Terminstråd - alle er velkomne :)

Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sof » 23. aug 2018, 05:51

I den barnevogn han har sovet i ved mine forældre, købte vi i øvrigt en madras i jysk og klippede til, da vi ikke kunne finde en i målene til den ældre barnevogn. Vi brugte 800 tror jeg på liftmadras, og under det halve på klip selv madrassen fra jysk (hvor vi kunne bruge den anden halvdel til at sy to små madrasser til hans legehjørne). Bare et tip, hvis man vil spare lidt.
1
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DannyZuko » 23. aug 2018, 07:09

Sof skrev:Vi havde en lift med meget langt liggemål og vi brugte den derfor til vores ret store/lange baby til han var 6 mdr., samtidig med skiftet til alm seng, gik vi over over til at bruge klapvogn det meste af tiden, fordi han ville sidde op, nær vi var ude og gå. Det er begrænset hvad han har sovet lure i barnevognen.

Måske missys baby sover 5 lure i barnevognen, når den er 4 mdr gammel, måske hun aldrig kommer til at bruge barnevognen som sovested, det er der ingen der ved. Taler kun for, og anbefaler kun, at man afventer og ser hvad behovet er. Hvis man køber alt for mange ting på forhånd, kan man virkelig brænde inde med et stort lager.

Helt enig i, at det godt kan svare sig at afvente hvad behovet er. Vi har aldrig brugt en lift, til gengæld maser vi stadig det lange, snart 3-årige barn ned i barnevognen til lur, da han foretrækker vognen. Her har en god barnevognsmadras været en fornuftig investering.
0
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

32+2

Indlægaf DannyZuko » 23. aug 2018, 07:15

Her er jeg gået på ferie/barsel i denne uge, og nøj hvor er det skønt. Dog stresser jeg på forhånd over alle de ting, jeg gerne vil nå inden babys ankomst. :lol: Skal bl.a. have fundet alt det gamle udstyr og tøj frem og gjort klar.

Var til vækstscanning i går (pga. min diabetes), og baby lå og hyggede sig og suttede på sin arm. Og så kunne man se, at der var små nakkekrøller der strittede. :love: Baby har i øvrigt en helt gennemsnitlig størrelse. :banan:
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

33+4

Indlægaf Mi55y » 23. aug 2018, 07:39

Vi har købt en barnevogn med langt liggemål, hvor der medfølger lift ligeledes med langt liggemål, så der er vi dækket ind. Vi bor i hus og har både carport og udestue, der kan åbnes op, så jeg håber, at vi får glæde af barnevognen. Den tredie i form af min mor har nu meldt sig på banen mht. at betale barnevognen for os - luksusproblem! Derudover vil mit arbejde også gerne have en ønskeliste, da de giver en barselsgave for omkring 1.000,-.

Så min mor bliver slæbt med ud at købe madrasser og en voksi eller anden barnevognspose. Nogle erfaringer her? Tænker at en sådan er god at have, når nu det bliver et oktoberbarn. Mit arbejde har foreslået babyhøreværn, fordi vi går meget til festivaller og koncerter - så det har jeg ønsket mig. Ellers er jeg blank. Har jo fået to sække med legetøj fra hhv. min søster og min kærestes kollega, så der er vi også rimelig godt dækket ind. Måske man bare skulle ønske sig tøj i de større størrelser? Vi kender jo ikke kønnet, så vi køber ikke så meget selv på forhånd.

