Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. feb 2019, 22:39

Hvor mange jordemoder besøg afhænger meget af hvor man bor og hvor travlt de har når man er gravid. Jeg bor samme sted som sidst, men hvor ejg som førstegangsfødende havde første tid i uge 20, og næste i uge 30 har jeg allerede anden tid her 24+1 i denne graviditet som andengangs, men det lød lidt på dem som at det var lidt ektra fordi jeg tidligere har haft svangerskabsforgiftning. Kan også se i min terminsgruppe at det svinger meget hvor mange besøg man får.

Det var ikke for at gøre det til en konkurrence, men blot for at nævne at har man en normal graviditet så bliver man ikke fulgt særlig tæt, og ikke tættere end du blev i udlandet, tværtimod. Men har man mistet flere gange eller andet bliver man tilbudt flere besøg, men man kan jo altid takke nej hvis man ikke føler der er behov for det :) JEg overvejede selv at droppe lægebesøget i uge 25 denne gang, men nu skal datteren til lægen der, så kan hun lige så godt få lov at tjekke min urin og måle min mave når jeg alligevel er der :) Uge32 tager jeg ikke afsted til, fordi jeg skal til tjek med fødselslæge i samme uge ang. svangerskabsforgiftning, så det tænker jeg er lidt spild :)
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. feb 2019, 22:46

Listen er fra sundhed.dk og de standardbesøg der er lagt ind til alle gravide. Jeg synes at det er temmelig tæt med 12 forskellige tjek fra uge 10-41.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. feb 2019, 23:09

Som nævnt passer krydsene bare ikke med de besøg jeg har fået tilbudt i nogle af mine graviditeter, og jeg oplever også at det er meget forskelligt hvor mange besøg folk får, så jeg tror de færreste kommuner følger de lister, selvom de sikkert burde. I hvertfald hvis man skal dømme udfra hvad jeg læser i de terminsgrupper jeg har været i.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. feb 2019, 23:16

Jeg har modsatte opfattelse. Netop at folk ser div temmelig ofte. Om det så er de offentlige besøg eller privat tilkøbt ved jeg ikke. Men mit indtryk er ikke at folk ser læger og jm privat særligt meget. Det er heller ikke det min input handler om.

Summen er at som jeg skriver, så benytter mange temmeligt meget alle de tilbud der findes med f. eks. ekstra scanninger, hindeløsninger og akupunktur for at blive sat igang “bare fordi” osv.
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 9. feb 2019, 08:20

Jeg synes generelt jeg skal til vildt mange ting, ekstra lægesamtaler, glukosebelastning 2 gange, og sikkert også andre ekstra ting denne gang, pga svangerskabsforgiftning. Og det passer af h til, men det må jo bare gøres. I første graviditet var det hyggeligt nok, siden da har de ting bare været lidt meget ift. at man også har børn der skal sørges for plus andre ting.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 9. feb 2019, 18:03

SjuskeMor skrev:Jeg synes generelt jeg skal til vildt mange ting, ekstra lægesamtaler, glukosebelastning 2 gange, og sikkert også andre ekstra ting denne gang, pga svangerskabsforgiftning. Og det passer af h til, men det må jo bare gøres. I første graviditet var det hyggeligt nok, siden da har de ting bare været lidt meget ift. at man også har børn der skal sørges for plus andre ting.


Skal du til 2 glukosebelastninger grundet svangerskabsforgiftning? Det har de ikke nævnt ved mig, skaldog en gang grundet overvægt, men ender nok med bare at skulle holde øje hjemme da jeg med min mægnde opkast ikke kan gennemfører en sådan test.

Skal du ikke til ekstra scanninger? Jeg fk at vide jeg skulle hver 4. uge efter md, de har dog allerede fjernet en af dem da alt så så fint ud at de følte de fint kunne springe en scanning voer.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 9. feb 2019, 22:30

Min hud i ansigtet er blevet virkelig virkleig tør her i graviditeten, det har jeg normalt aldrig, og ved derfor ikke hvilke cremer der er gode mod tør hud, så kan I anbefale en god dagcreme der hjælper på det? Gerne uden al for meget skidt og møg i :)
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf oOxXxOo » 10. feb 2019, 02:24

