Terminstråd - alle er velkomne :)

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 17. sep 2018, 07:32

Mi55y skrev:
Depeche_Mama skrev:Jeg har en uge tilbage til barsel, glææææder mig nu.

Min mand er desværre ledig efter endt uddannelse, når hans nuværende virksomhedspraktik udløber ved udgangen af september, men vi glæder os til at gå hjemme sammen og lave små projekter. Han ved godt, at det meget bliver ham, men vi kan tage tingene i vores eget tempo, mens han søger job.

Jeg er lidt presset over, at han skal gå ledig - sådan på vores økonomi - men prøøøver på ikke at tænke på og snakke om det, for han har det jo selv på samme måde. Den optimale situation kunne være at vide, der var job f.eks. fra januar af, så kunne vi rigtigt slappe af sammen og have en rolig start med Baby :)


Liker det om barsel - ikke at din mand er ledig :-p Kan sagtens sætte mig ind i, at uvisheden er det værste. Men ja, det er nok en meget god ide at fokusere på det positive og ellers tænke i konstruktive baner fremfor i bekymringer.

Min kæreste fik lige nævnt, at han alligevel overvejer kun at tage 2 ugers barsel efter fødslen, fordi alle siger, at det er åh så kedeligt de første uger, og far er slet ikke på banen. Det bliver jeg bare megairriteret over, for den diskussion havde vi allerede da vi for flere uger siden planlagde barslen. Jeg ville gerne have, at han startede med 4 uger og indgik så et kompromis på 3 uger af netop disse grunde. Min største bekymring i alt det her er, at jeg får problemer med amningen, fordi jeg har indadvendte og hverken min mor eller søster har kunnet amme i fire forskellige tilfælde. Derfor vil jeg meget gerne have så meget støtte fra ham i starten - og skulle amningen så slet ikke fungere, så kan han jo netop være på lige så meget som mig. Jeg bliver faktisk ret ked af, at han slet ikke lytter til mig, men kun til alle mulige andre fædre.


Jeg synes fars 14 dage med vores store var for lidt. Jeg tudede da han tog på job. Denne gang har jeg sagt at jeg forventer han er hjemme minimum 3 uger (hvilket er helt ok med ham). jeg overvejer lidt om han bare skal holde sommerferie der og så tage5 uger :D
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 17. sep 2018, 07:39

Far blev hjemme 4 uger med vores første. Egentlig hjalp han slet ikke med noget, for baby ville babse 24/7. Men jeg var mega skræmt af at blibe efterladt alene med hende, og det var rart at have hjælp til mad, vand osv, når man var fanget på sofaen med sådan en lille babsetrold.

Plus jeg havde svært ved at finde ro i rollen, og der var rart ikle at være alene. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 17. sep 2018, 08:21

Sangius skrev:Far blev hjemme 4 uger med vores første. Egentlig hjalp han slet ikke med noget, for baby ville babse 24/7. Men jeg var mega skræmt af at blibe efterladt alene med hende, og det var rart at have hjælp til mad, vand osv, når man var fanget på sofaen med sådan en lille babsetrold.

Plus jeg havde svært ved at finde ro i rollen, og der var rart ikle at være alene. :)


Jeg kunne også godt tænkes at få det sådan. Jeg er meget usikker omkring nye ting, og er derfor en planlæggertype. Jeg har dog gennem hele graviditeten forsøgt at overbevise mig selv om, at man alligevel ikke kan "læse til eksamen" i baby, da man ikke ved, hvad man ender med. Jeg synes, at det har hjulpet, og jeg er blevet meget mere afslappet omkring det. Når folk spørger, om vi er klar, svarer jeg som regel, at vi i hvert fald har, så baby kan overleve. Resten må komme, hvis/når behovet viser sig. Min kæreste er helt modsat mig og tager i mine øjne lidt for afslappet på tingene - så det vil helt klart være godt for mig at have ham herhjemme til at trække mig modsatte retning, hvis jeg går i selvsving.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: 39+6

Indlægaf Pilen » 17. sep 2018, 09:12

Joe skrev:En dag tilbage...
Eller. Jeg har rent faktisk ikke den store tiltro til at han “allerede” kommer i morgen.
Jeg har tænkt mig at lave hyggelige ting på dagen, dog, så det hele ikke kommer til at gå op i “hvornår kommer baby?” Har bestilt massage til mig selv og min mand.

Men vi er klar. Så klar. Vi har endda en kæmpe sort pilatesbold stående i stuen, fordi jeg har lært til fødselsforberedelse at den er god at bruge under veer.

Og jeg håber sådan jeg føder. For onsdag har vi både jordemoder og scanning - JM hvor vi skal tale om hvad der skal ske hvis jeg går for meget over tid, scanning hvor vi skal se om min tykke dreng er så tyk, at de vil have ham ud om han vil det eller ej. Og jeg er sjovt nok ikke vildt keen på igangsættelse. Så det kunne være nice at skippe de aftaler.

