Frygtelig situation - uventet gravid

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17384
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3595
Likede indlæg: 42410

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf LaMariposa » 17. jun 2022, 21:58

Sangius skrev:
Zonta skrev:Vær obs på, at hvis du er meget langt henne, så kan en graviditetstest godt være negativ selvom du er gravid. Niveauet af HCG falder typisk efter 3 måneder og derefter oplever nogle gravide, at de ikke længere kan lave en positiv test selvom de er gravide.

Ville helt 100 ringe til egen læge og få en akuttid på mandag.


Så meget ville jeg ikke mene HCG falder. Det falder vist ikke til under 6000?


Fandt det her link, så man burde man vel kunne måle det med en test?

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... ropin-hcg/
0
:lun: Be brave
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Fruity » 18. jun 2022, 06:18

Man kan normalt mærke liv omkring uge 20. Der går noget længere tid, før andre kan se/mærke det. Hvis din søster kan det, må du være meget gravid og bestille tid til en scanning, så du kan få et forventet fødselstidspunkt
0
Aurora
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2712

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Aurora » 18. jun 2022, 08:05

Jeg synes du får en lidt hård medfart. Måske fordi jeg selv har været gravid uden at vide det - før det skete for mig selv, troede jeg heller ikke riiiigtigt på at det kunne lade sig gøre. Og jeg havde ovenikøbet 2 børn i forvejen på det tidspunkt.
Jeg var på minipiller og fik min blødning regelmæssigt. Hvis ikke det havde været fordi jeg fik voldsomme smerter (det var en graviditet uden for livmoderen), havde jeg ikke opdaget det før det kunne ses og mærkes. Da jeg fandt ud af det, havde jeg været gravid i 3-4 mdr. Så det KAN altså godt være tilfældet, men sandsynligheden er trods alt lille.

Hvis du ikke kan vente til mandag, kan du gå til en privat scanningsklinik som har åbent i weekenderne. Det gjorde jeg selv da jeg stod med en positiv test og ikke anede hvad der var op og ned. Det var for at finde ud af om det var tidligt nok til en abort (havde to børn på 1 og 3 og ikke lyst til flere).

Det endte så i stedet med en akut indlæggelse og operation for mig, men det er jo irrelevant i denne sammenhæng.

Håber det løser sig på en god måde for dig.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9668
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 29299

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Sangius » 18. jun 2022, 09:09

Jeg synes også du skal se bort fra de mere hårde indlæg i tråden, som det er lige nu. Det er hvad det er, og du kan ikke ændre noget lige nu.

Tag en test, og hvis den er positiv, så skriv herinde igen. Så vil jeg gerne give dig råd, hvis du har brug for dem.

Held og lykke ♡
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 18. jun 2022, 14:34

Den var god nok. Jeg er gravid og langt henne.
0
Bergen
Indlæg: 7338
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11971

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Bergen » 18. jun 2022, 15:18

Julie2289 skrev:Den var god nok. Jeg er gravid og langt henne.


Hvordan har du det med det?

Bestil tid hos lægen med det samme.

Kontakt evt Mødrehjælpen for vejledning og støtte.
0
Oak123
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4042

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Oak123 » 18. jun 2022, 16:01

Julie2289 skrev:Den var god nok. Jeg er gravid og langt henne.


:kram:

Har du været til scanning, siden du er sikker på hvor langt du er?
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7502
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24589

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Moxy-lady » 18. jun 2022, 16:21

Julie2289 skrev:Den var god nok. Jeg er gravid og langt henne.


Det gør mig virkelig ondt, det er en lortet situation at stå i. :kys:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9668
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 29299

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Sangius » 18. jun 2022, 16:48

Julie2289 skrev:Den var god nok. Jeg er gravid og langt henne.


Øv, sikke en situation pludselig at stå i.

Du skal i hvert fald have fat i din læge. Du kan der få en akut henvisning til en gynækolog, hvor du kan scannes.

Afhængigt af hvor du bor, kan du også betale dig til en privat scanning. Det koster ca 400-700 kroner, alt efter hvor du vælger. Måske de kan give dig en akut tid, hvis du forklarer din situation.

Ikke at det ændrer meget for dig at komme hurtigt til, men måske visheden om hvor langt du er henne, og blot den visuelle bekræftelse, kan føles vigtig lige nu. Det må være op til dig, at vurdere.

