Terminstråd - alle er velkomne :)

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

37+3

Indlægaf Aquadorable » 17. maj 2018, 18:24

Har været hos massør i dag. Gal, det er lækkert at få lov at ligge på maven i en hel time :love:

I morgen skal jeg til modningsakupunktur hos en jordemoder for første gang. Jeg er lidt spændt på, hvordan det bliver - har ikke prøvet akupunktur før :)
3
K - 12.06.18 :love:
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: 37+3

Indlægaf Phaiak » 17. maj 2018, 21:27

Aquadorable skrev:Har været hos massør i dag. Gal, det er lækkert at få lov at ligge på maven i en hel time :love:

I morgen skal jeg til modningsakupunktur hos en jordemoder for første gang. Jeg er lidt spændt på, hvordan det bliver - har ikke prøvet akupunktur før :)



Hvor henne fandt du det? Altså hvor i verden er den jordemoder?
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

27+3

Indlægaf Zonta » 17. maj 2018, 21:28

Undskyld for brok... Jeg synes bare det er så træls (for at sige det på godt jysk) at være gravid. Jeg hader, at jeg ikke kan en brøkdel af hvad jeg kunne før! Jeg føler mig så mega handicappet (disclaimer: jeg har intet imod handicappede og alt det der.) når min krop bare fuldstændig lever sit eget liv. Jeg havde slet ikke forventet eller forestillet mig, at min krop kunne være så ringe til at være gravid og jeg kan slet ikke se mig ud af de næste 3 måneder frem til termin :whine: Min lunte er SÅ kort. Jeg bider af min mand - og andre, jeg gider ikke rigtig snakke med nogle mennesker, ja.. Det er op ad bakke.

Min læge har fri i denne uge, men jeg ringer til hende på tirsdag og siger, at jeg sgu nok ikke har det så godt. De er ret obs på mig, fordi jeg har haft flere tilbagevendende depressioner og trappede ud af antidepressiver i starten af graviditeten. Udtrapningen gik i øvrigt fint - jeg tror simpelthen det er belastningen over at være gravid og følelsen af at være fuldstændig uduelig, der overmander mig. Tror bare ikke det er super sundt og jeg tænker, at det er vigtigt lige at få talt med lægen for at finde ud af om det er noget decideret depression (måske pre-partum) eller om det er hormoner og graviditet det hele.

Det eneste jeg synes er rart og dejligt, er når jeg kan mærke ham sparke.
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 37+3

Indlægaf Aquadorable » 18. maj 2018, 04:15

Phaiak skrev:
Aquadorable skrev:Har været hos massør i dag. Gal, det er lækkert at få lov at ligge på maven i en hel time :love:

I morgen skal jeg til modningsakupunktur hos en jordemoder for første gang. Jeg er lidt spændt på, hvordan det bliver - har ikke prøvet akupunktur før :)



Hvor henne fandt du det? Altså hvor i verden er den jordemoder?


Jordemoderhuset i København :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 18. maj 2018, 04:22

For mig blev bekymringerne meget mindre efter baby kom ud. :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: 27+3

Indlægaf Lulu » 18. maj 2018, 04:29

Zonta skrev:Undskyld for brok... Jeg synes bare det er så træls (for at sige det på godt jysk) at være gravid. Jeg hader, at jeg ikke kan en brøkdel af hvad jeg kunne før! Jeg føler mig så mega handicappet (disclaimer: jeg har intet imod handicappede og alt det der.) når min krop bare fuldstændig lever sit eget liv. Jeg havde slet ikke forventet eller forestillet mig, at min krop kunne være så ringe til at være gravid og jeg kan slet ikke se mig ud af de næste 3 måneder frem til termin :whine: Min lunte er SÅ kort. Jeg bider af min mand - og andre, jeg gider ikke rigtig snakke med nogle mennesker, ja.. Det er op ad bakke.

Min læge har fri i denne uge, men jeg ringer til hende på tirsdag og siger, at jeg sgu nok ikke har det så godt. De er ret obs på mig, fordi jeg har haft flere tilbagevendende depressioner og trappede ud af antidepressiver i starten af graviditeten. Udtrapningen gik i øvrigt fint - jeg tror simpelthen det er belastningen over at være gravid og følelsen af at være fuldstændig uduelig, der overmander mig. Tror bare ikke det er super sundt og jeg tænker, at det er vigtigt lige at få talt med lægen for at finde ud af om det er noget decideret depression (måske pre-partum) eller om det er hormoner og graviditet det hele.

