Terminstråd - alle er velkomne :)

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 19. nov 2018, 06:26

godtnavn skrev:Det er fandme ikke sjovt at have syg mand og datter, og samtidig selv kaste op non stop grundet graviditet. Jeg frygter at skulle alene til nakkefoldscanning på tirsdag :(

Manden fik at vide for en uge siden ved lægen at det var noget virus, men det er der bare stadig. Tænker ikke det er forsvarligt at han tager med til scannningen og potentielt smitter alle de gravide der også er der, eller er jeg pylret på andres vegne når lægen nu har tjekket ham og det ikke er noget farligt? Han tager til lægen igen i morgen.
Uanset kan han jo ikke tage med hvis datteren stadig er syg for så skal han jo passe hende :(

Er bare så nervøs for scanningen og potentielt at skulle afsted alene har jeg slet ikke lyst til :(


Puha, jeg krydsr fingre for at han er rask til i morgen. Jeg kan virkleig godt forstå at du ikke kan overskue at skulle afsted alene eller have andre med end din mand.


Jeg går og venter på scanning på fredag. Jeg har det mega godt og er drøn nervøs. Jeg sover ikke rigtigt om natten efter jeg er blevet gravid. Jeg ligger vågen 1-3 timer næsten hverr nat og kan ikke hænge sammen. Det er godt nok hårdt ikke at sove :( . Jeg når ingenting om dagen og er virkelig en ringe mor og hustru. Jeg har stadig ikke fået indkaldelse til hverken jm eller MD. De er godt nok sløve på Roskilde eller holbæk (hvis jeg fik lov at skifte). Det dukker jo nok op.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. nov 2018, 07:50

Jeg fik min tid til MD da jeg var til NF. Og jeg fik den kun der fordi dagen den blev lagt på var temmelig vigtig. Jm indkaldelse kom kort efter.
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 19. nov 2018, 08:19

FormerlyKnownAs skrev:Jeg fik min tid til MD da jeg var til NF. Og jeg fik den kun der fordi dagen den blev lagt på var temmelig vigtig. Jm indkaldelse kom kort efter.


Jeg giver dem et par uger endnu. Jeg har heller ikke så travlt. Vi bor jo i DK og min mands arbejde er ret fleksibelt.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 19. nov 2018, 12:46

Jeg har allerede fået jordemoder indkaldelsen. Det ligger allerede når jeg er 14+1, det er ret sært da jeg som førstegangsgravid først havde tid da jeg var 19+noget, så regnede først med at få tid der igen, måske er det grundet at min sidste graviditet sluttede lidt kaos at de gerne vil se mig tidligere? :gruble: Misdannelse fik jeg sidst lige efter nakkefold, altså man skulle gå ud og booke den i skranken før man gik fra hospitalet, så satser på det er sådan igen.
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 19. nov 2018, 12:58

godtnavn skrev:Jeg har allerede fået jordemoder indkaldelsen. Det ligger allerede når jeg er 14+1, det er ret sært da jeg som førstegangsgravid først havde tid da jeg var 19+noget, så regnede først med at få tid der igen, måske er det grundet at min sidste graviditet sluttede lidt kaos at de gerne vil se mig tidligere? :gruble: Misdannelse fik jeg sidst lige efter nakkefold, altså man skulle gå ud og booke den i skranken før man gik fra hospitalet, så satser på det er sådan igen.


jeg er tilknyttet et nyt hospital, så aner ikke hvordan de gør. I vinters lå både jm og md indkaldelse i min e boks inden NF. Lidt træls at MD aftalen poppede op i min kalender efter vi havde mistet. Så jeg er lidt utålmodig.

har din mand fået det bedre? Sagde lægen noget eller blev han fejet af?
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

40+3

Indlægaf Depeche_Mama » 19. nov 2018, 13:01

Vi var ved JM i morges.
Lillebror er skønnet til 37-3800 gram, og jeg fik lavet en hindeløsning. Jeg er en anelse åben, og det hele er godt blødt. Så er spændt på, om der snart sker noget.
4
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 19. nov 2018, 13:20