Men ja, Mødrehjælpen kan måske hjælpe dig.

Abortlinjen kan også. Normalt ville jeg ikke henvise til dem, da de aktivt er imod abort. Men siden dette ikke er relevant for dig, kan de i hvert fald rådgive dig i den situation du er i - gravid og ikke glad for det.

Har du nogen der kan hjælpe dig? Nogen der kan tage med til scanninger, nogen du kan snakke med?
Hvad med eksen, er du og ham på talefod?

Kram herfra.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 18. jun 2022, 17:17

Jeg har været direkte til en scanning i dag. Min søster fik mig igennem. Jeg er 29 + 3. Så barnet kommer uanset hvad. Jeg fik endda kønnet af vide.

Jeg ringede og snakkede med min ekskæreste i dag. Han er en utrolig sød fyr så han tog det rigtig fint.
7
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2853
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3495

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Torn » 18. jun 2022, 17:25

Sikke en situation! Det lyder virkelig chokerende. Du har opdaget din (uønskede?) graviditet i 3 trimester. Hvad sagde de til skanningen, kan man få nogle samtaler i forhold til chokket og ny livssituation? Måske din sundhedsplejerske kan komme på "før"-besøg
2
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 18. jun 2022, 17:33

Jeg skal til scanninger og samtaler med jordemor her i løbet af ugen. Jeg vil få rådgivning og vejledning ift hvad der er af hjælp. Der er vidst forskellige fagpersoner jeg kan snakke med
6
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5603

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Luffegås » 18. jun 2022, 17:47

Tingene er indimellem sjældent så forfærdelige som man forestiller sig.. Jeg mener det er Bodil Jørgensen der pludselig blev gravid mens hun var i 40'erne og alligevel har omfavnet at blive mor.,
Jeg har selv været uplanlagt gravid, og jeg var også dødsikker på en abort til at starte med, men da jeg først fik snakket med både mit bagland, og ham jeg havde været sammen med(men aldrig kæreste med) kunne jeg pludselig overveje at beholde.
Jeg læste om bortadoption og det var hurtigt noget jeg ikke ville. For det første venter barnet LÆNGE på at blive adopteret, for moren skal have mulighed for at fortryde... Dernæst er det bare ikke lige så fedt at være dansk barn kontra at kunne adoptere fra et mere eksotisk land.
Jeg fik skrevet alle fordele og ulemper op ved det hele, fik vendt og drejet sagen fra alle vinkler. Jeg endte med abort.
Men, de ting jeg havde skrevet som ulemper, faldt stille og rolig på plads et års tid efter, og andre kunne man måske godt have klaret.
Det har i altfald lært mig at nogengange skal man lige mærke efter, om det der er noget møg her og nu kan blive godt, eller om det kan ændres, og eventuelt om det har betydning. Jeg var under uddannelse, næsten færdig, boede i en lille lejlighed med fugt og skimmelsvamp, og havde så haft sex med en som alle andre nok også havde haft sex med og aldrig har været forelsket i mig, og jeg var lige kommet ud af et 7 år langt forfærdeligt forhold der efterlod mig med stress og næsten ptsd. Jeg havde brug for en pause, ikke et barn.
Jeg synes det er dejligt du har snakket med din ex, og at han ikke har reageret negativt.

Aborten var okay, men jeg fik total skriveblokade da jeg skulle skrive bachelor. Jeg kunne ikke komme videre, fordi jeg skammede mig så meget og længe. Jeg opdagede jo efter aborten jeg jo måske gerne VILLE være mor en dag. Jeg havde 2 rådgivninger på mødrehjælpen og de var bare så søde at snakke med, og jeg fik så en kæreste jeg i dag er gift med og har 2 børn med.
Jeg fortryder i dag ikke noget, men det er ikke sådan jeg tror på det ville have været dybt forfærdeligt at have fået det barn, som jeg jo synes det var da jeg stod i det. Jeg havde sgu nok klaret det alligevel. Vi finder indimellem uanet styrke, mod, og overskud, når vi står i svære situationer.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Sorenspige
Indlæg: 7136
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9520

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Sorenspige » 18. jun 2022, 17:52

Luffegås, jeg forstår simpelthen ikke din sætning omkring bortadoption af danske børn.
7
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 18. jun 2022, 18:01

Jeg har jo så ikke haft den mulighed for abort. I min situation havde jeg valgt det.
0

Tilbage til "Graviditet"