Jeg får beskeder eller opkald om, hvorvidt jeg har født, hver dag. Jeg har sagt sætningen “nu vælger jeg jo ikke selv, hvornår jeg føder” mange gange. Folk glæder sig og er velmenende... og belastende.



Det, tror jeg, er en rigtig god ide at have planlagt lidt hyggelige og overkommelige ting for at have andre ting i hovedet. Det vil jeg tage med, når min tid kommer.
Krydser fingre for, at han selv vælger det rigtige tidspunkt at komme og du ikke skal sættes i gang :)

Skal vist have forberedt et kækt svar til de der beskeder/opkald, for det kan jeg da mærke allerede, at det vil komme til at irritere mig uanset hvor velmenende, folk så er :lol:
0
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

31+5

Indlægaf Pilen » 17. sep 2018, 09:43

2. glukosebelastning er nu vel overstået. Havde det lige fint som sidste gang, ingen kvalme ved det. Bare ned det med og så et halvt glas vand med det samme. 5,9 var resultatet, så det er skønt ikke at skulle bøvle med det.
Var til jordemoder samme dag. SF-mål 31 (var 31+0 den dag) og blodtryk helt efter bogen. Hun vurderede lillepigen til at være ca. 1.800 g der.
Nu har vi lige været til en privat 3D-scanning. Det er da lidt sjovt at se et ansigt - da vi endelig fik lov at se hende! Måtte derind af to omgange, da damen ville have hænderne foran ansigtet første gang, uanset hvor meget der blev skubbet til hende og jeg hoppede rundt :D Synes, at hendes mund ligner min lidt. Men det er muligt, at det er ren indbildning :lol:
Her blev hun målt til at veje 1.992 g ud fra de tre mål, der tages. Det er lidt over gennemsnittet, men stadig inden for rammerne. Scanningsjordemoderen var dog ikke bekymret, da vi forældre begge er høje og brede - og det netop ikke er på grund af diabetes.

Nu glæder jeg mig bare til barsel næste fredag. Jeg har det stadig rigtigt fint efter omstændighederne, ingen kvalme eller ondt i bækken endnu. Så det bliver bare godt at gå hjemme og få styr på, hvad der mangler til hendes ankomst og måske forberede noget mad til fryseren. Og så skal vi jo så have lagt det store puslespil med afvikling af barsel for os begge, puuh.
Jeg har læst, hvad I skriver om det med forventningsafstemning (jeg er ikke god til at få skrevet herinde, men læser alt og har meget ud af, hvad I skriver om fars barsel - og generelt jeres tanker og erfaringer). Det tror jeg også lige, vi skal gjort her i hjemmet. For min mand har også tendens til at mene, at jeg går på ferie :lol: Måske de første par uger her inden fødsel, ja. Men de sidste uger op til og et pænt stykke tid efter fødsel tror jeg også, jeg skal slået fast, at vi skal nok holde os i live, men alt andet er en ikke-forventelig bonus :-D

Hvor kan man da bekymre sig om mange ting :gruble: ;) Jeg ved fx ikke rigtigt, om jeg har oplevet plukveer endnu. Har én gang prøvet at maven blev hård, men ikke noget særligt.
Desuden troede jeg også, at det der med man lækker råmælk, var en del af gamet i at bygge barn, men heller ikke oplevet det. Godt, at man har Google :D Som har beroliget mig indtil videre med, at begge dele er helt normalt og ar fødsel og amning nok skal køre normalt alligevel og jeg skal bare prøve at glæde mig over, at jeg ikke skal generes af det.
4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 17. sep 2018, 10:08

Jeg har en rabatkode til mamalicious tøj på 20%, som kan bruges på mamamilla.dk.

Jeg er selv for tyk til at gide bruge flere penge på ventetøj - må klare mig med det jeg har :D

Nogen interesseret? Den gælder ugen ud :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 17. sep 2018, 10:21

Sangius skrev:Jeg har en rabatkode til mamalicious tøj på 20%, som kan bruges på mamamilla.dk.

