Terminstråd - alle er velkomne :)

Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 14. aug 2018, 08:01

Zonta skrev:Det her var mine fødselsønsker :) Spørg hvis der er noget du vil have uddybet :D

Edit: Jeg kan da lige tilføje, at de to JM jeg havde med at gøre, var meget åbne over for listen. Vi havde selv højtaler med til musikken og de kommenterede begge to den rolige og behagelige musik :lol: Lyset var også dæmpet. Det med pressefasen blev overholdt. Og da der var vagtskifte hørte jeg, at JM sagde, til hende der skulle overtage, at jeg havde brug for information og opbakning. Men hun sagde nu også, at jeg klarede smerterne sindssygt flot, så det med lav smertetærskel var hun nu ikke enig i.


Tak for deling af ønsker. Dem kommer jeg til at blive inspireret af, de virker håndgribelige. Dejligt, at de blev fulgt.
Man behøver ikke at uddybe mere end blot at skrive "mamaprofylax" og "rebozo", så ved de, hvad det går ud på? Var det for at kunne henvise dig til det undervejs "Husk, hvad du har lært!"-agtigt?
Hvordan foregår det praktisk? Hvem skal have den liste stukket i hånden og hvornår? Men det er måske noget, ens jordemoder orienterer om ved senere besøg :)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 14. aug 2018, 08:45

Pilen skrev:
Zonta skrev:Det her var mine fødselsønsker :) Spørg hvis der er noget du vil have uddybet :D

Edit: Jeg kan da lige tilføje, at de to JM jeg havde med at gøre, var meget åbne over for listen. Vi havde selv højtaler med til musikken og de kommenterede begge to den rolige og behagelige musik :lol: Lyset var også dæmpet. Det med pressefasen blev overholdt. Og da der var vagtskifte hørte jeg, at JM sagde, til hende der skulle overtage, at jeg havde brug for information og opbakning. Men hun sagde nu også, at jeg klarede smerterne sindssygt flot, så det med lav smertetærskel var hun nu ikke enig i.


Tak for deling af ønsker. Dem kommer jeg til at blive inspireret af, de virker håndgribelige. Dejligt, at de blev fulgt.
Man behøver ikke at uddybe mere end blot at skrive "mamaprofylax" og "rebozo", så ved de, hvad det går ud på? Var det for at kunne henvise dig til det undervejs "Husk, hvad du har lært!"-agtigt?
Hvordan foregår det praktisk? Hvem skal have den liste stukket i hånden og hvornår? Men det er måske noget, ens jordemoder orienterer om ved senere besøg :)

Altså det er nok langt fra alle, der kender Mamaprofylax, fordi det er en speciel måde at trække vejret på, men det forklarede min mand lidt kort om. Min mand havde jo været med til dét, så det stod han ligesom for at huske mig på. Rebozo kender langt de fleste vist efterhånden og på Roskilde har de deciderede rebozo-tørklæder.

Rent praktisk havde vi den liggende sammen med vandrejournalen og så gav vi den til JM, da hun fik den og fortalte, at vi havde lavet den her liste. Hun læste den og hun spurgte lige ind til et par småting, men ellers havde hun den vist bare liggende. Jeg har hørt fra flere jordemødre (til fødselsforberedelse osv.), at de synes det er rart med en liste - både fordi det viser, at man har gjort sig tanker om fødslen og fordi det giver et godt indtryk af den fødende og partneren. Og så skal man selvfølgelig være mentalt klar på, at det er ønsker og ikke kan garanteres og at man skal være åben for ændringer. Jeg var i hvert fald meget positiv over hvor godt den blev taget imod og hvor meget de havde fokus på de ting, der stod.
3
J, juli 2018.
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf undercover_mommy » 14. aug 2018, 12:40

