Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 20. aug 2017, 07:59

Stort tillykke til dig også, Flix! :banan:
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 20. aug 2017, 08:01

Lilly007 skrev:
Evapeva skrev:
Lilly007 skrev:
Evapeva skrev:^^ Jeps, som Pixie så smukt beskriver det. Og så hænger ordet sammen med det, det reelt er: En stor og rød numse. :genert: Området deromme hæver ret meget op af en fødsel, så det er ømt at sidde ned i nogle dage/uger efter, men isbind kan få hævelsen til at dæmpe sig og forsvinde, det er en fantastisk opfindelse. Næsten lige så fantastisk som lattergas. :D



Åhh gud :trist:
Og jeg troede min fødsel var slem :nerve:


Fik du kejsersnit?


Nej, men havde ikke problemer i numseområdet efter fødslen :blush:
Altså havde godt nok den der følelse af at barnet om ud af det forkerte hul på et tidspunkt under selve fødslen, men ellers mærkede jeg ikke noget efterfølgende.


Min numse havde det også helt fint efter fødslen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MyGirl » 20. aug 2017, 08:40

Ihhhh Flix! Kæmpe stort tillykke! :banan:
1
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 20. aug 2017, 16:27

Flix skrev:Fesne plukveer var alligevel ægte optræk til fødsel. Pludselig ved 16.30-tiden i går gik det mega stærkt, og jeg fik kraftige veer med meget kort tid imellem. Kl. 18.30 kørte vi mod Hvidovre, hvor jeg blev undersøgt og var 6 cm åben. På gåturen ned til fødestuen -ca. 10 minutter, fik jeg nærmest én lang ve og må have udvidet mig de sidste 4 cm. I hvert fald kom jeg lige ind ad døren på stuen, så badekarret og glædede mig til det varme vand - og så skulle jeg presse. Så jordemoderen tændte for vandet, kiggede på mig og sagde: "ej, du må altså op på briksen med det samme". Et kvarter senere (måske, tidsfornemmelsen er noget sløret) hev jeg ham selv op på brystet. En stor, lækker dreng på 3800 g og 54cm :love: Lige under en time efter ankomst på hospitalet. Det var en super oplevelse, og der var ro på trods vestorm.
Vejrtrækningsøvelser FTW!

Jeg ville gerne vise ham frem, men jeg kan ikke finde ud af det med billeder herinde. De er altid for store. Men han er så lækker og fin!



Jaaa TILLYKKE! :blomst: Hvor dejligt at høre, at det var en god oplevelse! :lun:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 20. aug 2017, 18:44

JoyNips skrev:
Lilly007 skrev:
Evapeva skrev:
Lilly007 skrev:
Evapeva skrev:^^ Jeps, som Pixie så smukt beskriver det. Og så hænger ordet sammen med det, det reelt er: En stor og rød numse. :genert: Området deromme hæver ret meget op af en fødsel, så det er ømt at sidde ned i nogle dage/uger efter, men isbind kan få hævelsen til at dæmpe sig og forsvinde, det er en fantastisk opfindelse. Næsten lige så fantastisk som lattergas. :D



Åhh gud :trist:
Og jeg troede min fødsel var slem :nerve:


Fik du kejsersnit?


Nej, men havde ikke problemer i numseområdet efter fødslen :blush:
Altså havde godt nok den der følelse af at barnet om ud af det forkerte hul på et tidspunkt under selve fødslen, men ellers mærkede jeg ikke noget efterfølgende.


Min numse havde det også helt fint efter fødslen.


Også her. Efter begge mine følelser.
Kun lidt generel ømhed i området i nogle dage.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 20. aug 2017, 19:17

Heldige jer, der slap for bavianrøv!

Mon der afhænger af hvor længe babyen er om at komme helt ned?
Jeg fik taget mit vand fordi det hele gik lidt langsomt og han stod skævt, og så havde jeg ellers 4-5 timer hvor jeg følte han kom ud af måsen på mig. Tænker det måske var med til, at jeg havde ondt og var hævet i ca tre uger.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 20. aug 2017, 19:18

Og tillykke Flix :love:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 20. aug 2017, 19:39

Wow, jeg troede vitterligt, at alle kæmpede med øm numse, der helst skal sidde på en ekstra pude-agtigt, efterfølgende. :genert: Det bildte de os også ind på barselsafsnittet efter første fødsel, men det var nok for, at jeg ikke skulle have alt for ondt af mig selv så. :lol:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Flix » 21. aug 2017, 06:48

Tak for tillykker :-)
Han har tilsyneladende desværre arvet sin storesøsters blodsygdom, så vi er indlagt på neonatal, hvor han pt. er i lyskasse for gulsot, og der bliver taget en masse prøver. Det er super ufedt, men vi har været igennem det før og ved jo, at der stadig kommer et dejligt barn ud af det, omend han får det skide blod at kæmpe med. Det er heldigvis ikke livstruende, "bare" livsbegrænsende.
Så jeg malker ud og mader min søn med sonde, og så kan jeg ellers sidde og glo på ham inde i en lukket boks. Vi håber, han snart må komme ud igen.

Mht. bavianrøven, så er jeg helt med på, hvad I mener. Jeg skal også lige holde vejret, før jeg sætter mig ned :s
Og så de skide efterveer! Dem havde jeg ikke første gang, men damn, de niver!
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 22. aug 2017, 19:34

Flix skrev:Tak for tillykker :-)
Han har tilsyneladende desværre arvet sin storesøsters blodsygdom, så vi er indlagt på neonatal, hvor han pt. er i lyskasse for gulsot, og der bliver taget en masse prøver. Det er super ufedt, men vi har været igennem det før og ved jo, at der stadig kommer et dejligt barn ud af det, omend han får det skide blod at kæmpe med. Det er heldigvis ikke livstruende, "bare" livsbegrænsende.
Så jeg malker ud og mader min søn med sonde, og så kan jeg ellers sidde og glo på ham inde i en lukket boks. Vi håber, han snart må komme ud igen.

