Drengenavn

Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Drengenavn

Indlægaf Mædem » 27. feb 2021, 07:18

Sangius skrev:Min kollega har en knægt der hedder Eik. (Udtales Ejk)

Det kunne måske være en mellemting mellem noget nordisk/klassisk?


Ja, men så var der min gode veninde, der i gymnasiet havde en kæreste, der kaldte sin diller for Eik..
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Drengenavn

Indlægaf Zombie » 27. feb 2021, 07:25

Vi havde en top tre, og det blev Sigurd som opfylder jeres kriterier. Min farfars gode ven hed nemlig Sigurd, han hed selv Leif og det synes jeg også er mega sødt til et barn, en ung eller en voksen.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Drengenavn

Indlægaf Zombie » 27. feb 2021, 07:26

Vi kommer i øvrigt til at køre med en top 3 næste gang også, men det føles meget sikkert, at barnet uanset køn kommer til at hedde Falke.
Hvis ikke Sigurd havde været en mega tydelig Sigurd, var det blevet hans navn.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Drengenavn

Indlægaf Sangius » 27. feb 2021, 07:30

Mædem skrev:
Sangius skrev:Min kollega har en knægt der hedder Eik. (Udtales Ejk)

Det kunne måske være en mellemting mellem noget nordisk/klassisk?


Ja, men så var der min gode veninde, der i gymnasiet havde en kæreste, der kaldte sin diller for Eik..


Aha. Ja. OK så. :lol:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Aurora
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2709

Re: Drengenavn

Indlægaf Aurora » 27. feb 2021, 18:15

Mads skrev:Jeg bruger et trick, som virker for mig, hvis jeg står og ikke kan beslutte mig for, hvad jeg skal vælge mellem nogle konkrete ting. Jeg spørger mig selv omvendt; hvad ville jeg være mest ked af at fravælge? Så tager jeg valgmulighederne én ad gangen mentalt, og forestiller mig at jeg fravælger det, og så mærker jeg efter hvordan jeg har det med at have fravalgt det. Så står svaret ofte relativt klart for mig.


Faktisk gør jeg som Mads med store beslutninger. Jeg kører hele tiden en top 2 med valgmuligheder, dvs hver gang jeg vælger noget til, skal jeg vælge noget andet fra. Mindes at vi gjorde sådan ca det med barn nr 2 (nr 1 var et 20 år gammelt ønskenavn for mig, som jeg sikkert nævnte på 3. date eller sådan noget :lol: )

Men i jeres tilfælde synes jeg I skal gå med Anker. Uanset om din veninde vil bliver stolt, som du gætter på.

Mit yndlingsnavn til nr 2 endte med at blive “stemt ud” jf “top 2 proceduren” i semifinalen. Nu bliver han 8 i næste uge, og ind i mellem får jeg stadig et stik af, at han hedder noget forkert. Pointen i det er: kald ham Anker, hvis det er det, I synes han skal hedde.
0
Aurora
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2709

Re: Drengenavn

Indlægaf Aurora » 27. feb 2021, 18:18

Mædem skrev:
Sofakartoflen skrev:
Mædem skrev:
Åh, det lyder dejligt befriende. :lol:

Vi har en kasse med navneforslag fra vores elever, og vi overvejer også bare at trække lod fra den, hvis vi ikke kan finde ud af det.


Da vi skulle have vores første barn, kunne vi godt blive enige.
Med nummer to var det værre. Vi var enige om nogle navne, vi begge kunne acceptere, men ingen af os var vilde med hinandens nr.1. Vi havde brugt det bedste pigenavn, :) og drengenavnet vi havde tænkt på før, havde jeg bare mistet kærligheden til.

Det endte med, at vi aftalte på vej ud på hospitalet, at jeg måtte bestemme, hvis det blev en dreng, og min eksmand måtte bestemme, hvis det blev en pige. (det var før man vidste, hvad man fik)

Det var heldigt, vi fik en dreng, for jeg ved simpelthen ikke, om jeg ville kunne have overholdt vores aftale.


Jeg har altid tænkt, at nummer to måtte være nemmere, for der er der både et søskendenavn og et efternavn, man kan læne sig op ad.