Det eneste jeg synes er rart og dejligt, er når jeg kan mærke ham sparke.


Pip fra lurer:
Under begge mine graviditeter havde jeg det sådan. Det var en blanding af min fysiske begrænsninger, konstant træthed, ikke at kende min egen krop (baby bestemmer ligesom over kroppen) og så (min konklusion efter første graviditet) at jeg simpelthen ikke bryder mig om at være gravid.
Begge gange forsvandt følelsen kort efter fødslen (jeg var fit for fight efter fødsel begge gange, og har heldigvis ikke været begrænset af hårdt fødselsforløb).
Bonusinfo, hvis det bliver aktuelt, jeg har haft samme følelse under amning af begge unger. Jeg ammede fordi jeg kunne og det var nemmest. Jeg har ikke brudt mig om det.

Så jeg synes det, din historie taget i betragtning, er fint at du ringer til lægen i næste uge, men husk også, at det ikke nødvendigvis er en depression eller lignende der taler nu, men måske bare er sådan du har det under en graviditet.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: 27+3

Indlægaf Zonta » 18. maj 2018, 05:14

Lulu skrev:
Zonta skrev:Undskyld for brok... Jeg synes bare det er så træls (for at sige det på godt jysk) at være gravid. Jeg hader, at jeg ikke kan en brøkdel af hvad jeg kunne før! Jeg føler mig så mega handicappet (disclaimer: jeg har intet imod handicappede og alt det der.) når min krop bare fuldstændig lever sit eget liv. Jeg havde slet ikke forventet eller forestillet mig, at min krop kunne være så ringe til at være gravid og jeg kan slet ikke se mig ud af de næste 3 måneder frem til termin :whine: Min lunte er SÅ kort. Jeg bider af min mand - og andre, jeg gider ikke rigtig snakke med nogle mennesker, ja.. Det er op ad bakke.

Min læge har fri i denne uge, men jeg ringer til hende på tirsdag og siger, at jeg sgu nok ikke har det så godt. De er ret obs på mig, fordi jeg har haft flere tilbagevendende depressioner og trappede ud af antidepressiver i starten af graviditeten. Udtrapningen gik i øvrigt fint - jeg tror simpelthen det er belastningen over at være gravid og følelsen af at være fuldstændig uduelig, der overmander mig. Tror bare ikke det er super sundt og jeg tænker, at det er vigtigt lige at få talt med lægen for at finde ud af om det er noget decideret depression (måske pre-partum) eller om det er hormoner og graviditet det hele.

Det eneste jeg synes er rart og dejligt, er når jeg kan mærke ham sparke.


Pip fra lurer:
Under begge mine graviditeter havde jeg det sådan. Det var en blanding af min fysiske begrænsninger, konstant træthed, ikke at kende min egen krop (baby bestemmer ligesom over kroppen) og så (min konklusion efter første graviditet) at jeg simpelthen ikke bryder mig om at være gravid.
Begge gange forsvandt følelsen kort efter fødslen (jeg var fit for fight efter fødsel begge gange, og har heldigvis ikke været begrænset af hårdt fødselsforløb).
Bonusinfo, hvis det bliver aktuelt, jeg har haft samme følelse under amning af begge unger. Jeg ammede fordi jeg kunne og det var nemmest. Jeg har ikke brudt mig om det.

Så jeg synes det, din historie taget i betragtning, er fint at du ringer til lægen i næste uge, men husk også, at det ikke nødvendigvis er en depression eller lignende der taler nu, men måske bare er sådan du har det under en graviditet.

Tak for dit pip! Det er rart at høre, at jeg trods alt ikke er den eneste. Lige præcis det du skriver med ikke at kende sin egen krop - jeg synes det er så irriterende! Og der er jo intet jeg kan gøre ved det. Håber det forsvinder hurtigt efter fødslen :kryds: Det er heller ikke fordi jeg tænker "Så, nu er depressionen tilbage", men jeg synes ikke min situation er særlig fedt og jeg føler virkelig med dem, der skal være i min umiddelbare nærhed de næste 3 måneders tid. Stakkels min mand! :genert:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 18. maj 2018, 08:43

Før klokken 10: sygt bekymret over meget lidt bevægelse.
Nu: min unge prøver at sparke mig i stykker indefra.

