Terminstråd - alle er velkomne :)

didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf didaa » 1. feb 2019, 14:02

Mi55y skrev:
didaa skrev:
Mi55y skrev:
didaa skrev:Jordemoderbesøg veloverstået i dag. Han skønnes til ca. 2900 gram her 10 dage før termin. Rigtig fin hjertelyd og han står helt fast - det er derfor det skurrer en del som jeg sagtens kan mærke.

Jordemoderen talte om noget modning, som mange har ret god gavn af - alt efter hvor utålmodig man er. Jeg er ikke utålmodig overhovedet, men jeg ønsker ikke en medicinsk igangsættelse som sidst hvis jeg overhovedet kan undgå det. Hun foreslog derfor akupunktur 1 gang om ugen fra nu, eller noget med en eller anden mexicansk tørklædeting som ryster babyen ned. Lød lidt underligt, men er ikke noget jeg har sat mig ind i.

Er der nogen af jer der har erfaringer hermed, eller har tænkt jer at benytte sådan noget?


Rebozo hedder rysteteknikken. Vi gjorde det på terminsdatoen, og jeg gik i fødsel over midnat, selvom jeg ellers intet havde mærket op til. Men det er jo ikke til at sige, om det var det.


Det er jo lige det om det overhovedet har nogen betydning. Havde du det skidt, eller hvorfor valgte du den løsning? Mere ifht. at det trods alt ikke var flere dage over tid.


Vi havde gået til fødselsforberedelse hos en jordemoder, der anbefalede at begynde fra terminsdagen. :)


Ok. Men jeg forstår ikke helt hvorfor det anbefales?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 1. feb 2019, 14:05

didaa skrev:
Mi55y skrev:
didaa skrev:
Mi55y skrev:
didaa skrev:Jordemoderbesøg veloverstået i dag. Han skønnes til ca. 2900 gram her 10 dage før termin. Rigtig fin hjertelyd og han står helt fast - det er derfor det skurrer en del som jeg sagtens kan mærke.

Jordemoderen talte om noget modning, som mange har ret god gavn af - alt efter hvor utålmodig man er. Jeg er ikke utålmodig overhovedet, men jeg ønsker ikke en medicinsk igangsættelse som sidst hvis jeg overhovedet kan undgå det. Hun foreslog derfor akupunktur 1 gang om ugen fra nu, eller noget med en eller anden mexicansk tørklædeting som ryster babyen ned. Lød lidt underligt, men er ikke noget jeg har sat mig ind i.

Er der nogen af jer der har erfaringer hermed, eller har tænkt jer at benytte sådan noget?


Rebozo hedder rysteteknikken. Vi gjorde det på terminsdatoen, og jeg gik i fødsel over midnat, selvom jeg ellers intet havde mærket op til. Men det er jo ikke til at sige, om det var det.


Det er jo lige det om det overhovedet har nogen betydning. Havde du det skidt, eller hvorfor valgte du den løsning? Mere ifht. at det trods alt ikke var flere dage over tid.


Vi havde gået til fødselsforberedelse hos en jordemoder, der anbefalede at begynde fra terminsdagen. :)


Ok. Men jeg forstår ikke helt hvorfor det anbefales?


Tænker det ses som en naturlig måde at sætte fødslen i gang på og undgå andre indgreb.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 1. feb 2019, 16:19

Mi55y skrev:
didaa skrev:
Mi55y skrev:
didaa skrev:
Mi55y skrev:
didaa skrev:Jordemoderbesøg veloverstået i dag. Han skønnes til ca. 2900 gram her 10 dage før termin. Rigtig fin hjertelyd og han står helt fast - det er derfor det skurrer en del som jeg sagtens kan mærke.

Jordemoderen talte om noget modning, som mange har ret god gavn af - alt efter hvor utålmodig man er. Jeg er ikke utålmodig overhovedet, men jeg ønsker ikke en medicinsk igangsættelse som sidst hvis jeg overhovedet kan undgå det. Hun foreslog derfor akupunktur 1 gang om ugen fra nu, eller noget med en eller anden mexicansk tørklædeting som ryster babyen ned. Lød lidt underligt, men er ikke noget jeg har sat mig ind i.

