Terminstråd - alle er velkomne :)

Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sof » 10. dec 2019, 07:25

Jeg er så spændt på at kunne finde ud af hvad jeg går og producerer på :-D

Min kæreste er sikker på at det er tvillinger, fordi jeg er SÅ ramt af alt muligt og så tidligt, i forhold til sidst. Tror nu mere at hvis man ser på det på den måde, så kunne det være fordi det er en pige og sidst var en dreng. Uanset hvad er jeg spændt :banan:

Har bestilt en scanning på søndag 6+6, det glæder jeg mig også herre meget til!
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 10. dec 2019, 07:28

Kerrigan skrev:Nå ja, og så er jeg lidt træt af at mine danske gravid-apps siger at jeg skal gøre noget godt for mig selv nu hvor jeg er gået på barsel - eller at det nu er tid til at gå af.
Hvilken barsel? :stoned: Jeg har officielt en eksamen 14 dage dage efter termin. Den første er i næste uge!


Blaa, det er sgu da også træls - jeg er sgu glad for at jeg går fra den 20.12 - synes sgu det slider at være afsted fra 7 morgen til 17:30 hver dag. Håber du kommer godt igennem alle eksamner. :blomst:
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

35+0

Indlægaf Ladysparrow » 10. dec 2019, 07:35

Vi skal på første del af profylax kurset her i eftermiddag, er spændt på at se hvad det kan give.
Fredag har vi en tilvækstscanning og så sidste det af forældrekurset som vi har fulgt.
Synes godt nok at det har øget drastisk med alle de besøg, men det er sgu også skønt at få et afbræk fra de lange arbejdsdage. Næste uge skal vi også afsted 2 gange - men derefter så har jeg ferie/barsel - så bliver det lidt lettere, glæder mig så meget til ikke at skulle ud af døren og være afsted hele dagen.

I går efter arbejde, var jeg til frisøren for at få klippet pandehåret - jeg havde bestemt at jeg ville gå rundt og ose lidt, men efter 30 minutter kunne jeg snart ikke gå mere, skide bækkenløsning. Det er bare slet ikke mig at være så inaktiv. Men nu er der sgu officielt nedtælling på. :) Terminsdato er: 14. januar og er han ikke kommet inden uge 41+0 betyder det igangsættelse. Så det er da til at se en ende på det hele.
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 10. dec 2019, 10:41

Ladysparrow skrev:Blaa, det er sgu da også træls - jeg er sgu glad for at jeg går fra den 20.12 - synes sgu det slider at være afsted fra 7 morgen til 17:30 hver dag. Håber du kommer godt igennem alle eksamner. :blomst:

Ja, det slider nemlig at være af sted hele dagen og overvejer seriøst at melde mig ud af alle gravidgrupperne på Facebook igen, da alle snakker om hvor dejligt det er at være gået på barsel eller at de allerede har født. :sarkasme:

Jeg tror at jeg skipper den i januar, og tager reeksamen.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: 8+6

Indlægaf billiebean » 10. dec 2019, 11:19

twinkle skrev:Jeg er stadig plaget af konstant kvalme, madlede og nedsat appetit. Der er også kommet et par specielle cravings til - senest trangen til røget kød.


Wow, røget kød, alligevel :D Hvis jeg husker rigtigt, så var lugten eller bare synet af præcist røget kød, det der gjorde mig allerdårligst :stoned:
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zombie » 10. dec 2019, 11:34

Sof skrev:Jeg er så spændt på at kunne finde ud af hvad jeg går og producerer på :-D

Min kæreste er sikker på at det er tvillinger, fordi jeg er SÅ ramt af alt muligt og så tidligt, i forhold til sidst. Tror nu mere at hvis man ser på det på den måde, så kunne det være fordi det er en pige og sidst var en dreng. Uanset hvad er jeg spændt :banan:

Har bestilt en scanning på søndag 6+6, det glæder jeg mig også herre meget til!


Er det bare "blink", man ser?
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: 8+6

Indlægaf Zombie » 10. dec 2019, 11:36

[youtube]o[/youtube]
twinkle skrev:Jeg er stadig plaget af konstant kvalme, madlede og nedsat appetit. Der er også kommet et par specielle cravings til - senest trangen til røget kød.


Den har jeg også. Forleden spiste jeg en sandwich fra Joe and the Juice. Den havde dansk mozzarella, avocado, tomat, pesto og serrano - Jeg bad om ekstra ost og serrano.

