Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

36+3

Indlægaf Depeche_Mama » 22. okt 2018, 08:39

JM besøg i dag:
Lillebror er skønnet til 28-2900 gram, alt er som det skal være. Vi fik snakket lidt tanker omkring fødslen, og jeg fik en ny tid tre dage efter termin.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

10+2

Indlægaf Kakro05 » 22. okt 2018, 09:05

Min mand har 12 ugers betalt barsel, som han tager. Det passer os meget godt. Jeg håber at gå hjemme (incl ferie) indtil baby er 8 mdr og så tager han 12 uger (evt med lidt overlap), så baby kan være hjemme så længe som muligt og så den har en chance for at begynde at få mad indenbords. Sidst gik jeg hjemme indtil N var 7 mdr og det var liiige kort nok til i forhold til fastføde, men det gik.

Så fik jeg endelig taget blodprøve til NF. På onsdag er der 2 uger til NF, fuck tiden går langsomt (nok fordi jeg er nervøs).
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 22. okt 2018, 09:22

godtnavn skrev:Jeg prøver at lave en barselsplan, og jeg synes det er svært! Hvis jeres mand havde 34 uger, hvordan ville I så fordele dem?


Det kommer vel an på hvad du har? :)

Jeg ville altid minimum blive hjemme i 9 måneder selv, hvis man ønsker at amme - så man har minimum 3 måneder til at introducere mad. :)

Jeg tager 9 måneders barsel + ferie, så 10 måneder. Derefter tager min mand 13 ugers barsel + ferie, så 3 1/2 måned.

Jeg tog da gerne det hele selv, men synes også det fungerer sindssyg godt, at far kører ind, specielt når man stadig ammer.

Hvordan gjorde I med den første? :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. okt 2018, 11:32

Sangius skrev:
godtnavn skrev:Jeg prøver at lave en barselsplan, og jeg synes det er svært! Hvis jeres mand havde 34 uger, hvordan ville I så fordele dem?


Det kommer vel an på hvad du har? :)

Jeg ville altid minimum blive hjemme i 9 måneder selv, hvis man ønsker at amme - så man har minimum 3 måneder til at introducere mad. :)

Jeg tager 9 måneders barsel + ferie, så 10 måneder. Derefter tager min mand 13 ugers barsel + ferie, så 3 1/2 måned.

Jeg tog da gerne det hele selv, men synes også det fungerer sindssyg godt, at far kører ind, specielt når man stadig ammer.

Hvordan gjorde I med den første? :)


Jeg studerer så jeg får et år på su som ikke tæller som barsel, derfor kan min mand tage alle 34 uger man normalt deler :) Så jeg går selv hjemme det første år, dog med nogle eksamner i slutningen men hvor jeg har taget fagene før barslen, men eksamnerne er lige oveni termin, så dem tænker jeg at skyde et år :)

Med den første havde han 3 måneder lige i starten, og resten fra hun var 10 måneder hvis jeg husker ret, det er faktisk vildt jeg ikke kan huske det, det er jo ikke længe siden :lol:

En af hans kollegaer har brugt en del af barslen på korte dage, så det overvejer vi at undersøge om han kan, men det er jo noget de skal godkende og ikke bare noget vi kan forvente :) Pt har vi lavet en plan der hedder han har et par måneder i starten, derefter 18 uger på halvtid (som jo så koster 9 barselsuger) afsluttet af 3 ugers ferie (hen over julen). Så vil han skulle arbejde frem til midt maj og derefter holde resten.

Vi har ikke behov for at vente mht. pasning, men vi vil gerne have h*n er over et år før hun kommer i pasning, derfor bliver der lidt overlap :) Jeg synes det er en ret god plan, og håber hans arbejde også synes det er smart at have ham 4 timer om dagen hele efteråret, for det kunne være ret lækkert, men de af hans kollegaer der har gjort det har kun gjort det i en meget kort periode, men vi krydser fingre!
Senest rettet af godtnavn 22. okt 2018, 11:36, rettet i alt 1 gang.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. okt 2018, 11:34

Og tak for alle jeres tanker og forslag! Selvom jeg glemte at skrive at min barsel var uafhængig af det og at jeg tog et år uanset, så det giver jo et lidt andet udgangspunkt end det I svarede på :)
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 22. okt 2018, 11:44

Vægtscanning overstået. Baby er 6% større end gennemsnittet, så stadig inden for normalen.
Der var dog rigeligt med fostervand, så jeg er blevet tjekket både for infektioner og får en tid til endnu en sukkertest.
Det er sandsynligvis det sidste, det ville ikke undre mig.

Jeg er 35+4 og den vejer Ca 2800 gram
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 22. okt 2018, 11:46

Har I egentlig taget stilling til influenza vaccination?

