Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 16. dec 2019, 05:58

Elfenben skrev:
Urtekussen skrev:Modsat jer, så er jeg endnu mere pjattet efter julemad end sædvanligt. Sådan har det altid været, når jeg var gravid :-D

Jeg er halvvejs i dag, og pånær smådårlig søvn og periodevis ondt i ryggen, så har jeg det super fint.

Baby er begyndt rigtigt at kunne mærkes. Jeg har moderkagen foran (igen), så jeg har ventet længe på at mærke den.

Jeg forsøger fortsat at nå at træne et par gange om ugen, og har lige løbet 3 km. Jeg er lidt stolt af mig selv, og håber jeg kan holde det til termin.
sejt gået med træning og løb!! Jeg har indtil videre også kunne fastholde min træning med 1-2 gange om ugen :) hyggeligt vores terminer er så tætte.. Jeg er i uge 22.

Sejt af dig! :gogo:
Jeg synes faktisk det sværeste er at finde tiden i en hverdag med børn, hus, dyr, mand, jul.
Men jeg VIL bare af sted.
Når jeg først er der, går det så fint.

Jeg har termin på min mands fødselsdag :lun:
0
2011
2015
2018
2020
2023
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nomnom » 16. dec 2019, 06:47

Urtekussen skrev:Modsat jer, så er jeg endnu mere pjattet efter julemad end sædvanligt. Sådan har det altid været, når jeg var gravid :-D

Jeg er halvvejs i dag, og pånær smådårlig søvn og periodevis ondt i ryggen, så har jeg det super fint.

Baby er begyndt rigtigt at kunne mærkes. Jeg har moderkagen foran (igen), så jeg har ventet længe på at mærke den.

Jeg forsøger fortsat at nå at træne et par gange om ugen, og har lige løbet 3 km. Jeg er lidt stolt af mig selv, og håber jeg kan holde det til termin.


Jeg elsker julemad og det er normalt et stort højdepunkt i min jul, men må give fortabt til denne. Jeg er dog sikker på jeg tager revanche så snart jeg har overstået denne kvalme samt opkastningerne. Så inviteres hele familien på en omgang julemad med alt hvad der hører sig til.

Jeg synes det er sejt at du holder træningen ved lige. Jeg håber selv at komme i gang igen snarest. Jeg har tabt mig 10 kilo inden jeg blev gravid ifm. træning og jeg synes jeg var kommet ind i sådan en god rytme med styrketræning, crosstrainer og holdtræning.
Jeg håber virkelig jeg kan komme bare lidt igang så snart jeg har det bedre.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6971

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 16. dec 2019, 08:13

Min kæreste og jeg har haft en hyggelig weekend, han har for en gang skyld har fri, så vi har kunnet bruge både lørdag og søndag sammen. I går var helt tosset. Vi havde sat os for at udfylde de spørgsmål som de stiller på profylaxkurset eg.: "hvad er dine forventninger - hvordan visualiserer du de første dage hjemme - ect" - vi skrev hver for sig og læste så højt for hinanden. Det sluttede med en totalt nedsmeltning fra min side - jeg blev simpelthen så rørt over det han skrev at jeg nægtede at læse mit op og jeg sad og tudbrølede. Heldigvis kan han bare håndtere alt uden at få mig til at føle mig helt forkert. Men færdige blev vi, og tog afsted til byen for at kigge på ting til renoveringen af vores 1. sal som vi er i gang med.

Vi sluttede af med et besøg på pubben hvor han arbejder og for engangsskyld var han gæst og kunne sidde i baren og få et par øl inden vi vendte næsen hjem ad. Vel hjemme smider jeg mig på sofaen, mens han hiver julepynt frem - og så får jeg en lille før julegave; Robbie Williams julealbum på vinyl. Der stikker det helt af for mig igen og jeg tuder som jeg ved ikke hvad. Vi får pyntet og lyttet til julemusik og bare hygget os.


En dejlig weekend, men alt det tuderi er jeg dælme træt af. Det er normalt ikke mig, men at være gravid har virkelig gjort så at jeg slet ikke kan holde noget tilbage.

Nu er der kun denne uge tilbage, så er det ferie og derefter barsel for mig - og jeg glæder mig. Det skal blive så rart at kunne gå og nusse hjemme inden babys ankomst. I dag er der 29 dage til termin!!!
2
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6971

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 16. dec 2019, 08:14

Urtekussen skrev:
Elfenben skrev:
Urtekussen skrev:Modsat jer, så er jeg endnu mere pjattet efter julemad end sædvanligt. Sådan har det altid været, når jeg var gravid :-D

Jeg er halvvejs i dag, og pånær smådårlig søvn og periodevis ondt i ryggen, så har jeg det super fint.