Hej i tråden :)
Jeg er 5+0 i dag og vil lige høre om I har nogle gode råd til lange flyvninger når man er gravid? Vi skal til Kina i midten af oktober hvor jeg vil være 13 uger henne. Flyrejsen tager ca 11 timer. Jeg køber nogle støttestrømer men er det fint med dem der går op til knæene? Og så vil jeg gå lidt rundt undervejs men da det er en natflyvning derover håber jeg selvfølgelig på at jeg kan sove lidt også.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. aug 2018, 12:44

undercover_mommy skrev:Hej i tråden :)
Jeg er 5+0 i dag og vil lige høre om I har nogle gode råd til lange flyvninger når man er gravid? Vi skal til Kina i midten af oktober hvor jeg vil være 13 uger henne. Flyrejsen tager ca 11 timer. Jeg køber nogle støttestrømer men er det fint med dem der går op til knæene? Og så vil jeg gå lidt rundt undervejs men da det er en natflyvning derover håber jeg selvfølgelig på at jeg kan sove lidt også.


Det kommer meget an på hvordan man har det. Jeg jeg var 17+ nu her da jeg tog 12+1,5 time uden problemer. Det samme gjorde sig gældende da jeg var 35+6, samme strækning. Det skal jeg også til november. Jeg havde købt støttestrømper, men glemte alt om dem og fik dem ikke med og det var ikke et problem. Men det er fjollet ikke at have dem med/på når man har købt dem.

Jeg spiser meget sjældent flymad, spiser altid inden og har snacks med. Drikker kun vand. Men det er uanset om jeg er gravid eller ej.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

36+6

Indlægaf Neenah » 15. aug 2018, 07:22

Jeg tror nok jeg har skrevet det før, men for noget tid siden var jeg lidt rød i lysken, men jeg kom aldrig til læge. Nu er det så i begge sider, det væsker og er helt vildt ømt og træls. Så nu fik jeg mig taget sammen til at bestille en tid.

Jeg ved godt det ikke er de vilde gener jeg har, men øv, hvor er det alt for mange af dem, der kræver at random mennesker kigger mig i skridtet :tie:
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 15. aug 2018, 07:24

undercover_mommy skrev:Hej i tråden :)
Jeg er 5+0 i dag og vil lige høre om I har nogle gode råd til lange flyvninger når man er gravid? Vi skal til Kina i midten af oktober hvor jeg vil være 13 uger henne. Flyrejsen tager ca 11 timer. Jeg køber nogle støttestrømer men er det fint med dem der går op til knæene? Og så vil jeg gå lidt rundt undervejs men da det er en natflyvning derover håber jeg selvfølgelig på at jeg kan sove lidt også.

Det eneste problem jeg havde var et helt ekstremt ømt haleben. Så jeg ville prioritere et gangsæde, så du kunne gå lidt rundt og få skiftet stilling.
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 36+6

Indlægaf billiebean » 15. aug 2018, 07:29

Neenah skrev:Jeg tror nok jeg har skrevet det før, men for noget tid siden var jeg lidt rød i lysken, men jeg kom aldrig til læge. Nu er det så i begge sider, det væsker og er helt vildt ømt og træls. Så nu fik jeg mig taget sammen til at bestille en tid.

Jeg ved godt det ikke er de vilde gener jeg har, men øv, hvor er det alt for mange af dem, der kræver at random mennesker kigger mig i skridtet :tie:


Havde noget der lyder som det, og har først været til læge med det i sidste - her 4 måneder efter det begyndte :D Kunne ikke overskue at rende til lægen igen. Det var bare svamp. Holdt det nede med aloevera og tea tree olie. Men finigen er nu bedre.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: 36+6

Indlægaf Neenah » 15. aug 2018, 07:33

billiebean skrev:
Neenah skrev:Jeg tror nok jeg har skrevet det før, men for noget tid siden var jeg lidt rød i lysken, men jeg kom aldrig til læge. Nu er det så i begge sider, det væsker og er helt vildt ømt og træls. Så nu fik jeg mig taget sammen til at bestille en tid.