Min JM anbefalede kraftigt, at jeg får den, så har fået tid på mandag ved egen læge.

Læs mere her: https://www.sst.dk/da/sygdom-og-behandl ... -du-gravid
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. okt 2018, 12:12

Depeche_Mama skrev:Har I egentlig taget stilling til influenza vaccination?

Min JM anbefalede kraftigt, at jeg får den, så har fået tid på mandag ved egen læge.

Læs mere her: https://www.sst.dk/da/sygdom-og-behandl ... -du-gravid


Jeg skal have den, men man skal vidst være igennem første trimester først, så bliver slut november før jeg får den, er det mon forsent til at det giver mening?
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 22. okt 2018, 12:42

godtnavn skrev:
Depeche_Mama skrev:Har I egentlig taget stilling til influenza vaccination?

Min JM anbefalede kraftigt, at jeg får den, så har fået tid på mandag ved egen læge.

Læs mere her: https://www.sst.dk/da/sygdom-og-behandl ... -du-gravid


Jeg skal have den, men man skal vidst være igennem første trimester først, så bliver slut november før jeg får den, er det mon forsent til at det giver mening?

De anbefaler senest i starten af november, men snak med din læge :)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. okt 2018, 12:58

Depeche_Mama skrev:
godtnavn skrev:
Depeche_Mama skrev:Har I egentlig taget stilling til influenza vaccination?

Min JM anbefalede kraftigt, at jeg får den, så har fået tid på mandag ved egen læge.

Læs mere her: https://www.sst.dk/da/sygdom-og-behandl ... -du-gravid


Jeg skal have den, men man skal vidst være igennem første trimester først, så bliver slut november før jeg får den, er det mon forsent til at det giver mening?

De anbefaler senest i starten af november, men snak med din læge :)


Skal til første lægesamtale i morgen, så må lige høre hende ad :)

Åh jeg glæder mig til kvalmen (forhåbentlig) forsvinder! Jeg endte med at blive hjemme fra forelæsning i dag fordi jeg havde det så skidt, jeg håber snart jeg får det bedre!
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. okt 2018, 13:03

Depeche_Mama skrev:
godtnavn skrev:
Depeche_Mama skrev:Har I egentlig taget stilling til influenza vaccination?

Min JM anbefalede kraftigt, at jeg får den, så har fået tid på mandag ved egen læge.

Læs mere her: https://www.sst.dk/da/sygdom-og-behandl ... -du-gravid


Jeg skal have den, men man skal vidst være igennem første trimester først, så bliver slut november før jeg får den, er det mon forsent til at det giver mening?

De anbefaler senest i starten af november, men snak med din læge :)


Jeg har sagt nej tak
0
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DannyZuko » 22. okt 2018, 13:07

Et hurtigt pip: vores turbo-lillesøster kom til verden i torsdags. Vi var ca. 20 min. på fødegangen inden hun kom ud, og alt gik så fint. Ingen men af sukkersygen.
Vi tog hurtigt hjem, og hun spiser, skider og sover lige som hun skal. :lun:
18
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 22. okt 2018, 13:24

DannyZuko skrev:Et hurtigt pip: vores turbo-lillesøster kom til verden i torsdags. Vi var ca. 20 min. på fødegangen inden hun kom ud, og alt gik så fint. Ingen men af sukkersygen.
Vi tog hurtigt hjem, og hun spiser, skider og sover lige som hun skal. :lun:

Wauw! Tillykke :blomst: :dåne: :klap:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf RnB » 22. okt 2018, 13:29

DannyZuko skrev:Et hurtigt pip: vores turbo-lillesøster kom til verden i torsdags. Vi var ca. 20 min. på fødegangen inden hun kom ud, og alt gik så fint. Ingen men af sukkersygen.
Vi tog hurtigt hjem, og hun spiser, skider og sover lige som hun skal. :lun:


Tillykke med jeres lille pige :D Det må da næsten være en rekord hurtig fødsel.
1
A 12-06-2019
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf RnB » 22. okt 2018, 13:33

Alt det her er meget nyt for mig, og jeg er slet ikke begyndt at planlægge barsel endnu. Ifølge den app som jeg har hentet (Preglife), så er jeg i dag officielt gået ind i uge 6 i dag. Jeg synes allerede at tiden går enormt langsomt, så det skal nok blive 8 lange måneder, haha.

Det hele er enormt surrealistisk, da graviditeten ikke var planlagt, men barnet er nu meget meget ønsket og vi glæder os begge 2 rigtig meget. Jeg har derfor booket tid til en tidlig scanning i næste uge, efter at jeg har været forbi min egen læge for at starte vandrejournal.
Bekymringerne er også allerede startet.
0
A 12-06-2019

Tilbage til "Graviditet"