Terminstråd - alle er velkomne :)

Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Undtagelsen » 18. maj 2019, 19:50

godtnavn skrev:
Rapfisk skrev:Jeg havde også prioriteret den konfirmation, det er helt sikkert.


Er også glad for at jeg gjorde det, men på hjemvejen sagde jeg til manden at jeg ville fortryde hvis jeg gik i fødsel om aftenen, for gal jeg var træt! Jeg har nu bestemt mig for jeg ikke må blive meget træt før fødslen, det går jo ikke hvis fødslen starter når man er helt træt.

I øvrigt, nogen der har en god idé til hvad jeg kan lave til min fødselsdag på torsdag? Jeg er alene hjemme hele dagen og har ingen planer, havde lidt glemt den kom :genert: Men i fald jeg ikke har født tænker jeg at jeg bør planlægge et eller andet hyggeligt, kan bare ikke overskue så meget, men bare at være alene hjemme og rydde op/stene fjernsyn hele dagen er også lidt for trist føler jeg...


Forslag fra lurer:
Jeg ville tage til foddame og få ordnet fødder.
Fik det selv gjort som højgravid og det var skønt!
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 18. maj 2019, 20:34

Er kun om dagen, men frem til kl 17 cirka, jeg har bestemt vi skal have hjemmelavet pizza til aften for der kan alt laves klar dagen før så jeg bare skal fylde pizzaerne når mand og datter er på vej hjem, jeg gider ikke stå og lave en masse mad på min fødselsdag :) Men brunch er faktisk en god idé! Manden har dog cyklen (vi har fået stjålet en cykel og en anden skal repareres så pt har vi kun en ladcykel som jo følger vores datter) så må lige se om der er et godt sted med busforbindelse herhjemmefra :)

Måske jeg skulle få pustet badekarret op og tage karbad, det har jeg vidst ikke fået gjort siden før vi fik datteren for over 2 år siden...

Og en kage alene lyder heller ikke skidt :D Manden foreslog lige at jeg tog ind til byen ved frokost tid og vi så spiste kage sammen på La Glace, han arbejder 50 meter derfra så han kunne bare tage lidt længere frokostpause, det er bestemt også en mulighed! Min søster har læseferie og ville sikkert også kunne lokkes til at lave noget om dagen, men jeg ved ikke om jeg kan overskue det, så tænker en halv aftale med manden som jeg så tager afsted til hvis jeg kan overskue det måske er bedst :)

Har et gavekort til massage, men lige nu ville jeg ikke kunne overskue at skulle afsted, og tænker det måske er godt at gemme til en efter-fødsel-massage :)
2
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 19. maj 2019, 13:40

Jeg har samtale med fødselslæge i morgen tidlig, og som det ser ud til nu har jeg ingen pasning til min store søn. Han er 7. Jeg havde arrangeret pasning, da jeg naturligvis helst vil gøre den slags børnefrit, men jeg har ingen som helst andre muligheder for pasning. Er det hul i hovedet at tage til samtalen når jeg har ham med?
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 19. maj 2019, 13:56

SjuskeMor skrev:Jeg har samtale med fødselslæge i morgen tidlig, og som det ser ud til nu har jeg ingen pasning til min store søn. Han er 7. Jeg havde arrangeret pasning, da jeg naturligvis helst vil gøre den slags børnefrit, men jeg har ingen som helst andre muligheder for pasning. Er det hul i hovedet at tage til samtalen når jeg har ham med?


Hvor vigtig er samtalen?

Kan han pacificeres med en ipad og høretelefoner, så du kan tale med lægen uforstyrret? Så ville jeg nok gøre det, hvis samtalen er vigtig nok.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 19. maj 2019, 14:33

SjuskeMor skrev:Jeg har samtale med fødselslæge i morgen tidlig, og som det ser ud til nu har jeg ingen pasning til min store søn. Han er 7. Jeg havde arrangeret pasning, da jeg naturligvis helst vil gøre den slags børnefrit, men jeg har ingen som helst andre muligheder for pasning. Er det hul i hovedet at tage til samtalen når jeg har ham med?