Jeg ved godt det ikke er de vilde gener jeg har, men øv, hvor er det alt for mange af dem, der kræver at random mennesker kigger mig i skridtet :tie:


Havde noget der lyder som det, og har først været til læge med det i sidste - her 4 måneder efter det begyndte :D Kunne ikke overskue at rende til lægen igen. Det var bare svamp. Holdt det nede med aloevera og tea tree olie. Men finigen er nu bedre.

Jeg tænker også det er det. Men min mand synes ikke det er en god ide at behandle uden at være sikker, så jeg må afsted. Jeg troede man behandlede sådan noget med canesten-creme?
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 36+6

Indlægaf billiebean » 15. aug 2018, 07:41

Neenah skrev:
billiebean skrev:
Neenah skrev:Jeg tror nok jeg har skrevet det før, men for noget tid siden var jeg lidt rød i lysken, men jeg kom aldrig til læge. Nu er det så i begge sider, det væsker og er helt vildt ømt og træls. Så nu fik jeg mig taget sammen til at bestille en tid.

Jeg ved godt det ikke er de vilde gener jeg har, men øv, hvor er det alt for mange af dem, der kræver at random mennesker kigger mig i skridtet :tie:


Havde noget der lyder som det, og har først været til læge med det i sidste - her 4 måneder efter det begyndte :D Kunne ikke overskue at rende til lægen igen. Det var bare svamp. Holdt det nede med aloevera og tea tree olie. Men finigen er nu bedre.

Jeg tænker også det er det. Men min mand synes ikke det er en god ide at behandle uden at være sikker, så jeg må afsted. Jeg troede man behandlede sådan noget med canesten-creme?


Der er vist nogle forskellige - finigen, brentan, canesten alle håndkøb. Min læge sagde finigen, så det bruger jeg nu. På apoteket sagde hun at mange brugte brentan. Mit er ikke gået helt væk endnu.. Det havde også spredt sig en del. Dumt at vente..
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: 36+6

Indlægaf Neenah » 15. aug 2018, 07:48

billiebean skrev:
Neenah skrev:
billiebean skrev:
Neenah skrev:Jeg tror nok jeg har skrevet det før, men for noget tid siden var jeg lidt rød i lysken, men jeg kom aldrig til læge. Nu er det så i begge sider, det væsker og er helt vildt ømt og træls. Så nu fik jeg mig taget sammen til at bestille en tid.

Jeg ved godt det ikke er de vilde gener jeg har, men øv, hvor er det alt for mange af dem, der kræver at random mennesker kigger mig i skridtet :tie:


Havde noget der lyder som det, og har først været til læge med det i sidste - her 4 måneder efter det begyndte :D Kunne ikke overskue at rende til lægen igen. Det var bare svamp. Holdt det nede med aloevera og tea tree olie. Men finigen er nu bedre.

Jeg tænker også det er det. Men min mand synes ikke det er en god ide at behandle uden at være sikker, så jeg må afsted. Jeg troede man behandlede sådan noget med canesten-creme?


Der er vist nogle forskellige - finigen, brentan, canesten alle håndkøb. Min læge sagde finigen, så det bruger jeg nu. På apoteket sagde hun at mange brugte brentan. Mit er ikke gået helt væk endnu.. Det havde også spredt sig en del. Dumt at vente..


Jeg har også ventet alt for længe, men det er et tilbagevendende problem. Når jeg ikke er gravid har jeg mere eller mindre kronisk svamp i navlen, fordi den er så dyb :tie: tidligere i graviditeten satte min læge mig også på stikpiller pga mistanke om svamp, men jeg kunne ikke gennemføre det fordi jeg syntes det var for ækelt. Stikpiller var en ny og spændende oplevelse :tie:
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 15. aug 2018, 07:59

girl_beat skrev:Her har junior åbenbart fundet sig tilrette i en ny stilling, hvor han ligger med ryggen og/eller numsen lige bag min navle :forvirret2:

Det er temmelig ubehageligt, fordi der ikke rigtigt er plads eller fleksibilitet til at sparke rundt, som han gør. Jeg må prøve med et par akrobatiske øvelser, om jeg kan få ham til at ligge anderledes. Hvornår er det normalt, at de begynder at lægge sig med hovedet nedad? :gruble:


Som førstegangs sker det typisk mellem uge 28 og 32, fortalte min jordemoder :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

32+3

Indlægaf Mi55y » 15. aug 2018, 08:06

Så er 3. lægeundersøgelse overstået her.

