Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15254

Re: 11+0

Indlægaf Zonta » 27. jan 2018, 14:50

Aquadorable skrev:
Zonta skrev:Jeg ved godt, at jeg sagde, at jeg ikke ville tjekke blodprøver, men nu gjorde jeg det altså alligevel.

Beta HCG er steget fra 87,8 til 352 og PAPP-A fra 0,098 til 1,31 på 3 uger. Så nu er jeg mere rolig og kan jo se, at der er sket en udvikling. Men mht. kvalme, så ville det også undre mig meget, at jeg ikke stadig var gravid :lol: Det er jo ikke en garanti for, at alt ser godt ud på fredag til NF, men det taler da heller ikke decideret imod :D
Jeg har også fået testet for toxoplasmose. Hvordan skal jeg lige forstå, at svaret er negativt for antistoffer? Toxoplasma gondii-antistof(IgM); = negativ. Som i, at jeg ikke har dannet antistoffer og dermed ikke har haft toxoplasmose? :genert:


Du er uforbedrelig! ;)

Når den er negativ, har du ikke haft det :)

Fuldstændig. Haha. Til gengæld er jeg ikke gået i panik denne gang og glæder mig bare til scanningen på fredag og krydser fingre for en lav risiko :D

Øv - så skal jeg bare være endnu mere opmærksom :boo:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: 6+1, tror jeg

Indlægaf milisa » 29. jan 2018, 18:23

Zinde skrev:
Neenah skrev:
Tillykke med graviditeten! Fedt at der er en med termin i samme måned som mig :banan:


:wave2: :genert:


:wave2: x 2......
1
Tally-ho
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8987
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18366

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 29. jan 2018, 18:54

Lige et spørgsmål fra en, der forhåbentlig snart tør melde sig ind i tråden: Jeg er 4+1 i dag og har hele dagen i dag fået sådanne stik i solar plexus/mellem bryst og navle. Er der nogen der har prøvet det og kan berolige mig?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf milisa » 29. jan 2018, 19:12

Mi55y skrev:Lige et spørgsmål fra en, der forhåbentlig snart tør melde sig ind i tråden: Jeg er 4+1 i dag og har hele dagen i dag fået sådanne stik i solar plexus/mellem bryst og navle. Er der nogen der har prøvet det og kan berolige mig?


Ja, men nu ikke relateret til graviditet. Jeg får det, hvis jeg har noget luft i klemme - eller sådan føles det i hvert fald... Som om at der bare lige skal én stor bøvs til, så er alt godt...
0
Tally-ho
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8987
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18366

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 29. jan 2018, 19:23

milisa skrev:
Mi55y skrev:Lige et spørgsmål fra en, der forhåbentlig snart tør melde sig ind i tråden: Jeg er 4+1 i dag og har hele dagen i dag fået sådanne stik i solar plexus/mellem bryst og navle. Er der nogen der har prøvet det og kan berolige mig?


Ja, men nu ikke relateret til graviditet. Jeg får det, hvis jeg har noget luft i klemme - eller sådan føles det i hvert fald... Som om at der bare lige skal én stor bøvs til, så er alt godt...


Har også kunnet Google mig til at det kunne lyde som mavesyre. Har aldrig prøvet det før, så ved jo ikke, om det er sådan det føles. Men når jeg tænker over Det, så har jeg lidt en brændende fornemmelse bagerst i svælget... :gruble:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

19+3

Indlægaf billiebean » 29. jan 2018, 19:23

Nå, det er lidt pinligt eller i hvert fald begynder-agtigt :genert: Har siden før jul troet, at jeg var en uge længere fremme end jeg er. Tror jeg fik forvekslet ugerne pga. det der med at være fx 20+0 og i 20. graviditetsuge (19+0-19+6). Så er altså kun 19+3. Hvilket er helt fint! Ville være værre at springe en uge over - har alligevel brug for tiden til at vænne mig til tankerne.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf milisa » 29. jan 2018, 19:31

Mi55y skrev:
milisa skrev:
Mi55y skrev:Lige et spørgsmål fra en, der forhåbentlig snart tør melde sig ind i tråden: Jeg er 4+1 i dag og har hele dagen i dag fået sådanne stik i solar plexus/mellem bryst og navle. Er der nogen der har prøvet det og kan berolige mig?


Ja, men nu ikke relateret til graviditet. Jeg får det, hvis jeg har noget luft i klemme - eller sådan føles det i hvert fald... Som om at der bare lige skal én stor bøvs til, så er alt godt...