Det lyder meget heldigt, at I fik en dreng. :lol:


Det er svært hvis nummer 2 er samme køn. Så har man jo allerede brugt det bedste navn.
1
Aurora
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2709

Re: Drengenavn

Indlægaf Aurora » 27. feb 2021, 20:41

Mads skrev:
Aurora skrev:
Mædem skrev:
Sofakartoflen skrev:
Mædem skrev:
Åh, det lyder dejligt befriende. :lol:

Vi har en kasse med navneforslag fra vores elever, og vi overvejer også bare at trække lod fra den, hvis vi ikke kan finde ud af det.


Da vi skulle have vores første barn, kunne vi godt blive enige.
Med nummer to var det værre. Vi var enige om nogle navne, vi begge kunne acceptere, men ingen af os var vilde med hinandens nr.1. Vi havde brugt det bedste pigenavn, :) og drengenavnet vi havde tænkt på før, havde jeg bare mistet kærligheden til.

Det endte med, at vi aftalte på vej ud på hospitalet, at jeg måtte bestemme, hvis det blev en dreng, og min eksmand måtte bestemme, hvis det blev en pige. (det var før man vidste, hvad man fik)

Det var heldigt, vi fik en dreng, for jeg ved simpelthen ikke, om jeg ville kunne have overholdt vores aftale.


Jeg har altid tænkt, at nummer to måtte være nemmere, for der er der både et søskendenavn og et efternavn, man kan læne sig op ad.

Det lyder meget heldigt, at I fik en dreng. :lol:


Det er svært hvis nummer 2 er samme køn. Så har man jo allerede brugt det bedste navn.


Jeg lider af en kombination af kold mås og forkvaklet humor, så jeg kunne uden pis godt finde på at døbe to søskende med det samme navn. Hvis det tvillinger, så er det bonus, og hvis det endda er en dreng og en pige, så ville jeg vælge et unisex navn og erklære hattrick!


Heldigvis er sandsynligheden for at du finder en kvinde med tilsvarende kold mås og forkvaklet humor lille nok til, at du ikke behøver lægge til side til børnenes psykologregninger :P
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Drengenavn

Indlægaf Sorenspige » 27. feb 2021, 20:47

Mads skrev:
Aurora skrev:
Mædem skrev:
Sofakartoflen skrev:
Mædem skrev:
Åh, det lyder dejligt befriende. :lol:

Vi har en kasse med navneforslag fra vores elever, og vi overvejer også bare at trække lod fra den, hvis vi ikke kan finde ud af det.


Da vi skulle have vores første barn, kunne vi godt blive enige.
Med nummer to var det værre. Vi var enige om nogle navne, vi begge kunne acceptere, men ingen af os var vilde med hinandens nr.1. Vi havde brugt det bedste pigenavn, :) og drengenavnet vi havde tænkt på før, havde jeg bare mistet kærligheden til.

Det endte med, at vi aftalte på vej ud på hospitalet, at jeg måtte bestemme, hvis det blev en dreng, og min eksmand måtte bestemme, hvis det blev en pige. (det var før man vidste, hvad man fik)

Det var heldigt, vi fik en dreng, for jeg ved simpelthen ikke, om jeg ville kunne have overholdt vores aftale.


Jeg har altid tænkt, at nummer to måtte være nemmere, for der er der både et søskendenavn og et efternavn, man kan læne sig op ad.

Det lyder meget heldigt, at I fik en dreng. :lol:


Det er svært hvis nummer 2 er samme køn. Så har man jo allerede brugt det bedste navn.


Jeg lider af en kombination af kold mås og forkvaklet humor, så jeg kunne uden pis godt finde på at døbe to søskende med det samme navn. Hvis det tvillinger, så er det bonus, og hvis det endda er en dreng og en pige, så ville jeg vælge et unisex navn og erklære hattrick!


Min mors tidligere nabo havde to døtre med det samme navn... Det var med to forskellige kvinder, men alligevel er det ret specielt.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Drengenavn

Indlægaf Anlewi » 28. feb 2021, 05:12

Uha det er svært med de navne...