Kakro05 skrev:
godtnavn skrev:Jeg har allerede fået jordemoder indkaldelsen. Det ligger allerede når jeg er 14+1, det er ret sært da jeg som førstegangsgravid først havde tid da jeg var 19+noget, så regnede først med at få tid der igen, måske er det grundet at min sidste graviditet sluttede lidt kaos at de gerne vil se mig tidligere? :gruble: Misdannelse fik jeg sidst lige efter nakkefold, altså man skulle gå ud og booke den i skranken før man gik fra hospitalet, så satser på det er sådan igen.


jeg er tilknyttet et nyt hospital, så aner ikke hvordan de gør. I vinters lå både jm og md indkaldelse i min e boks inden NF. Lidt træls at MD aftalen poppede op i min kalender efter vi havde mistet. Så jeg er lidt utålmodig.

har din mand fået det bedre? Sagde lægen noget eller blev han fejet af?


Jeg blev ringet op af hospitalet fordi jeg ikke kom til en aftale efter vi havde mistet, de havde åbenbart ike fået rigtig ind i systemet at jeg ikke længere var gravid, det var ret hårdt at de havde så lidt styr på det :(
Han er hos lægen nu :) Har det ldit bedre, men det har jo svinget lidt siden fredag for 1½ uge siden hvro det startede...
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. nov 2018, 13:29

Jeg har læst flere steder om folk der for tiden ligger syge 10-14 dage for tiden pga virus. Så noget er der i omløb som varer lang tid :(
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 19. nov 2018, 14:05

Min mands infektionstal var faldet helt ned så det kun var lige over normalt i dag, så han tager med. Vi skal jo ikke igennem hospitalet, men går fra gaden direkte ind til scanningen, og vi ahr den første tid, ergo skal vi ikke sidde i et venteværelse fyldt med andre gravide :)
2
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

40+5

Indlægaf Pilen » 19. nov 2018, 15:13

Depeche_Mama skrev:Vi var ved JM i morges.
Lillebror er skønnet til 37-3800 gram, og jeg fik lavet en hindeløsning. Jeg er en anelse åben, og det hele er godt blødt. Så er spændt på, om der snart sker noget.


Spændende, om det sætter noget i gang :)
Var det ubehageligt?
Kan ikke helt finde ud af, hvad jeg skal forvente mig af det, - hvis det kommer dertil. Her sker der ikke så meget i den retning. Hun skal nok tvinges ud :lol2:
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: 40+5

Indlægaf Depeche_Mama » 19. nov 2018, 15:25

Pilen skrev:
Depeche_Mama skrev:Vi var ved JM i morges.
Lillebror er skønnet til 37-3800 gram, og jeg fik lavet en hindeløsning. Jeg er en anelse åben, og det hele er godt blødt. Så er spændt på, om der snart sker noget.


Spændende, om det sætter noget i gang :)
Var det ubehageligt?
Kan ikke helt finde ud af, hvad jeg skal forvente mig af det, - hvis det kommer dertil. Her sker der ikke så meget i den retning. Hun skal nok tvinges ud :lol2:


Altså jeg er lidt sart med at blive rodet i underlivet, jeg synes ikke, det var synderligt rart - men heller ikke super ubehageligt. Jeg får ikke flere tider ved JM nu, nu skal han helst bare selv finde udgangen, ellers er det igangsættelse 41+5.

Hvis hindeløsning virker, skal der ske noget inden for et døgn. Det murrer, men der er ikke sket andet endnu.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: 40+5

Indlægaf Pilen » 19. nov 2018, 15:37

Depeche_Mama skrev:
Pilen skrev:
Depeche_Mama skrev:Vi var ved JM i morges.
Lillebror er skønnet til 37-3800 gram, og jeg fik lavet en hindeløsning. Jeg er en anelse åben, og det hele er godt blødt. Så er spændt på, om der snart sker noget.


