Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 11. dec 2017, 13:35

Jeg drikker slet ikke - jeg har irritabel tyktarm og alkohol gør mig sygt dårlig, selv i små mængder. Så heldigvis er det ret nemt for mig at holde skjult - der er ingen, der undrer sig over, at jeg ikke vil have vin, champagne, øl og alt muligt andet med procenter i :lol:

Min mave opfører sig til gengæld lidt mærkeligt, men det skulle vist være meget normalt med hormoner og livmoderen, der gør sig klar til at vokse osv.
1
J, juli 2018.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 11. dec 2017, 13:38

ja, så er det nemmere..hehe.

Åh ja, det havde jeg glemt... forstoppelser.... argh, dem har jeg også mange af.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 11. dec 2017, 14:47

Er i uge 13 og min mave er og har også været helt mærkelig. Jeg er vant til en totalt supermandsmave, der finder sig i stort set alt, hvad jeg byder den og det er ikke så lidt. Er ret frygtløs rent madmæssigt. Det eneste jeg kender til er at miste appetitten og have madlede - hvilket jeg også har haft i denne omgang. Så det er faktisk første gang i mit liv jeg har prøvet alt det her med kvalmeshowet og at være oppustet, have halsbrand og en sløv og emsig fordøjelse. I går spiste jeg to små stykker brød til aftensmad og selv det får mig til at ligne en spærreballon og giver den lede kvalme. Og jeg skal slet ikke overveje at spise fibre, bønner, kål og grøntsager eller det mindste fede ting, så går det først helt agurk. Så mine madvaner er mega underlige og ikke særlig sunde, selvom det jo er nu man burde spise som en sundhedsfreak. Ok det blev lidt langt :D men det her med mad og kvalme er klart noget af det der har fyldt mest ind til videre. Fra nu af er jeg evigt taknemmelig for normalvis at have et uproblematisk mavesystem!!
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 11. dec 2017, 15:45

Buller skrev:ja, så er det nemmere..hehe.

Åh ja, det havde jeg glemt... forstoppelser.... argh, dem har jeg også mange af.

Her er det ikke forstoppelse.... :ninja:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 11. dec 2017, 16:56

Jeg har egentlig haft ok lind og nem afføring gennem hele graviditeten, men jo tættere jeg kommer på termin, jo mere forstoppet bliver jeg. Og nå ja, jeg har fået en hæmoride. Der er ikke gået hul på eller noget, den er der bare :rulle:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 12. dec 2017, 08:49

Buller skrev:Det kan jeg godt forstå, jeg bliver væk fra en julefrokost på mit arbejde af samme årsag. Det bliver ret tydeligt når man ikke drikker... og desuden tager på...hehe.

min vennekreds består af langtidssingler og folk i forhold hvor den ene part ikke vil have børn. Men veninden har da snakket om at blive solo-mor. Det er jeg så ikke sikker på er en god ide for hende, men det må jo blive hendes vurdering.

Jeg er bare lidt bange for at hun skynder den beslutning igennem for hurtigt efter at jeg er gravid. :/

Jeg er glad for at vi ikke har et par der er så hårdt ramt i vores omgangskreds som du har. det må være svært.


Jeg har bare virkelig glæder mig til julefrokost med mine kollegaer, så jeg ville synes det var mega øv at melde fra.

Jeg håber din veninde mærker efter og tager det mest fornuftige valg. Jeg glæder mig virkelig heller ikke til at fortælle hende det, men de kan jo stadig nå at melde ud at det er lykkes dem at blive gravide og de har set bebs til nf (optimist til det sidste :) ).

Jeg har været til scanning i dag og vi så et fint lille hjerte og en masse der ikke lignede noget :lol: :lol: . Nu skal jeg bare finde modet til at fortælle det. Min chef havde lagt en seddel på mit skrivebord, angående nogle papire jeg havde rettet adresser i, omkring at der var en masse fejl i dokumentet (ikke fejl jeg har lavet) og så tudede jeg bare og følte mig totalt uduelig :forvirret2: :ninja: . Totalt preggo, som har stresset over at skulle fortælle det hele vejen på arbejde :genert: .
6
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Phaiak » 12. dec 2017, 09:38

Jeg skal til jordemor for første gang i dag.
Jeg har desværre barn syg så hun må komme med.
Men som jeg husker det fra sidst går det nok også. Det er vist primært noget snak og en kort undersøgelse.

Og så må min datter sidde med min telefon imens.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 12. dec 2017, 11:14

Jeg er blevet kaldt til diætist samtale. Udelukkende baseret på mit BMI før graviditeten. Heldigvis kan man da ringe af afbestille den.