Jeg tænker i skal kalde jeres søn det i beslutter jer for. Man kan ikke have patent på navne, så hvis Anker er det rette navn, så jeres søn hedde det.
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Drengenavn

Indlægaf Mædem » 28. feb 2021, 11:15

Aurora skrev:
Mads skrev:Jeg bruger et trick, som virker for mig, hvis jeg står og ikke kan beslutte mig for, hvad jeg skal vælge mellem nogle konkrete ting. Jeg spørger mig selv omvendt; hvad ville jeg være mest ked af at fravælge? Så tager jeg valgmulighederne én ad gangen mentalt, og forestiller mig at jeg fravælger det, og så mærker jeg efter hvordan jeg har det med at have fravalgt det. Så står svaret ofte relativt klart for mig.


Faktisk gør jeg som Mads med store beslutninger. Jeg kører hele tiden en top 2 med valgmuligheder, dvs hver gang jeg vælger noget til, skal jeg vælge noget andet fra. Mindes at vi gjorde sådan ca det med barn nr 2 (nr 1 var et 20 år gammelt ønskenavn for mig, som jeg sikkert nævnte på 3. date eller sådan noget :lol: )

Men i jeres tilfælde synes jeg I skal gå med Anker. Uanset om din veninde vil bliver stolt, som du gætter på.

Mit yndlingsnavn til nr 2 endte med at blive “stemt ud” jf “top 2 proceduren” i semifinalen. Nu bliver han 8 i næste uge, og ind i mellem får jeg stadig et stik af, at han hedder noget forkert. Pointen i det er: kald ham Anker, hvis det er det, I synes han skal hedde.


Jamen hvordan fungerer det, hvis der er flere valgmuligheder end to?

Sagen er nok i virkeligheden, at min kæreste og jeg er ret forskellige på det her punkt. Han kan lynhurtigt fornemme om han kan lide et navn eller ej, og har faktisk heller ikke et decideret favoritnavn, hvor jeg kan gå og gruble og smage på et navn i flere dage.

Anker er et af de navne, som han har nævnt han godt kan lide, og han er bedøvende ligeglad med, at en af mine veninder har en søn, der hedder det. Jeg kan også sagtens mærke, at jeg godt kan lide navnet, men så spekulerer jeg på, om det er lidt for meget et modenavn, om jeg kommer til at se min venindes dreng for mig, om det bliver belastende, når vi snakker om vores børn i venindeflokken osv. Hvad min veninde vil tænke fylder også lidt, men ikke så meget.

I går gik jeg hele dagen og smagte på Svend (som man siger). Jeg kunne godt ønske mig, at jeg, ligesom dig, havde sådan et gammelt ønskenavn, så det bare gav sig selv.
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Drengenavn

Indlægaf Mædem » 28. feb 2021, 11:16

Mads skrev:
Aurora skrev:
Mædem skrev:
Sofakartoflen skrev:
Mædem skrev:
Åh, det lyder dejligt befriende. :lol:

Vi har en kasse med navneforslag fra vores elever, og vi overvejer også bare at trække lod fra den, hvis vi ikke kan finde ud af det.


Da vi skulle have vores første barn, kunne vi godt blive enige.
Med nummer to var det værre. Vi var enige om nogle navne, vi begge kunne acceptere, men ingen af os var vilde med hinandens nr.1. Vi havde brugt det bedste pigenavn, :) og drengenavnet vi havde tænkt på før, havde jeg bare mistet kærligheden til.

Det endte med, at vi aftalte på vej ud på hospitalet, at jeg måtte bestemme, hvis det blev en dreng, og min eksmand måtte bestemme, hvis det blev en pige. (det var før man vidste, hvad man fik)

Det var heldigt, vi fik en dreng, for jeg ved simpelthen ikke, om jeg ville kunne have overholdt vores aftale.


Jeg har altid tænkt, at nummer to måtte være nemmere, for der er der både et søskendenavn og et efternavn, man kan læne sig op ad.

Det lyder meget heldigt, at I fik en dreng. :lol:


Det er svært hvis nummer 2 er samme køn. Så har man jo allerede brugt det bedste navn.


Jeg lider af en kombination af kold mås og forkvaklet humor, så jeg kunne uden pis godt finde på at døbe to søskende med det samme navn. Hvis det tvillinger, så er det bonus, og hvis det endda er en dreng og en pige, så ville jeg vælge et unisex navn og erklære hattrick!


:lol:
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Drengenavn

Indlægaf Mædem » 28. feb 2021, 11:25

Cbas skrev:Vi havde kæmpe problemer med drengenavne. Pigenavne var nemme, der var vi meget hurtigt enige om et navn.