Er der nogen af jer der har erfaringer hermed, eller har tænkt jer at benytte sådan noget?


Rebozo hedder rysteteknikken. Vi gjorde det på terminsdatoen, og jeg gik i fødsel over midnat, selvom jeg ellers intet havde mærket op til. Men det er jo ikke til at sige, om det var det.


Det er jo lige det om det overhovedet har nogen betydning. Havde du det skidt, eller hvorfor valgte du den løsning? Mere ifht. at det trods alt ikke var flere dage over tid.


Vi havde gået til fødselsforberedelse hos en jordemoder, der anbefalede at begynde fra terminsdagen. :)


Ok. Men jeg forstår ikke helt hvorfor det anbefales?


Tænker det ses som en naturlig måde at sætte fødslen i gang på og undgå andre indgreb.

Lige præcis. Ligesom akupunktur, hindeløsning og alle mulige andre ting. Sig da endelig ja til rebozo - det kan faktisk være virkelig behageligt :) Det bliver også tit brugt under fødslen, fordi det kan fremprovokere veer, hvis fødslen er gået lidt i stå.
Det er jo ikke en decideret igangsættelse, men tiltag, der kan sætte lidt skub i tingene, så man måske undgår medicinsk igangsættelse med piller osv., hvilket de fleste ønsker.
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 1. feb 2019, 20:23

Jeg har ingen erfaringer med det, men tænker det ikke skader, og jeg vil prøve nærmest alt for at slippe for en medicinsk igangsættelse, så jeg ville give det et forsøg hvis jeg var dig :)
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissHindenburg » 3. feb 2019, 07:56

Hvornår ville I starte op på modnings akupunktur? // Hvornår vil man kunne "få lov" til det, tror I?

Jeg rammer uge 38 på Tirsdag.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sof » 3. feb 2019, 08:02

MissHindenburg skrev:Hvornår ville I starte op på modnings akupunktur? // Hvornår vil man kunne "få lov" til det, tror I?

Jeg rammer uge 38 på Tirsdag.

Fra uge 37-38 alt efter hvem der udfører det og 1-2 gange om ugen.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 3. feb 2019, 08:04

MissHindenburg skrev:Hvornår ville I starte op på modnings akupunktur? // Hvornår vil man kunne "få lov" til det, tror I?

Jeg rammer uge 38 på Tirsdag.


Jeg gik i gang i uge 37. Fik det en gang om ugen og fødte 41+1.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. feb 2019, 08:15

På den klinik hvor jeg fødte sige de tidligst fra uge 39 og 1-2 gange ugen. Jeg startede dog 38+0 og fik hver 2. Dag fordi jeg var panisk angst for at skulle blive sat igang. Fødte 39+6
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 3. feb 2019, 14:50

Jeg ville sætte alt ind på naturlig igangsættelse, hvis jeg skulle føde vaginalt. Alt for at undgå igangsættelse. Jeg fik rebozo under min første fødsel. Det var ret harmløst (havde desværre ingen effekt).

Jeg var til andet lægebesøg sidste uge. Det gav vist min mand stress :lol: . Jeg har været syg i over en uge, så min puls var lidt høj, så jeg skal til læge igen om knap 4 uger. Jeg havde lidt protein i urinen og hun mistænkte urinvejseinfektion (prøven var heldigvis negativ) :lol:. Jeg er så glad for at vi har skiftet læge. Jeg var godt nok inde ved sygeplerjesken, men hun var så sød og det er så fint at hun har givet mig en ny tid, selvom jeg ikke er bekymret for min puls. Jeg har godartet hjertebanken og jeg gåturen fra stolen ind til hende gjorde helt sikkert at min puls var høj :lol: .