Jeg har dyrket ret meget vægtløftning så jeg vejer en del, især fordi jeg er pygmæ-størrelse også. Det gider jeg altså ikke at skulle sidde og få stukket sundhedsstyrelsens forældede kostråd ned i halsen over.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 12. dec 2017, 11:39

Buller skrev:Jeg er blevet kaldt til diætist samtale. Udelukkende baseret på mit BMI før graviditeten. Heldigvis kan man da ringe af afbestille den.

Jeg har dyrket ret meget vægtløftning så jeg vejer en del, især fordi jeg er pygmæ-størrelse også. Det gider jeg altså ikke at skulle sidde og få stukket sundhedsstyrelsens forældede kostråd ned i halsen over.


Jeg fik heldigvis valget, men jm synes da liiiige jeg skulle have en folder med omkring et motionstilbud for gravide. Som var midt i arbejdstiden :rulle: ja godaw, do’ - som om der er en mulighed.
Da jeg kom til den efterfølgende konsultation var hun meeeeeget interesseret i at høre, om jeg havde meldt mig til. Der meldte jeg klart ud, at jeg selv er OBS på min vægt, hvad jeg spiser og at jeg ikke har i sinde at tage +20 og på.

Jeg har taget mellem 6,5 og 7 kg på i det hele, og der er jeg godt tilfreds med - særligt set ud fra, at 3 kg af det er baby (og så er der fostervand osv.osv.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 12. dec 2017, 14:56

Spøjst. Mit BMI er også højt, og jeg er ikke blevet tilbudt noget. JM nævnte selvfølgelig, at det er vigtigt, at jeg motionerer, spiser sundt og ikke tager så meget på - men jeg fik ikke noget tilbud om diætist eller lignende. Jeg skal selvfølgelig i glukosebelastning, men det er sådan set også det eneste.

Har i øvrigt allerede taget tre kilo på. Gisp. Er 15+1 :genert:
0
K - 12.06.18 :love:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 12. dec 2017, 15:26

synes bare det er sjovt de ikke venter med den slags til de har set og snakket med en.

Man kan jo veje mere af flere årsager.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 12. dec 2017, 16:42

Aquadorable skrev:Spøjst. Mit BMI er også højt, og jeg er ikke blevet tilbudt noget. JM nævnte selvfølgelig, at det er vigtigt, at jeg motionerer, spiser sundt og ikke tager så meget på - men jeg fik ikke noget tilbud om diætist eller lignende. Jeg skal selvfølgelig i glukosebelastning, men det er sådan set også det eneste.

Har i øvrigt allerede taget tre kilo på. Gisp. Er 15+1 :genert:


Glukosebelastning er også rigeligt :lol: kæft det er klamt
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 12. dec 2017, 16:42

Buller skrev:synes bare det er sjovt de ikke venter med den slags til de har set og snakket med en.

Man kan jo veje mere af flere årsager.


Det vil jeg give dig ret i!
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 12. dec 2017, 17:16

twinkle skrev:
Aquadorable skrev:Spøjst. Mit BMI er også højt, og jeg er ikke blevet tilbudt noget. JM nævnte selvfølgelig, at det er vigtigt, at jeg motionerer, spiser sundt og ikke tager så meget på - men jeg fik ikke noget tilbud om diætist eller lignende. Jeg skal selvfølgelig i glukosebelastning, men det er sådan set også det eneste.

Har i øvrigt allerede taget tre kilo på. Gisp. Er 15+1 :genert:


Glukosebelastning er også rigeligt :lol: kæft det er klamt


Den gider jeg godt nok heller ikke. Jeg skal nok undlade at vælte mig så meget i kulhydrater og konstant snacking at jeg udvikler insulin resistens.
Ikke på vilkår om jeg gider lægge krop til så tåbelig en måling.

Jeg skal nok blive en populær gravid derude.... hende den tykke der ikke gider lytte..... :P
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 12. dec 2017, 17:25

[*]
Buller skrev:
twinkle skrev:
Aquadorable skrev:Spøjst. Mit BMI er også højt, og jeg er ikke blevet tilbudt noget. JM nævnte selvfølgelig, at det er vigtigt, at jeg motionerer, spiser sundt og ikke tager så meget på - men jeg fik ikke noget tilbud om diætist eller lignende. Jeg skal selvfølgelig i glukosebelastning, men det er sådan set også det eneste.

Har i øvrigt allerede taget tre kilo på. Gisp. Er 15+1 :genert:


Glukosebelastning er også rigeligt :lol: kæft det er klamt


Den gider jeg godt nok heller ikke. Jeg skal nok undlade at vælte mig så meget i kulhydrater og konstant snacking at jeg udvikler insulin resistens.
Ikke på vilkår om jeg gider lægge krop til så tåbelig en måling.

Jeg skal nok blive en populær gravid derude.... hende den tykke der ikke gider lytte..... :P


Jeg synes så, at det er vigtigt at fange en potentiel graviditetssukkersyge. Det kan jo være fatalt for baby, hvis man går rundt med det uden at vide det.
0
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Graviditet"