Baby er begyndt rigtigt at kunne mærkes. Jeg har moderkagen foran (igen), så jeg har ventet længe på at mærke den.

Jeg forsøger fortsat at nå at træne et par gange om ugen, og har lige løbet 3 km. Jeg er lidt stolt af mig selv, og håber jeg kan holde det til termin.
sejt gået med træning og løb!! Jeg har indtil videre også kunne fastholde min træning med 1-2 gange om ugen :) hyggeligt vores terminer er så tætte.. Jeg er i uge 22.

Sejt af dig! :gogo:
Jeg synes faktisk det sværeste er at finde tiden i en hverdag med børn, hus, dyr, mand, jul.
Men jeg VIL bare af sted.
Når jeg først er der, går det så fint.

Jeg har termin på min mands fødselsdag :lun:


I er begge så SEJE - er mega misundelig. Håber i kan fortsætte at nyde træningen. :)
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7723
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 16. dec 2019, 18:47

Ladysparrow skrev:
Urtekussen skrev:
Elfenben skrev:
Urtekussen skrev:Modsat jer, så er jeg endnu mere pjattet efter julemad end sædvanligt. Sådan har det altid været, når jeg var gravid :-D

Jeg er halvvejs i dag, og pånær smådårlig søvn og periodevis ondt i ryggen, så har jeg det super fint.

Baby er begyndt rigtigt at kunne mærkes. Jeg har moderkagen foran (igen), så jeg har ventet længe på at mærke den.

Jeg forsøger fortsat at nå at træne et par gange om ugen, og har lige løbet 3 km. Jeg er lidt stolt af mig selv, og håber jeg kan holde det til termin.
sejt gået med træning og løb!! Jeg har indtil videre også kunne fastholde min træning med 1-2 gange om ugen :) hyggeligt vores terminer er så tætte.. Jeg er i uge 22.

Sejt af dig! :gogo:
Jeg synes faktisk det sværeste er at finde tiden i en hverdag med børn, hus, dyr, mand, jul.
Men jeg VIL bare af sted.
Når jeg først er der, går det så fint.

Jeg har termin på min mands fødselsdag :lun:


I er begge så SEJE - er mega misundelig. Håber i kan fortsætte at nyde træningen. :)

Jeg får til gengæld at vide at jeg er for aktiv af min svigerfamilie, "shouldn't she be on bedrest?", "why is she so active?". :stoned:

Vi snakker daglige gåture og cyklen til forskellige aktiviteter og universitetet. Og her på det seneste aqua fitness.

De er så søde i al deres bekymrethed. Min mand siger at det skyldes at man slet ikke gør sådan noget som gravid i Indien.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6971

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 17. dec 2019, 09:16

Kerrigan skrev:
Ladysparrow skrev:
Urtekussen skrev:
Elfenben skrev:
Urtekussen skrev:Modsat jer, så er jeg endnu mere pjattet efter julemad end sædvanligt. Sådan har det altid været, når jeg var gravid :-D

Jeg er halvvejs i dag, og pånær smådårlig søvn og periodevis ondt i ryggen, så har jeg det super fint.

Baby er begyndt rigtigt at kunne mærkes. Jeg har moderkagen foran (igen), så jeg har ventet længe på at mærke den.

Jeg forsøger fortsat at nå at træne et par gange om ugen, og har lige løbet 3 km. Jeg er lidt stolt af mig selv, og håber jeg kan holde det til termin.
sejt gået med træning og løb!! Jeg har indtil videre også kunne fastholde min træning med 1-2 gange om ugen :) hyggeligt vores terminer er så tætte.. Jeg er i uge 22.

Sejt af dig! :gogo:
Jeg synes faktisk det sværeste er at finde tiden i en hverdag med børn, hus, dyr, mand, jul.
Men jeg VIL bare af sted.
Når jeg først er der, går det så fint.

Jeg har termin på min mands fødselsdag :lun:


I er begge så SEJE - er mega misundelig. Håber i kan fortsætte at nyde træningen. :)

Jeg får til gengæld at vide at jeg er for aktiv af min svigerfamilie, "shouldn't she be on bedrest?", "why is she so active?". :stoned:

Vi snakker daglige gåture og cyklen til forskellige aktiviteter og universitetet. Og her på det seneste aqua fitness.

De er så søde i al deres bekymrethed. Min mand siger at det skyldes at man slet ikke gør sådan noget som gravid i Indien.


