Terminstråd - alle er velkomne :)

Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Popoff » 30. okt 2017, 12:25

Stort tillykke Majer! Hvor fantastisk at hun er hos jer nu.. Kan godt forstå du synes det gik lige hurtigt nok :)
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 30. okt 2017, 12:38

Stort tillykke, Mayer! :kys: Dejligt at alt gik godt (omend hurtigt)! Hvor er det godt at hun er hos jer. :love: Hvad siger storebroderen?
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 30. okt 2017, 16:27

ina skrev:Stort tillykke, Mayer! :kys: Dejligt at alt gik godt (omend hurtigt)! Hvor er det godt at hun er hos jer. :love: Hvad siger storebroderen?


Tusind tak :)
Storebror er glad og stolt, men man kan også mærke en reaktion. Han er totalt speedet og lidt voldsom, så jeg er spændt på de næste dage.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 30. okt 2017, 18:12

Mega stort tillykke, Majer! Godt i ikke havde længere ind til sygehuset :genert:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf cea » 30. okt 2017, 18:44

Stort tillykke Majer med lillesøster :klap:
0
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Elfenben » 31. okt 2017, 07:37

Stort tillykke, Majer. Hvor er det fantastisk at hun er ude hos jer nu :love: det lyder vildt med så hurtig en fødsel, men også en god en af slagsen :)
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Elfenben » 31. okt 2017, 07:41

Er der nogen af jer, som ikke vil kende kønnet? Ud fra forsiden ligner det at alle gerne vil. Vi er meget i tvivl om vi skal vide det. Vi har tre uger til MD, så beslutningen kommer tættere på nu. Vi hælder sådan lidt skiftevis til at ville vide det/ikke vide det :lol: Modtager meget gerne pros and cons :)
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 31. okt 2017, 15:24

Tusind tak for lykønskningerne alle sammen. Det er så vildt at hun er her nu. Ihh hvor har hun været længe ventet :love:
Tror jeg prøver at hoppe videre i mødregruppetråden. Ønsker jer allesammen fortsatte gode graviditeter og fantastiske fødsler :)
4
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Vixen » 31. okt 2017, 15:45

Elfenben skrev:Er der nogen af jer, som ikke vil kende kønnet? Ud fra forsiden ligner det at alle gerne vil. Vi er meget i tvivl om vi skal vide det. Vi har tre uger til MD, så beslutningen kommer tættere på nu. Vi hælder sådan lidt skiftevis til at ville vide det/ikke vide det :lol: Modtager meget gerne pros and cons :)


Baggrunden for, at jeg gerne ville vide det (udover ren og skær utålmodighed) var bl.a. at jeg så ville havde god tid til at forberede mig mentalt på kønnet. Jeg håbede lidt på en pige (men var meget bevidst om, at jeg ville blive lige så lykkelig for en dreng), og jeg ville gerne undgå at gå rundt i 9 måneder med indre billeder af en datter, for så at blive overrasket af en søn ved fødslen - eller omvendt, sådan set.

Samtidig synes jeg, det er helt vildt hyggeligt at vi kan glæde os til vores datter kommer. Det gør det på en måde mere virkeligt, og det har for mig været guld værd, fordi jeg synes, at hele det her graviditetshejs og kommende forældreskab er totalt uvirkeligt og svært at forholde sig til, i perioder.
3
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Luffegås » 1. nov 2017, 11:22

Tillykke Majse :D Vild historie!

Jeg har lige været til glukosebelastning. Første par slurke var sådan lidt "øøh det er da ikke så slemt, skal jeg ikke bare bunde resten?" og pludselig smagte det bare af hen af hostesaft og var ulækkert og tykt. Forstår godt der er brækposer klar.

Det "dårlige" var dog at de stole vi sad på var elendige, den anden kvinde der også var i rummet prøvede at halvsidde/ligge på 2 stole, men de var bare elendige. Så 2 timer på en ubrugelig stol.

Så er det bare at håbe man ikke bliver ringet op :) er 23+6 i dag

Og ja, vi vi kender kønnet på vores datter, for både at finde et navn vi begge kan lide, og så på også at forberede sig mentalt. Jeg har det til stadighed perfekt, så indimellem kan man virkelig godt glemme man er gravid.
Mine mavemuskler under brysterne er begyndt at føles underlige dog, det føles som om man er solbrændt i huden eller nærmere hudløs. Har googlet lidt på amerikanskt, og det er mavemusklerne der strækker sig lidt.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf cea » 1. nov 2017, 13:39

Elfenben skrev:Er der nogen af jer, som ikke vil kende kønnet? Ud fra forsiden ligner det at alle gerne vil. Vi er meget i tvivl om vi skal vide det. Vi har tre uger til MD, så beslutningen kommer tættere på nu. Vi hælder sådan lidt skiftevis til at ville vide det/ikke vide det :lol: Modtager meget gerne pros and cons :)


Vi har været til kønsscanning med alle 3 drenge, da der er noget jeg gerne vil vide på forhånd, så jeg kan forberede mig. og ved de 2 sidste så har det også give muligheden for at det større barn forstår det mere og bedre kan forholde sig til det
1
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 2. nov 2017, 20:18