Og når jeg skriver, jeg spiste en sandwich, mener jeg mens min mand var der. Inden han kom, fik jeg også een... magen til. Omg!
2
aka Forbies

:gammel:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sof » 10. dec 2019, 12:00

Zombie skrev:
Sof skrev:
Har bestilt en scanning på søndag 6+6, det glæder jeg mig også herre meget til!


Er det bare "blink", man ser?


Ja, det er egentlig bare for at se at det ser rigtigt ud og at der er hjeteblink. Er af den utålmodige type, så synes både der er vældig lang tid til første lægebesøg - i mit tilfælde først i januar - og så til NF scanning, som jeg har i midt-slut januar. Vi to følges nogenlunde ad, så det nok i samme perioder vi har de forskellige ting :)
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zombie » 10. dec 2019, 15:25

Sof skrev:
Zombie skrev:
Sof skrev:
Har bestilt en scanning på søndag 6+6, det glæder jeg mig også herre meget til!


Er det bare "blink", man ser?


Ja, det er egentlig bare for at se at det ser rigtigt ud og at der er hjeteblink. Er af den utålmodige type, så synes både der er vældig lang tid til første lægebesøg - i mit tilfælde først i januar - og så til NF scanning, som jeg har i midt-slut januar. Vi to følges nogenlunde ad, så det nok i samme perioder vi har de forskellige ting :)


Det ER lang tid. Jeg skal bare til så lang ekstra scanninger, pga medicin, at det virker lidt overkill med en til.
Hmm... overvejer det alligevel lidt.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Elfenben » 10. dec 2019, 19:04

Sof skrev:Jeg er så spændt på at kunne finde ud af hvad jeg går og producerer på :-D

Min kæreste er sikker på at det er tvillinger, fordi jeg er SÅ ramt af alt muligt og så tidligt, i forhold til sidst. Tror nu mere at hvis man ser på det på den måde, så kunne det være fordi det er en pige og sidst var en dreng. Uanset hvad er jeg spændt :banan:

Har bestilt en scanning på søndag 6+6, det glæder jeg mig også herre meget til!

Det er også bare så spændende!! Jeg var helt sikker på jeg ventede en dreng første gang, så blev helt forvirret da det var en pige. Så da min fornemmelse også sagde dreng denne gang, så turde jeg altså ikke stole på den :lol: men den var altså god nok denne gang :D

Spændende med scanning på søndag om der så er en eller to :love:
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sof » 10. dec 2019, 20:06

HA! Satser stærkt på der kun er en enkelt :genert:

Jeg tror ikke jeg havde nogen følelser om det ene eller andet køn sidste gang. Efter at jeg havde set på kønsscanning og MD at det var en dreng, blev jeg ved med at drømme det var en pige dog :forvirret2: Graviditetshormoner er bare mærkelige.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 12. dec 2019, 08:14

Så er det vækstscanning i morgen - håber lillemanden følger sin egen kurve og det ikke bliver nødvendigt med at han skal ud før tid.

I går aftes kom jeg hjem og var så smadret at jeg gik MEGET tidligt i seng - der gik ikke 5 minutter før en af vores katte lå og spandt på maven, aftenen og natten igennem, fik jeg besøg af alle 3 katte der på skift lige skulle ligge og spinde på min mave, mens baby møvede rundt og puffede løs på dem. Det er er godt nok hyggeligt.

Jeg synes jeg er ved at være ekstremt besværet - at komme ud af sengen er en kamp, at komme op fra sofaen ligesådan. Jeg har ikke taget mere end 6 kg på - men føler mig som en flodhest. Bliver lidt misunderlig når jeg ser andre gravide, deres tøj sidder pænt, babybulen er fin, smukt hår og make-up, neglelak... Kigger mig selv i spejlet - har ikke farvet hår i 9 måneder (er godt gråhåret nu) ingen make-up eller parfume, jeg ser generelt bare slidt ud. Synes ikke jeg har kunnet finde noget tøj der passer eller ser nogenlunde ud. Jeg går som en gammel dame pga bækkenløsning. Jeg ved godt at det med at farve hår og tage make-up på er frivilligt og at jeg selv har valgt det. Jeg havde bare ikke troet at det skulle påvirke mig så meget. Har ikke følt mig fin eller pæn de sidste mange måneder. Og jeg er ved at gå ud af mit gode skind for min kæreste synes jeg skal begynde at kigge på kjoler som jeg kunne tænke mig til vores bryllup. Jeg har sagt at jeg gider ikke engang kiggeligt før end at baby er ude og jeg har fundet nogenlunde tilbage til mig selv igen.