Det synes jeg ikke. Det var noget andet hvis han var 2, men en på 7 kan godt forstå, at mor skal snakke med en læge og at han skal være stille imens. Tag lidt legetøj eller telefon/ipad med - så burde det kunne lade sig gøre.
1
J, juli 2018.
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 19. maj 2019, 17:15

Lys skrev:
SjuskeMor skrev:Jeg har samtale med fødselslæge i morgen tidlig, og som det ser ud til nu har jeg ingen pasning til min store søn. Han er 7. Jeg havde arrangeret pasning, da jeg naturligvis helst vil gøre den slags børnefrit, men jeg har ingen som helst andre muligheder for pasning. Er det hul i hovedet at tage til samtalen når jeg har ham med?


Hvor vigtig er samtalen?

Kan han pacificeres med en ipad og høretelefoner, så du kan tale med lægen uforstyrret? Så ville jeg nok gøre det, hvis samtalen er vigtig nok.

Jeg følges pga tidligere komplikationer, så det er et tjek, skal også scannes, etc. Han er dog vant til at være med alle mulige steder, for jeg hjemmeskoler, så han er med på slæb rigtig meget. Tænker netop at jeg kan placere ham med min tlf og et par øretelefoner. Vi tager nok afsted, og så må det briste eller bære.
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 19. maj 2019, 17:29

Zonta skrev:
SjuskeMor skrev:Jeg har samtale med fødselslæge i morgen tidlig, og som det ser ud til nu har jeg ingen pasning til min store søn. Han er 7. Jeg havde arrangeret pasning, da jeg naturligvis helst vil gøre den slags børnefrit, men jeg har ingen som helst andre muligheder for pasning. Er det hul i hovedet at tage til samtalen når jeg har ham med?

Det synes jeg ikke. Det var noget andet hvis han var 2, men en på 7 kan godt forstå, at mor skal snakke med en læge og at han skal være stille imens. Tag lidt legetøj eller telefon/ipad med - så burde det kunne lade sig gøre.

Tænker også at han pacificeres med min tlf imens. Han har været med mig til lægen før. Så jeg håber det går.
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 20. maj 2019, 09:04

Det gik rigtig fint hos fødselslæge, både ift knægten der var med, som sad og så Ninja Turtles hele besøget igennem, og selve undersøgelsen gik også fint, alt så stadig normalt ud. Baby er 15% over gennemsnittet, men ikke tyk, bare stor, så lægen snakkede om, at de nok lige holder øje med hvor stor han bliver, og helst sætter mig igang før han når over 4200 gram. Jeg har født en på 4700 i 2013, og de vil gerne undgå at jeg skal presse sådan en tumling ud igen :D blodtryk var fint, lidt spor af protein i urinen, men ellers ingenting at sætte en finger på.
3
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 20. maj 2019, 10:01

Dejligt med godt besøg hos fødselslæge :)

Jeg havde egentlig besluttet at tage til jordemoderen i dag, og få snakket om jeg f.eks. ville kunne få lavet en hindeløsning snart i håb om at fødslen starter mens en hjemmefødsel stadig er en mulighed, ikke som i at få denlavet i dag, bare før baby runder de 4 kg. Men har rigtig rigtig ondt i hovedet og min hals er blevet værre troede ellers den var blevet god i går aftes, så jeg tænker ikke jeg skal over og smitte en masse gravide. Tilgengæld har jeg så erfaret at jeg ikke kan melde afbud til tiden, der er telefontid for afbud og det var før jeg vågnede. Så nu har jeg vildt dårlig samvittighed over bare at blive væk. Det er da også fjollet at man ikke kan melde afbud senere, jeg havde jo planlagt at tage afsted hvis jeg ikke havde haft det så skidt her da jeg vågnede.