#preggoproblems

Du er i øvrigt ikke alene, Zonta. Jeg er heller ikke ret vild med det her hejs.
4
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 18. maj 2018, 08:50

Jeg var ude og klatre i trætoppe, prøve svævebaner og forcere forhindringer på sådan en adventure-bane forleden; hold nu k***, det var fedt! :love2:

Det var ikke super behageligt at have sikkerhedsudstyr spændt fast på små-gravid mave, men det var alligevel for fristende til ikke at prøve det. Et par gange i starten tænkte jeg "hvad har du lige gang i?", men jeg er sikker på, at baby havde lige så meget fest i maven, som jeg havde :-D
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

13+6

Indlægaf Moxy-lady » 18. maj 2018, 09:09

Jeg er begyndt at få lidt mave :love:

Det er ikke så meget, for jeg har altid (selv da jeg var meget tynd) haft topmave der nederst på maven. Efter jeg er blevet tyk er der så kommet en delle til ovenover, og nu er maven altså vokset lidt, så i stedet for 2 buler har jeg 1. Det er altså lidt hyggeligt :lun: jeg tror ikke at andre vil kunne se det endnu dog, men det er en dejlig bekræftelse på at alt det jeg kan mærke der sker med min krop også begynder at kunne ses fysisk.

Jeg har generelt ikke været specielt plaget af gener endnu (7-9-13), men jeg kan *mærke* at der rykkes rundt på det hele med sådan en generel ømhed i kroppen.
4
My world 12-10-18 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

37+4

Indlægaf Aquadorable » 18. maj 2018, 11:32

Vel hjemme igen efter modningsakupunktur hos Jordemoderhuset. Det var en god oplevelse, og jeg har, nærmest fra hun satte nålene i for efterhånden tre timer siden, haft pænt meget murren i maven :) Så et eller andet sætter det da gang i.
5
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

27+4

Indlægaf Zonta » 18. maj 2018, 11:35

Nå, men bare lige for at køre lidt mere i det negative spor, så har jeg lige fået konstateret graviditetsbetinget diabetes :rulle: :whine: :boo: :trist:
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 27+4

Indlægaf Aquadorable » 18. maj 2018, 11:40

Zonta skrev:Nå, men bare lige for at køre lidt mere i det negative spor, så har jeg lige fået konstateret graviditetsbetinget diabetes :rulle: :whine: :boo: :trist:


Åh nej dog. Var det glukosetesten, der slog ud? Eller hvordan?
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: 27+4

Indlægaf girl_beat » 18. maj 2018, 11:42

Zonta skrev:Nå, men bare lige for at køre lidt mere i det negative spor, så har jeg lige fået konstateret graviditetsbetinget diabetes :rulle: :whine: :boo: :trist:

Øv, det lyder ikke så fedt... Jeg kender ikke så meget til det - hvad kommer det til at betyde for resten af din graviditet? :kram:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 18. maj 2018, 11:49

Aquadorable skrev:
Zonta skrev:Nå, men bare lige for at køre lidt mere i det negative spor, så har jeg lige fået konstateret graviditetsbetinget diabetes :rulle: :whine: :boo: :trist:


Åh nej dog. Var det glukosetesten, der slog ud? Eller hvordan?

Ja - jeg var dernede i morges og så ringede de allerede her for en time siden. Mit 2 timers blodsukker var på 11,(?) - fik ikke lige fat i tallet efter kommaet. Hvis det er over 9,0 har man gestationel diabetes. Virkelig øv.

girl_beat skrev:
Zonta skrev:Nå, men bare lige for at køre lidt mere i det negative spor, så har jeg lige fået konstateret graviditetsbetinget diabetes :rulle: :whine: :boo: :trist:

Øv, det lyder ikke så fedt... Jeg kender ikke så meget til det - hvad kommer det til at betyde for resten af din graviditet? :kram:

Jeg skal tilknyttes en ekstra jordemoder, en speciallæge, en diætist og så skal jeg måle blodsukker hver dag. Desuden vil de følge mig tættere - måske med vækstscanninger, så de kan holde øje med om han bliver for stor og måske skal jeg sættes i gang før tid.
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Graviditet"