Spændende, om det sætter noget i gang :)
Var det ubehageligt?
Kan ikke helt finde ud af, hvad jeg skal forvente mig af det, - hvis det kommer dertil. Her sker der ikke så meget i den retning. Hun skal nok tvinges ud :lol2:


Altså jeg er lidt sart med at blive rodet i underlivet, jeg synes ikke, det var synderligt rart - men heller ikke super ubehageligt. Jeg får ikke flere tider ved JM nu, nu skal han helst bare selv finde udgangen, ellers er det igangsættelse 41+5.

Hvis hindeløsning virker, skal der ske noget inden for et døgn. Det murrer, men der er ikke sket andet endnu.


Ok, så et døgn er det, man sætter som tommelfingerregel, hvor man kan sige, at det var det, som udløste fødsel. Synes af og til, man hører om nogen, som får flere løsninger, men intet resultat. Men så var kroppen åbenbart ikke moden nok.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 19. nov 2018, 16:09

Min ældste har fødselsdag i morgen.
Jeg har plukveer nu, som jeg synes bider lidt :lol:
3
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: 40+5

Indlægaf Little_Woman » 19. nov 2018, 16:22

Depeche_Mama skrev:
Pilen skrev:
Depeche_Mama skrev:Vi var ved JM i morges.
Lillebror er skønnet til 37-3800 gram, og jeg fik lavet en hindeløsning. Jeg er en anelse åben, og det hele er godt blødt. Så er spændt på, om der snart sker noget.


Spændende, om det sætter noget i gang :)
Var det ubehageligt?
Kan ikke helt finde ud af, hvad jeg skal forvente mig af det, - hvis det kommer dertil. Her sker der ikke så meget i den retning. Hun skal nok tvinges ud :lol2:


Altså jeg er lidt sart med at blive rodet i underlivet, jeg synes ikke, det var synderligt rart - men heller ikke super ubehageligt. Jeg får ikke flere tider ved JM nu, nu skal han helst bare selv finde udgangen, ellers er det igangsættelse 41+5.

Hvis hindeløsning virker, skal der ske noget inden for et døgn. Det murrer, men der er ikke sket andet endnu.


Jeg var i aktiv fødsel 8 timer senere :slem: Veerne var så småt i gang, men eskalerede allerede en god times tid efter HL!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: 40+5

Indlægaf Depeche_Mama » 19. nov 2018, 16:32

Little_Woman skrev:
Depeche_Mama skrev:
Pilen skrev:
Depeche_Mama skrev:Vi var ved JM i morges.
Lillebror er skønnet til 37-3800 gram, og jeg fik lavet en hindeløsning. Jeg er en anelse åben, og det hele er godt blødt. Så er spændt på, om der snart sker noget.


Spændende, om det sætter noget i gang :)
Var det ubehageligt?
Kan ikke helt finde ud af, hvad jeg skal forvente mig af det, - hvis det kommer dertil. Her sker der ikke så meget i den retning. Hun skal nok tvinges ud :lol2:


Altså jeg er lidt sart med at blive rodet i underlivet, jeg synes ikke, det var synderligt rart - men heller ikke super ubehageligt. Jeg får ikke flere tider ved JM nu, nu skal han helst bare selv finde udgangen, ellers er det igangsættelse 41+5.

Hvis hindeløsning virker, skal der ske noget inden for et døgn. Det murrer, men der er ikke sket andet endnu.


Jeg var i aktiv fødsel 8 timer senere :slem: Veerne var så småt i gang, men eskalerede allerede en god times tid efter HL!


Jeg fik den lavet ved 9tiden i morges, der er ikke sket noget endnu :mellow:
Andet end de plukveer, jeg har haft hver aften de sidste par dage.

Vi får at se, hvad der sker :)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Graviditet"