Jeg er selv for tyk til at gide bruge flere penge på ventetøj - må klare mig med det jeg har :D

Nogen interesseret? Den gælder ugen ud :)


Jeg kunne godt bruge et par bukser - har kun ét par jeg kan være i og så leggings - og der er alligevel grænser for hvem jeg vil udsætte for min tiltagende større røv pakket ind i leggings :ninja:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 17. sep 2018, 10:29

I min terminsgruppe på FB skriver flere om at de vil bruge et såkaldt chiliplaster under fødslen. At det fandtes var jeg ikke bekendt med, før jeg læste om det derinde. Vist noget med at sætte et på skambenet og et på lænden eller noget i den dur. Er jeg bare bagud og ikke ved, at det bruger alle da? Er der nogen af jer, som kender til det og som vil bruge det/har anvendt ved tidligere fødsler?
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 17. sep 2018, 10:42

Pilen skrev:I min terminsgruppe på FB skriver flere om at de vil bruge et såkaldt chiliplaster under fødslen. At det fandtes var jeg ikke bekendt med, før jeg læste om det derinde. Vist noget med at sætte et på skambenet og et på lænden eller noget i den dur. Er jeg bare bagud og ikke ved, at det bruger alle da? Er der nogen af jer, som kender til det og som vil bruge det/har anvendt ved tidligere fødsler?


Jeg har hørt om det (og set et) til fødselsforberedelse. Det skulle give en lokal smertepåvirkning, pga det stærke chili, som skulle flytte fokus fra den anden smerte. Hvis det er ubehageligt fjerner man det bare og vasker/tørrer området af.

Jeg ved ikke om mange bruger det, egentlig :gruble:
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 17. sep 2018, 10:49

Little_Woman skrev:
Pilen skrev:I min terminsgruppe på FB skriver flere om at de vil bruge et såkaldt chiliplaster under fødslen. At det fandtes var jeg ikke bekendt med, før jeg læste om det derinde. Vist noget med at sætte et på skambenet og et på lænden eller noget i den dur. Er jeg bare bagud og ikke ved, at det bruger alle da? Er der nogen af jer, som kender til det og som vil bruge det/har anvendt ved tidligere fødsler?


Jeg har hørt om det (og set et) til fødselsforberedelse. Det skulle give en lokal smertepåvirkning, pga det stærke chili, som skulle flytte fokus fra den anden smerte. Hvis det er ubehageligt fjerner man det bare og vasker/tørrer området af.

Jeg ved ikke om mange bruger det, egentlig :gruble:


Ok, så er der ingen skade sket ved at prøve, om det hjælper en bedre igennem, kan man sige. Hvis det er træls, fjerner man det bare.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 17. sep 2018, 11:09

Pilen skrev:
Little_Woman skrev:
Pilen skrev:I min terminsgruppe på FB skriver flere om at de vil bruge et såkaldt chiliplaster under fødslen. At det fandtes var jeg ikke bekendt med, før jeg læste om det derinde. Vist noget med at sætte et på skambenet og et på lænden eller noget i den dur. Er jeg bare bagud og ikke ved, at det bruger alle da? Er der nogen af jer, som kender til det og som vil bruge det/har anvendt ved tidligere fødsler?


Jeg har hørt om det (og set et) til fødselsforberedelse. Det skulle give en lokal smertepåvirkning, pga det stærke chili, som skulle flytte fokus fra den anden smerte. Hvis det er ubehageligt fjerner man det bare og vasker/tørrer området af.

Jeg ved ikke om mange bruger det, egentlig :gruble:


Ok, så er der ingen skade sket ved at prøve, om det hjælper en bedre igennem, kan man sige. Hvis det er træls, fjerner man det bare.


Præcis. Det har ingen bivirkninger for dig eller baby og kan som sagt bare fjernes, fik jeg fortalt.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. sep 2018, 11:48

Vi havde mange som efterspurgte chiliplastre da jeg arbejde i Helsam. De er ganske populære
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 17. sep 2018, 11:50

Det er vel samme princip som bistik?

Jeg blev tilbudt bistik, men synes tanken om at de ville påføre mig mere smerte var sindssyg :lol:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 17. sep 2018, 12:07

Sangius skrev:Det er vel samme princip som bistik?

Jeg blev tilbudt bistik, men synes tanken om at de ville påføre mig mere smerte var sindssyg :lol:


Jeg tænkte faktisk på, om det gik ud på lidt af det samme som bistik. Og det har jeg bestemt mig for - ud fra flere veninders beretninger - at det er ikke noget for mig.
Så tænker jeg måske de her plastre er lidt mere uskyldige i form af, det måske er lidt mere "lokalvirkende" og hurtigt kan fjernes, hvis det bare er mere træls end til gavn.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 17. sep 2018, 12:10

Pilen skrev:
Sangius skrev:Det er vel samme princip som bistik?

Jeg blev tilbudt bistik, men synes tanken om at de ville påføre mig mere smerte var sindssyg :lol:


Jeg tænkte faktisk på, om det gik ud på lidt af det samme som bistik. Og det har jeg bestemt mig for - ud fra flere veninders beretninger - at det er ikke noget for mig.
Så tænker jeg måske de her plastre er lidt mere uskyldige i form af, det måske er lidt mere "lokalvirkende" og hurtigt kan fjernes, hvis det bare er mere træls end til gavn.


Ja, det er lidt mindre invasivt med et plaster :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"