Og så kommer jul og barnedåb jo også. Har snakket med kirken, og barnedåb kan godt blive d. 30/12. Synes godt nok det er mange ønsker, man skal finde på!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 23. aug 2018, 07:51

Missy: jeg regner med, i hvert fald til barnedåben, at ønske mig tilskud til en ladcykel. Måske er der også en større ting, som I kunne bruge, som I kunne ønske jer tilskud til? Jeg finder også på andre ønsker, men det ville være brugbart, i mit tilfælde.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DannyZuko » 23. aug 2018, 07:59

Missy: Mht. Voksipose, så har vi valgt en Duniduo med ulddyne, da deres dyne kan vaskes i vaskemaskinen. Det kunne Voksis ikke, dengang jeg undersøgte det. Vores dreng er også oktoberbarn, og den første vinter kunne han sove ude i posen med bare almindeligt tøj og hue og vanter på. Det var dejligt nemt, og han var fint varm.
Vi har også en Sleebee med dundyne, og den kunne han godt blive lidt "klam" i. Ulddyne fungerede klart bedst.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 23. aug 2018, 08:05

Jeg kunne forestille mig, at vi vil ønske os en blanding af små og større ting, fx service, skum-/legegulv, sengetøj, Voksi pose, højstol og lignende. Med en november-dreng kommer der jo også jul og barnedåb inden for en overskuelig fremtid, så vi holder os tilbage med at købe nogle af de praktiske ting, som egner sig fint til gaver :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 23. aug 2018, 08:15

DannyZuko skrev:Missy: Mht. Voksipose, så har vi valgt en Duniduo med ulddyne, da deres dyne kan vaskes i vaskemaskinen. Det kunne Voksis ikke, dengang jeg undersøgte det. Vores dreng er også oktoberbarn, og den første vinter kunne han sove ude i posen med bare almindeligt tøj og hue og vanter på. Det var dejligt nemt, og han var fint varm.
Vi har også en Sleebee med dundyne, og den kunne han godt blive lidt "klam" i. Ulddyne fungerede klart bedst.


God pointe med maskinvask af dyne - kan godt se, at voksiposens kun bør renses.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: 33+4

Indlægaf JoyNips » 23. aug 2018, 08:39

Mi55y skrev:Vi har købt en barnevogn med langt liggemål, hvor der medfølger lift ligeledes med langt liggemål, så der er vi dækket ind. Vi bor i hus og har både carport og udestue, der kan åbnes op, så jeg håber, at vi får glæde af barnevognen. Den tredie i form af min mor har nu meldt sig på banen mht. at betale barnevognen for os - luksusproblem! Derudover vil mit arbejde også gerne have en ønskeliste, da de giver en barselsgave for omkring 1.000,-.

Så min mor bliver slæbt med ud at købe madrasser og en voksi eller anden barnevognspose. Nogle erfaringer her? Tænker at en sådan er god at have, når nu det bliver et oktoberbarn. Mit arbejde har foreslået babyhøreværn, fordi vi går meget til festivaller og koncerter - så det har jeg ønsket mig. Ellers er jeg blank. Har jo fået to sække med legetøj fra hhv. min søster og min kærestes kollega, så der er vi også rimelig godt dækket ind. Måske man bare skulle ønske sig tøj i de større størrelser? Vi kender jo ikke kønnet, så vi køber ikke så meget selv på forhånd.

Og så kommer jul og barnedåb jo også. Har snakket med kirken, og barnedåb kan godt blive d. 30/12. Synes godt nok det er mange ønsker, man skal finde på!


Lurertip: sleepbag. Kan vaskes og ikke mindst tørretumbles, så hvis der skulle blive gylpet/skidt/tisset i den, så er den hurtigt klar igen. Derudover er den dansk opfundet, har vundet Tænks test i forhold til skadelige kemikalier og kan foldes ud og bruges som legetæppe.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sof » 23. aug 2018, 08:44

Vi var også på Sleepbag, mest i klapvogn, men også i barnevogn. Super praktisk at den bare kan kyles i vaskemaskinen og har mere end en gang haft den foldet helt ud og brugt som underlag ved ikke-planlagt ventetid i fx lufthavne.