Kan huske at sådan var det også i Bosnien - der måtte mor og baby heller ikke gå udenfor huset før der var gået en måned. Til gængæld var det helt legalt at hjemmet var invaderet fra morgen til aften af hele familien og at ryge indenfor var også ok. :gruble: :stoned:
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7723
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 17. dec 2019, 16:23

Ladysparrow skrev:
Kan huske at sådan var det også i Bosnien - der måtte mor og baby heller ikke gå udenfor huset før der var gået en måned. Til gængæld var det helt legalt at hjemmet var invaderet fra morgen til aften af hele familien og at ryge indenfor var også ok. :gruble: :stoned:

Det ville jeg slet ikke kunne holde ud. Ville være ret tæt på at slå nogen ihjel. :panik:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 17. dec 2019, 18:32

Første lægebesøg overstået, jeg slap heldigvis for en gynækologisk undersøgelse. Fik sådan en lille fin oversigt over, fra hvilke datoer jeg skal gøre hvad - fx lægetid, vitaminer osv.
Nu venter jeg på indkald til NF, er 11+6 d. 25.12, så håber virkelig på en scanning inden jeg er tilbage på job igen d. 2.
4
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nomnom » 18. dec 2019, 06:25

Fertilitetsklinikken tilbød os en gratis scanning ifm. jeg endte med at blive gravid uden hjælp. Det skal vi i morgen. Uh hvor jeg dog glæder mig til at se den.
Jeg er også spændt på hvor langt henne jeg er ifølge scanningen. Pga jul og nytår har jeg kunne få en tid d. 8. januar til nakkefold. Det er lige en af de sidste dage ift hvor langt jeg må være henne, hvis vi skal kunne bruge resultaterne. Så håber scanningen i morgen viser det er helt fint og at jeg ikke er lidt længere henne end regnet med. Alternativt må jeg ringe og høre om jeg ikke kan få en ny tid tidligere.
3
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6971

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 18. dec 2019, 07:15

Kerrigan skrev:
Ladysparrow skrev:
Kan huske at sådan var det også i Bosnien - der måtte mor og baby heller ikke gå udenfor huset før der var gået en måned. Til gængæld var det helt legalt at hjemmet var invaderet fra morgen til aften af hele familien og at ryge indenfor var også ok. :gruble: :stoned:

Det ville jeg slet ikke kunne holde ud. Ville være ret tæt på at slå nogen ihjel. :panik:


Ja, havde det været mig - var jeg gået i brædderne.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 18. dec 2019, 12:51

Når man liiiiige vil tjekke hvad der kom ud af double testen, selv om man godt ved at man skal lade være ...

Jeg er lige nu helt sikker på, at jeg bærer rundt på en MA, for mit hcg er virkelig lavt...
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 992

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Iforbifarten » 18. dec 2019, 17:01

twinkle skrev:Når man liiiiige vil tjekke hvad der kom ud af double testen, selv om man godt ved at man skal lade være ...

Jeg er lige nu helt sikker på, at jeg bærer rundt på en MA, for mit hcg er virkelig lavt...


Så vidt jeg husker er det en særlig beta-hcg værdi de måler og ikke den almindelige, så man kan ikke bruge den. Jeg har i hvert fald stået og skulle have taget almindeligt hcg og så var det den anden, der var bestilt og den kunne ikke bruges. Så jeg er ret sikker på du ikke kan bruge den til noget som helst og ikke behøver bekymre dig.
4
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 18. dec 2019, 17:38

Iforbifarten skrev:
twinkle skrev:Når man liiiiige vil tjekke hvad der kom ud af double testen, selv om man godt ved at man skal lade være ...

Jeg er lige nu helt sikker på, at jeg bærer rundt på en MA, for mit hcg er virkelig lavt...


Så vidt jeg husker er det en særlig beta-hcg værdi de måler og ikke den almindelige, så man kan ikke bruge den. Jeg har i hvert fald stået og skulle have taget almindeligt hcg og så var det den anden, der var bestilt og den kunne ikke bruges. Så jeg er ret sikker på du ikke kan bruge den til noget som helst og ikke behøver bekymre dig.

x 2. Mit beta-hcg var i øvrigt også virkelig lavt ved double testen og jeg har en (sådan rimelig) sund og rask knægt på knap halvandet år :D Jeg krydser for, at alt er okay.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 18. dec 2019, 18:16

Jeg håber i har ret. Jeg har skrevet til min læge, for at få hendes vurdering..
Og så har jeg fået tid til første scanning, først d. 9. januar! Der er viiiiiirkelig laaaaaang tiiiiid tiiiiilll..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 18. dec 2019, 18:28

twinkle skrev:Jeg håber i har ret. Jeg har skrevet til min læge, for at få hendes vurdering..
Og så har jeg fået tid til første scanning, først d. 9. januar! Der er viiiiiirkelig laaaaaang tiiiiid tiiiiilll..

Ikke for at tage modet fra dig, men jeg tror altså ikke lægen kan sige noget, fordi det er en faktor, der ikke som sådan kan stå alene. Hvad ligger dit tal på?
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Graviditet"