Har også kunnet Google mig til at det kunne lyde som mavesyre. Har aldrig prøvet det før, så ved jo ikke, om det er sådan det føles. Men når jeg tænker over Det, så har jeg lidt en brændende fornemmelse bagerst i svælget... :gruble:


Jeg går en tur, hvis jeg kan. Bevægelserne samt at være oprejst hjælper rigtig meget, synes jeg.

Min første graviditet døjede jeg med sure opstød, og der hjælp balancid som det eneste. Men det hjælper ikke, når jeg har de der stik.
1
Tally-ho
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: 19+3

Indlægaf Shmartiesh » 29. jan 2018, 20:21

billiebean skrev:Nå, det er lidt pinligt eller i hvert fald begynder-agtigt :genert: Har siden før jul troet, at jeg var en uge længere fremme end jeg er. Tror jeg fik forvekslet ugerne pga. det der med at være fx 20+0 og i 20. graviditetsuge (19+0-19+6). Så er altså kun 19+3. Hvilket er helt fint! Ville være værre at springe en uge over - har alligevel brug for tiden til at vænne mig til tankerne.

Jeg fik dagligt mails fra minimave.dk hvor der mindede mig om hvor langt jeg var og hvad der skete med fosterets udvikling. Hvis du synes det er svært at holde styr på var det måske en mulighed? Ellers er appen gravid fra Sundhedsstyrelsen ret god, også til de generelle spørgsmål man kan have om graviditet osv. :)
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4445
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7395

8+4

Indlægaf Neenah » 29. jan 2018, 20:33

Her har vi bestilt endnu en tryghedsscanning, som vi skal til på mandag. Ikke fordi der som sådan er noget galt, men jeg synes det er så svært at være i det her, når man ikke har ret mange symptomer, og ikke hverken kan se eller mærke noget.

Livet går sin gang. Jeg er stadig lidt træt, men langt fra så meget som de sidste par uger. Jeg har lidt niv og stikken i underlivet engang imellem, men ikke mere end få minutter ad gangen. Alt i alt mærker jeg meget lidt til det der gravid.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15254

Re: 8+4

Indlægaf Zonta » 30. jan 2018, 06:23

Neenah skrev:Her har vi bestilt endnu en tryghedsscanning, som vi skal til på mandag. Ikke fordi der som sådan er noget galt, men jeg synes det er så svært at være i det her, når man ikke har ret mange symptomer, og ikke hverken kan se eller mærke noget.

Livet går sin gang. Jeg er stadig lidt træt, men langt fra så meget som de sidste par uger. Jeg har lidt niv og stikken i underlivet engang imellem, men ikke mere end få minutter ad gangen. Alt i alt mærker jeg meget lidt til det der gravid.

Jeg deler gladeligt ud af lidt heldagskvalme, hvis du er interesseret? :lol:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15254

11+3

Indlægaf Zonta » 30. jan 2018, 06:33

Her går det stille og roligt. Jeg har stadig en del kvalme og jeg er træt. Alt i alt passer det mig meget godt, at jeg er sygemeldt for tiden. Jeg har også lidt ligamentsmerter af og til. I går nev de så meget, at jeg begyndte at grine, fordi jeg slet ikke kunne overskue, at jeg engang skal stå med veer - jeg har en meget lav smertetærskel :genert:

Vi har NF på fredag og jeg er simpelthen så spændt på at se den lille blop og få risikovurderingen. Så kan vi for alvor melde det ud til folk og det glæder vi os virkelig meget til.
Hvis alt er fint, så begynder jeg så småt at kigge på noget graviditetstræning og fødselsforberedelse. Har overvejet Mamaprofylax, fordi de vist nok inddrager partneren rigtig meget som en del af det hele :)
0
J, juli 2018.
Lulu
Indlæg: 2229
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2766

Re: 8+4

Indlægaf Lulu » 30. jan 2018, 07:00

Neenah skrev:Her har vi bestilt endnu en tryghedsscanning, som vi skal til på mandag. Ikke fordi der som sådan er noget galt, men jeg synes det er så svært at være i det her, når man ikke har ret mange symptomer, og ikke hverken kan se eller mærke noget.

Livet går sin gang. Jeg er stadig lidt træt, men langt fra så meget som de sidste par uger. Jeg har lidt niv og stikken i underlivet engang imellem, men ikke mere end få minutter ad gangen. Alt i alt mærker jeg meget lidt til det der gravid.