Eneste lille ting, jeg har set flere som har haft den i sort (det samme med voksi), hvor farven bliver lidt tam/forvasket at se på. Vi havde i mørkeblå og den ser ud som ny.
2
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: 33+4

Indlægaf bluetof1 » 23. aug 2018, 11:04

JoyNips skrev:
Mi55y skrev:Vi har købt en barnevogn med langt liggemål, hvor der medfølger lift ligeledes med langt liggemål, så der er vi dækket ind. Vi bor i hus og har både carport og udestue, der kan åbnes op, så jeg håber, at vi får glæde af barnevognen. Den tredie i form af min mor har nu meldt sig på banen mht. at betale barnevognen for os - luksusproblem! Derudover vil mit arbejde også gerne have en ønskeliste, da de giver en barselsgave for omkring 1.000,-.

Så min mor bliver slæbt med ud at købe madrasser og en voksi eller anden barnevognspose. Nogle erfaringer her? Tænker at en sådan er god at have, når nu det bliver et oktoberbarn. Mit arbejde har foreslået babyhøreværn, fordi vi går meget til festivaller og koncerter - så det har jeg ønsket mig. Ellers er jeg blank. Har jo fået to sække med legetøj fra hhv. min søster og min kærestes kollega, så der er vi også rimelig godt dækket ind. Måske man bare skulle ønske sig tøj i de større størrelser? Vi kender jo ikke kønnet, så vi køber ikke så meget selv på forhånd.

Og så kommer jul og barnedåb jo også. Har snakket med kirken, og barnedåb kan godt blive d. 30/12. Synes godt nok det er mange ønsker, man skal finde på!


Lurertip: sleepbag. Kan vaskes og ikke mindst tørretumbles, så hvis der skulle blive gylpet/skidt/tisset i den, så er den hurtigt klar igen. Derudover er den dansk opfundet, har vundet Tænks test i forhold til skadelige kemikalier og kan foldes ud og bruges som legetæppe.


This. Vi havde to til tvillingerne og det var så god en investering. Vi havde kigget på brugte voksi, men turde ikke da de endte med at blive født for tidligt. En del for tidligt fødte har lungeproblemer de første år og vi syntes ikke der var nogen grund til at risikere noget.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 23. aug 2018, 18:19

Er der nogen der kan hjælpe mig med at tolke det her?

Screenshot_20180823-200352_Chrome.jpg


Hvad betyder "se LMV"? Jeg er blevet ringet op af et ukendt nummer i morges, hvor jeg ikke fik taget den, og de har ikke lagt en besked. Jeg gik ud fra at det var sygehuset, men tallet ser da okay ud, gør det ikke?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 23. aug 2018, 18:26

Moxy-lady skrev:Er der nogen der kan hjælpe mig med at tolke det her?

Screenshot_20180823-200352_Chrome.jpg


Hvad betyder "se LMV"? Jeg er blevet ringet op af et ukendt nummer i morges, hvor jeg ikke fik taget den, og de har ikke lagt en besked. Jeg gik ud fra at det var sygehuset, men tallet ser da okay ud, gør det ikke?


Nu kan jeg ikke se det hele, men jeg vil gætte på at det ene tal er ved 0 min - altså før indtagelse af glukose og det andet efter 120 min - altså resultatet af testen.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 23. aug 2018, 18:35

Mi55y skrev:
Moxy-lady skrev:Er der nogen der kan hjælpe mig med at tolke det her?



Hvad betyder "se LMV"? Jeg er blevet ringet op af et ukendt nummer i morges, hvor jeg ikke fik taget den, og de har ikke lagt en besked. Jeg gik ud fra at det var sygehuset, men tallet ser da okay ud, gør det ikke?


Nu kan jeg ikke se det hele, men jeg vil gætte på at det ene tal er ved 0 min - altså før indtagelse af glukose og det andet efter 120 min - altså resultatet af testen.


Ja, jeg kunne ikke tage et billede af det hele, for at få det hele med. Første tal er ved 0 min og andet er ved 120. Men det er kommentaren jeg ikke helt forstår. 7.6 er da okay, så vidt jeg kan læse mig frem til. Men jeg forstår så ikke kommentaren.

Screenshot_20180823-200206_Chrome.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 23. aug 2018, 18:37

Lmv står for laboratoriemedicinsk vejledning. De henviser bare til hvor man kan finde en guide til at tolke svaret :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"