Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: 10+5

Indlægaf Zonta » 25. feb 2018, 16:46

Rulle skrev:Hvornår begyndte I at gå i ventetøj?
Jeg er meget i tvivl, for skal til et bryllup om halvanden måned, jeg gerne vil have købt tøj til, og jeg ved ikke om ventetøjet stadig vil være for stort så.
Jeg er typen, hvor fedtet sætter sig på maven, og jeg havde i forvejen lige taget lidt for meget på, over en kort periode, lige inden jeg blev gravid, og nu tager jeg så stadig på. Så alt i alt, er jeg altså ok synligt gravid nu.
Tænker at købe et par bukser nu her, men kan ikke finde ud af det med kjoler - om der alligevel vil være for meget stof i dem.

Jeg var til min mors 60-års i går og der havde jeg købt en ventekjole. Jeg er også fedt-på-maven-typen og jeg så gravid ud allerede inden jeg blev det :genert: :lol2:

Jeg har fundet ud af, at gravid-strømpebukser er noget værre skidt til mig. Jeg synes elastikken strammer så meget oppe under brystet, at jeg får ondt i maven. Men bukser har jeg det helt fint med. Så det kan du også have med i overvejelserne? Jeg er i øvrigt 15+6 og begyndte for alvor for 2-3 uger siden at bruge ventetøj :)
1
J, juli 2018.
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 25. feb 2018, 16:47

Aquadorable skrev:Da vi var til tidlig scanning, sagde scanningsdamen, at der SKULLE være hjerteblink 7+, så derfor anbefalede de folk at komme ind derefter.


Det var hos Cyklusklinikken, ikke? Det var også der vi var. Måske er det for at være sikker på at der stadig er hjerteblik, at hun sagde at det skulle være jeg var 7+ et par dage :) tak :)
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 25. feb 2018, 17:33

Dobbeltprofil7 skrev:
Aquadorable skrev:Da vi var til tidlig scanning, sagde scanningsdamen, at der SKULLE være hjerteblink 7+, så derfor anbefalede de folk at komme ind derefter.


Det var hos Cyklusklinikken, ikke? Det var også der vi var. Måske er det for at være sikker på at der stadig er hjerteblik, at hun sagde at det skulle være jeg var 7+ et par dage :) tak :)


Jo :)
1
K - 12.06.18 :love:
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: 5+4 (ca.)

Indlægaf DannyZuko » 25. feb 2018, 18:57

Dobbeltprofil7 skrev:
DannyZuko skrev:Ihhh, de her første uger altså ulideligt lange. Jeg føler mig på ingen måde gravid, men det gjorde jeg nu heller ikke første gang - og resultatet af den omgang er nu MEGET levende. :D
Skal scannes på fredag og er meget spændt på om der er liv. Kan ikke rigtigt tro på at det bliver til en baby, før der er meget konkrete beviser.


Vi er lige langt henne. Har du fået at vide at de allerede kan se hjerteblink på fredag? Jordemoderen jeg var hos sagde at det kunne de først med sikkerhed om 2 uger

Jeg blev scannet første gang, fordi jeg ikke vidste hvor langt jeg var henne. Det viste sig så at være meget tidligt, så de tilbød en ny, gratis scanning på fredag, for at kunne se lidt mere. Jeg er ikke blevet lovet hjerteblink, så jeg er egentlig mest spændt på at se, om babyen er vokset.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 26. feb 2018, 09:03

Hmmm, Luffegås har ikke været online siden i går eftermiddags...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 26. feb 2018, 09:24

Jeg har nu meldt fra som frivillig til Smukfest. Min formand mente ikke, at det ville være en god ide, og jeg ville i hvert fald ikke kunne sidde som subformand, hvilket ville betyde, at mine vagter pludselig ændrede sig fra at være stillesiddende til at være 3 x 8-10 timer på benene. Årsagen hertil er, at de ikke ville kunne erstatte en sub ligeså nemt som en almindelig vagt, hvis jeg skulle gå hen og få komplikationer og melde fra. Derudover skal sub kunne lede en evakuering af pladsen, og det er måske også for meget at forlange af en, der er gravid i 33. uge. Men jeg har min plads på holdet til næste år!