Dagens projekt bliver at kæmpe mig over og handle ind til ugen og hente datteren om nogle timer.
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 20. maj 2019, 10:39

Jeg ved ikke om det er normalt at man bliver sparsomt informeret omkring den her slags ting, men jeg har lige fundet ud af, at ikke nok med at jeg havde svær svangerskabsforgiftning sidste graviditet, så havde jeg åbenbart også hellp-syndrom som ekstra komplikation, hvorfor jeg har taget acetylsalicylsyre denne graviditet. Nu fandt jeg først ud af det efter min lægesamtale, og givetvis 3,5 år for sent ift hvad jeg synes burde være sket, men jeg har da klart tænkt mig at tale med jordemoderen om hvorfor jeg ikke er blevet informeret om det dengang. Risikoen er heldigvis ret så lav for at det skulle ske igen, men dødeligheden for både mor og barn ved hellp er ret høj, samt andre risici, så hvorfor fortalte man det ikke dengang? Jeg mødte virkelig mange forskellige fagpersoner både før, under og efter fødslen, og ikke en eneste af dem nævnte det på noget tidspunkt. Det er jeg egentlig lidt chokeret over.
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 20. maj 2019, 10:48

SjuskeMor skrev:Jeg ved ikke om det er normalt at man bliver sparsomt informeret omkring den her slags ting, men jeg har lige fundet ud af, at ikke nok med at jeg havde svær svangerskabsforgiftning sidste graviditet, så havde jeg åbenbart også hellp-syndrom som ekstra komplikation, hvorfor jeg har taget acetylsalicylsyre denne graviditet. Nu fandt jeg først ud af det efter min lægesamtale, og givetvis 3,5 år for sent ift hvad jeg synes burde være sket, men jeg har da klart tænkt mig at tale med jordemoderen om hvorfor jeg ikke er blevet informeret om det dengang. Risikoen er heldigvis ret så lav for at det skulle ske igen, men dødeligheden for både mor og barn ved hellp er ret høj, samt andre risici, så hvorfor fortalte man det ikke dengang? Jeg mødte virkelig mange forskellige fagpersoner både før, under og efter fødslen, og ikke en eneste af dem nævnte det på noget tidspunkt. Det er jeg egentlig lidt chokeret over.


Det må være en fejl - men en ret grov en af slagsen. Man har da krav på at kende sin egen diagnose! Jeg kender en, der fik hyperakut kejsersnit i fuld bedøvelse midt om natten pga hellp, så det er ikke sådan at spøge med.
2
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 20. maj 2019, 11:04

Lys skrev:
SjuskeMor skrev:Jeg ved ikke om det er normalt at man bliver sparsomt informeret omkring den her slags ting, men jeg har lige fundet ud af, at ikke nok med at jeg havde svær svangerskabsforgiftning sidste graviditet, så havde jeg åbenbart også hellp-syndrom som ekstra komplikation, hvorfor jeg har taget acetylsalicylsyre denne graviditet. Nu fandt jeg først ud af det efter min lægesamtale, og givetvis 3,5 år for sent ift hvad jeg synes burde være sket, men jeg har da klart tænkt mig at tale med jordemoderen om hvorfor jeg ikke er blevet informeret om det dengang. Risikoen er heldigvis ret så lav for at det skulle ske igen, men dødeligheden for både mor og barn ved hellp er ret høj, samt andre risici, så hvorfor fortalte man det ikke dengang? Jeg mødte virkelig mange forskellige fagpersoner både før, under og efter fødslen, og ikke en eneste af dem nævnte det på noget tidspunkt. Det er jeg egentlig lidt chokeret over.


Det må være en fejl - men en ret grov en af slagsen. Man har da krav på at kende sin egen diagnose! Jeg kender en, der fik hyperakut kejsersnit i fuld bedøvelse midt om natten pga hellp, så det er ikke sådan at spøge med.

