Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

38+3

Indlægaf Torn » 20. sep 2019, 14:18

Jeg har sidste jordemodersamtale på mandag. Vildt! Så bør der jo ikke være lang vej igen. Min krop viser dog ingen tegn på noget, der kunne minde om fødsel. Ser stadig frem til at prøve en plukkeve. Men mon ikke også jeg går over tid, sådan er det jo vist for de fleste førstegangsfødende.

Jeg er i øvrigt faldet lidt mere tilpas på barsel. Sørger for at besøge familie i både Jylland og på Fyn, og jeg fik også brugt nogle gode dage i Norge. Min mand er begyndt at foretrække, at jeg bliver lidt tættere på hjemmet (Sjælland), så det tager jeg naturligvis hensyn til, selvom jeg ikke føler, jeg er i nærheden af at være nær fødsel eller besværet af graviditeten.
3
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 20. sep 2019, 15:55

Det der overskud man havde i sin første graviditet er her ikke rigtig med en 2 årig :lol:
Vi var til nakkefold i mandags og alt er som det skal være.
Jeg skal føde i Horsens denne gang. Sidst var det Skejby. Det er jeg lidt spændt på. Der er 40 min. Til Horsens fra hvor vi bor. :gisp:

Har i hørt om at man helst ikke må bruge en elektrisk varmepude til ryggen, når man er gravid?
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 20. sep 2019, 17:23

Shmartiesh skrev:Det der overskud man havde i sin første graviditet er her ikke rigtig med en 2 årig :lol:
Vi var til nakkefold i mandags og alt er som det skal være.
Jeg skal føde i Horsens denne gang. Sidst var det Skejby. Det er jeg lidt spændt på. Der er 40 min. Til Horsens fra hvor vi bor. :gisp:

Har i hørt om at man helst ikke må bruge en elektrisk varmepude til ryggen, når man er gravid?


Jeg fik at vide, at det var ok med ryggen, men ikke på maven :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 20. sep 2019, 17:50

Kerrigan skrev:
Ladysparrow skrev:Jeg mærkede liv uden på maven i går nat for første gang, og vågnede i morges ved de små bevægelser, vækkede min kæreste og han kunne også mærke det. Det er altså ikke noget jeg går og bilder mig ind. Det var stort. :lun:


Ja, det er så hyggeligt. :lun:
Min mand har ikke været så heldig at kunne mærke særlig meget. Men nu mærker jeg liv hver dag, og er begyndt at kalde spire for min lille fodboldspiller. Håber lidt at det er den næste Nadia Nadim. :ninja: (kender ikke kønnet, men jeg synes at det er flot at Nadim både har fodboldkarriere og læser medicin).


Det er så hyggeligt, jeg gik hjem og smed mig på sofaen og mærkede lillemanden igen. Det bliver jeg vist ikke træt af sådan lige med det første. Vi kalder ham bebis/the baby og lillemanden. Ikke særligt opfindsomt. Haha
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

36+2

Indlægaf Rapfisk » 20. sep 2019, 19:51

Jeg er ved at være ret træt af halsbrand, men ellers er Lillebøf stadig et pragteksemplar.

Ellers er jeg i gang med at krydse min bucket list af og er nu i sommerhus med min mor (og min søde hund :lun:). Det er virkelig mærkeligt, at kæresten ikke er her, når vi nu har været sammen om alt i graviditeten.

I den kommende uge skal jeg ud til frokost et par gange, købe de sidste ting til baby og have pakket hospitalstasken.

Går lidt og overvejer, om pandekager vil være gode at have med til fødslen :gruble:
1
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: 36+2

Indlægaf Lys » 20. sep 2019, 19:58

Rapfisk skrev:Jeg er ved at være ret træt af halsbrand, men ellers er Lillebøf stadig et pragteksemplar.

Ellers er jeg i gang med at krydse min bucket list af og er nu i sommerhus med min mor (og min søde hund :lun:). Det er virkelig mærkeligt, at kæresten ikke er her, når vi nu har været sammen om alt i graviditeten.

I den kommende uge skal jeg ud til frokost et par gange, købe de sidste ting til baby og have pakket hospitalstasken.

Går lidt og overvejer, om pandekager vil være gode at have med til fødslen :gruble:



Halsbrand er så træls. Jeg spiser Balancid og mandler og drikker mælk som blev jeg betalt for det :lol:

Jeg er i øvrigt nogenlunde samme sted som dig i redebyggerfasen :) Har fået barnevognen hjem i dag og mangler vist kun at pakke hospitalstasken.