Det giver mig dog lidt et andet problem. Jeg skulle have boet på festivalen med mine to søstre - en jeg er vokset op med (A) og en jeg først har mødt som voksen (B). A ved jeg er gravid og har ligeledes meldt fra, da hun ikke er så glad for B og ikke vil afsted kun med hende. B er ikke glad for børn og vil ikke selv have børn - hun synes direkte de er trælse og er gentagne gange set vende øjne, når der er børn i nærheden. Hun ved endnu ikke. at jeg er gravid eller at vi andre har meldt fra til festivalen. Jeg har mødt min kæreste igennem en vennegruppe, som hun i sin tid introducerede mig til, og på trods af udmeldinger om det modsatte, så har hun flere gange via handlinger vist, at hun ikke var helt tilfreds med vores forhold. Min tolkning er, at hun føler, at jeg har valgt ham over hende. Vi har tidligere haft en stor konflikt omkring dette, og vores forhold er aldrig blevet det samme igen. Vi ses f.eks. aldrig mere alene, uden at det er sammen med andre fra den fælles vennegruppe. Så nu er jeg selvsagt lidt nervøs for at skulle fortælle hende 1) at jeg er gravid og 2) at vi ikke tager på festival.

Vi holder housewarming i vores nye hus om 14 dage, hvor vi har overvejet at fortælle vores fælles vennegruppe, som hun er en del af, at jeg er gravid. Jeg hælder meget til ikke at fortælle hende noget før, da jeg så slipper for en nederen reaktion fra hende. Men tror I, at det er en skidt strategi? Jeg frygter faktisk ikke, at hun bliver sur over ikke at få det med graviditeten at vide før andre, men mere det med festivalen, da hun vist ikke har andre at tage afsted med. Jeg frygter helt seriøst, at hun vil blive fornærmet over, at vi ikke har planlagt graviditeten bedre.

Nå lang historie, men har I nogle input?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

40+4

Indlægaf Luffegås » 26. feb 2018, 10:33

Mi55y skrev:Hmmm, Luffegås har ikke været online siden i går eftermiddags...

Jeg er stadig gravid :) Men vil meget gerne føde i februar, så det begynder at blive lidt trængt..
Måtte ringe til fødegangen i nat fordi jeg blev i tvivl om nogle underlige lyde der kom fra neden da jeg skulle på et af de mange natterend. Det lød skummende og underligt og for hvert skridt jeg tog kom den lyd, jeg følte jeg måtte klemme benene sammen, men der var ikke vådt selvom det føltes sådan, og papiret var ret almindeligt.
Jordemoder sagde det nok var noget slimprop der var ved at gå, og måske den røg i toilettet, men hun synes ikke det lød som noget der skulle tjekkes.
Har sgu aldrig hørt den lyd før :gruble:
Min kæreste tror det er fordi der snart ikke er mere livmoderhals, og derfor skaber vakuum eller noget :mellow:
Udover det, havde jeg så giga meget mavesyre den første del af natten pga. vi fik pizza i går, så føler jeg bare slet ikke har sovet.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 26. feb 2018, 10:38

Mi55y skrev:Nå lang historie, men har I nogle input?

Har lige cuttet dit indlæg lidt :D

Kunne det være en idé at sende en sms til hende? Så behøver du ikke sådan for alvor forholde dig til hendes reaktion lige med det samme. Jeg tænker, at når I ikke er tættere, så kunne det måske godt gå? Måske bare et par dage før housewarmingen? Men det er selvfølgelig også lidt risky, hvis hun så vælger at sige det til andre i vennegruppen.

Hvis hun begynder på noget som helst med planlægning af graviditeten, så må du altså sige til hende, at hun skal holde mund. Hvis man skulle planlægge en graviditet efter alle mulige andre planer, kunne man jo aldrig blive gravid.
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 26. feb 2018, 10:54

Zonta skrev:
Mi55y skrev:Nå lang historie, men har I nogle input?

Har lige cuttet dit indlæg lidt :D

Kunne det være en idé at sende en sms til hende? Så behøver du ikke sådan for alvor forholde dig til hendes reaktion lige med det samme. Jeg tænker, at når I ikke er tættere, så kunne det måske godt gå? Måske bare et par dage før housewarmingen? Men det er selvfølgelig også lidt risky, hvis hun så vælger at sige det til andre i vennegruppen.