Arrh!!!!
Vær sød ikke at quote
Vi er hos svigerforældrene og deres måde at opbevare mad på er ikke det jeg normalt ville gøre. Vi fik fasan igår aftes. Som havde stået tilbered på komfuret siden vi kom kl 13. Jeg tog et lille stykke med nød intet af det grundet håndtering af kødet. Kødet står ydermere ude i en time til halvanden igen efter opvarmning. Skæbnen vil at der er rester, som vi self skal have i aften (søndag) :puke:
Jeg aner ikke mine levende råd for jeg har ikke lyst til at sætte tænderne i det. Havde jeg kun mig selv at tænke på spiste jeg det måske nok, men med tanke på lille bebs i maven har jeg det faktisk rigig skidt med det. Hvad eller hvordan F*** skal jeg få fortalt at jeg faktisk ikke ønsker at spise det..
Værst af alt. Vi havde en "diskussion" til jul netop om opbevaring af mad, da de havde fisk og kød opbevaret vedd temperature på op til 10 grader..
Vi har været i behandling for at få vores lille ønskebebs, så jeg er måske nok en smule hys med hvad jeg kommer indbords fordi det har været en af de få ting jeg har haft kontrol over..
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. feb 2019, 03:15

Ej føj det lyder også klammo. Uanset om man er gravid eller ej.

Jeg ville bare sige at appetitten ikke er i top pga graviditet og at dine smagsløg har nykker så nej tak.
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. feb 2019, 03:52

Jeg ville sige jeg havde kvalme, eller mine smagsløg var mærkelige grundet graviditeten, jeg kan slet ikke med den slags håndtering af fødevarer... Hvad siger din mand, er han enig med dig?
1
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 10. feb 2019, 07:03

godtnavn skrev:
SjuskeMor skrev:Jeg synes generelt jeg skal til vildt mange ting, ekstra lægesamtaler, glukosebelastning 2 gange, og sikkert også andre ekstra ting denne gang, pga svangerskabsforgiftning. Og det passer af h til, men det må jo bare gøres. I første graviditet var det hyggeligt nok, siden da har de ting bare været lidt meget ift. at man også har børn der skal sørges for plus andre ting.


Skal du til 2 glukosebelastninger grundet svangerskabsforgiftning? Det har de ikke nævnt ved mig, skaldog en gang grundet overvægt, men ender nok med bare at skulle holde øje hjemme da jeg med min mægnde opkast ikke kan gennemfører en sådan test.

Skal du ikke til ekstra scanninger? Jeg fk at vide jeg skulle hver 4. uge efter md, de har dog allerede fjernet en af dem da alt så så fint ud at de følte de fint kunne springe en scanning voer.

Nej, glukosebelastning er på grund af overvægt og tidligere født barn over 4500 gram. Derfor to gange ;)
Jeg skal én gang til scanning i uge 28, samt lægesamtale. Og så skal jeg tage magnyl frem til uge 37. Jeg har også haft hypertension i de to første graviditeter, derfor medicinen. Men skægt hvor forskelligt der tages hånd om os.
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 10. feb 2019, 07:06

godtnavn skrev:Min hud i ansigtet er blevet virkelig virkleig tør her i graviditeten, det har jeg normalt aldrig, og ved derfor ikke hvilke cremer der er gode mod tør hud, så kan I anbefale en god dagcreme der hjælper på det? Gerne uden al for meget skidt og møg i :)

Jeg bruger ren sheabutter eller en der hedder skin food. Begge er rigtig gode. Har altid tør hud om vinteren, men synes det er rigtig slemt i år, og mine fødder og specielt ankler er vildt tørre og klør. Men de to hjælper altså ret godt, og jeg smører kun før sengetid eller efter bad, kan ikke holde ud at gå rundt med creme på om dagen.
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf oOxXxOo » 10. feb 2019, 07:10

Det er nemlig klamo :/
Problemet er at jeg hverken har haft kvalme eller har været specielt kræsen på noget tidspunkt i graviditeten, tværtimod, har jeg spist som aldrig før og det ved de også udmærket..
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. feb 2019, 07:44

oOxXxOo skrev:Det er nemlig klamo :/
Problemet er at jeg hverken har haft kvalme eller har været specielt kræsen på noget tidspunkt i graviditeten, tværtimod, har jeg spist som aldrig før og det ved de også udmærket..

Fake it till you make it
1
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissHindenburg » 10. feb 2019, 08:06

oOxXxOo skrev:Det er nemlig klamo :/
Problemet er at jeg hverken har haft kvalme eller har været specielt kræsen på noget tidspunkt i graviditeten, tværtimod, har jeg spist som aldrig før og det ved de også udmærket..


Hvis de kommentere på det, ville jeg sige følgende:
"Sådan noget kvalme og madlede kan opstå fra den ene dag til den anden, det er du ikke selv herre over, desværre."

Jeg forstår godt at du ikke orker at gå ind i den diskussion igen, når det tilsyneladende er uden effekt af nogen art!
Hvad siger din mand/kæreste?
0

Tilbage til "Graviditet"