SF-mål på 30 - stadig en lille smule over gennemsnitskurven, men mindre end tidligere.
Har taget 2 kg. på de sidste 7 uger. Håber jeg kan holde mig på max. yderligere 2, så jeg holder mig indenfor mit mål om max. 12 kg. i alt.
Havde dog udslag for leukocytter i urinen, selvom de ikke kunne se noget, så den blev sendt til yderligere dyrkning. Lægen mente, at en blærebetændelse evt. kunne være årsagen til de plukkeveer, jeg har haft en del af de sidste par dage.

Hun kunne dog ikke svare på, hvorfor jeg kun havde plukkeveer, når jeg lå ned og kun på ryggen - det havde hun aldrig hørt om før. De er der med det samme - 2-5 i timen - så snart jeg kommer hjem fra job og smider mig på sofaen og igen, når jeg går i seng. Men sjældent når jeg sidder eller står og slet ikke, når jeg ligger på siden. :gruble:
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 15. aug 2018, 08:14

Aquadorable skrev:
girl_beat skrev:Her har junior åbenbart fundet sig tilrette i en ny stilling, hvor han ligger med ryggen og/eller numsen lige bag min navle :forvirret2:

Det er temmelig ubehageligt, fordi der ikke rigtigt er plads eller fleksibilitet til at sparke rundt, som han gør. Jeg må prøve med et par akrobatiske øvelser, om jeg kan få ham til at ligge anderledes. Hvornår er det normalt, at de begynder at lægge sig med hovedet nedad? :gruble:


Som førstegangs sker det typisk mellem uge 28 og 32, fortalte min jordemoder :)

Jeg har lige været til min første jordemodersamtale (er 28+1 i dag) og hun konstaterede ganske rigtigt, at han lå med hovedet nedad og ryg/numse lige til højre for navlen. Det forklarer, at jeg i noge dage har mærket nogle hårde områder midt på maven, som om der ikke rigtigt var plads nok :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 15. aug 2018, 08:52

Så er vores store dreng startet i 1. klasse - vildt som tiden går hurtigt... Jeg nyder en sidste feriedag, og så er det job frem til 21. september og derefter - hej barsel! Har dog lovet mig selv væk til tvillingehjælp, til min søster. Det skal nok blive hyggeligt, og så længe jeg har overskud, kan jeg lige så godt aflaste hende lidt med de to små - hun har jo også en 2årig datter, som der skal være overskud til :)
4
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

25+1

Indlægaf Xnaiv » 15. aug 2018, 19:15

Så har jeg også været ved 25 ugers tjek ved lægen og alt er som det skal være, men gud jeg synes det er ved at være hårdt :mellow: Men er glad for at det hele går så godt med lillepigen og at jeg trods alt ikke er plaget af diverse skavanker :)

Jeg døjer bare så meget med hovedpine og kan arbejdsdagene er bare lange og hårde, men føler også bare at det mig der skal tage mig sammen når nu alle mine "tal" er så gode på papiret. Synes det er SÅ svært at melde sig syg på jobbet - når man jo ligesom ikke kan smitte nogen eller lignende :mellow:

Jeg har de sidste par dage nok overanstrengt mig lidt, så ryggen er noget øm og træt. Det gør mig lidt nervøs for vores USA-tur om 1,5 uge, hvor jeg jo skal flyve ret langt. Har taget fri imorgen og fredag for lige at se hvordan kroppen reagere på lidt afslapning :genert:
0

Tilbage til "Graviditet"