Hvis hun begynder på noget som helst med planlægning af graviditeten, så må du altså sige til hende, at hun skal holde mund. Hvis man skulle planlægge en graviditet efter alle mulige andre planer, kunne man jo aldrig blive gravid.


Ja, jeg har også overvejet at sende en besked på messenger, som vi normalt kommunikerer igennem. Har også bare tænkt, at det er meget upersonligt at gøre det i en besked. Men det ville måske nok egentlig være mest fair, så hun har mulighed for at reagere, uden at der er andre til stede. Og det vil måske også sætte hende i en forlegen situation, at hun ikke før vores venner vidste, at hun skulle være moster.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 26. feb 2018, 11:07

Mi55y skrev:
Zonta skrev:
Mi55y skrev:Nå lang historie, men har I nogle input?

Har lige cuttet dit indlæg lidt :D

Kunne det være en idé at sende en sms til hende? Så behøver du ikke sådan for alvor forholde dig til hendes reaktion lige med det samme. Jeg tænker, at når I ikke er tættere, så kunne det måske godt gå? Måske bare et par dage før housewarmingen? Men det er selvfølgelig også lidt risky, hvis hun så vælger at sige det til andre i vennegruppen.

Hvis hun begynder på noget som helst med planlægning af graviditeten, så må du altså sige til hende, at hun skal holde mund. Hvis man skulle planlægge en graviditet efter alle mulige andre planer, kunne man jo aldrig blive gravid.


Ja, jeg har også overvejet at sende en besked på messenger, som vi normalt kommunikerer igennem. Har også bare tænkt, at det er meget upersonligt at gøre det i en besked. Men det ville måske nok egentlig være mest fair, så hun har mulighed for at reagere, uden at der er andre til stede. Og det vil måske også sætte hende i en forlegen situation, at hun ikke før vores venner vidste, at hun skulle være moster.

Selvfølgelig er det mere personligt, at hun får det at vide i en besked, men altså... Nok er I søstre, men du siger selv, at I aldrig ses kun jer to. Så er det okay at gøre, synes jeg. Vi har fortalt det til en vennegruppe på facebook, fordi vi ikke ses voldsomt tit, så det var klart det nemmeste.
1
J, juli 2018.
Rulle
Indlæg: 29
Tilmeldt: 8. jan 2018, 18:09
Kort karma: 5
Likede indlæg: 52

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rulle » 26. feb 2018, 12:04

Jeg kastede op to gange i morges - før og efter morgenmad. Så tog jeg til Hvidovre Hospital for at få lavet den der doubletest. Jeg hader nåle.
Kom på arbejde - arbejdede i hele tre timer, før jeg måtte ringe til lægen og derefter gå ud af døren - for nu har jeg kraftpetervælteme symptomer på blærebetændelse.

Og sådan kunne første del af dagen nærmest udelukkende handle om de nederen aspekter ved at være gravid. Og hold kæft, jeg var smart, da jeg fortalte det til min chef allerede da jeg var ni uger henne. Det gør det lidt lettere nu.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Muuh » 26. feb 2018, 13:31

Jeg har voldsomme mavekramper i dag, hvilket gør mig lidt forurolig.

I eftermiddag skal jeg til fys, hvor jeg skal have lagt et træningsprogram til min ryg. Håber det kan være med til at gøre graviditeten lidt lettere for mig. Jeg kan allerede nu mærke, at jeg er mere øm over lænden, så er meget spændt på hvordan min ryg tager graviditeten.

Heldigvis er jeg ikke ramt af kvalme eller andre graviditets gener, i hvert fald ikke endnu
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 26. feb 2018, 13:57

Mi55y skrev:Jeg har nu meldt fra som frivillig til Smukfest. Min formand mente ikke, at det ville være en god ide, og jeg ville i hvert fald ikke kunne sidde som subformand, hvilket ville betyde, at mine vagter pludselig ændrede sig fra at være stillesiddende til at være 3 x 8-10 timer på benene. Årsagen hertil er, at de ikke ville kunne erstatte en sub ligeså nemt som en almindelig vagt, hvis jeg skulle gå hen og få komplikationer og melde fra. Derudover skal sub kunne lede en evakuering af pladsen, og det er måske også for meget at forlange af en, der er gravid i 33. uge. Men jeg har min plads på holdet til næste år!

