Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: 22+5

Indlægaf Mi55y » 16. jul 2018, 09:14

Depeche_Mama skrev:
Altså min mand og jeg har været sammen 1 gang i graviditeten. Han kan slet ikke med en "tilskuer" på. Lillebror er så også mega aktiv inde i maven, meget mere end vores førstefødte, så jeg ville egentlig nok også tænde lidt af, hvis der kom en serie spark under en gang lagengymnastik.

Jeg har bare accepteret, at 2018 er et tørke-år på lagnerne :lol:


Vi har også kun haft "rigtig" sex et par gange de første måneder. Da maven dukkede op gik min kæreste helt i baglås omkring det. Jeg har så ingen problemer med gag-refleksen, så på det område kan vi da stadig lidt. Men han er overbevist om, at orgasme hos mig skader barnet, så der er ikke så meget action på min banehalvdel, som jeg kunne ønske. Og det må man jo bare acceptere. Forhåbentlig vender det engang efter fødslen.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16114

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 16. jul 2018, 10:04

Jeg gik helt i stå med sex med de to første. Både under graviditeten og efterfølgende.
Denne gang havde jeg besluttet mig for, at det skulle være anderledes. Jeg er stadig nyforelsket, så det hjælper jo en del på det.
Vi er temmeligt kanin-agtige :blush:

Faktisk kan min kæreste ikke altid følge med :lol:
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. jul 2018, 10:15

Jeg har været til kønsscan i dag og der er ingen tvivl om at der er en pige. Så i morgen kører jeg på lageret og tømmer ud. Det er kæmpestort for mig at gå af med de ting og nok en accept af af det bliver til noget.


Hvis nogen mangler drengetøj 50-110 siger i bare til ;) der er både gratis, 5 og 10 kr. Vildere bliver det ikke.
7
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 16. jul 2018, 10:16

Vi har kun haft sex to gange efter jeg blev gravid. I starten med kvalme kunne jeg ikke overskue noget som helst - slet ikke noget med nøgenhed, sex osv.
Derefter fik jeg ondt i bækkenet og derfor har det bare været ubehageligt efterfølgende. Har selvfølgelig prøvet at skifte stillinger og alt muligt, men jeg synes ikke rigtig det virker her. Det gør lidt ondt og er ubehageligt og så gider jeg faktisk ikke. Nu er maven også så stor, at jeg føler det mærkeligt, fordi jeg ikke helt kan abstrahere fra en baby der mosler rundt imens.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

22+6

Indlægaf Little_Woman » 16. jul 2018, 10:34

Jeg kaster mig ud i at kigge (kigge!) på barnevogn i dag :panik: Jeg er (meget, MEGET!) grundig i den slags sager, så nu skal der researches i Babysam :ninja:

Lille Otto sparker løs, as we speak :dåne:
Senest rettet af Little_Woman 16. jul 2018, 10:38, rettet i alt 1 gang.
6
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 16. jul 2018, 10:36

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har været til kønsscan i dag og der er ingen tvivl om at der er en pige. Så i morgen kører jeg på lageret og tømmer ud. Det er kæmpestort for mig at gå af med de ting og nok en accept af af det bliver til noget.


Hvis nogen mangler drengetøj 50-110 siger i bare til ;) der er både gratis, 5 og 10 kr. Vildere bliver det ikke.


Dejligt at din lille pige havde det godt :)
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. jul 2018, 10:43

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har været til kønsscan i dag og der er ingen tvivl om at der er en pige. Så i morgen kører jeg på lageret og tømmer ud. Det er kæmpestort for mig at gå af med de ting og nok en accept af af det bliver til noget.


Hvis nogen mangler drengetøj 50-110 siger i bare til ;) der er både gratis, 5 og 10 kr. Vildere bliver det ikke.


Hun lavede iøvrigt en gennemscaning som til MD og alt var som det skulle være :)
8
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 16. jul 2018, 12:19

Netbutikken family2be med vente- og ammetøj holder ophørsudsalg - 50% på alt med koden ophør50. Jeg fandt lige et par kjoler derinde.
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: 22+6

Indlægaf Little_Woman » 16. jul 2018, 12:27

Little_Woman skrev:Jeg kaster mig ud i at kigge (kigge!) på barnevogn i dag :panik: Jeg er (meget, MEGET!) grundig i den slags sager, så nu skal der researches i Babysam :ninja:

Lille Otto sparker løs, as we speak :dåne:


Nu sidder jeg og venter på (sen) brunch på Wulff og Constali ovenpå strabadserne. Fik vejledning af en jeg ikke blev så imponeret af, men endte med at blive lidt lun på en Emmaljunga NXT 90 :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 16. jul 2018, 13:48

Min mand er evigt teenager på sex området, og har lyst hver dag stort set - uanset hvor stor maven er, hvor meget vand der er i benene, om jeg har influenza eller hvad det nu kunne være.

Det er både dejligt og anstrengende :D

Men her i varmen og med tiltagende lændesmerter, så bliver det ca til en gang om ugen. Nogle gange et par dage i træk, når humøret lige rammer.

