Terminstråd - alle er velkomne :)

Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lykke » 2. nov 2017, 20:48

Evapeva skrev:
Lykke skrev:
Evapeva skrev:
Elfenben skrev:Er der nogen af jer, som ikke vil kende kønnet? Ud fra forsiden ligner det at alle gerne vil. Vi er meget i tvivl om vi skal vide det. Vi har tre uger til MD, så beslutningen kommer tættere på nu. Vi hælder sådan lidt skiftevis til at ville vide det/ikke vide det :lol: Modtager meget gerne pros and cons :)


Lige et hurtigt indlæg fra en lurer, som har fået baby i armene: Altså jeg ville ønske, jeg var sej nok til at vente til fødslen - det må bare være en vild oplevelse først at se det der - i det øjeblik. :love: Ligesom en ekstra gave midt i den gave, en baby jo er i sig selv. :lun: Så hvis I kan holde det ud dertil, så er det garanteret en vildt dejlig oplevelse til fødslen. :) Og ellers er det nok som de andre siger et spørgsmål om at tilføre baby i maven lidt mere identitet, når man kender kønnet. Men altså. Det er virkelig en temperaments-sag.


Vi ville ikke vide det. Synes ikke det var noget særligt. Det var ikke det som var vildt, det var vildt nok i sig at føde. Barn op på maven. Efter den oplevelse var kønnet ret meget.. sådan. Nå okay.
Men hvis jeg skulle være gravid igen ville jeg nok stadig ikke vide det. Det var lidt hyggeligt at gå og forestille sig begge dele.


Sådan er det jo nok forskelligt. Jeg skrev vist bare ud fra, hvordan jeg selv ville opleve det. Men jeg var super nysgerrig omkring uge 15 alle tre gange, sådan nysgerrig og ikke til at stoppe-agtig, så vi tog en kønsscanning. :stoned: :lol:


Ja ganske vist er vi forskellige. Jeg tror også det handler om, at jeg ikke ønskede mere end grundpakken. Ville have et minimum af scanninger, og kønsdelen er ikke en del af pakken - så ville jeg heller ikke have det.
Men forstår godt at andre har det på en anden måde.
2
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 3. nov 2017, 19:41

Jeg fik overstået andet jm besøg i går. Junior ligger på tværs, og det er åbenbart fordi jeg har et meget bredt bækken - hvilket angiveligt også er grunden til, at jeg ikke rigtigt vokser udad. Hun skønnede mig til lidt over gennemsnittet, og der var perfekt hjertelyd.

Jeg sover så dårligt om natten, vågner med tre timers intervaller og er klar til at stå op. De fleste morgener står jeg op inden kl. 6 :rulle:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Luffegås » 4. nov 2017, 13:58

Har tilmeldt mig Aquayoga i svømmehallen i morgen, bliver spændende at skulle ploppe rundt og få pusten op :D

En i den amerikanske februars terminsgruppe har allerede født, det er godt nok vildt, og på under en uge har de nu fjernet slangen i næsen, så den skal kunne trække vejret selv i kuvøsen, og er begyndt at få moderens brystmælk. Jeg synes det påvirker mig ret fysisk at vide at fra nu af ca. er der faktisk god chance for overlevelse.

Mit glukosetal var 5.7 men de vil alligevel give mig en 2. gang.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 4. nov 2017, 19:38

Luffegås skrev:Har tilmeldt mig Aquayoga i svømmehallen i morgen, bliver spændende at skulle ploppe rundt og få pusten op :D

En i den amerikanske februars terminsgruppe har allerede født, det er godt nok vildt, og på under en uge har de nu fjernet slangen i næsen, så den skal kunne trække vejret selv i kuvøsen, og er begyndt at få moderens brystmælk. Jeg synes det påvirker mig ret fysisk at vide at fra nu af ca. er der faktisk god chance for overlevelse.

Mit glukosetal var 5.7 men de vil alligevel give mig en 2. gang.


WHAT, det var tidligt :nerve:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Elfenben » 6. nov 2017, 09:56

Tusind tak for alle jeres inputs vedr. at kende kønnet eller ej. Det er rigtig fint både at høre om jeres oplevelser med det ene og det andet, og hvilke argumenter der lå til grund for beslutningen. Vi er ikke rigtig kommet nærmere hvad vi vil, men kan mærke at jeg ikke længere tænker så meget på om det nu er en dreng eller pige der gemmer sig derinde. Hvis det fortsætter sådan, så tror jeg ikke vi skal vide det, for så bliver det ikke svært at at holde nysgerrigheden stangen.

En lille side-fordel ved ikke at kende kønnet er også at slippe for lyserøde/lyseblå gaver (ved at nogen er vilde med at kunne købe tøj efter kønnet, men det er ikke lige os) samt diverse kønsstereotype kommentarer :lol:
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 6. nov 2017, 15:05

Elfenben skrev:Tusind tak for alle jeres inputs vedr. at kende kønnet eller ej. Det er rigtig fint både at høre om jeres oplevelser med det ene og det andet, og hvilke argumenter der lå til grund for beslutningen. Vi er ikke rigtig kommet nærmere hvad vi vil, men kan mærke at jeg ikke længere tænker så meget på om det nu er en dreng eller pige der gemmer sig derinde. Hvis det fortsætter sådan, så tror jeg ikke vi skal vide det, for så bliver det ikke svært at at holde nysgerrigheden stangen.

En lille side-fordel ved ikke at kende kønnet er også at slippe for lyserøde/lyseblå gaver (ved at nogen er vilde med at kunne købe tøj efter kønnet, men det er ikke lige os) samt diverse kønsstereotype kommentarer :lol:

De første mange uger var jeg også vildt nysgerrig og kunne slet ikke bestemme mig. Én uge inden MD besluttede vi os for ikke at vide det og der stoppede jeg med at tænke så meget på det.