Kan du evt spørge om hun kan komme en halv time før de andre? Så kan du fortælle hende det der, plus at hun ikke kan nå at fortælle det videre?

Det giver mig dog lidt et andet problem. Jeg skulle have boet på festivalen med mine to søstre - en jeg er vokset op med (A) og en jeg først har mødt som voksen (B). A ved jeg er gravid og har ligeledes meldt fra, da hun ikke er så glad for B og ikke vil afsted kun med hende. B er ikke glad for børn og vil ikke selv have børn - hun synes direkte de er trælse og er gentagne gange set vende øjne, når der er børn i nærheden. Hun ved endnu ikke. at jeg er gravid eller at vi andre har meldt fra til festivalen. Jeg har mødt min kæreste igennem en vennegruppe, som hun i sin tid introducerede mig til, og på trods af udmeldinger om det modsatte, så har hun flere gange via handlinger vist, at hun ikke var helt tilfreds med vores forhold. Min tolkning er, at hun føler, at jeg har valgt ham over hende. Vi har tidligere haft en stor konflikt omkring dette, og vores forhold er aldrig blevet det samme igen. Vi ses f.eks. aldrig mere alene, uden at det er sammen med andre fra den fælles vennegruppe. Så nu er jeg selvsagt lidt nervøs for at skulle fortælle hende 1) at jeg er gravid og 2) at vi ikke tager på festival.

Vi holder housewarming i vores nye hus om 14 dage, hvor vi har overvejet at fortælle vores fælles vennegruppe, som hun er en del af, at jeg er gravid. Jeg hælder meget til ikke at fortælle hende noget før, da jeg så slipper for en nederen reaktion fra hende. Men tror I, at det er en skidt strategi? Jeg frygter faktisk ikke, at hun bliver sur over ikke at få det med graviditeten at vide før andre, men mere det med festivalen, da hun vist ikke har andre at tage afsted med. Jeg frygter helt seriøst, at hun vil blive fornærmet over, at vi ikke har planlagt graviditeten bedre.

Nå lang historie, men har I nogle input?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 26. feb 2018, 14:09

Dobbeltprofil7 skrev:Kan du evt spørge om hun kan komme en halv time før de andre? Så kan du fortælle hende det der, plus at hun ikke kan nå at fortælle det videre?


Jeg er sådan set ikke nervøs for, om hun vil fortælle det videre. Det er mere det, at jeg forventer en træls reaktion fra hende, og det har jeg ikke lyst til at udsætte mig selv for - især ikke lige før der kommer gæster. Hun er typen, der har svært ved at se tingene fra andre sider end hendes egen, så jeg forventer, at hun vil blive mere skuffet på egne vegne, end hun vil blive glad på vores. Jeg håber selvfølgelig, at hun overrasker, men baseret på tidligere erfaringer, så forventer jeg det bestemt ikke.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Rulle
Indlæg: 29
Tilmeldt: 8. jan 2018, 18:09
Kort karma: 5
Likede indlæg: 52

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rulle » 26. feb 2018, 14:15

Mi55y skrev:
Dobbeltprofil7 skrev:Kan du evt spørge om hun kan komme en halv time før de andre? Så kan du fortælle hende det der, plus at hun ikke kan nå at fortælle det videre?


Jeg er sådan set ikke nervøs for, om hun vil fortælle det videre. Det er mere det, at jeg forventer en træls reaktion fra hende, og det har jeg ikke lyst til at udsætte mig selv for - især ikke lige før der kommer gæster. Hun er typen, der har svært ved at se tingene fra andre sider end hendes egen, så jeg forventer, at hun vil blive mere skuffet på egne vegne, end hun vil blive glad på vores. Jeg håber selvfølgelig, at hun overrasker, men baseret på tidligere erfaringer, så forventer jeg det bestemt ikke.


Jeg ville skrive det til hende på messenger.
Så kan du også svare hende ordentligt, hvis hun kommer med en langt ude respons - modsat i virkeligheden, hvor jeg i hvert fald godt kan blive paf og ikke få sagt fra.
2

Tilbage til "Graviditet"