Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 25. apr 2018, 09:47

Neenah skrev:Jeg har det rigtig fint med at jeg stadig intet aner om min vægt. Men jeg kan konstatere at jeg stadig kan være i det meste af mit tøj (i hvert fald kjoler og toppe), så det kan ikke være helt galt :-D


Jeg synes heller ikke, at jeg kan mærke det andre steder end på mave og bryster. Men nu er leggins og kjoler, som jeg oftest går i, jo ret tilgivende :P
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

10+1

Indlægaf Moxy-lady » 25. apr 2018, 10:04

Jeg håber heller ikke på at skulle ud og købe andet end graviditetsstrømpebukser, da jeg primært går i kjole og nederdel - og så er jeg så heldig at jeg er gravid henover sommeren. Og så en enkelt jakke til til sidst i graviditeten.
0
My world 12-10-18 :lun:
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

34+0

Indlægaf Phaiak » 25. apr 2018, 10:48

Jeg er 34+0 i dag og har gudskelov kun taget 10 kg på indtil videre. Vægten har stået stille et godt stykke tid.

Da jeg var gravid med nr 1 stoppede jeg med at veje mig da der stod +20 kg. Og jeg fik også enorme mængder vand i kroppen der til sidst.

Så jeg krydser bare fingre for at det ikke bliver meget værre nu.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: 10+1

Indlægaf Neenah » 25. apr 2018, 11:04

Moxy-lady skrev:Jeg håber heller ikke på at skulle ud og købe andet end graviditetsstrømpebukser, da jeg primært går i kjole og nederdel - og så er jeg så heldig at jeg er gravid henover sommeren. Og så en enkelt jakke til til sidst i graviditeten.


Jeg går også kun i kjoler, men jeg er blevet nødt til at investere i ventekjoler fordi det simpelthen så helt tosset ud at de havde taljemarkering. Og så havde jeg ikke ret mange kjoler med stretch.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 34+0

Indlægaf Aquadorable » 25. apr 2018, 11:16

Phaiak skrev:Jeg er 34+0 i dag og har gudskelov kun taget 10 kg på indtil videre. Vægten har stået stille et godt stykke tid.

Da jeg var gravid med nr 1 stoppede jeg med at veje mig da der stod +20 kg. Og jeg fik også enorme mængder vand i kroppen der til sidst.

Så jeg krydser bare fingre for at det ikke bliver meget værre nu.


Hvornår begyndte væskeophobningerne for dig i sidste graviditet?
Jeg har nemlig ikke rigtig mærket noget til det endnu, 34+2, så håber lidt, at jeg slipper :genert:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: 10+1

Indlægaf Moxy-lady » 25. apr 2018, 11:23

Neenah skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg håber heller ikke på at skulle ud og købe andet end graviditetsstrømpebukser, da jeg primært går i kjole og nederdel - og så er jeg så heldig at jeg er gravid henover sommeren. Og så en enkelt jakke til til sidst i graviditeten.


Jeg går også kun i kjoler, men jeg er blevet nødt til at investere i ventekjoler fordi det simpelthen så helt tosset ud at de havde taljemarkering. Og så havde jeg ikke ret mange kjoler med stretch.


De fleste af mine har empire waist, altså de skærer under brystet ligesom de fleste ventekjoler. Jeg har tabt ~15 kg det sidste års tid, så det meste af mit tøj burde stadig passe hvis jeg tager det samme på. Jeg håber meget på at det ikke bliver mere end det. Jeg håber på at holde det på 10 kg.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: 10+1

Indlægaf Neenah » 25. apr 2018, 11:29

Moxy-lady skrev:
Neenah skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg håber heller ikke på at skulle ud og købe andet end graviditetsstrømpebukser, da jeg primært går i kjole og nederdel - og så er jeg så heldig at jeg er gravid henover sommeren. Og så en enkelt jakke til til sidst i graviditeten.


Jeg går også kun i kjoler, men jeg er blevet nødt til at investere i ventekjoler fordi det simpelthen så helt tosset ud at de havde taljemarkering. Og så havde jeg ikke ret mange kjoler med stretch.


De fleste af mine har empire waist, altså de skærer under brystet ligesom de fleste ventekjoler. Jeg har tabt ~15 kg det sidste års tid, så det meste af mit tøj burde stadig passe hvis jeg tager det samme på. Jeg håber meget på at det ikke bliver mere end det. Jeg håber på at holde det på 10 kg.

Ah, så burde du være safe. Jeg har bare købt empire waist kjoler :gogo:
1
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: 34+0

Indlægaf Phaiak » 25. apr 2018, 13:17

Aquadorable skrev:
Phaiak skrev:Jeg er 34+0 i dag og har gudskelov kun taget 10 kg på indtil videre. Vægten har stået stille et godt stykke tid.

Da jeg var gravid med nr 1 stoppede jeg med at veje mig da der stod +20 kg. Og jeg fik også enorme mængder vand i kroppen der til sidst.

Så jeg krydser bare fingre for at det ikke bliver meget værre nu.