Vi har fået to drenge. Den ældste fik sit navn efter 1-2 uger. Vi var enige om navnet og jeg har altid været glad for det.

Nr 2 var minimum 3 måneder, før vi blev enige om et navn. Det blev et kompromis navn og jeg har aldrig været rigtig glad for det. Måske mest fordi nogle (bla min mor) udtaler det ret grimt.(det er ellers nemt at udtale, hun lægger bare trykket helt forkert). Men jeg tror også, det er fordi, det tog så lang tid, før han fik et navn.


Jeg har sagt til min kæreste, at jeg godt kunne tænke mig, at vi, inden han bliver født, har 2-3-5 navne, som vi begge to godt kan lide, så vi undgår at få fortænkt os op i et hjørne og være helt desperate efter to måneder.

Hvad kaldte I jeres dreng i de måneder der gik, før I blev enige?
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Drengenavn

Indlægaf Mædem » 28. feb 2021, 11:39

Zombie skrev:Vi kommer i øvrigt til at køre med en top 3 næste gang også, men det føles meget sikkert, at barnet uanset køn kommer til at hedde Falke.
Hvis ikke Sigurd havde været en mega tydelig Sigurd, var det blevet hans navn.


Det er også to gode navne, synes jeg. Sigurd mener jeg, at min kæreste nedstemte på et tidspunkt. Falke går jeg og summer lidt på. Jeg tror min kæreste vil kunne lide det, men jeg er i tvivl om det er et godt ministernavn.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Drengenavn

Indlægaf achillaxedprune » 28. feb 2021, 12:06

Mædem skrev:
Zombie skrev:Vi kommer i øvrigt til at køre med en top 3 næste gang også, men det føles meget sikkert, at barnet uanset køn kommer til at hedde Falke.
Hvis ikke Sigurd havde været en mega tydelig Sigurd, var det blevet hans navn.


Det er også to gode navne, synes jeg. Sigurd mener jeg, at min kæreste nedstemte på et tidspunkt. Falke går jeg og summer lidt på. Jeg tror min kæreste vil kunne lide det, men jeg er i tvivl om det er et godt ministernavn.


Falke passer da så fint til jeres kriterier. Og det er et super fint navn, synes jeg.


Og så kan jeg da lige smide min søns navn ind i mikset. Han hedder Klint. Og det var fordi, vi ønskede et stærkt navn. Det er specielt, men nemt at stave og udtale. Og virker fantastisk på engelsk. ;)

Klint har også nogle af de samme associationer som Anker. Det er stærkt, fast og urokkeligt.
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Cbas
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Drengenavn

Indlægaf Cbas » 28. feb 2021, 13:03

Mædem skrev:
Cbas skrev:Vi havde kæmpe problemer med drengenavne. Pigenavne var nemme, der var vi meget hurtigt enige om et navn.

Vi har fået to drenge. Den ældste fik sit navn efter 1-2 uger. Vi var enige om navnet og jeg har altid været glad for det.

Nr 2 var minimum 3 måneder, før vi blev enige om et navn. Det blev et kompromis navn og jeg har aldrig været rigtig glad for det. Måske mest fordi nogle (bla min mor) udtaler det ret grimt.(det er ellers nemt at udtale, hun lægger bare trykket helt forkert). Men jeg tror også, det er fordi, det tog så lang tid, før han fik et navn.


Jeg har sagt til min kæreste, at jeg godt kunne tænke mig, at vi, inden han bliver født, har 2-3-5 navne, som vi begge to godt kan lide, så vi undgår at få fortænkt os op i et hjørne og være helt desperate efter to måneder.

Hvad kaldte I jeres dreng i de måneder der gik, før I blev enige?


Han hed mest bare den lille. :-)Men vi prøvede også med David i en periode.
Jeg tror, jeg ikke helt er tilfreds med hans navn, skyldtes at det tog så lang tid, før han fik et navn. For jeg har egentlig ikke et bud på, hvad der ville passe bedre til ham.
Jeg var ret hug på Benjamin, min det synes jeg slet ikke passer til ham.

I øvrigt synes jeg Anker er et godt stærkt navn, som i fint kan vælge på trods af, at I kender een der hedder det.

Hvad ellers med Malthe eller Adam?
0

Tilbage til "Graviditet"