Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 16. nov 2018, 20:54

Jeg fødte i Næstved i 2011, og personalet var så imødekommende og hjælpsomme. Vi var der i to døgn som førstegangsfødende, og Far var medindlagt på en enkeltstue. Fødslen havde været lidt kompliceret, og han boede første nat på neonatal, da han havde været påvirket.

Denne gang skal jeg føde i Aalborg, og er helt med på at blive sendt hjem med det samme.

Hvis ellers der sikres en bedre opfølgning i hjemmene, tror jeg faktisk, at det generelt er bedst at komme hjem i egne omgivelser.
Men - som socialrådgiver på børneområdet bliver jeg faktisk ret bekymret for de ressourcesvage forældre, som dels ikke vil få støtte nok, dels ikke får opsyn nok. De indlægges jo ikke, med mindre der er noget med barnet eller moderen?
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. nov 2018, 23:55

Depeche_Mama skrev:Jeg fødte i Næstved i 2011, og personalet var så imødekommende og hjælpsomme. Vi var der i to døgn som førstegangsfødende, og Far var medindlagt på en enkeltstue. Fødslen havde været lidt kompliceret, og han boede første nat på neonatal, da han havde været påvirket.

Denne gang skal jeg føde i Aalborg, og er helt med på at blive sendt hjem med det samme.

Hvis ellers der sikres en bedre opfølgning i hjemmene, tror jeg faktisk, at det generelt er bedst at komme hjem i egne omgivelser.
Men - som socialrådgiver på børneområdet bliver jeg faktisk ret bekymret for de ressourcesvage forældre, som dels ikke vil få støtte nok, dels ikke får opsyn nok. De indlægges jo ikke, med mindre der er noget med barnet eller moderen?


Men de ressourcesvage forældre bliver vel tilmeldt sårbar gravid, og dermed bliver de vel tilbudt indlæggelse på barselsgangens afsnit for sårbare gravide :) Så de bliver ikke ramt af det her :) Det er jo ikke barselsgangen der lukker men de 5 værelser der var ekstra på patienthotellet til helt almindelige førstegangsgravide der bare gerne ville blive en nat :)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 17. nov 2018, 00:50

Nu hører jeg ikke længere til her, men vil alligevel lige nævne at personalet på Roskilde Sygehus i forbindelse med min graviditet og fødsel har været sublime. Fødslen var vel i princippet noget juks egentlig, men efterfølgende har de været helt fantastiske. Det skal selvfølgelig nævnes at vi lå på neonatal, men mon svigerinde lå på almindelig barselsgang efter pks, og havde også masser af hjælp og støtte. Jeg lå 3 uger på neo, og personalet var super til hjælp med alt hvad jeg bad om, og var gode til hjælp ift amning (uden nogen snak om ammebrikker på noget tidspunkt). Grundet sygdom på neo var der ofte personale fra den almindelige børneafdeling og de var generelt ligeså søde og hjælpsomme som neo-personalet.
Bare lige så det ikke drukner i dårlige oplevelser :) jeg er generelt fuld af benovelse over den fantastiske behandling og hjælp jeg fik fra et personale der generelt ikke lod patienterne bemærke stress og travlhed.
1
My world 12-10-18 :lun:
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bergen » 17. nov 2018, 04:03

godtnavn skrev:
Depeche_Mama skrev:Jeg fødte i Næstved i 2011, og personalet var så imødekommende og hjælpsomme. Vi var der i to døgn som førstegangsfødende, og Far var medindlagt på en enkeltstue. Fødslen havde været lidt kompliceret, og han boede første nat på neonatal, da han havde været påvirket.

Denne gang skal jeg føde i Aalborg, og er helt med på at blive sendt hjem med det samme.

Hvis ellers der sikres en bedre opfølgning i hjemmene, tror jeg faktisk, at det generelt er bedst at komme hjem i egne omgivelser.
Men - som socialrådgiver på børneområdet bliver jeg faktisk ret bekymret for de ressourcesvage forældre, som dels ikke vil få støtte nok, dels ikke får opsyn nok. De indlægges jo ikke, med mindre der er noget med barnet eller moderen?