Mht. bavianrøven, så er jeg helt med på, hvad I mener. Jeg skal også lige holde vejret, før jeg sætter mig ned :s
Og så de skide efterveer! Dem havde jeg ikke første gang, men damn, de niver!


Øv da :ae:
Er det noget man lærer at leve med, den blodsygdom? Kan de have et normalt liv på trods af det?
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 22. aug 2017, 19:38

Jeg har haft en del plukkeveer i dag. En del omgange med regelmæssige.
Da jeg gik rundt inde i byen, gik de om i lænden og trak ned foran. Av for satan.
Også har jeg haft en del jag ned i skeden, så hvis den endnu ikke har sat sig fast i morgen, så bliver jeg voldsomt skuffet!

Jeg sad og tænkte at det godt måtte blive til noget seriøst, og alligevel må den godt vente til næste uge. Jeg skal spise hos en veninde i morgen, have massage torsdag og i næste uge skal jeg spise med nogle veninder jeg ikke har set længe. Så altså rent mentalt er jeg der nok ikke endnu. Jeg har lige nogle ting jeg skal have overstået :D
0
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Flix » 22. aug 2017, 20:39

Shmartiesh skrev:
Flix skrev:Tak for tillykker :-)
Han har tilsyneladende desværre arvet sin storesøsters blodsygdom, så vi er indlagt på neonatal, hvor han pt. er i lyskasse for gulsot, og der bliver taget en masse prøver. Det er super ufedt, men vi har været igennem det før og ved jo, at der stadig kommer et dejligt barn ud af det, omend han får det skide blod at kæmpe med. Det er heldigvis ikke livstruende, "bare" livsbegrænsende.
Så jeg malker ud og mader min søn med sonde, og så kan jeg ellers sidde og glo på ham inde i en lukket boks. Vi håber, han snart må komme ud igen.

Mht. bavianrøven, så er jeg helt med på, hvad I mener. Jeg skal også lige holde vejret, før jeg sætter mig ned :s
Og så de skide efterveer! Dem havde jeg ikke første gang, men damn, de niver!


Øv da :ae:
Er det noget man lærer at leve med, den blodsygdom? Kan de have et normalt liv på trods af det?


Det gør de fleste heldigvis. Det er meget individuelt hvordan den udvikler sig, men den er som regel værst i de første år, hvor man kan have brug for jævnlige blodtransfusioner, som vores datter får ca. hver 8. uge. Senere kan man fjerne milten, og så er det for de flestes vedkommende "kureret".
Han er i øvrigt ude af boksen og ligger kun med lystæppe, så vi kan amme og hygge :love:
Og forhåbentlig kan vi komme hjem torsdag.
3
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf cea » 22. aug 2017, 20:44

Så vil jeg også melde mig herinde

Navn: cea
Alder: 34
Beskæftigelse: kontor
Mands alder: 33
Bor: Midtjylland
Fødested: Herning
Prøvet siden: juli/aug 2017
Testet positiv: 15. aug
Termin: ca. 1/5
Andre børn: 2 drenge
Vide kønnet: Helt bestemt
NF-dato:
MD-dato:
Første lægebesøg: 28/09
Første jm-konsultation:
4
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 22. aug 2017, 20:47

Flix skrev:
Shmartiesh skrev:
Flix skrev:Tak for tillykker :-)
Han har tilsyneladende desværre arvet sin storesøsters blodsygdom, så vi er indlagt på neonatal, hvor han pt. er i lyskasse for gulsot, og der bliver taget en masse prøver. Det er super ufedt, men vi har været igennem det før og ved jo, at der stadig kommer et dejligt barn ud af det, omend han får det skide blod at kæmpe med. Det er heldigvis ikke livstruende, "bare" livsbegrænsende.
Så jeg malker ud og mader min søn med sonde, og så kan jeg ellers sidde og glo på ham inde i en lukket boks. Vi håber, han snart må komme ud igen.

Mht. bavianrøven, så er jeg helt med på, hvad I mener. Jeg skal også lige holde vejret, før jeg sætter mig ned :s
Og så de skide efterveer! Dem havde jeg ikke første gang, men damn, de niver!


Øv da :ae:
Er det noget man lærer at leve med, den blodsygdom? Kan de have et normalt liv på trods af det?


Det gør de fleste heldigvis. Det er meget individuelt hvordan den udvikler sig, men den er som regel værst i de første år, hvor man kan have brug for jævnlige blodtransfusioner, som vores datter får ca. hver 8. uge. Senere kan man fjerne milten, og så er det for de flestes vedkommende "kureret".
Han er i øvrigt ude af boksen og ligger kun med lystæppe, så vi kan amme og hygge :love:
Og forhåbentlig kan vi komme hjem torsdag.

Du lyder rimelig afslappet med det hele. Men hvis i har været igennem møllen før så er det måske lidt nemmere at overskue?

Dejligt med forbedring :lun:
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 22. aug 2017, 20:51

Ej hvor jeg glæder mig til det er min tur. :lun:

Der er vildt mange fra fb der har født allerede.

Jeg så lige et program på DR1 hvor jacob rising og mads steffensen var på Rigshospitalet. Der var både en som havde født og en der havde mistet sin 3 årige datter. Så kom man da lige gennem hele følelsesregisteret :forvirret2:
0

Tilbage til "Graviditet"