltning, der vil være det bedste i forhold til det behov for hjælp, barnet eller den unge har. Det er ikke noget som man selv kan vælge til.

Mødrehjælpen kan i høj grad hjælpe dig med mulighederne. Det vil læger og jordemødre også. Jeg tænker, at det er vigtigt, at du får kommunen inddraget, så du kan få mulighed for at vende din situation med en socialrådgiver. Mødrehjælpen vil kunne hjælpe med at tage kontakt.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf billiebean » 19. jun 2022, 15:12

Ifht din funktionsevne tænker du så allerede nu det er noget, der vil hindre dig?

Det er hårdt at have et barn, men det er ikke nødvendigvis, fordi de egenskaber eller funktioner man bruger er de samme som i et arbejde. I et arbejde skal man jo kunne præstere stabilt og konstant, mens man som mor først og fremmest skal finde en rytme med sit barn og kunne læse dets signaler. Ved ikke om det giver mening.. men man er nok uanset nødt til at have netværk og støtte, hvis man skal være alenemor.

Hvis jeg stod i en sådan situation, så tror jeg sagtens jeg kunne have fundet på at flytte hen til mine forældre for en periode. Ville du have mulighed for det?
0
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 19. jun 2022, 15:18

billiebean skrev:Ifht din funktionsevne tænker du så allerede nu det er noget, der vil hindre dig?

Det er hårdt at have et barn, men det er ikke nødvendigvis, fordi de egenskaber eller funktioner man bruger er de samme som i et arbejde. I et arbejde skal man jo kunne præstere stabilt og konstant, mens man som mor først og fremmest skal finde en rytme med sit barn og kunne læse dets signaler. Ved ikke om det giver mening.. men man er nok uanset nødt til at have netværk og støtte, hvis man skal være alenemor.

Hvis jeg stod i en sådan situation, så tror jeg sagtens jeg kunne have fundet på at flytte hen til mine forældre for en periode. Ville du have mulighed for det?


Desværre nej. Jeg har kun min mor tilbage og hun er ældre.

Jeg ønsker at beholde barnet, det gør jeg. Men jeg er ikke i tvivl om at jeg kommer til at få en eller anden brug for støtte og hjælp
2
Bergen
Indlæg: 7338
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11971

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Bergen » 19. jun 2022, 18:21

Julie2289 skrev:
billiebean skrev:Ifht din funktionsevne tænker du så allerede nu det er noget, der vil hindre dig?

Det er hårdt at have et barn, men det er ikke nødvendigvis, fordi de egenskaber eller funktioner man bruger er de samme som i et arbejde. I et arbejde skal man jo kunne præstere stabilt og konstant, mens man som mor først og fremmest skal finde en rytme med sit barn og kunne læse dets signaler. Ved ikke om det giver mening.. men man er nok uanset nødt til at have netværk og støtte, hvis man skal være alenemor.

Hvis jeg stod i en sådan situation, så tror jeg sagtens jeg kunne have fundet på at flytte hen til mine forældre for en periode. Ville du have mulighed for det?


Desværre nej. Jeg har kun min mor tilbage og hun er ældre.

Jeg ønsker at beholde barnet, det gør jeg. Men jeg er ikke i tvivl om at jeg kommer til at få en eller anden brug for støtte og hjælp


Kontakt kommunen og få lagt en plan.
3
Yetie
Indlæg: 1440
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5060

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Yetie » 20. jun 2022, 10:12

Bergen skrev:
Julie2289 skrev:
billiebean skrev:Ifht din funktionsevne tænker du så allerede nu det er noget, der vil hindre dig?

Det er hårdt at have et barn, men det er ikke nødvendigvis, fordi de egenskaber eller funktioner man bruger er de samme som i et arbejde. I et arbejde skal man jo kunne præstere stabilt og konstant, mens man som mor først og fremmest skal finde en rytme med sit barn og kunne læse dets signaler. Ved ikke om det giver mening.. men man er nok uanset nødt til at have netværk og støtte, hvis man skal være alenemor.

Hvis jeg stod i en sådan situation, så tror jeg sagtens jeg kunne have fundet på at flytte hen til mine forældre for en periode. Ville du have mulighed for det?


Desværre nej. Jeg har kun min mor tilbage og hun er ældre.

Jeg ønsker at beholde barnet, det gør jeg. Men jeg er ikke i tvivl om at jeg kommer til at få en eller anden brug for støtte og hjælp


Kontakt kommunen og få lagt en plan.


Du kan muligvis få aflastning via det offentlige. Min mand og jeg har fungeret som aflastningsfamilie (dog for et familiemedlem, men princippet er det samme), så moderen kunne få lidt luft en gang imellem.

Har barnets far og hans familie meldt sig ind i kampen?
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2197

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 14. nov 2023, 16:20

Julie2289 skrev:Jeg har fundet ud af at jeg meget sandsynligt er gravid, og endda langt henne. Jeg mærker noget der minder om liv og man kan se at maven fylder på en anden måde. Så langt henne at abort er udelukket. Jeg skulle nok skamme mig at sige det her; men det er en frygtelig situation. Min x og jeg gik fra hinanden ret pludseligt for lidt over 2 måneder siden. Jeg er i syv sind om jeg skal gøre. Bor alene og har ikke drømt om det. Jeg har det egentlig meget godt bare mig og min hund. Har aldrig set mig selv som mor. Andet alternativ er bortadoption.
Har i stået i den situation?

Hvordan går det? :kram:
1

Tilbage til "Graviditet"