Glæder mig til at komme hjem i dag, min kæreste skal ikke arbejde aften/nat de næste 4 dage, så vi kan hygge sammen aften og weekend og så tæller jeg ellers ned til at vi skal være hjemme sammen hele januar...
2
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 13. dec 2019, 19:15

Ladysparrow skrev:Så er det vækstscanning i morgen - håber lillemanden følger sin egen kurve og det ikke bliver nødvendigt med at han skal ud før tid.

I går aftes kom jeg hjem og var så smadret at jeg gik MEGET tidligt i seng - der gik ikke 5 minutter før en af vores katte lå og spandt på maven, aftenen og natten igennem, fik jeg besøg af alle 3 katte der på skift lige skulle ligge og spinde på min mave, mens baby møvede rundt og puffede løs på dem. Det er er godt nok hyggeligt.

Jeg synes jeg er ved at være ekstremt besværet - at komme ud af sengen er en kamp, at komme op fra sofaen ligesådan. Jeg har ikke taget mere end 6 kg på - men føler mig som en flodhest. Bliver lidt misunderlig når jeg ser andre gravide, deres tøj sidder pænt, babybulen er fin, smukt hår og make-up, neglelak... Kigger mig selv i spejlet - har ikke farvet hår i 9 måneder (er godt gråhåret nu) ingen make-up eller parfume, jeg ser generelt bare slidt ud. Synes ikke jeg har kunnet finde noget tøj der passer eller ser nogenlunde ud. Jeg går som en gammel dame pga bækkenløsning. Jeg ved godt at det med at farve hår og tage make-up på er frivilligt og at jeg selv har valgt det. Jeg havde bare ikke troet at det skulle påvirke mig så meget. Har ikke følt mig fin eller pæn de sidste mange måneder. Og jeg er ved at gå ud af mit gode skind for min kæreste synes jeg skal begynde at kigge på kjoler som jeg kunne tænke mig til vores bryllup. Jeg har sagt at jeg gider ikke engang kiggeligt før end at baby er ude og jeg har fundet nogenlunde tilbage til mig selv igen.

Glæder mig til at komme hjem i dag, min kæreste skal ikke arbejde aften/nat de næste 4 dage, så vi kan hygge sammen aften og weekend og så tæller jeg ellers ned til at vi skal være hjemme sammen hele januar...

Hvordan gik vækstscanningen? :)

Vi var til sidste jordemoderbesøg inden termin i går. VI har omtrent verdens mest gennemsnitlige foster liggende i min mave. :lol: SF-mål, vægtskøn af fodboldspilleren og min vægt er omtrent så gennemsnitlig som det overhovedet kan blive. Det er faktisk meget beroligende at vide at alt bare er som det skal være.
Og min jordemoder var helt, "hold da op! Man kan godt se at der er kommet mere mave siden sidst". Det føles også om at bebs har taget et ordentligt spring på de to uger, maven føles endnu tungere og jeg føler mig endnu mere træt. Bebs har taget omkring 500 gram på på to uger, jeg har til gengæld kun taget 300 gram på de sidste tre uger.

Jeg har ikke på noget tidspunkt kunnet lide at være gravid, men jeg synes det klæder mig og får hele tiden at vide at jeg bærer min graviditet flot. Det er rart når man indimellem føler sig enormt stor og besværet.
Jeg går i stramt tøj der fremhæver former, men det gjorde jeg også før graviditeten, så det at jeg føler mig komfortabel tror jeg gør enormt meget ved følelsen af ikke at være fin eller pæn.
Jeg har også et par flotte gravid-kjoler som kan bruges efter fødslen, og tager dem på ved enhver lejlighed (fra Mamalicious). Medmindre den lille er ude, så tager jeg en af de flotte kjoler på igen til nytårsaften.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 14. dec 2019, 06:02

Kerrigan skrev:
Ladysparrow skrev:Så er det vækstscanning i morgen - håber lillemanden følger sin egen kurve og det ikke bliver nødvendigt med at han skal ud før tid.

I går aftes kom jeg hjem og var så smadret at jeg gik MEGET tidligt i seng - der gik ikke 5 minutter før en af vores katte lå og spandt på maven, aftenen og natten igennem, fik jeg besøg af alle 3 katte der på skift lige skulle ligge og spinde på min mave, mens baby møvede rundt og puffede løs på dem. Det er er godt nok hyggeligt.