Men de ressourcesvage forældre bliver vel tilmeldt sårbar gravid, og dermed bliver de vel tilbudt indlæggelse på barselsgangens afsnit for sårbare gravide :) Så de bliver ikke ramt af det her :) Det er jo ikke barselsgangen der lukker men de 5 værelser der var ekstra på patienthotellet til helt almindelige førstegangsgravide der bare gerne ville blive en nat :)



Måske. Jeg har en kronisk sygdom, der skulle observeres tæt og barnets evt reaktion på medicin under graviditet og var meldt til det program af den årsag. Det blev så aflyst på grund af ferie, da jeg kom ind. Og altså overnatning uden pårørende først på gangen efter AKS og så 4 mands stue med 24/7 skrigeri.

Barselsgangen var et stort kaos og jeg har desværre hørt det fra andre også siden jeg fik barn.
Jeg kunne bare ikke vælge andet fødested på grund af netop den sygdom, som så aldrig blev tjekket på barsel eller fulgt op på hos hverken mig eller A.

Egen læge klarede det 14 dage senere, da han kom hjem fra ferie og han er ret erfaren. Ellers havde der været ventetid til tjek på sygehuset og i værste fald en ny familie stresset i ugevis over det.

I min journal stod, at jeg skulle have ekstra støtte til blandt andet amning. Ikke en ansat spurgte til det og jeg fik en afvisning, da jeg bad om hjælp og en sutteflaske udleveret.

Fødegangen var fantastiske. Det var en vanvittig fødsel, men personalet gjorde en stor positiv forskel modsat på barselsgangen. Bortset fra de ikke kunne afse en JM til at gennemgå forløbet før 4 måneder senere, hvor det var ligemeget for mig på grund af anden hjælp. Så meget for at være med i sårbare gravide.

Så jeg forudser ikke at ukomplicerede fødende får meget opmærksom fremover fra RH. Jeg råder folk til at vælge andet end RH, hvis de kan.
Senest rettet af Bergen 17. nov 2018, 04:17, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. nov 2018, 04:13

Jeg har som udgangspunkt kun positivt at sige om vores forløb på herlev. Største minus var den jm studerende som skulle observere mig var røv dårlig til det og pludselig var det hele gået over tid og bla bla. Men det fik jeg faktisk en undskyldning for.

Vi havde på forhånd sagt at vi ville have to overnatninger på barselshotellet på Herlev hvor jeg fødte og der var virkelig godt.

Denne gang er det privatklinik og der er ikke overnatning. Men det er også 2. gang, vores søn venter på os og vi har vores egen trygge base i sommerhuset. Passer mig perfekt med ro der er planlagt omkring det og jeg kender sted, JM osv.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4583

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Undtagelsen » 17. nov 2018, 05:16

Jeg fødte i 2015 på Riget og var under deres sårbar gravid program og havde en virkelig god oplevelse.
Opholdet på barselsgangen var en meget mere positiv oplevelse end ved min første fødsel i 2011 på Hvidovre.

Alle oplevelser er forskellige og jeg synes egentlig kun det er fint at de prioriterer de barslende, der rent faktisk har behov for det, fremfor barselshotellet.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 17. nov 2018, 07:24

Da jeg gik i seng i går havde jeg helt sikkert småveer.
Desværre ikke noget, som udviklede sig, men kroppen forbereder sig da, og nu har jeg prøvet en af de famøse "falske opstarter" :)
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 17. nov 2018, 08:19

Tip: jeg holder selv familien opdateret på manglende baby, så får ikke ret mange 'er det nu?' henvendelser - udover i går, da min mor lavede et opslag på FB med, at NU har S termin, så nu må Lillebror snart komme.... :tie: Det var også hende, der offentliggjorde det i utide på FB.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. nov 2018, 08:27

Depeche_Mama skrev:Tip: jeg holder selv familien opdateret på manglende baby, så får ikke ret mange 'er det nu?' henvendelser - udover i går, da min mor lavede et opslag på FB med, at NU har S termin, så nu må Lillebror snart komme.... :tie: Det var også hende, der offentliggjorde det i utide på FB.