Vores længste tørke periode har været 4 uger, efter Theas fødsel. Gad vide hvornår vi får tid til det igen, efter nummer 2 :lol:
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Janni.A006 » 16. jul 2018, 14:24

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har været til kønsscan i dag og der er ingen tvivl om at der er en pige. Så i morgen kører jeg på lageret og tømmer ud. Det er kæmpestort for mig at gå af med de ting og nok en accept af af det bliver til noget.


Hvis nogen mangler drengetøj 50-110 siger i bare til ;) der er både gratis, 5 og 10 kr. Vildere bliver det ikke.


Sikke et udsalg du kan holde. :) Det kan være jeg lige skal gå min beholdning igennem, for at se om der er noget jeg mangler. :)

Og hvor er det bare så dejligt med en god scanning - det skal nok gå - det er jeres tur nu. :) :kys:
1
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: 22+6

Indlægaf Janni.A006 » 16. jul 2018, 14:25

Little_Woman skrev:
Little_Woman skrev:Jeg kaster mig ud i at kigge (kigge!) på barnevogn i dag :panik: Jeg er (meget, MEGET!) grundig i den slags sager, så nu skal der researches i Babysam :ninja:

Lille Otto sparker løs, as we speak :dåne:


Nu sidder jeg og venter på (sen) brunch på Wulff og Constali ovenpå strabadserne. Fik vejledning af en jeg ikke blev så imponeret af, men endte med at blive lidt lun på en Emmaljunga NXT 90 :)


Ikke at min søn nogensinde ville ligge i den, men jeg var meget glad for min Emmaljunga. Og her 5 år senere, står den altså stadig som ny. :)
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Joe » 16. jul 2018, 15:02

Jeg har sådan en mand, der ikke kan klare tanken om sex, når hans søn ligger inde i min mave. Så sidste gang jeg/vi havde sex, var faktisk da vores lille dreng blev undfanget.
1
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 16. jul 2018, 15:36

Jeg døjer jo med bækken og lænd - har været til massage i dag og nu er jeg bare SÅ træt og øm. Der er rigtigt blevet rusket op i kroppen.

Min mand er heldigvis rigtigt sød til at acceptere, at jeg lige lægger mig og tager en slapper. Jeg er sgu godt gift :lun:
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 16. jul 2018, 15:47

Det er sjovt, for min kæreste var hundeangst for det med at jeg skulle være gravid, og var sikker på at det blev døden for vores sexliv. I det hele taget fyldte skrækscenarierne meget hos ham før det overhovedet blev aktuelt, og vi snakkede en del om det. Blandt andet også om at jeg var bange for at det ville ramme mig hårdt psykisk hvis han trak sig fysisk fra mig. Han har altid været nærmest frastødt af gravide kvinder, eller, det var i hvert fald noget af en boner-killer. Det har været en forsvindende lille problem indtil videre. Altså frekvensen er gået lidt ned, men vi lander vist på ca 1 gang om ugen/hver halvanden uge med reelt samleje, lidt mere hvis vi tæller andre former for sex med - hvilket imo ikke er helt skidt når vi har været smmen i 10 år snart. Nu kan jeg så godt mærke at det begynder at blive besværliggjort en del, men er bare glad for at han stadig har lyst til mig, og så går det nok at frekvensen går nedad herfra.

Min kæreste har ikke gjort forløbet specielt nemt for mig, det er ingen hemmelighed, og det hele er stadig mit projekt hvor han ligesom følger lidt med som det tynde øl. Han er konstant bekymret for os og for fremtiden, men vi snakker meget om det, ligesom vi gjorde det før jeg blev gravid, og jeg tror faktisk at det har hjulpet os til at vi sjældent står i en situation der virker uoverstigelig eller som kommer bag på os. Nu har det været en rigtig fin oplevelse ift min graviditet at det er gået sådan riiiimelig problemfrit og jeg bare har været bubdstabil følelsesmæssigt, hvilket betyder at jeg godt kan rumme at min kæreste har det sværere ved det, uden at tage det personligt. Det kan sagtens ærge mig meget at han ikke er på ift baby, på samme måde som jeres mænd, men det var jeg forberedt på, og det betyder at min kæreste har tid og plads til at falde til i rollen i sit eget tempo. Jeg håber virkelig at vi kan gentage processen når først lillepigen er kommet til. Jeg véd at han har det i sig, det skal bare ikke være noget han presses til (mere end det pres man ikke kan komme udenom ift at der rimelig meget er en deadline på hvornår hun dukker op :lol:)

Vi har haft 7/8 år uden store konflikter og pretty much ret honeymoon agtig kærlighed. Så blev min kæreste syg med depression og angst, og blev nødt til at stoppe på sit studie. Midt i det hele bliver jeg så gravid. Hvis vi klarer os igennem dette, så skal vi sgu egentlig nok klare det. Hvis ikke, så bliver jeg forfærdelig trist, men det skal jeg nok også klare. Jeg har virkelig fundet en kæmpe ro og formål i mig selv det sidste halve år. Det er en fed fornemmelse.

Sorry for romanen, det er bare nogle ting jeg har gået og tygget på de sidste par dage som jeg gerne villehave ned på skrift.
4
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Graviditet"