Men de sidste uger inden fødslen blev jeg nysgerrig igen. Sådan en 'nu er det snart' følelse :lun:

Til det sidste - det var også en af grundene til vi ikke ville kende kønnet. Synes jeg oplevede meget at børn blev puttet i kasser allerede inden de blev født, og det slap vi for. Vi blev tit spurgt om vi ikke synes det var svært at købe ting uden at kende kønnet, og det synes jeg bestemt ikke det var. Jeg købte bare tøj og ting i farver jeg kan lide.
1
UndercoverMom
Indlæg: 49
Tilmeldt: 11. dec 2016, 12:06
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf UndercoverMom » 7. nov 2017, 12:35

Vi så en livlig lille Blob på 3,1 cm i dag :love: Nu skal jeg ikke scannes igen før nakkefold om 17 dage. Det er helt vildt, at det ser ud til at lykkes for os denne gang :lun:
Senest rettet af UndercoverMom 7. nov 2017, 12:55, rettet i alt 1 gang.
11
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 7. nov 2017, 12:47

30+2 i dag, og jeg synes det begynder at blive en anelse hårdt! Vi er i gang med at klargøre hus, og der er så mange ting jeg ikke kan, synes jeg. Som fx at ligge på knæ og slibe fodlister osv., så min søde mand klarer alt det hårde, mens jeg er henvist til at klare rengøringen :gab:

Og jeg er oven i købet ved at vokse ud af min vinterjakke (kun om maven) og jeg kan ikke helt gøre op med mig selv, om jeg gider købe en anden jakke jeg kan bruge de næste 10 uger :gruble:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 7. nov 2017, 14:23

Termin på søndag, eksamen i morgen og en datter med børnesår (= hun må ikke komme i institution). Jeg er fladmast.
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Elfenben » 8. nov 2017, 14:56

Shmartiesh skrev:
Elfenben skrev:Tusind tak for alle jeres inputs vedr. at kende kønnet eller ej. Det er rigtig fint både at høre om jeres oplevelser med det ene og det andet, og hvilke argumenter der lå til grund for beslutningen. Vi er ikke rigtig kommet nærmere hvad vi vil, men kan mærke at jeg ikke længere tænker så meget på om det nu er en dreng eller pige der gemmer sig derinde. Hvis det fortsætter sådan, så tror jeg ikke vi skal vide det, for så bliver det ikke svært at at holde nysgerrigheden stangen.

En lille side-fordel ved ikke at kende kønnet er også at slippe for lyserøde/lyseblå gaver (ved at nogen er vilde med at kunne købe tøj efter kønnet, men det er ikke lige os) samt diverse kønsstereotype kommentarer :lol:

De første mange uger var jeg også vildt nysgerrig og kunne slet ikke bestemme mig. Én uge inden MD besluttede vi os for ikke at vide det og der stoppede jeg med at tænke så meget på det.

Men de sidste uger inden fødslen blev jeg nysgerrig igen. Sådan en 'nu er det snart' følelse :lun:

Til det sidste - det var også en af grundene til vi ikke ville kende kønnet. Synes jeg oplevede meget at børn blev puttet i kasser allerede inden de blev født, og det slap vi for. Vi blev tit spurgt om vi ikke synes det var svært at købe ting uden at kende kønnet, og det synes jeg bestemt ikke det var. Jeg købte bare tøj og ting i farver jeg kan lide.
Indtil videre har jeg det meget på samme måde - jeg tror det væsentlige lige nu er for mig ikke at ligge mig fast på hverken det ene eller det andet, men simpelthen mærke efter på selve dagen, hvad mavefornemmelsen siger. Det er irriterende og irrelevant at bruge krudt på at spekulere på om vi skal vide det eller ej. Vi har 19 dage til MD :D

Ja det er nemlig præcis den der kassetænkning vi gerne vil udenom - den skal barnet nok blive mødt af tids nok. Ingen grund til at det skal starte allerede inden fødslen.
1
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Elfenben » 8. nov 2017, 14:57

UndercoverMom skrev:Vi så en livlig lille Blob på 3,1 cm i dag :love: Nu skal jeg ikke scannes igen før nakkefold om 17 dage. Det er helt vildt, at det ser ud til at lykkes for os denne gang :lun:

Århhh tillykke - det er bare så stort at se!! Så kan vi tælle dage sammen - jeg har 19 dage til MD nemlig :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 11. nov 2017, 08:51

Kort før midnat fødte Ina lillesøster :lun:

En god og lidt hård fødsel, de kom hjem i nat kl 3 og får de store hjem her i formiddag.

Lillesøster er en yderst lækker lille dame :love:
15
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Elfenben » 13. nov 2017, 20:46

Åhhh :lun: må lige dele at jeg har mærket puf indefra maven!!! Jeg er 18+3. Er ikke helt 100 på om det nu også er baby, men jeg tror det. Det er så vildt :lun:
13
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 16. nov 2017, 08:20

Ok, nu begynder jeg at synes at det ikke er så fedt at være gravid længere :lol:

Junior roterer rundt ind i min livmoder, og det går i den grad ud over mine ribben :tie: - ud over det har jeg svært ved at komme op af sengen på en yndefuld måde, og jeg er begyndt at ophobe væske i mine fødder/ankler, mine fingre gør ondt og min mand sagde til mig i går, at det lignede jeg også ophobede væske i ansigtet :whine: :whine:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Popoff » 16. nov 2017, 09:24

Twinkle: Jeg ved hvad du mener! Jeg er så færdig med at være gravid, nu vil jeg bare have vores lille dreng i armene..

22 dage til termin! Please lad tiden gå hurtigt :kryds:
1

Tilbage til "Graviditet"