Præcis min tanke, det er en ret heftig diagnose lige at glemme at fortælle patienten, synes jeg. Jeg ved ikke om det kan skyldes uenighed eller usikkerheder i diagnosen, dem kan der jo være, men ikke engang graden af min svangerskabsforgiftning syntes de at kunne blive helt enige om. Jeg skal heldigvis til jordemoder i morgen, så jeg kan få snakket om det der allerede. Forstår simpelthen ikke at det ikke er blevet videreformidlet til os.
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 20. maj 2019, 11:17

SjuskeMor skrev:
Lys skrev:
SjuskeMor skrev:Jeg ved ikke om det er normalt at man bliver sparsomt informeret omkring den her slags ting, men jeg har lige fundet ud af, at ikke nok med at jeg havde svær svangerskabsforgiftning sidste graviditet, så havde jeg åbenbart også hellp-syndrom som ekstra komplikation, hvorfor jeg har taget acetylsalicylsyre denne graviditet. Nu fandt jeg først ud af det efter min lægesamtale, og givetvis 3,5 år for sent ift hvad jeg synes burde være sket, men jeg har da klart tænkt mig at tale med jordemoderen om hvorfor jeg ikke er blevet informeret om det dengang. Risikoen er heldigvis ret så lav for at det skulle ske igen, men dødeligheden for både mor og barn ved hellp er ret høj, samt andre risici, så hvorfor fortalte man det ikke dengang? Jeg mødte virkelig mange forskellige fagpersoner både før, under og efter fødslen, og ikke en eneste af dem nævnte det på noget tidspunkt. Det er jeg egentlig lidt chokeret over.


Det må være en fejl - men en ret grov en af slagsen. Man har da krav på at kende sin egen diagnose! Jeg kender en, der fik hyperakut kejsersnit i fuld bedøvelse midt om natten pga hellp, så det er ikke sådan at spøge med.

Præcis min tanke, det er en ret heftig diagnose lige at glemme at fortælle patienten, synes jeg. Jeg ved ikke om det kan skyldes uenighed eller usikkerheder i diagnosen, dem kan der jo være, men ikke engang graden af min svangerskabsforgiftning syntes de at kunne blive helt enige om. Jeg skal heldigvis til jordemoder i morgen, så jeg kan få snakket om det der allerede. Forstår simpelthen ikke at det ikke er blevet videreformidlet til os.


Det er sikkert sådan noget med, at alle har troet, at I var informeret og derfor ikke har nævnt det specifikt. Men det er da bestemt ikke godt nok, synes jeg.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 20. maj 2019, 13:58

Jeg ville lade ham vente i venteværelset med en iPad.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 20. maj 2019, 14:02

SjuskeMor skrev:Jeg ved ikke om det er normalt at man bliver sparsomt informeret omkring den her slags ting, men jeg har lige fundet ud af, at ikke nok med at jeg havde svær svangerskabsforgiftning sidste graviditet, så havde jeg åbenbart også hellp-syndrom som ekstra komplikation, hvorfor jeg har taget acetylsalicylsyre denne graviditet. Nu fandt jeg først ud af det efter min lægesamtale, og givetvis 3,5 år for sent ift hvad jeg synes burde være sket, men jeg har da klart tænkt mig at tale med jordemoderen om hvorfor jeg ikke er blevet informeret om det dengang. Risikoen er heldigvis ret så lav for at det skulle ske igen, men dødeligheden for både mor og barn ved hellp er ret høj, samt andre risici, så hvorfor fortalte man det ikke dengang? Jeg mødte virkelig mange forskellige fagpersoner både før, under og efter fødslen, og ikke en eneste af dem nævnte det på noget tidspunkt. Det er jeg egentlig lidt chokeret over.

Det er helt sikkert en fejl! :shock:

Jeg har en kusine, der havde HELLP i første graviditet og af den grund fødte ekstremt for tidligt. 2. graviditet gik dog meget bedre, uden HELLP og med svangerskabsforgiftning meget senere.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Graviditet"