Hvornår begyndte væskeophobningerne for dig i sidste graviditet?
Jeg har nemlig ikke rigtig mærket noget til det endnu, 34+2, så håber lidt, at jeg slipper :genert:



Jeg synes at huske at det startede 2-3 måneder før.
Men det var også om sommeren.
Jeg synes at huske at det startede omkring sommerferien i start juli og min datter er fra 2. Oktober.

Denne gang kan jeg mærke det på varme dage - altså at mine fingre og fødder hæver. Men det forsvinder igen - 7,9,13, så det behøver ikke blive en meget varm maj måned for min skyld.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

10+6

Indlægaf Little_Woman » 25. apr 2018, 18:09

Jeg har bestilt det første ventetøj på Zalando - jeg kan ikke holde ud at have mine bukser på mere eller andre strømpebukser end et enkelt par.

Det er måske nok tidligt, men altså - jeg skal jo have tøj på kroppen :genert:

I morgen er jeg 11+0 :blush2:
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Klummerlig » 25. apr 2018, 18:13

Jeg er 9+5 og jeg har kun gået i leggins i tre uger. Det er helt vildt. Jeg glæder mig bare til at komme i ventetøj men tør ikke før det er officielt på arbejdet. Jeg har nemlig nogle meget opmærksomme kolleger
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 25. apr 2018, 18:17

Klummerlig skrev:Jeg er 9+5 og jeg har kun gået i leggins i tre uger. Det er helt vildt. Jeg glæder mig bare til at komme i ventetøj men tør ikke før det er officielt på arbejdet. Jeg har nemlig nogle meget opmærksomme kolleger


Mine chefer ved det og også en del af mine kolleger, så jeg er ikke så bekymret efterhånden - de må gerne få mere mistanke end de allerede har. Jeg tror på, at jeg om
14 dage kan annoncere en sund graviditet efter NF.

Men måske bliver det alligevel brugt i privatlivet til start; har flere kjoler der er vide og passer over en gedigen mave. Jeg går så heller ikke i andet..
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Klummerlig » 25. apr 2018, 18:21

Jeg vil egentlig helst vente med at nogen ved det så vi ikke risikerer at skulle fortælle alt for mange hvis det ny ikke går godt til nakkefold
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

10+1

Indlægaf Moxy-lady » 25. apr 2018, 18:32

Jeg ordnede min mors altan i går, inklusiv at bære flere ret tunge krukker i kælderen. Min mor var meget nervøs for mig (eller, nok mest spiren) og sagde hele tiden at jeg skulle passe på. Dette førte til at jeg blev endnu mere stædig, selvfølgelig, og insisterede på at jeg altså ikke er syg og stadig må både det ene og det andet med at løfte.

Shit, hvor gør det ondt i dag :genert: ikke at jeg vil indrømme det, men jeg har det som efter en virkelig hård træning og min lænd gør mega ondt. :rulle: stædighed er altså noget fanden har skabt.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: 10+1

Indlægaf Zonta » 25. apr 2018, 18:42

Moxy-lady skrev:Jeg ordnede min mors altan i går, inklusiv at bære flere ret tunge krukker i kælderen. Min mor var meget nervøs for mig (eller, nok mest spiren) og sagde hele tiden at jeg skulle passe på. Dette førte til at jeg blev endnu mere stædig, selvfølgelig, og insisterede på at jeg altså ikke er syg og stadig må både det ene og det andet med at løfte.

Shit, hvor gør det ondt i dag :genert: ikke at jeg vil indrømme det, men jeg har det som efter en virkelig hård træning og min lænd gør mega ondt. :rulle: stædighed er altså noget fanden har skabt.

:lol: Ens krop er altså også bare virkelig på overarbejde under en graviditet. Jeg kan heller ikke holde til det samme som før - overhovedet. Og det kræver nogle gange, at man får en opvågning og indser, at kroppen er lidt ekstra belastet :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: 10+1

Indlægaf Moxy-lady » 25. apr 2018, 19:06

Zonta skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg ordnede min mors altan i går, inklusiv at bære flere ret tunge krukker i kælderen. Min mor var meget nervøs for mig (eller, nok mest spiren) og sagde hele tiden at jeg skulle passe på. Dette førte til at jeg blev endnu mere stædig, selvfølgelig, og insisterede på at jeg altså ikke er syg og stadig må både det ene og det andet med at løfte.

Shit, hvor gør det ondt i dag :genert: ikke at jeg vil indrømme det, men jeg har det som efter en virkelig hård træning og min lænd gør mega ondt. :rulle: stædighed er altså noget fanden har skabt.

:lol: Ens krop er altså også bare virkelig på overarbejde under en graviditet. Jeg kan heller ikke holde til det samme som før - overhovedet. Og det kræver nogle gange, at man får en opvågning og indser, at kroppen er lidt ekstra belastet :)



Det er så dumt af mig! Sig til mig at jeg ikke kan noget, så kan du være stensikker på at jeg gør det, eller kommer til skade i forsøget :lol:
(siger hende der engang har slæbt en rumdeler +en kæmpe troldegren hjem i toget. Når man ikke har kørekort så må man jo tænke alternativt, ikke?)
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Graviditet"