Jeg tror at alt man kan indtage i bidder og få lidt energi fra, kan fungere til fødslen. I det omfang man kommer til at indtage andet end rød saftevand. Jeg er ude i noget med muslibarer og bananer.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 20. sep 2019, 20:31

Vi skal hente barnevogn på søndag :lun:
0
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 20. sep 2019, 20:33

Rapfisk skrev:Vi skal hente barnevogn på søndag :lun:


Det var ret hyggeligt at lægge den ind bag i bilen :lun:

Hvilken en endte I med?
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: 36+2

Indlægaf Rapfisk » 20. sep 2019, 20:34

Lys skrev:
Jeg tror at alt man kan indtage i bidder og få lidt energi fra, kan fungere til fødslen. I det omfang man kommer til at indtage andet end rød saftevand. Jeg er ude i noget med muslibarer og bananer.

Jeg tænker også, at det skal være noget, man kan tåle at kaste op igen :wacko:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 20. sep 2019, 20:35

Lys skrev:
Rapfisk skrev:Vi skal hente barnevogn på søndag :lun:


Det var ret hyggeligt at lægge den ind bag i bilen :lun:

Hvilken en endte I med?

Nå, ja, vi endte med Stokke.
0
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: 36+2

Indlægaf Lys » 20. sep 2019, 20:36

Rapfisk skrev:
Lys skrev:
Jeg tror at alt man kan indtage i bidder og få lidt energi fra, kan fungere til fødslen. I det omfang man kommer til at indtage andet end rød saftevand. Jeg er ude i noget med muslibarer og bananer.

Jeg tænker også, at det skal være noget, man kan tåle at kaste op igen :wacko:


God pointe - det havde jeg slet ikke overvejet :lol: Der er bananer nok bedre end muslibarer...
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 20. sep 2019, 20:37

Rapfisk skrev:
Lys skrev:
Rapfisk skrev:Vi skal hente barnevogn på søndag :lun:


Det var ret hyggeligt at lægge den ind bag i bilen :lun:

Hvilken en endte I med?

Nå, ja, vi endte med Stokke.


Den er også fin!
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 20. sep 2019, 20:37

Lys skrev:Jeg begynder efterhånden at synes, at det er lidt voldsomt med ca 3 kg baby, der mosler rundt i maven. Det er ret fascinerende at se bevægelserne udenpå, men jeg altså kan godt blive lidt træt af moslerierne indeni indimellem :genert: Hun går altså til den... Men det lakker også mod enden nu...

Det kan jeg godt forstå. Jeg er allerede ret stor bare med et et kilos foster, og min mand så helt forskrækket ud da jeg nævnte at spire skal vokse sig mindst tre gange så stor (og gerne omkring 3500 gram). :lol:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 20. sep 2019, 20:44

Kerrigan skrev:
Lys skrev:Jeg begynder efterhånden at synes, at det er lidt voldsomt med ca 3 kg baby, der mosler rundt i maven. Det er ret fascinerende at se bevægelserne udenpå, men jeg altså kan godt blive lidt træt af moslerierne indeni indimellem :genert: Hun går altså til den... Men det lakker også mod enden nu...

Det kan jeg godt forstå. Jeg er allerede ret stor bare med et et kilos foster, og min mand så helt forskrækket ud da jeg nævnte at spire skal vokse sig mindst tre gange så stor (og gerne omkring 3500 gram). :lol:


Maven bliver jo heldigvis ikke nødvendigvis 3 gange så stor :D Sådan har jeg i hvert fald ikke oplevet det.

Min mave er ikke specielt stor (siger folk omkring mig) og har tilmed en lidt kort overkrop. Baby er tilsyneladende helt gennemsnitlig, men fylder altså godt til indeni. Jeg ELSKER fx mit lange skohorn, for der er godt nok langt ned til skoene nu :genert:

Jeg prøver at minde mig selv om, at det heldigvis er småting jeg døjer med - jeg har heldigvis (haft) en helt vildt nem graviditet.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: 36+2

Indlægaf Rapfisk » 20. sep 2019, 21:00

Lys skrev:
Rapfisk skrev:
Lys skrev:
Jeg tror at alt man kan indtage i bidder og få lidt energi fra, kan fungere til fødslen. I det omfang man kommer til at indtage andet end rød saftevand. Jeg er ude i noget med muslibarer og bananer.

Jeg tænker også, at det skal være noget, man kan tåle at kaste op igen :wacko:


God pointe - det havde jeg slet ikke overvejet :lol: Der er bananer nok bedre end muslibarer...

Jeg er typen, der får kvalme, når jeg slår knæet, så jeg tænker, det er en reel risiko...

Jeg synes, det er ret creepy at tænke på, der ligger et levedygtigt menneske i min mave, helt dækket af vand. Det er jo det naturligste i verden, men for mit indre blik ligner det en gyserfilm. På den måde glæder jeg mig til at have hende uden på maven.
2
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Graviditet"