Elfenben skrev:Er der nogen af jer, som ikke vil kende kønnet? Ud fra forsiden ligner det at alle gerne vil. Vi er meget i tvivl om vi skal vide det. Vi har tre uger til MD, så beslutningen kommer tættere på nu. Vi hælder sådan lidt skiftevis til at ville vide det/ikke vide det :lol: Modtager meget gerne pros and cons :)


Lige et hurtigt indlæg fra en lurer, som har fået baby i armene: Altså jeg ville ønske, jeg var sej nok til at vente til fødslen - det må bare være en vild oplevelse først at se det der - i det øjeblik. :love: Ligesom en ekstra gave midt i den gave, en baby jo er i sig selv. :lun: Så hvis I kan holde det ud dertil, så er det garanteret en vildt dejlig oplevelse til fødslen. :) Og ellers er det nok som de andre siger et spørgsmål om at tilføre baby i maven lidt mere identitet, når man kender kønnet. Men altså. Det er virkelig en temperaments-sag.
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 2. nov 2017, 20:28

Elfenben skrev:Er der nogen af jer, som ikke vil kende kønnet? Ud fra forsiden ligner det at alle gerne vil. Vi er meget i tvivl om vi skal vide det. Vi har tre uger til MD, så beslutningen kommer tættere på nu. Vi hælder sådan lidt skiftevis til at ville vide det/ikke vide det :lol: Modtager meget gerne pros and cons :)

Vi kendte ikke kønnet og det kan kun anbefales! Det var den fedeste oplevelse lige til det sidste.
Selv da hun var kommet ud glemte jeg at tjekke fordi jeg var så overvældet over at hun var ude. Og da vi så skulle tjekke kønnet var det endnu en stor oplevelse midt i alt glæden :love: Jeg kender op til flere der heller ikke fik kønnet at vide og de har slet ikke fortrudt. De synes også det var en fed oplevelse. Jeg er helt klart en af dem der taler for og slet ikke kan finde nogen gode nok grunde til hvorfor man skulle kende kønnet :genert:
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lykke » 2. nov 2017, 20:30

Evapeva skrev:
Elfenben skrev:Er der nogen af jer, som ikke vil kende kønnet? Ud fra forsiden ligner det at alle gerne vil. Vi er meget i tvivl om vi skal vide det. Vi har tre uger til MD, så beslutningen kommer tættere på nu. Vi hælder sådan lidt skiftevis til at ville vide det/ikke vide det :lol: Modtager meget gerne pros and cons :)


Lige et hurtigt indlæg fra en lurer, som har fået baby i armene: Altså jeg ville ønske, jeg var sej nok til at vente til fødslen - det må bare være en vild oplevelse først at se det der - i det øjeblik. :love: Ligesom en ekstra gave midt i den gave, en baby jo er i sig selv. :lun: Så hvis I kan holde det ud dertil, så er det garanteret en vildt dejlig oplevelse til fødslen. :) Og ellers er det nok som de andre siger et spørgsmål om at tilføre baby i maven lidt mere identitet, når man kender kønnet. Men altså. Det er virkelig en temperaments-sag.


Vi ville ikke vide det. Synes ikke det var noget særligt. Det var ikke det som var vildt, det var vildt nok i sig at føde. Barn op på maven. Efter den oplevelse var kønnet ret meget.. sådan. Nå okay.
Men hvis jeg skulle være gravid igen ville jeg nok stadig ikke vide det. Det var lidt hyggeligt at gå og forestille sig begge dele.
2
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 2. nov 2017, 20:43

Lykke skrev:
Evapeva skrev:
Elfenben skrev:Er der nogen af jer, som ikke vil kende kønnet? Ud fra forsiden ligner det at alle gerne vil. Vi er meget i tvivl om vi skal vide det. Vi har tre uger til MD, så beslutningen kommer tættere på nu. Vi hælder sådan lidt skiftevis til at ville vide det/ikke vide det :lol: Modtager meget gerne pros and cons :)


Lige et hurtigt indlæg fra en lurer, som har fået baby i armene: Altså jeg ville ønske, jeg var sej nok til at vente til fødslen - det må bare være en vild oplevelse først at se det der - i det øjeblik. :love: Ligesom en ekstra gave midt i den gave, en baby jo er i sig selv. :lun: Så hvis I kan holde det ud dertil, så er det garanteret en vildt dejlig oplevelse til fødslen. :) Og ellers er det nok som de andre siger et spørgsmål om at tilføre baby i maven lidt mere identitet, når man kender kønnet. Men altså. Det er virkelig en temperaments-sag.


Vi ville ikke vide det. Synes ikke det var noget særligt. Det var ikke det som var vildt, det var vildt nok i sig at føde. Barn op på maven. Efter den oplevelse var kønnet ret meget.. sådan. Nå okay.
Men hvis jeg skulle være gravid igen ville jeg nok stadig ikke vide det. Det var lidt hyggeligt at gå og forestille sig begge dele.


Sådan er det jo nok forskelligt. Jeg skrev vist bare ud fra, hvordan jeg selv ville opleve det. Men jeg var super nysgerrig omkring uge 15 alle tre gange, sådan nysgerrig og ikke til at stoppe-agtig, så vi tog en kønsscanning. :stoned: :lol:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:

Tilbage til "Graviditet"