PKS eller forsøge vaginal fødsel

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: PKS eller forsøge vaginal fødsel

Indlægaf Zonta » 19. nov 2021, 02:02

Æble skrev:Træk lod. Og mærk så om du er glad eller skuffet for resultatet.

I forlængelse:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: PKS eller forsøge vaginal fødsel

Indlægaf Neenah » 19. nov 2021, 05:40

Zonta skrev:
Æble skrev:Træk lod. Og mærk så om du er glad eller skuffet for resultatet.

I forlængelse:

Jeg prøvede og det virkede altså ikke helt :-D

Jeg tror jeg er nået frem til at vi aflyser KS og jeg finder ud af hvor tidligt de vil lave en igangsættelse. Hvis det er meget sent på ugen, så er der tid til jm besøg og hindeløsning samt evt ctg for tryghed, men optimalt set vil jeg gerne sættes i gang før weekenden i næste uge. Hvis det ikke er en mulighed, eller hvis jeg her til morgen kan mærke den beslutning ikke rigtig føles rar, så holder jeg fast i KS mandag.

Jeg bliver nødt til at prøve selv, men jeg bliver også nødt til ikke at vente i 10 dage.
9
Sool
Indlæg: 182
Tilmeldt: 6. okt 2015, 16:58
Kort karma: 28
Likede indlæg: 452

Re: PKS eller forsøge vaginal fødsel

Indlægaf Sool » 19. nov 2021, 08:15

Hvor er det spændnede, og hvor er du sej at du kan finde mod til at overveje alternative muligheder - også selvom der intet (!) er i vejen med PKS. Jeg tænker udelukkende på selvudviklingen i det :kys: Jeg følger spændt med på sidelinjen!
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: PKS eller forsøge vaginal fødsel

Indlægaf Neenah » 19. nov 2021, 09:19

Sool skrev:Hvor er det spændnede, og hvor er du sej at du kan finde mod til at overveje alternative muligheder - også selvom der intet (!) er i vejen med PKS. Jeg tænker udelukkende på selvudviklingen i det :kys: Jeg følger spændt med på sidelinjen!

Jeg ville ønske det var mig der stod på sidelinjen :blush: Jeg har lovet min mand en beslutning inden middag i dag, og ingen af mulighederne giver mig ro i maven eller tryghed. For en times tid siden havde jeg begyndelsen på et angstanfald, men kunne ikke finde ud af om det var pga min beslutning om igangsættelse eller om det bare er hele situationen der er sindssygt stressende (det er den, det er ikke rart at være i). Jeg prøver lister, samtaler, skriveøvelser, visualisering og intet virker på at gøre mig mere sikker i min beslutning. Uanset hvad jeg vælger er det jo den rigtige beslutning for mig, men lige nu føles det som om det kun kan være den forkerte.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7088
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13308

Re: PKS eller forsøge vaginal fødsel

Indlægaf Rapfisk » 19. nov 2021, 09:28

Neenah skrev:
Rapfisk skrev:Jeg fik angustapiller, fordi jeg ikke fik veer efter vandafgang. Jeg har intet dårligt at sige om dem.

Når det er sagt, har jeg en lille drøm om pks, hvis vi er så heldige at få en nr. 2, så jeg vil hverken råde den ene eller den anden vej. Bare, at det ikke behøver at være frygteligt med igangsættelse, hvis det ender dér.

Hvordan kan det være du ønsker pks?

Der er flere ting i det, og det hele er mentalt, selvfølgelig. Jeg vil lige sige, at jeg regner med, at det ender med en vaginal fødsel, og at jeg ikke regner med at bede om et kejsersnit (jeg ved, at der er risici forbundet med operationen, og at en vaginal fødsel har fordele for barnet).

Når det er sagt, så havde jeg en rigtig god fødsel første gang, og jeg føler, at det kun kan gå værre næste gang. Det er stik mod al statistik, men det er følelsen.

Generelt har jeg ikke noget behov for at opleve at føde igen. Det var bare virkelig ubehageligt, selv om det gik efter bogen. Jeg fik også nogle hæmorider under fødslen, som gjorde, at jeg dårligt kunne sidde de første tre måneder, og som jeg efter to år stadig har gener af. Jeg frygter, at det forværres under en ny fødsel.

Da min datter kom ud, var jeg langt væk af smerter og lattergas. Jeg kan derfor ikke på nogen måde huske at få hende op på brystet, og jeg kunne godt tænke mig et forløb, hvor jeg er helt frisk og til stede, når jeg tager imod mit barn.

En del af mig frygter endeligt, at jeg bliver nedprioriteret pga. den gode historik, når der er travlt på fødegangen. Det er 100% en frygt, der kommer af at se for mange nyheder.

Det er mine grunde, og jeg håber ikke, at de taler dig fra en vaginal fødsel, hvis det ender med at være rigtigt for dig.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: PKS eller forsøge vaginal fødsel

Indlægaf Neenah » 19. nov 2021, 12:08

Shit, jeg sveder og ryster, men hvis jeg kan få lovning på igangsættelse senest inden weekenden i næste uge, så har jeg aflyst kejsersnittet. Jeg blev enig med mig selv om at når jeg hele tiden var i tvivl om det kejsersnit, så var det nok fordi jeg ikke var i tvivl. Og det føles... Okay. Stadig svært, men okay.
4
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7088
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13308

Re: PKS eller forsøge vaginal fødsel

Indlægaf Rapfisk » 19. nov 2021, 12:41

Neenah skrev:Shit, jeg sveder og ryster, men hvis jeg kan få lovning på igangsættelse senest inden weekenden i næste uge, så har jeg aflyst kejsersnittet. Jeg blev enig med mig selv om at når jeg hele tiden var i tvivl om det kejsersnit, så var det nok fordi jeg ikke var i tvivl. Og det føles... Okay. Stadig svært, men okay.

Det er der ikke noget at sige til med alle de ubekendte, der er ved en fødsel. Men tillykke med valget, det lyder som om, det er det rigtige for dig, og det er jo det, der tæller :kys:
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: PKS eller forsøge vaginal fødsel

Indlægaf Neenah » 19. nov 2021, 15:07

Og nu er det aftalt. Igangsættelse i midten af næste uge :shock:
6

Tilbage til "Graviditet"