Under begge mine graviditeter har jeg mærket meget lidt. Ved den første snakkede jeg med jdm om det til første besøg. Hun sagde det var helt normalt, og noget mange faktisk kom med. Langt størstedelen af gravide mærker intet, eller kun ganske lidt (som ex da jeg fik serveret kogt kylling og havde troet det var stegt. Jeg fik det skidt da det stod foran mig, men da det blev taget væk var alt normalt igen) af grviditeten før baby bokser hårdt nok til at kunne mærke det. Det er bare dem der mærker noget til graviditeten man hører om, når man ikke mærker noget er der ikke rigtig det store at berette om, men hvis man mærker til noget uanset om det er generende eller bare lidt ubelejligt har man jo noget at berette om.
Jdm dengang mente at ca 90% af de gravide der kom ind ingen symptomer havde, så det var langt mere normalt end at have symptomer.

Jeg hørte forøvrigt noget sjovt i radioen sidst om en ammestuehistorie som faktisk kunne påvises at være sand. Omend man ikke havde fundet sammenhængen endnu.
De gravide der lider meget af halsbrand i den sidste del af graviditeten fik typisk børn med langt hår. Ikke nødvendigvis meget, men langt. Synes det var lidt sjovt. Så hvis nogen af jer meget gravide har halsbrand har jeres baby muligvis langt hår. Måske det hjælper lidt på halsbranden :lol:
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8987
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18366

Re: 4+2

Indlægaf Mi55y » 30. jan 2018, 07:13

Lulu skrev:Det er bare dem der mærker noget til graviditeten man hører om, når man ikke mærker noget er der ikke rigtig det store at berette om, men hvis man mærker til noget uanset om det er generende eller bare lidt ubelejligt har man jo noget at berette om.


Det tror jeg, du har ret i. Vi kender et par, hvor hun lå i sengen næsten hele graviditeten med voldsom kvalme - det hørte vi en del om fra hendes kæreste. Et andet par, som var gravide samtidig hørte vi intet til - andet end at alt gik godt, når man spurgte. Min egen søster havde også en nem graviditet, og her den anden dag, da jeg funderede over mine egne symptomer, prøvede jeg at huske hendes, og kan ikke huske andet end plukveer, da hun kom længere hen.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 30. jan 2018, 08:23

Jeg synes også, at jeg hører flere og flere som ingen symptomer har haft.

Meeeen nu har jeg måske svaret på, hvorfor jeg havde det skidt: Vi skal nemlig have en lille pige! En super aktiv og sund og rask én også, ser det ud til! :dåne:

(Og nej, kvalme=pige er ingen lov, men det er vist den eneste køns-teori, der er et videnskabelig belæg for).

Pyh, er så glad for at alle de nervepirrende scanninger er ovre med et super resultat nu!

Både jeg og manden har fra start haft en stærk intuition om at det var en pige. Og det har alle andre omkring os også uden vi har sagt noget! Det har været så mærkeligt.. familie, venner, kolleger: "Det er så meget en pige!". Huh?! Så de sidste par uger har jeg gjort mig store anstrengelser for at bearbejde min (og andres!) hjerne til at håndtere, hvis det var en dreng :D
Men det var det selvfølgelig ikke! Universet kan ikke modstå så meget enighed. Lol.
2
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 30. jan 2018, 08:47

billiebean skrev:Jeg synes også, at jeg hører flere og flere som ingen symptomer har haft.

Meeeen nu har jeg måske svaret på, hvorfor jeg havde det skidt: Vi skal nemlig have en lille pige! En super aktiv og sund og rask én også, ser det ud til! :dåne:

(Og nej, kvalme=pige er ingen lov, men det er vist den eneste køns-teori, der er et videnskabelig belæg for).

Pyh, er så glad for at alle de nervepirrende scanninger er ovre med et super resultat nu!

Både jeg og manden har fra start haft en stærk intuition om at det var en pige. Og det har alle andre omkring os også uden vi har sagt noget! Det har været så mærkeligt.. familie, venner, kolleger: "Det er så meget en pige!". Huh?! Så de sidste par uger har jeg gjort mig store anstrengelser for at bearbejde min (og andres!) hjerne til at håndtere, hvis det var en dreng :D
Men det var det selvfølgelig ikke! Universet kan ikke modstå så meget enighed. Lol.


Årh, tillykke! Så får vi i hvert fald to junipiger :lun:
1
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Graviditet"