Ellers glæder jeg mig bare til min løntilskud er ovre om knap 4 uger :banan2: .
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 4. feb 2019, 11:01

Så har vi været til NF, og der var én meget livlig baby. Jeg fik lav risiko, og så blev jeg rykket en hel uge frem, så jeg er 13+1 idag. Jeg skal til lægesamtale om et par timer, grundet svangerskabsforgiftning sidst, tror jeg, og i aften vil jeg begynde at kigge på brugte vogne.
Ville I købe barnevogn eller kombi? Jeg bor i byen, cykler børn til skole og børnehave om morgenen, og ville primært bruge vognen når de andre var afsted. Vi har haft barnevogn tidligere, og en søskendeklapvogn da de to ældste var små.
2
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 4. feb 2019, 20:48

SjuskeMor skrev:Så har vi været til NF, og der var én meget livlig baby. Jeg fik lav risiko, og så blev jeg rykket en hel uge frem, så jeg er 13+1 idag. Jeg skal til lægesamtale om et par timer, grundet svangerskabsforgiftning sidst, tror jeg, og i aften vil jeg begynde at kigge på brugte vogne.
Ville I købe barnevogn eller kombi? Jeg bor i byen, cykler børn til skole og børnehave om morgenen, og ville primært bruge vognen når de andre var afsted. Vi har haft barnevogn tidligere, og en søskendeklapvogn da de to ældste var små.


Jeg fødte i slutningen af november 2018, vi har købt en brugt, billig barnevogn og en ny, kompakt klapvogn. Så har vi både det store liggemål og et praktisk køretøj, som kan være bag i vores lille bil :) Barnevognen skal så bruges i dagplejen, når den tid kommer.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. feb 2019, 23:12

Jeg ville købe en barnevogn, men jeg har heller ikke behovet for en lille vogn i f.eks. en bil :) Jeg ved ikke om vi nogensinde køber klapvogn, jeg tror ikke helt jeg kan se hvornår vi skulle bruge den, men det kan da være behovet kommer senere :)
1
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 5. feb 2019, 06:15

Depeche_Mama skrev:
SjuskeMor skrev:Så har vi været til NF, og der var én meget livlig baby. Jeg fik lav risiko, og så blev jeg rykket en hel uge frem, så jeg er 13+1 idag. Jeg skal til lægesamtale om et par timer, grundet svangerskabsforgiftning sidst, tror jeg, og i aften vil jeg begynde at kigge på brugte vogne.
Ville I købe barnevogn eller kombi? Jeg bor i byen, cykler børn til skole og børnehave om morgenen, og ville primært bruge vognen når de andre var afsted. Vi har haft barnevogn tidligere, og en søskendeklapvogn da de to ældste var små.


Jeg fødte i slutningen af november 2018, vi har købt en brugt, billig barnevogn og en ny, kompakt klapvogn. Så har vi både det store liggemål og et praktisk køretøj, som kan være bag i vores lille bil :) Barnevognen skal så bruges i dagplejen, når den tid kommer.

Vi har ikke bil (endnu), og derfor har jeg ikke tænkt meget over det med plads i bil, men vi skal nok have en 7-sæders indenfor relativt nær fremtid. Men jeg ved også at jeg kommer til at have baby meget på mig, i en slynge/vikle/meitai. Jeg er jo egentlig også mest til barnevogn, det kender jeg jo bedst.
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 5. feb 2019, 06:17

godtnavn skrev:Jeg ville købe en barnevogn, men jeg har heller ikke behovet for en lille vogn i f.eks. en bil :) Jeg ved ikke om vi nogensinde køber klapvogn, jeg tror ikke helt jeg kan se hvornår vi skulle bruge den, men det kan da være behovet kommer senere :)

Vi har en paraplyklapvogn herhjemme som er fin til en på 2-3 år. Og i princippet kan en barnevogn jo bruges til 2-3-års alderen. Jeg tror også jeg hælder mest til en barnevogn.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 5. feb 2019, 12:11

Vi har en kombivogn og har næsten lige fået klapvognsdelen hjem. Barnevognen er med langt liggemål, så hun kan stadig nemt som 4 mdr gammel og 63 cm lang være i liften, som passer i klapvognen, når denne er lagt ned. Så slipper man for at have den store barnevognskasse med, når man skal afsted i bil.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Graviditet"