Jeg synes jeg er ved at være ekstremt besværet - at komme ud af sengen er en kamp, at komme op fra sofaen ligesådan. Jeg har ikke taget mere end 6 kg på - men føler mig som en flodhest. Bliver lidt misunderlig når jeg ser andre gravide, deres tøj sidder pænt, babybulen er fin, smukt hår og make-up, neglelak... Kigger mig selv i spejlet - har ikke farvet hår i 9 måneder (er godt gråhåret nu) ingen make-up eller parfume, jeg ser generelt bare slidt ud. Synes ikke jeg har kunnet finde noget tøj der passer eller ser nogenlunde ud. Jeg går som en gammel dame pga bækkenløsning. Jeg ved godt at det med at farve hår og tage make-up på er frivilligt og at jeg selv har valgt det. Jeg havde bare ikke troet at det skulle påvirke mig så meget. Har ikke følt mig fin eller pæn de sidste mange måneder. Og jeg er ved at gå ud af mit gode skind for min kæreste synes jeg skal begynde at kigge på kjoler som jeg kunne tænke mig til vores bryllup. Jeg har sagt at jeg gider ikke engang kiggeligt før end at baby er ude og jeg har fundet nogenlunde tilbage til mig selv igen.

Glæder mig til at komme hjem i dag, min kæreste skal ikke arbejde aften/nat de næste 4 dage, så vi kan hygge sammen aften og weekend og så tæller jeg ellers ned til at vi skal være hjemme sammen hele januar...

Hvordan gik vækstscanningen? :)

Vi var til sidste jordemoderbesøg inden termin i går. VI har omtrent verdens mest gennemsnitlige foster liggende i min mave. :lol: SF-mål, vægtskøn af fodboldspilleren og min vægt er omtrent så gennemsnitlig som det overhovedet kan blive. Det er faktisk meget beroligende at vide at alt bare er som det skal være.
Og min jordemoder var helt, "hold da op! Man kan godt se at der er kommet mere mave siden sidst". Det føles også om at bebs har taget et ordentligt spring på de to uger, maven føles endnu tungere og jeg føler mig endnu mere træt. Bebs har taget omkring 500 gram på på to uger, jeg har til gengæld kun taget 300 gram på de sidste tre uger.

Jeg har ikke på noget tidspunkt kunnet lide at være gravid, men jeg synes det klæder mig og får hele tiden at vide at jeg bærer min graviditet flot. Det er rart når man indimellem føler sig enormt stor og besværet.
Jeg går i stramt tøj der fremhæver former, men det gjorde jeg også før graviditeten, så det at jeg føler mig komfortabel tror jeg gør enormt meget ved følelsen af ikke at være fin eller pæn.
Jeg har også et par flotte gravid-kjoler som kan bruges efter fødslen, og tager dem på ved enhver lejlighed (fra Mamalicious). Medmindre den lille er ude, så tager jeg en af de flotte kjoler på igen til nytårsaften.


Det gik rigtig fint, han skønnes til at ligge 10 procent under med en en forventet fødselsvægt på 3300-3500 gram . Så han er godkendt og vi behøver ikke flere kontrol scanninger. Han har lagt sig rigtigt, så det er også skønt.

Jeg har også shoppet tøj, men har bare ikke fundet mig tilpas i noget af det. Jeg savner min stil, tror lidt at jeg inderst inde føler mig som en kæmpe elefant, men at det nok ikke sådan udestående ser mig. Mit spejlbillede er noget fucked up, og har altid været det. For noget tid siden kommenterede en mandlig kollega i 60'erne min mave og sagde at nu var det jo legalt at kalde mig tykke. Det fløj ud af mig at så kunne jeg jo kalde ham gamling eller olding. Jeg fatter ikke at man kan få sig selv til at sige sådan noget. Det har bare ramt mig hårdere end jeg vil være ved...
4
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 14. dec 2019, 08:49

Ladysparrow skrev:Det gik rigtig fint, han skønnes til at ligge 10 procent under med en en forventet fødselsvægt på 3300-3500 gram . Så han er godkendt og vi behøver ikke flere kontrol scanninger. Han har lagt sig rigtigt, så det er også skønt.

Jeg har også shoppet tøj, men har bare ikke fundet mig tilpas i noget af det. Jeg savner min stil, tror lidt at jeg inderst inde føler mig som en kæmpe elefant, men at det nok ikke sådan udestående ser mig. Mit spejlbillede er noget fucked up, og har altid været det. For noget tid siden kommenterede en mandlig kollega i 60'erne min mave og sagde at nu var det jo legalt at kalde mig tykke. Det fløj ud af mig at så kunne jeg jo kalde ham gamling eller olding. Jeg fatter ikke at man kan få sig selv til at sige sådan noget. Det har bare ramt mig hårdere end jeg vil være ved...

Nej, det er ikke legalt at kalde dig tykke. Det var da noget underligt noget at gøre.

Godt at høre med den lille. :)
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Graviditet"