Åh Gud. Jeg magter ikke den slags.

Man skal altid lægge en uge eller to til når man skal fortælle terminsdato :D
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 17. nov 2018, 09:31

Jeg er begyndt at tage det i opløbet ved hver dag at skrive på fjæsen, at jeg endnu ikke har født.
4
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 17. nov 2018, 10:16

FormerlyKnownAs skrev:
Depeche_Mama skrev:Tip: jeg holder selv familien opdateret på manglende baby, så får ikke ret mange 'er det nu?' henvendelser - udover i går, da min mor lavede et opslag på FB med, at NU har S termin, så nu må Lillebror snart komme.... :tie: Det var også hende, der offentliggjorde det i utide på FB.


Åh Gud. Jeg magter ikke den slags.

Man skal altid lægge en uge eller to til når man skal fortælle terminsdato :D


Vi tænker også mentalt +2 uger, gik jo også over sidst, så det er helt ok for mig/os herhjemme. Han kommer jo ud på et tidspunkt.

Min mor LEVER på FB. Har opgivet at gøre noget ved det :lol:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. nov 2018, 10:25

Depeche_Mama skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Depeche_Mama skrev:Tip: jeg holder selv familien opdateret på manglende baby, så får ikke ret mange 'er det nu?' henvendelser - udover i går, da min mor lavede et opslag på FB med, at NU har S termin, så nu må Lillebror snart komme.... :tie: Det var også hende, der offentliggjorde det i utide på FB.


Åh Gud. Jeg magter ikke den slags.

Man skal altid lægge en uge eller to til når man skal fortælle terminsdato :D


Vi tænker også mentalt +2 uger, gik jo også over sidst, så det er helt ok for mig/os herhjemme. Han kommer jo ud på et tidspunkt.

Min mor LEVER på FB. Har opgivet at gøre noget ved det :lol:


Oh dear. Jeg er jo i den lykkelige situation at kun 5-6 stykker overhovedet ved at jeg er gravid :ninja:
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

26+4

Indlægaf MissHindenburg » 17. nov 2018, 13:06

Jeg vil sige at overskriften for denne uge er: Hurra halsbrand! :rulle: Det er lidt spøjst, det er enten det eller kvalme! Jeg glæder mig til lige den del af graviditeten er overstået :lol:

Men udover det så går det ganske godt - min mand er ved at male det sidste i børneværelset så i løbet af i morgen vil vi forhåbentlig kunne få samlet puslebord og tremmeseng. :banan:
Vores kontor i kælderen er et kæmpe opbevarings rum for alt muligt baby-gøgl, vi trænger lidt til at få normal tilstand der nede igen.

Jeg har de sidste 3 dage haft bøvl med iskiasnerven, er der nogle af jer der har et forslag til hvad jeg lige kan gøre for mig selv? Kan det fx. betale sig med massage??
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 26+4

Indlægaf Aquadorable » 17. nov 2018, 15:51

MissHindenburg skrev:Jeg vil sige at overskriften for denne uge er: Hurra halsbrand! :rulle: Det er lidt spøjst, det er enten det eller kvalme! Jeg glæder mig til lige den del af graviditeten er overstået :lol:

Men udover det så går det ganske godt - min mand er ved at male det sidste i børneværelset så i løbet af i morgen vil vi forhåbentlig kunne få samlet puslebord og tremmeseng. :banan:
Vores kontor i kælderen er et kæmpe opbevarings rum for alt muligt baby-gøgl, vi trænger lidt til at få normal tilstand der nede igen.

Jeg har de sidste 3 dage haft bøvl med iskiasnerven, er der nogle af jer der har et forslag til hvad jeg lige kan gøre for mig selv? Kan det fx. betale sig med massage??


For mig hjalp massage rigtig meget. Det gjorde så også vanvittigt ondt at blive masseret i det område :tie: Men det fik stort set smerterne til at gå væk :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 17. nov 2018, 15:53

Mon L_W har født?
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Graviditet"